Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko suositella hajuvettä, joka tuoksuisi ikäänkuin aurinkorasvalle ja rantapäivälle mutta olisi silti fressi?
Nivealla on 2, originaali ja Sun. Vahva suositus.
https://www.fragrantica.com/perfume/Nivea/Nivea-Sun-53859.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko suositella hajuvettä, joka tuoksuisi ikäänkuin aurinkorasvalle ja rantapäivälle mutta olisi silti fressi?
Nivealla on 2, originaali ja Sun. Vahva suositus.
https://www.fragrantica.com/perfume/Nivea/Nivea-Sun-53859.html
Ja vielä lisää kuvausta tästä
https://www.fragrantica.com/news/Nivea-Sun-My-Personal-Impression-18512…
Pystyttekö käyttämään mitään näin kuumalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme mulla on menossa kun enää ei riitä Habanitakaan eikä Lancasterin Eau de Concentree näin helteillä, vaan Magie Noirea tarvitaan! Tuhdit vintaget kehiin ja hellettä päin, saatana :-)
(Olen varmaan se vaihdevuotinen löyhkäävä täti sitten, olkoon niin.)
Kunhan et löyhkää missään julkisissa tiloissa, niin mikäs siinä.
Kyllähän minä niissäkin liikun :-D
Ja mikähän sinua siinä naurattaa?
Olen hyvällä tuulella. Suosittelen kokeilemaan ;-)
Vahingonilo toisten kärsimyksestä ei saa minua hyvälle tuulella, joten en edes kokeile. Sellaiseen tarvitsee ihan omanlaisensa luonteenpiirteen, eikä todellakaan hyvässä mielessä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hermes Eau d'Orange Verte ja Gentiane Blanche leikkaavat helteen läpi. Myös Eau Vitaminèe ja Eau Pure Biothermilta toimii. N53
Mikähän olisi tuoksujen kerrostamiseen sellainen hyvä tasainen vaniljatuoksu, joka kävisi monen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hermes Eau d'Orange Verte ja Gentiane Blanche leikkaavat helteen läpi. Myös Eau Vitaminèe ja Eau Pure Biothermilta toimii. N53
Toinen Gentiane Blanchen ystävä täällä! Rakkain introverttituoksu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme mulla on menossa kun enää ei riitä Habanitakaan eikä Lancasterin Eau de Concentree näin helteillä, vaan Magie Noirea tarvitaan! Tuhdit vintaget kehiin ja hellettä päin, saatana :-)
(Olen varmaan se vaihdevuotinen löyhkäävä täti sitten, olkoon niin.)
Magie Noiresta puheen ollen Juvenan Fleurance on sen ja Anais Anaisin rakkauslapsi. Pidän molemmista joten pidän Fleurancesta. Lopetettu varmaan jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen Gentiane Blanchen ystävä täällä! Rakkain introverttituoksu.
Ah! Näyttää siltä että tämän introvertin täytyy ehdottomasti saada pullo tätä nuuhkittavaksi.
Fragrantican mukaan Nissanilla on uutuustuoksu nimeltään Smell my dust. 😮
Tuoksunuotteina kirsikankukka ja kumirenkaat (tai pöly, lähteestä riippuen) Koska nyt ei ole 1.4. kai tämä on sitten oikea tuote...hmm.
Roger & Gallet Thé Fantasie tänään mutta tämäkin on liikaa tässä trooppisessa helteessä...
Uusi tuoksu Britney Spears - Candied Fantasy EdT
Fragrantican mukaan: Top notes are Bubble Gum, Strawberry and Orange; middle notes are Hibiscus, Jasmine Sambac and Lily of the Valley; base notes are Cupcake, Sandalwood and Musk.
Tallinkin verkkokaupasta saisi 100 ml 33,90,-
Uhka vai mahdollisuus? :D
Vierailija kirjoitti:
Uusi tuoksu Britney Spears - Candied Fantasy EdT
Fragrantican mukaan: Top notes are Bubble Gum, Strawberry and Orange; middle notes are Hibiscus, Jasmine Sambac and Lily of the Valley; base notes are Cupcake, Sandalwood and Musk.
Tallinkin verkkokaupasta saisi 100 ml 33,90,-
Uhka vai mahdollisuus? :D
Kyllä tää on molempia! Fifty-fifty.
Vierailija kirjoitti:
Helteellä harvemmin tekee mieleni käyttää hajuvettä, mutta Goutalin Eau du Sud on sopivan vihreä ja raikas. Toinen saman tyylinen ja oikein ihana on Parfum d'Empiren Azemour les Orangers. Jos pitää Hermèsin Jardins-sarjasta, nekin voivat toimia. N52
Täällä kalsean viileää ja sateista. Valitsin päivän tuoksuksi Serge Lutensin De Profundisin, joka on sopivan alakuloinen. N52
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olisi tuoksujen kerrostamiseen sellainen hyvä tasainen vaniljatuoksu, joka kävisi monen kanssa?
Minulla toimineet Maison de la Vanille -sarjan tuoksut, etenkin pehmeä Fleurie de Tahiti kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksunuotteina kirsikankukka ja kumirenkaat (tai pöly, lähteestä riippuen) Koska nyt ei ole 1.4. kai tämä on sitten oikea tuote...hmm.
Oho. :D
Julkkisten suosimista tuoksuista tulee aina mieleen se kun Angelina Jolien, joka ollut aina vähän erikoinen rämäpää-poikatyttö niin sanotusti, mutta myös synkkä, on usein maininnut lempituoksukseen Bvlgari Blackin, joka kuulemma masentavan tumma unisex-tuoksu ja joidenkin mielestä siinä haisee pohjatuoksuna palanut autonrengas. Kellään kokemusta tuosta tuoksusta?
Ja vastaavasti Jennifer Anistonin, joka tyyliltään girly ja ihan Angelina Jolien vastakohta ja keneltä Jolie vei Brad Pittin aikoinaan kun oli ensin naimisissa Anistonin kanssa, on puolestaan hypernaisellinen ja rakastaa kuulemma Cacharelin Anais Anais -tuoksua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. :D
Julkkisten suosimista tuoksuista tulee aina mieleen se kun Angelina Jolien, joka ollut aina vähän erikoinen rämäpää-poikatyttö niin sanotusti, mutta myös synkkä, on usein maininnut lempituoksukseen Bvlgari Blackin, joka kuulemma masentavan tumma unisex-tuoksu ja joidenkin mielestä siinä haisee pohjatuoksuna palanut autonrengas. Kellään kokemusta tuosta tuoksusta?
No se on just tuommoinen. Tiheä kumi-patsuli joka imee kaiken hapen ympäriltään kuin musta aukko. Lopetettu jo ajat sitten.
Ei kiinnosta muiden mielipide mutta tulee silti kertomaan ketjuun omansa, vaikka aloituksessa nimenomaan sanotaan, että tämä ketju on heille, jotka ovat aina pitäneet parfyymeista.
Vahvaa suorittamista.