Miten jotkut pystyy juoda kuumaa kahvia nopeasti? Eikö suuta polta?
Juotiin työkaverin kanssa kupit mustaa kahvia ja kaveri huitaisi todella nopeasti kupin lärviin ja minä tapani mukaan hidastelin. Kysyin, että eikö tuo polta suuta niin hän vastasi, että olihan se kuumaa, mutta ei häirinny. Itse siedä yhtään poltetta. Mikä tämän selittää? Kahvi oli otettu samaan aikaan ja samasta pannusta eli tasan yhtä kuumaa kummallakin.
Kommentit (13)
Et sitten huomannut, kuinka se työkaverisi kävi lirauttamassa hanasta kylmää vettä kahvinsa sekaan?
En tiedä mutta kuumat juomat lisää suu- ja ruokatorvisyövän riskiä.
Mä juon kahvini mustana, ja olen monta kertaa ollut tilanteessa, jossa oma kahvikuppini on jo tyhjä, kun vieressä joku toinen puhaltelee maitokahviinsa, kun se on "niin kuumaa". Ja siis samaan aikaan otetut kupilliset...
En tiedä, mä olen ehkä tottunut siihen kuumaan kahviin. Toki mullakin joskus palaa kitalaki, jos on ihan liian kuumaa kahvia, mutta yleisimmin pystyn kyllä juomaan kahvini aika lailla heti kun sen keittimestä kaadan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta kuumat juomat lisää suu- ja ruokatorvisyövän riskiä.
Näin on. Vaikkei sitä kipua jostain syystä huomaa, kuuma polttaa kyllä limakalvoja.
Miten jotku pystyy kirjoittaa suomea väärin?
Olen ihmetellyt samaa. Kyse ei ole pelkästään kipukynnyksestä; mieheni pystyy juomaan ongelmitta kuumaa, josta itse saan rakkoja, mutta kivunsietokyky hänellä on korkeintaan keskiverto
Vierailija kirjoitti:
Tuo on nykyään yleinen kirjoitusvirhe. Veikkaan sen johtuvan siitä, että ihmisille naureskellaan, kun sanovat "alan kirjoittamaan" eikä "alan kirjoittaa". Siitä on sitten joillekin syntynyt sellainen mielikuva, että "kirjoittamaan" on aina väärä muoto.
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan: "ketä pystyy kirjoittaan".
Iän myötä tottuu kuumiin juomiin. Itse olen usein jo juonut kahvin, kun tytär vielä puhaltelee mukiin siinä toivossa, että voisi aloittaa ryystämisen. Vaimo on minuakin nopeampi.
Miten joku pystyy ollenkaan juomaan kahvia. Meneekö se jotenkin päähän ja tulee riippuvaiseksi.
Veikkaan, että tässä on kysymys kipukynnyksestä eli kyvystä sietää pientä epämukavuutta ja kipua.
Sinulla on luultavasti matalampi kipukynnys eli kipu häritsee sinua enemmän.