Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
11481/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö teillä, joilla on paljon hajuvesiä, ne mene huonoksi? Kauanko ne säilyvät?

Muutama pullo meni vähän huonoksi kun jätin ne äitini kaupunkiasuntoon, missä ne olivat muutaman kuuman kesän yli(kylppärin kaapissa, ei ilmastointia). Toisaalta minulla on useita vintagetuoksuja, joten kyllä tuoksut oikein säilytettynä voivat kestää vuosikymmeniä ihan hyvinä.

Vierailija
11482/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttekö te oikeasti testaamassa Stokkalla ja ostatte sitten muualta?

Kohta ei ole Stokkaa jossa testailla.

Ihmiset toimivat näin kaikkien kivijalkaliikkeiden kohdalla tuotteista riippumatta. Se on todella sääli, varsinkin pienten liikkeiden kohdalla. Stockaa en sääli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11483/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan sieltä missä hinnat ovat lompakolleni sopivimmat. 

Ja testaat stockkalla koska?????

Koska siellä niitä on hyllykaupalla testattavissa. Saatan käydä myös Sokoksella. Käsittääkseni tavarataloissa saa hipelöidä, sovittaa, haistella, katsella, käännellä ja väännellä mitä tahansa tuotteita, vaikka ostopäätöstä ei syntyisi. Rauhoitu. :) 

Vierailija
11484/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi vähän nolosti Fleurs d'Orangerin kanssa. Mulla on sitä vain dekantti.

Kokeilin tuoksua talven mittaan. Se oli aika ihana, mut arvelin että kesällä olisi parhaimmillaan. Joten säästelin. No nyt ei ole vielä läheskään kesä, mutta tuoksun raskaat elementit kuten jeera tuntuu häiritsevän paksulta.

Niinpä siirrän dekantin odottamaan tulevaa syksyä.

Mitä tästä opimme?

Sen kun käyttää hajuvettä silloin tekee mieli. Ei ne tallettamalla parane! 😃😂

Vierailija
11485/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan sieltä missä hinnat ovat lompakolleni sopivimmat. 

Ja testaat stockkalla koska?????

Koska siellä niitä on hyllykaupalla testattavissa. Saatan käydä myös Sokoksella. Käsittääkseni tavarataloissa saa hipelöidä, sovittaa, haistella, katsella, käännellä ja väännellä mitä tahansa tuotteita, vaikka ostopäätöstä ei syntyisi. Rauhoitu. :) 

Se on justiinsa näin! Säälistä ei kannata ostaa. Markkinavoimat jauhaa pikkuisen asiakkaan tomuksi kumminkin.

Jos Stockka laittaa kunnon tarjoukset, niin tottakai sieltä mielellään ostaakin.

Vierailija
11486/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin hataralla muistikuvalla Salvador Dalin Dali eau de toiletten... Voi herrammapieksut, kuinka ihana se onkaan.

Vierailija
11487/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin hataralla muistikuvalla Salvador Dalin Dali eau de toiletten... Voi herrammapieksut, kuinka ihana se onkaan.

Onko? Kuvaile vähän😃

Vierailija
11488/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tosiaan on! Kuin kevyempi versio kuuluisasta edp:stä, joka oli kultaisessa huulipullossa. Jostakin syystä tämä tuoksu on mulle ollut myös se, jota kestää parhaiten silloin, kun voi pahoin (raskaus, sairaus, lääkitys jne), ja mielikuv(aharjoituks)issani se yhdistyy valkoiseen ja hopeaan, marmoriin ja peileihin. Puhdas, pehmeä, kukkainen myski.

Vierailija
11489/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Kuvaile vähän😃

Sellainen saippuainen (aldehydinen), kevyt ja kukkea ambra...tjs.

Selvästi kasari - mutta hyvin hillitty, klassinen ja tasapainoinen.

Maksaa hyvin vähän. Jos nenä tapaa tykätä klassikoista - on tää riskin väärti vaikka sokkona.

Vierailija
11490/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tosiaan on! Kuin kevyempi versio kuuluisasta edp:stä, joka oli kultaisessa huulipullossa. Jostakin syystä tämä tuoksu on mulle ollut myös se, jota kestää parhaiten silloin, kun voi pahoin (raskaus, sairaus, lääkitys jne), ja mielikuv(aharjoituks)issani se yhdistyy valkoiseen ja hopeaan, marmoriin ja peileihin. Puhdas, pehmeä, kukkainen myski.

Hyvä kuvaus, kiitti!

Tarkistan, onko tää semmonen valkoinen tai väritön pullo ja mistä ostit?

Vierailija
11491/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuvaus, kiitti!

Meitä on tässä parikin kehumassa oivaa hajustetta - mut mä, joka aloitin - tilasin sen pilkkahintaan Hobby Hallista. Kirkas pullo selkeän ruskealla nesteellä.

Vierailija
11492/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuvaus, kiitti!

Valkoinen/läpinäkyvä spraypen, ainoa 10-milliseni. Hobby Hallista tarjouksesta 2,95 pari vuotta sitten. Hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan, kestokin aamusta iltaan.

Vierailija
11493/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuvaus, kiitti!

Meitä on tässä parikin kehumassa oivaa hajustetta - mut mä, joka aloitin - tilasin sen pilkkahintaan Hobby Hallista. Kirkas pullo selkeän ruskealla nesteellä.

Meillä on siis eri versiot, mulla on kirkas neste (2011).

Vierailija
11494/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuvaus, kiitti!

Okei, mä sekotan nyt semmoseen huulipulloon jossa nestekin on kirkasta.

Täytyy katsoa tarkemmin.

Mua kiehtoi nuorena Dali Laguna.

Nimi, väri, muoto.... kaikki muu paitsi tärkein eli tuoksu. Kokeilin muutaman kerran, mutta ei iskenyt.

Vierailija
11495/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuvaus, kiitti!

Mikä tän nimi on?

Vierailija
11496/19276 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuvaus, kiitti!

Mikä tän nimi on?

Ei sillä ole sen kummempaa nimeä. Dali edt.

https://www.fragrantica.com/perfume/Salvador-Dali/Dali-Eau-de-Toilette-…

Vierailija
11497/19276 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuvaus, kiitti!

Mikä tän nimi on?

Ei sillä ole sen kummempaa nimeä. Dali edt.

https://www.fragrantica.com/perfume/Salvador-Dali/Dali-Eau-de-Toilette-…

Palaan korjaamaan itseäni. Sihtailin putkiloa aamulla ja se onkin 8-millinen eikä kymppi, vaikka tuokin määrä näyttää hurjan isolta. :D Toisekseen, on hyvin mahdollista, että pullollisessa nesteen väri on jo kunnolla rusehtava, sillä neste ei tuossa pienessä määrässäkään sitten kuitenkaan ole täysin kirkasta, kun sitä katsoo vitivalkoista taustaa vasten. Kotona on lämmin valkoinen valaistus, se hämää.

Vierailija
11498/19276 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jicky enää ainoa Guerlainin tuoksu joka pysynyt suht muuttumattomana? Se niiden sitruksinen "perus-esanssi"?

Jostain muistaisin tämän noin viisi vuotta sitten kuulleeni.

Vierailija
11499/19276 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Vielä yksi asia parfyymirippituolille: tein vielä Mugler-kaupatkin. Olen haistanut Alienia joskus, kun ystäväni n. 15 vuotta sitten oli sen ostanut ja innokkaana tarjosi haistettavaksi, ja inhosin sitä. En ole sille antanut edes uutta mahdollisuutta, mutta jasmiinihan se sielläkin nuoteissa ensimmäisenä, eli ehkä en annakaan. Mutta löysin Angelin edullisesti Torista ja otin riskin (tuossakin on jasmiinia mutta myös vaikka mitä muuta).

Olen "pääsiäissiivoillut" kotona koko aamun luentoa odotellessa. En ole laittautunut yhtään mitenkään ja suihkuunkin menen vasta illemmalla, mutta en silti malttanut olla kokeilematta uusinta Tori-löytöäni.

Olen rakastunut, maailmani on muuttunut. Tuoltahan se tuntuu uuden ihmisenkin kanssa. Muglerin Angel siis korkattu ensimmäistä kertaa. Viimeisin tuoksukokemukseni on Alien vuosikausia sitten, ja se teki niin pysäyttävän vaikutuksen etten ole mennyt lähellekään Mugleria sen jälkeen. Onneksi tämä tuli vastaan, onneksi uskalsin luottaa Fragranticaan. Ihana, valloittava tuoksu, rakastan tätä heti. Vaikea kuvailla, mielessäni pyörii vaan joku huumaava makeus. Komea, itsevarma mutta leikkisä tuoksu, jossa piilee jotain kiinnostavaa kapinaa. Myöskin tosi moderni omaan nenääni, jostain syystä mun on vaikea uskoa että tämä on 90-luvulla tehty! Tähtipullo ei ole suoranaisesti makuuni, mutta se ei haittaa. 

Ensimmäiset nuotit hämmentää, en tiedä mikä kaikki tuossa alussa oikein tuoksuu. Voisin veikata, että sieltä puskee läpi tuo itselleni vaikea jasmiini ja ehkä bergamotti? Pahalta se ei kyllä tuoksu. Hämmennys poistuu täysin, kun tuoksu pian kesyyntyy ja pehmenee. Nyt ymmärrän nuo kaikki Fragrantican arvostelut! En vielä tällä lyhyellä kokemuksella osaa sanoittaa tätä paremmin, ehkä yritän uudelleen jos alan löytää tuolta yksittäisiä nuotteja. Ihana tuoksu. 

Ainoa miinus on, että kuvittelin arvioiden perusteella tämän olevan todella kestävä ja yhdellä suihkauksella tyrmäävä. Tämä ei ainakaan ole ensimmäisten tuntien perusteella tuota, mutta en toki tiedä minkä ikäinen tämä kyseinen pullo on. Nautin enkelin seurasta, vaikka se olisi lyhytkin aika. 

Onko täällä muita Angel-ihmisiä? 

https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Angel-704.html

Vierailija
11500/19276 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen taas itkenyt 80-luvun tuoksuja, joita ei enää tule lisää. Ne, jotka eivät silloin eläneet ja haistelleet, eivät voi tietää... Nykyäänkin on hyviä tuoksuja, upeita tuoksuja, lumoavia tuoksuja. Mutta silloin tuoksut olivat elävämpiä, monitahoisempia, villimpiä, kestävämpiä. Ja edullisempia.

Yksi ainoa tuoksu jota ei varmasti ole menty ronkkimaan pilalle on RUMBA! Ihanan makea discotuoksu!

Vaikka se on siirtynyt Balenciagan nimistä Ted Lapidukselle, joka vissiin sitä oli joskus luomassa, niin se koostumus on hämmästyttävän samana pysynyt.

Kiinnostaisi tietää onko Paloma Picasson nimikkotuoksu pysynyt samana, jos on niin tilaisin sellaisen äidilleni.

Onko sinulla nyky-Rumba?

Olen sitä verkkokaupoissa kuolannut, mutta en ole vielä ostanut. Hankintalistalla seuraavana se on kyllä. Muuten alkaakin olla vanhat pommit kasassa.

On, se nykyinen ja alkuperäisessä pullossa oleva Rumba mutta joka Ted Lapiduksen nimellä eli muuta eroa ei ole, tilasin Notinosta ennen joulua. Se tuoksuu ihan samalle kuin se jota käytin teininä :D Siis uskomatonta, ihan kuin olisi ottanut 1989 ostetun pullon pois kääreistä ja haistellut. Minkään muun tuoksun kohdalla ei ole käynyt näin sitten vuoden 2005-2006.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä