Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Ei ole 5 enää samaa tasoa kuin aikaisemmin.
Nykyisin käytän dödöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi arkkiviholliseni on synteettinen santeli, javanoli. Joskus vuosia sitten testasin Molecule 04:n, ja seuraava viikko menikin taistellessa sitä tuoksua pois kodista, vaatteissakin se pysyi useita pesukierroksia. Nyt olen taas törmännyt siihen, Orto Parisin Bergamask on pesiytynyt keittiön laatikkoon (oletan, sakset, joilla avasin näytekuplan, olivat hetken siellä) ja viihtynyt siellä jo 2 viikkoa. Aika siivota tuoksuvilla aineilla. Bergamaskista ei valitettavasti ole mitään hyvää sanottavaa, ellei mieletöntä kestoa lasketa. Jotkut molekyylit käyttäytyvät sopimattomasti. :)
Päivittelen tätä. Kotona Suuret Javanolisodat ovat edelleen menossa. Keittiön laatikko on ainoa, jonka paikkaa ei voi vaihtaa, ja sitä auotaan vähän väliä. Tuoksuu edelleen, vaikka sisältö on pesty koneessa voimakastuoksuisilla Fairy-nappuloilla ja itse laatikko toistuvasti sekä keittiön rasvanpoistoainee
Nyt kuulostaa harhaiselta.
Haha, en ihmettele. Valitettavasti tämän elämyksen jakavat muutkin meillä käyvät. No, josko se kesän poissaolon aikana katoaisi. Vastaavia kokemuksia ei mulla mutta muilla mm. Oud Satin Moodin, Erba Puran, Megamaren ja sen neljännen Molekyylin kanssa. Toiset vaan ovat omassa luokassaan "eternal&enormous".
Osaisitteko suositella hajuvettä, joka tuoksuisi ikäänkuin aurinkorasvalle ja rantapäivälle mutta olisi silti fressi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi arkkiviholliseni on synteettinen santeli, javanoli. Joskus vuosia sitten testasin Molecule 04:n, ja seuraava viikko menikin taistellessa sitä tuoksua pois kodista, vaatteissakin se pysyi useita pesukierroksia. Nyt olen taas törmännyt siihen, Orto Parisin Bergamask on pesiytynyt keittiön laatikkoon (oletan, sakset, joilla avasin näytekuplan, olivat hetken siellä) ja viihtynyt siellä jo 2 viikkoa. Aika siivota tuoksuvilla aineilla. Bergamaskista ei valitettavasti ole mitään hyvää sanottavaa, ellei mieletöntä kestoa lasketa. Jotkut molekyylit käyttäytyvät sopimattomasti. :)
Päivittelen tätä. Kotona Suuret Javanolisodat ovat edelleen menossa. Keittiön laatikko on ainoa, jonka paikkaa ei voi vaihtaa, ja sitä auotaan vähän väliä. Tuoksuu edelleen, vaikka sisältö on pesty koneessa voimakastuoksuisilla Fairy-nappuloilla ja itse laatikko toistuvasti sekä keittiön rasvanpoistoainee
Nyt kuulostaa harhaiselta.
Haha, en ihmettele. Valitettavasti tämän elämyksen jakavat muutkin meillä käyvät. No, josko se kesän poissaolon aikana katoaisi. Vastaavia kokemuksia ei mulla mutta muilla mm. Oud Satin Moodin, Erba Puran, Megamaren ja sen neljännen Molekyylin kanssa. Toiset vaan ovat omassa luokassaan "eternal&enormous".
Harhat vaan pahenevat näköjään. Olet varmaan se sama joka kertoi tuoksuttaneensa 1/3 suihketta sormenpäähän, töpötelleensä sitä polvitaipeisiin ja nilkkoihin, ja sitten meni kimppakyytiin jossa muut saivat välittömästi sellaiset ahdistuskohtaukset että meinasivat yskiä keuhkonsa pihalle (ja koko matka piti ajaa ikkunat auki ja kaikilla kuuppa ulkona, hengittivät sitten pakokaasuja joka ei haitannut yhtään.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittelen tätä. Kotona Suuret Javanolisodat ovat edelleen menossa. Keittiön laatikko on ainoa, jonka paikkaa ei voi vaihtaa, ja sitä auotaan vähän väliä. Tuoksuu edelleen, vaikka sisältö on pesty konees
En ole. Ja vaikka olen tähän ketjuun kirjoitellut jo vuosia, on tuollainen viesti mennyt ihan ohi, koska näin on käynyt? T-rexin kanssa luultavasti kävisikin, mutta minä en sitä käytä sen enempää kuin kimppakyytejäkään, syystä.
Ja lisäänpä vielä senkin, etteivät tuoksunrippeet yhtään ahdista, vaan haisevat pahalle. Parfyymiketjussa vissi ero. Mutta se siitä aiheesta, eteenpäin; eilisen hellepäivän tuoksuna ELdOn Frustration. Kastanja-vanilja kuulostaa raskaalta talvituoksulta, mutta tämä on yllättävän kevyt ja hillityn ilmava. Vaihtelua sitruspohjaisille kesätuoksuille ja kestoa koko päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko suositella hajuvettä, joka tuoksuisi ikäänkuin aurinkorasvalle ja rantapäivälle mutta olisi silti fressi?
Voisi olla Escadan kesätuoksu island kiss, en tiedä saatavuudesta kyllä, kun yleensä ovat limited editioneita.
Vierailija kirjoitti:
Maison Martin Margiela - Beach Walk saattaisi olla makuusi :) https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Martin-Margiela/Beach-Walk-1…
Vastaan miehekkäästi käyttämäni partaveden merkin, koska en ole (siis en käytä) hajuvesimiehiä.
Eli KOUROS
Jo 80-luvulta parasta mahdollista!
Terveisin Tero
"Harhat vaan pahenevat näköjään. Olet varmaan se sama joka kertoi tuoksuttaneensa 1/3 suihketta sormenpäähän, töpötelleensä sitä polvitaipeisiin ja nilkkoihin, ja sitten meni kimppakyytiin jossa muut saivat välittömästi sellaiset ahdistuskohtaukset että meinasivat yskiä keuhkonsa pihalle"
Myös täysin sivusta osallistun tähän, itsellä ainakin tuo vanha Diorin Poison kyllä onnistuu tekemän saman. Yleensä suihkaisen paperiin ja tuputtelen sillä, silti en uskalla mihinkään julkisiin tiloihin mennä, vaan tämä on sellainen omien iltojen "guilty pleasure". Vaatteissa pysyy myös kuin tauti. Eli kyllähän näitä liianvahvoja tuoksuja löytyy enemmänkin, ehkä kommentoijan hajuasitissa on sitten jotein erilaista?
Vierailija kirjoitti:
"Harhat vaan pahenevat näköjään. Olet varmaan se sama joka kertoi tuoksuttaneensa 1/3 suihketta sormenpäähän, töpötelleensä sitä polvitaipeisiin ja nilkkoihin, ja sitten meni kimppakyytiin jossa muut saivat välittömästi sellaiset ahdistuskohtaukset että meinasivat yskiä keuhkonsa pihalle"
Myös täysin sivusta osallistun tähän, itsellä ainakin tuo vanha Diorin Poison kyllä onnistuu tekemän saman. Yleensä suihkaisen paperiin ja tuputtelen sillä, silti en uskalla mihinkään julkisiin tiloihin mennä, vaan tämä on sellainen omien iltojen "guilty pleasure". Vaatteissa pysyy myös kuin tauti. Eli kyllähän näitä liianvahvoja tuoksuja löytyy enemmänkin, ehkä kommentoijan hajuasitissa on sitten jotein erilaista?
Ja minulla tuon saman tekee jo aiemminkin mainittu Oud Satin Mood. Yksi suihkaus olohuoneessa, ja sitä hajua ei saanut moneen päivään pois, teki oikein pahan olon. Oli pakko myydä koko tuoksu pois.
Mikä ihme mulla on menossa kun enää ei riitä Habanitakaan eikä Lancasterin Eau de Concentree näin helteillä, vaan Magie Noirea tarvitaan! Tuhdit vintaget kehiin ja hellettä päin, saatana :-)
(Olen varmaan se vaihdevuotinen löyhkäävä täti sitten, olkoon niin.)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme mulla on menossa kun enää ei riitä Habanitakaan eikä Lancasterin Eau de Concentree näin helteillä, vaan Magie Noirea tarvitaan! Tuhdit vintaget kehiin ja hellettä päin, saatana :-)
Kunhan et löyhkää missään julkisissa tiloissa, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minä niissäkin liikun :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän sinua siinä naurattaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän sinua siinä naurattaa?
Olen hyvällä tuulella. Suosittelen kokeilemaan ;-)
Salvatore Ferragamo, Signorina Ribelle. Vähän makea ja vähän trooppinen. Kesätuoksu minun mieleeni.
Vuosien tauon jälkeen kesäksi Clinique Happy. Tätä ei enää haista juuri kellään. Kuuluu fresseihin kesätuoksuihin, on ihan omanlaisensa sitrustuoksu, minusta kuin appelsiinia, soodavettä ja sokeria teräsmukissa poreilemassa. N53
Vastaan silti että mies olen enkä voi sietää tuoksuja naisilla enkä miehilläkään. Itsekkään en siksi käytä eikä mua kiinnosta mitä mieltä siitä asiasta muut ovat :) Jatkakaa :)
D&G:n Limperatrice (l ja i väliin heittomerkki, mobiililla kun kirjoittaa noin tämä hukkaa kaikki erikoismerkit), ja Light Blue on aika klassikko kesätuoksuja. Chanel 19, tosiaan aiemmin mainitut Aqua Allegoriat, Juliette Has A Gun (osta se discovery set ensin), Moschino Toy 2, se keltainen neste, ei missään nimessä pinkki. Chloen Chloe jos ruusutuoksut käy.
Mulle tuo eka mainittu oli yhden kesän luottotuoksu. Edelleen pidän siitä paljon, mutta ehkä tuli vähän ylikäytettyä sitä silloin ja nyt kaipailee muutakin.