Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Naiset katuvat nuorena otettuja tatuointeja – nyt on trendinä käydä läpi kivuliaita laserhoitoja, koska tatuoinnit eivät ole enää muodissa: ”Tämä ei sovi nykyiseen tyyliini”

Vierailija
30.08.2019 |

"Tatuoinnin poistaminen on paitsi kivuliasta, myös kallista. Eiran sairaalan hinnaston mukaan yksi hoitokertaa maksaa 210 euroa. Saman päivän aikana tehty 2–4 hoitokerran sarja verottaa kukkaroa 315–630 euroa."

– Teksti on kaunis, mutta ihan nuo tribaalikuviot ei sovi enää omaan tyyliini

– Pari kertaa olen miettinyt, että olisi pitänyt kuunnella aikanaan äitiä. Äiti sanoi silloin, että ”sie tuut katumaan tuota vielä”

https://www.is.fi/viihde/art-2000006222235.html

Joo-o. Kannattaisiko kaikkien miettiä sen parikymmentä kertaa ennen kuin niitä tatuointeja alkaa ottamaan.

Eipä tästä voi muuta ajatella kuin: short tattoo parlours, long tattoo removal industry.

Jos nämä olisivat osakkeina, kaikki tietäisivät mitä tehdä.

Tatuoinnit ovat noloja! Ensin maksetaan tili tyhjäksi niitä ottamalla kun luullaan että ollaan sitten niin trendikkäitä ja cooleja, sitten kun pian se ei olekaan enää muodissa niin maksetaan taas tili tyhjäksi niiden kalliiseen ja kivuliaaseen laser poistoon.

Surullista!

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ihmiset eivät kadu tatuointejaan. Jos sen ottaa kovin nuorena, ehtii toki kyllästyä ja elämänarvot ja mielipiteetkin voivat kovasti muuttua. Mitä aikuisempana tatskan ottaa, sitä varmemmin sitä jaksaa katsella pidemmän aikaa.

Hyvin tehty tatuointi on kuitenkin parhaassa tapauksessa kestävä ja tyylikäs. Kaverien kännissä tekemät viritelmät ovat asia erikseen.

Huonon tatuoinnin voi myös peittää uudella, kauniimmalla kuvalla.

Ja tässäkin ketjussa täytyy muistuttaa, että naiset tekevät asioita myös itsensä vuoksi, eikä vain viehättääkseen miehiä. Naisilla ei ole myöskään mitään velvollisuutta "korjata" miesten mielestä ei-viehättäviä asioita.

Se on kummallista kun naisten itsensä takia tekemät jutut. Esim kun meillä on tuon naisen kanssa molemmilla saman verran vapaa-aikaa ja hän sanoi että sitä ei ole tarpeeksi, niin minä ehdotin että hän lopettaa meikkaamisen. Hölmistynyt ilme naamalla, sanoi että se ei lisää hänen vapaa-aikaansa. Mitä muutakaan aikaa tuo lisää kuin hänen vapaa-aikaansa? Joka päivä 10-20min tekee viikossa keskiarvoisesti reilu puolitoistatuntia aikaa harrastaa jotakin. Ilmeisesti minun tulisi tinkiä silti omasta vapaa-ajastani, koska hän meikkaa vähän myös minua varten, mutta ei kuitenkaan koskaan kotona minua varten. Sekaisin on tuomioni.

naiset käyttäytyvät noin, et tule koskaan saamaan tähän selkeää vastausta.

Vierailija
62/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14

Vierailija kirjoitti:

https://saraollila.indiedays.com/2018/04/07/huhtikuun-toivepostaus-1-mi…

Jokohan nämä leimat on poistoprojektin kohteena? Kaikki hätäisiä päähänpistoja ilman sen suurempaa merkitystä.

Mitä nuo sinua häiritsevät? Osahan noista on oikein kivoja.

Ei häiritse mitenkään, miksi tällaista kysyt? Keskustelun aihehan oli juuri tuollaiset merkityksettömät trenditatuoinnit joita poistetaan sitten muutaman vuoden päästä kun ei enää miellytä silmää, ei sovi tyyliin jne. Niin mietin vaan että liekö tuokin bloggari jo poistamassa omiaan.

Mistäs sinä tiedät, ovatko nuo trenditatuointeja vai eivät? Kummallista muiden arvostelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkkumaakin oli näköjään peittänyt tribaalinsa.

Vierailija
64/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ihmiset eivät kadu tatuointejaan. Jos sen ottaa kovin nuorena, ehtii toki kyllästyä ja elämänarvot ja mielipiteetkin voivat kovasti muuttua. Mitä aikuisempana tatskan ottaa, sitä varmemmin sitä jaksaa katsella pidemmän aikaa.

Hyvin tehty tatuointi on kuitenkin parhaassa tapauksessa kestävä ja tyylikäs. Kaverien kännissä tekemät viritelmät ovat asia erikseen.

Ja tässäkin ketjussa täytyy muistuttaa, että naiset tekevät asioita myös itsensä vuoksi, eikä vain viehättääkseen miehiä. Naisilla ei ole myöskään mitään velvollisuutta "korjata" miesten mielestä ei-viehättäviä asioita.

Se on kummallista kun naisten itsensä takia tekemät jutut. Esim kun meillä on tuon naisen kanssa molemmilla saman verran vapaa-aikaa ja hän sanoi että sitä ei ole tarpeeksi, niin minä ehdotin että hän lopettaa meikkaamisen. Hölmistynyt ilme naamalla, sanoi että se ei lisää hänen vapaa-aikaansa. Mitä muutakaan aikaa tuo lisää kuin hänen vapaa-aikaansa? Joka päivä 10-20min tekee viikossa keskiarvoisesti reilu puolitoistatuntia aikaa harrastaa jotakin. Ilmeisesti minun tulisi tinkiä silti omasta vapaa-ajastani, koska hän meikkaa vähän myös minua varten, mutta ei kuitenkaan koskaan kotona minua varten. Sekaisin on tuomioni.

Miten tämä liittyy tatuointeihin? Anna naisen meikata jos haluaa.

tietenkin saa meikata, kunhan se tapahtuu sillä omalla ajalla ja rahalla. Eiköhän nuo tatuoinnitkin tehdä omalla ajalla ja rahalla, ei niin että muiden taakka lisääntyy, oli kyse sitten ajasta tai rahasta.

Vierailija
65/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhamaisuuden huippu.

Vierailija
66/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se ei mene joillekin jakeluun, että kaikki eivät kadu tatuointejaan? Vaikka ne olisivat sinun mielestäsi rumia, mauttomia, tai wt kaikki eivät edelleenkään kadu niitä. Jotkut jopa pitävät tatuoinneista, eikä se johdu trendeistä. Mielestäni on paljon mauttomampaa kommentoida toisten ulkonäköä ikävästi, tuijottaa tai kuvitella voivansa ulkonäön tai asun perusteella päätellä kaiken toisen elämästä. Se, että sinulla on silmät päässä ei tee sinusta ajatustenlukijaa.

Omalla kohdallani tatuoinnit ovat sivuseikka siihen verrattuna mitä sairaus on tehnyt ulkonäölleni. En kadu niitä, koska ei ole tapana katua sitä elämää jota olen joskus saanut elää, koska olen siitä kiitollinen.

Vierailija
67/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuinka häilyvä onkaan tuo nainen...

Vierailija
68/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi heistä. Omaa rahaa minä siinä poltan ja paljon muitakin virheitä on tullut elämän aikana tehtyä kuin tatuoinnit, näistä pääsee sentään rahalla vielä eroon. En kyllä tajua että miksi tämä tuntemattomia ihmisiä niin kovasti kalvaa 🤔

Annoit sitten kehos mainostauluksi?

Vierailija
69/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14

Vierailija kirjoitti:

Jokohan nämä leimat on poistoprojektin kohteena? Kaikki hätäisiä päähänpistoja ilman sen suurempaa merkitystä.

Mitä nuo sinua häiritsevät? Osahan noista on oikein kivoja.

Ei häiritse mitenkään, miksi tällaista kysyt? Keskustelun aihehan oli juuri tuollaiset merkityksettömät trenditatuoinnit joita poistetaan sitten muutaman vuoden päästä kun ei enää miellytä silmää, ei sovi tyyliin jne. Niin mietin vaan että liekö tuokin bloggari jo poistamassa omiaan.

Mistäs sinä tiedät, ovatko nuo trenditatuointeja vai eivät? Kummallista muiden arvostelua.

Missä arvostelin ja miten?

Bloggaaja itse kirjoittaa tuossa, että kuvat on otettu hetken mielijohteesta ja niillä ei ole sen suurempia merkityksiä. Kuvat ovat tyyliltään aikansa tatuointimuodin mukaisia. Ihan näistä asioista päättelin.

Vierailija
70/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän se ei mene joillekin jakeluun, että kaikki eivät kadu tatuointejaan? Vaikka ne olisivat sinun mielestäsi rumia, mauttomia, tai wt kaikki eivät edelleenkään kadu niitä. Jotkut jopa pitävät tatuoinneista, eikä se johdu trendeistä. Mielestäni on paljon mauttomampaa kommentoida toisten ulkonäköä ikävästi, tuijottaa tai kuvitella voivansa ulkonäön tai asun perusteella päätellä kaiken toisen elämästä. Se, että sinulla on silmät päässä ei tee sinusta ajatustenlukijaa.

Omalla kohdallani tatuoinnit ovat sivuseikka siihen verrattuna mitä sairaus on tehnyt ulkonäölleni. En kadu niitä, koska ei ole tapana katua sitä elämää jota olen joskus saanut elää, koska olen siitä kiitollinen.

Lihavuus?

Vierailija
71/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi heistä. Omaa rahaa minä siinä poltan ja paljon muitakin virheitä on tullut elämän aikana tehtyä kuin tatuoinnit, näistä pääsee sentään rahalla vielä eroon. En kyllä tajua että miksi tämä tuntemattomia ihmisiä niin kovasti kalvaa 🤔

Annoit sitten kehos mainostauluksi?

No siitä olisi sentään saanut rahaa, mutta ihan ilman mainossopimusta nämä on aikanaan ihoon hakattu.

Vierailija
72/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit ovat ulkonäössä hankittu ominaisuus ja, kuten linkatussa jutussakin mainitaan, länsimaissa muotiasia (+ vielä kulttuurista omimista). Kyllä siitä saa keskustella ja kommentoida esim. täällä av:lla.

Vierailija
73/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkky toi kartta...Taitaa puuttua Japanikin...Huonosti tyylitelty.

Mutta ihan karsea. Häpeäisin jos mulla olis tollanen niskassa-

Vierailija
74/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti niin että vain ja ainoastaan naiset katuvat niitä?

No jutussa oli vain naisia.

Ja sitä paitsi, miehet käyttävät näissä asioissa todellista harkintaa ja myös ottavat tatuoinnin usein jostain syystä.

Naiset ottavat tatuointeja useimmiten siksi, koska luulevat saavansa niillä paremmin miehiä. Naiset luulevat, että koska he itse viehättyvät tatuoiduista miehistä, niin he uskovat että miehetkin viehättyvät tatuoiduista naisista. Asia ei kuitenkaan ole näin. Miehet ja naiset pitää eri asioista, naisille se selviää karusti vasta jälkeen faktan.

Älkää naiset projektoiko sitä mitä te haluatte miehistä itseenne. Jos vitt uileva tatskattu jännä kiihottaa, niin se ei tarkoita että mies kiihottuu vitt uilevasta tatskatusta naisesta.

Tottakai se uliseva naisvihaaja osui tähänkin ketjuun. Sinä et tiedä mitään naisista, joten kommenttisi ovat lähinnä säälittäviä. Tatuoitu ihminen ei ole "jännä" muuta kuin sinun sairaalla mittapuullasi.

ohis

Juttu taisi osua ja upota sinuun, aivan samalla lailla kuin tatskattu jännä on uponnut sinuun ja dumpannut sen jälkeen.

Sekö oli se hetki, kun päätit itse ottaa tatskoja, että saisit hänet takaisin?

Eikö itseäsi koskaan puuduta ja kyllästytä toistaa päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen papukaijan lailla noita samoja ulipalstoilta kopioituja fraaseja?

Ai niin, mutta kun "miehet eivät ole mitään tuuliviirejä. Sitä kerran on fraasinsa valinnut, niin ei niitä vaihdella."

Vierailija
75/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun näihin, jota täällä pilkataan. Eli tatuoinnin ottaneisiin ja myöhemmin isolla rahalla poistaneisiin. Otin tatuoinnin 16-vuotiaana esittämällä tatuointiliikkeessä väärennetyt paperit. Kyllä-juuri sellaiset nolot kiinalaiset kirjaimet.

Miksi olin niin tyhmä että otin? Varmaan samasta syystä kun en lukenut kokeisiin. Tiesin kaikesta kaiken muutenkin, mm sen että minusta tulee punkbändin laulaja, todennäköisesti meidän bändi löydetään, kun oltiin niin helvetin erinomaisia ja hyviä, hiomattomia timantteja. Päivääkään en ainakaan mitään töitä tee ja vanhempien säästämät jotkut-vi*un -pörssiosakkeet myyn heti kun täytän 18v, koska aion vaan tuhlata, matkustaa ja nauttia elämästä. Ja aion muutenkin vaan hengata ja kuunnella musaa-ehkä tuotan jonkun leffan. Lapsia en todellakaan halua, saisipa sterilisaation nyt heti 16-v. Tai saisipa kohdunpoiston, niin ei tarvitsisi näitä kuukautisiakaan. Pelkkää riesaa, koska sataprossaa varmasti en lapsia halua. Enkä keskiluokkaista elämää enkä mitään v*tun kuivaa toimistotyötä. Teen musiikkia elääkseni-tai leffan. Tai kirjoitan kirjan koska minulla on niin hyviä ajatuksia.

Jep. Tämän kaiken tiesin 16-vuotiaana. Nyt on se akateeminen loppututkinto, keskiluokkainen elämä ja kolme lasta. Ja toimistotyökin löytyy, sijoitan pörssiosakkeisiin aktiivisesti. Onneksi tosiaan otin ne kiinalaiset kirjaimet, enkä sitä kohdunpoistoa.

Ihmisen aivot eivät ole kehittyneet vielä 16-vuotiaana. Voisiko tällaiset nolot mokat johtua siitä?

Vierailija
76/142 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yleensä välitä tatuoinneista (toki ihmiset saavat vapaasti ottaa niitä), mutta tämä oli minusta kaunis

https://dptjyc54i95hf.cloudfront.net/wp-content/uploads/s3/sites/58/201…

Minä pidin tästä

https://www.mernur.com/wp-content/uploads/2018/09/24/40-Most-Amazing-An…

Pentikin mainoskuva tuli mieleen tuosta.

Vierailija
77/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että sinulla on rahaa poistattaa tatuoinnit. Kaikilla katujilla ei ole ylimääräisiä satasia laittaa tatuointien poistoon ja joutuvat elämään tatuointiensa kanssa.

Vierailija
78/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään muoti vaatii tatuoimaan kulmakarvat.

Vierailija
79/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hirveän iloinen, että en antanut tyttärelle lupaa ottaa tatuointia alaikäisenä, vaikka siinä oli mennä välit murkkuikäiseen. Nyt tyttö on jo 25-vuotias, eikä edelleenkään ole näkynyt tatuointeja, vaikka jo 7 vuotta olisi ollut aikaa ottaa niitä ihan omalla luvalla.

Vanhempien pitäisi uskaltaa olla aikuisia ja kieltää lapsiltaan jutut, joita nämä voivat joutua myöhemmin katumaan. Kyllä ne leimat ehtii ottaa 18-vuotiaanakin, jos niitä on pakko saada.

Vierailija
80/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peittokuva on aina isompi ja luultavasti myös paljon tummempi. Ei välttämättä täysin sellainen mitä haluaisi, vaan mikä on pakko ottaa, että varmasti peittää.