Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19276)
Hei auttakaa, mikä olisi samanlainen kuin Black opium mutta jotain uutta?
Kaikki kokeilut tuntuu menevän mönkään.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hemmetti sentään menkö noiden trollien lankaan. :/ Älkää kommentoiko ollenkaan niitä!
Ja poistattakaa ne. Heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt on sitten minulta hajuaisti mennyt sunnuntai-illan jälkeen. 😭 Ei tuoksu nenään enää kahvi, ei meetvursti, ei Ikean piparintuoksuiset tuoksukynttilät - eikä yksikään yli 50 tuoksupullostani. 😭
Testissä en ole käynyt enkä kotonakaan testannut, mutta tiesin jo viime viikolla, että koronaa tämä on eikä tavallista flunssaa. Kolmena iltana peräkkäin minulle nousi kuume enkä koskaan kuumeile flunssassa. Viimeksi minulla oli kuumetta kun sairastin influenssaa yli kymmenen vuotta sitten. Myös poskeeni on tullut merkillinen punainen ihovaurio, joka ei kutise eikä hilseile, se vaan on. Kolme rokotusta ja maskit ja käsien pesu ja ihmisten välttely, ja sitten tämä. Mies sai sen ensin, hän kun meni uuteen työpaikkaan pari viikkoa sitten ja sai sen varmaan joltakulta siellä, ja minä sain sen sitten mieheltä. Hänellä on ollut vain pieni flunssa, mutta minä menetin hajuaistini. 😭
Sorry, oli pakko avautua, kun tämä on niin kurjaa. Havahduin hajuaistin menetykseen myöhään eilen illalla, kun suihkun jälkeen suihkautin ranteisiin pari kertaa Bright Crystal Absoluta enkä haistanut mitään kun nenäni kiinni ranteeseen vein. Tämä päivä on sitten ollutkin testausta siitä, mitä en enää haista. No, en haista enää juuri mitään, en edes Pepsodent-hammastahnaa. 😢
Otan osaa, tuo olisi mullekin hajuvesien ystävänä oikea painajainen. 😧 Paranemisia!
Voi kiitos! ❤️
Piti hakea tämä vanha kommenttini (ja siihen tullut vastakommentti) ja kertoa, että taas nenä haistaa! Kokonaan hajuaisti oli poissa reilun viikon, sen jälkeen aloin haistaa oikean sieraimen kautta, vaikka vasen ei vielä haistanut mitään. Joka aamu sen jälkeen otin jonkin tuoksupulloni käteen ja haistoin ensin oikealla, sitten vasemmalla sieraimella, ja hyppäsin kirjaimellisesti ilmaan sinä päivänä, kun haistoin taas molemmilla. Se oli viime tiistaina.
Oli outo ja ahdistava kokemus, en muuta voi sanoa. Olen lueskellut ihmisten kokemuksia samasta asiasta ja jotkut ovat kertoneet hajuaistin muutoksista sen paluun jälkeen. Onneksi minulla tuntuu palanneen ihan oikein, kaikki tuoksut ja hajut tuntuvat oikeilta eikä mikään tunnu muuntuneen eikä korostuneen tai muuta sellaista. Taisi käydä hyvä tuuri.
Vaikka päivät ovat yhä valoisampia ja kevät etenee, kaipasin tänään jotain mausteista. Ajattelin lähinnä Xerjoff 1888:ia, mutta käteeni osuikin Robert Piquetin Casbah, jota olen joskus moittinut. Ihana tuoksu! Muskottinen, paperinen. Jotenkin tuntuu sopivan pääsiäiseen.
Vierailija kirjoitti:
missä ja minkälaisissa tilanteissa käytätte parfyymeja?
Aina kun huvittaa.
Ts. melkein koko ajan. Jos olen sairas tai aion olla eläinten lähellä, en varta vasten laita. Koirat ei yleensä tykkää.
Mennen parfyymin tuoksu on huumaava.
Pesee muut käryt Mennen tullen.
Mitä Manceran ja Montale tuoksunäytteitä suosittelisitte notinolta?
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkokysymys että onko kukaan testannut Cerruti 1881? On poltellut jo kauan mulla että tilaisinko...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkokysymys että onko kukaan testannut Cerruti 1881? On poltellut jo kauan mulla että tilaisinko...
Hyvin perinteinen, hajuvesi joka tuoksuu "hajuvedelle" :)
Patou 1000. Tänään teki mieli jotain tällaista vanhanaikaisen hienostunutta ja pissanhajuista. Eli sivettiähän tässä on. Toisaalta myös kukissa voi joskus olla tällaista pistävyyttä, se antaa särmää.
Francesca Bianchin The Black Knightin käyttäminen on ollut kuin tervan juontia.
Nyt yllättäen kun näyteputkilo alkaa vihdoin olla tyhjä, huomaan ajattelevani että jaa, mikäs hajuvesi mulla tänään olikaan, aika kiva... The B K!!😶
Näemmä olenkin tottunut siihen.
Kyseessä on erittäin vahva nahkatuoksu. Mukana savua, pihkaa, kuivaa hunajaa ja mehiläisvahaa. Maskuliininen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura Biagiottin Roma, joskus kasarilla...:)!
Kyllä. Mikä ihanuus tuo olikaan. Käytin jonkin aikaa myös 2000 -luvulla. Oli kestänyt aikaa aika hyvin. Samantyyppinen samalta ajalta oli Leonardo Balahe mustassa pullossa. Muistatteko?
Joo, Balahen tyylikäs pullo kiinnitti huomion. Kokeilin, ihastuin ja käytin sitä vuosia.
Kun löytäisi vintagen ostaisin oitis.
Vierailija kirjoitti:
Mä en yleensä ole saanut Montaleita toimimaan itselläni ja mm kuulu Ristretto oli massiivinen huti. Chypre-Fruitéta voin kuitenkin suositella, nimensä mukaisesti lempeä hedelmäinen chypre, eikä niin päällekäyvän synteettinen kuin jotkut saman talon tuoksut. Manceroista olen pitänyt kevätkeleillä Aoud Blue Notesista (hedelmäinen, orvokkinen oud) ja talvella lämmittää Instant Crush, jossa on ilmeisesti paljon samaa kuin Kurkdjianin Baccarat Rouge 540:ssa. Kaikki kolme kestävät yhdellä suihkauksella aamusta iltaan. Olisiko näistä joku makuusi? Pitääpä katsoa itsekin taas (nyt on jo 7 kk ostolakkoa täynnä!). :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura Biagiottin Roma, joskus kasarilla...:)!
Kyllä. Mikä ihanuus tuo olikaan. Käytin jonkin aikaa myös 2000 -luvulla. Oli kestänyt aikaa aika hyvin. Samantyyppinen samalta ajalta oli Leonardo Balahe mustassa pullossa. Muistatteko?
Joo, Balahen tyylikäs pullo kiinnitti huomion. Kokeilin, ihastuin ja käytin sitä vuosia.
Kun löytäisi vintagen ostaisin oitis.
Voi että! Balahen muistan varmaan hautaan asti. Kulutin sitä muutamankin putelin nuorena aikuisena viihtyessäni ravintolassa tanssin ja humputtelun huumassa. Kohteliaisuuksia sateli, kun kuulema tuoksuin niin hyvältä.
Minä pidän Jennifer Lopez on Glow hajuvedestä. Se vieläpä varsin edullinen. Joku siinä tuoksussa on koukuttanut minut ihan totaalisesti. Nyt on jo kolmas pullo menossa. Tosin varsin säästeliäästi käytän sitä.
Minä pidän Jennifer Lopezin Glow hajuvedestä. Se vieläpä varsin edullinen. Joku siinä tuoksussa on koukuttanut minut ihan totaalisesti. Nyt on jo kolmas pullo menossa. Tosin varsin säästeliäästi käytän sitä.[/quote]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sen sokkona Hobby Hallista, kun siihen törmäsi tämän tästä Fragranticassa. Hyvin naisellinen kukkaistuoksu, mieto, ei voimakas. Siinä tuoksuvat mm mimosa ja kamomillankukka. Minusta se on hyvin pehmeän naisellinen, ei varmaankaan ärsytä ketään.
Black Opiumin vaihtoehdoksi ehdotan tutustumaan Michael Korsin Shimmer-kokoelman tuoksuihin. Mulla on Starlight Shimmer ja se on upea! Enemmän nyansseja kuin Black Opiumissa mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhtenä pääsiäisen päivänä aion käyttää Byredon La Tulipea. Se on hyvä tuoksu.
🌷🌷🌷Se on ihana. Lyhytkestoinen, mut suloinen.
Oma pääsiäisajan tuoksuni on Chloe Narcisse. Todella vahva retro, jota täytyy annostella varoen. Muita keväisiä pääsiäiseen sopivia ovat tietysti tuo jo mainittu Chams Elysee ja Paris Hiltonin Siren. Tuosta Siren-tuoksusta tulee mieleen keltainen väri ja pääsiäisen makeat tarjottavat, vaikkei se ole selkeästi gourmand-tuoksu.