Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19276)
Etäopiskelupäivän tuoksu: Montalen Boisé Vanillé (sample). Vanilja kiinnosti, mutta jestas, tämä onkin tällainen aromaattinen puu-mauste-vanilja. Aivan, boisé taitaa tarkoittaa metsäistä... Nimi sopii kyllä tuoksuun! Ihan komea tuoksu kyllä, mutta liian "vihertävä" tuoksu omaan makuuni, ja alussa ehkä tuo seetripuu tuo pientä pistävyyttä nenääni. Onhan tuolla nuoteissa taas laventelikin... Voiko tosiaan olla, että en pidä laventelista hajuvesissä, vaikka kaikkialla muualla toistaiseksi olen pitänyt? :( Bergamot löytyy nuoteista myös, ja noita kahtahan oli juuri siinä Lovelyssakin, josta yritin väkisin pitää.
Vähän ajan kuluttua, kun tuoksu on vähän rentoutunut iholla, on tämä oikeastaan aika miellyttävä. En itse osaisi ehkä kantaa, mutta hienoihin iltamenoihin sopisi kyllä oikealle kantajalleen. Fragranticassa aika monenlaisia kommentteja, hyvin negatiivisiakin. Ei tämä mielestäni huono ole, ei vain omaan makuuni. Pidän kyllä toistaiseksi muuten Montalesta paljon, haluaisin kokeilla kaikkia!
https://www.fragrantica.com/perfume/Montale/Boise-Vanille-4063.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö te oikeasti testaamassa Stokkalla ja ostatte sitten muualta?
Kohta ei ole Stokkaa jossa testailla.
Ostan sieltä missä hinnat ovat lompakolleni sopivimmat.
Stocka ihan itse karkotti asiakkaansa toimillaan: ulkomaalaiset myyjät> ruokaosaston ym. hyvien sulkeminen > huonot valikoimat, tähtitieteelliset hinnat. Edes vanhaa kunnon kahvilaa ei välitetty pitää.
Surkujuttu. Stockka oli käsite. Kauppa mistä sai hyviä tavaroita ja oli viihtyisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stocka ihan itse karkotti asiakkaansa toimillaan: ulkomaalaiset myyjät> ruokaosaston ym. hyvien sulkeminen > huonot valikoimat, tähtitieteelliset hinnat. Edes vanhaa kunnon kahvilaa ei välitetty pitää.
Surkujuttu. Stockka oli käsite. Kauppa mistä sai hyviä tavaroita ja oli viihtyisä.
Minä olen saanut huippupalvelua Stockkalta.
Tuoksut arvokkaita..mutta säästyn virhehankinnoilta.
Saan myös aina mukaan uusia tuoksuja testattavaksi.
Ihanat keski-ikäiset naismyyjät:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkujuttu. Stockka oli käsite. Kauppa mistä sai hyviä tavaroita ja oli viihtyisä.Minä olen saanut huippupalvelua Stockkalta.
Ihanat keski-ikäiset naismyyjät:)
Missä kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Heitetäänpä pieni gallup sekaan. Kuinka monesta tuoksusta teillä on ostettuna myös varapullo?
Itselläni 12:sta. Joko kyseessä on ehdoton lempparini, jonka ostan jos halvalla saan tai joku jo lopetettu/lopetusuhan alla oleva. Tällaisia ovat mm. Miss Dior 2017, Dolce & Gabbana Pour Femme, Mugler Muse edp, Mancera Roses Vanille ja YSL Black Opium Floral shock.
Minä en yleensä harrasta varapulloja, mutta nyt on kaksi: Miss Dior edt (vintage) ja Diorella edt (vintage). Roguen Chypre-Siamille ostan piakkoin varapullon kaveriksi, se on vaan niin hyvä. N50
Vierailija kirjoitti:
Black Opium on aika kiva.
Mitä vastaavia olisi, mutta ns vähän hienompia? Tekisi mieli jo vaihtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkujuttu. Stockka oli käsite. Kauppa mistä sai hyviä tavaroita ja oli viihtyisä.Minä olen saanut huippupalvelua Stockkalta.
Ihanat keski-ikäiset naismyyjät:)Missä kaupungissa?
Helsingissä
Olen pienen vaatekaupan pyörittäjä.
Eilen sain viestin facebookissa
Voiko teillä sovittaa merkin "X" jalkineita?
Itse ostan jos tuote on hyvä myyjältä joka on tuotetta suositellut.
Kannattaako 20 euron säästön takia riistää yrityksiä jotka maksavat verot suomeen?
Niin ja ostan tuoksuni stockkalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Black Opium on aika kiva.
Mitä vastaavia olisi, mutta ns vähän hienompia? Tekisi mieli jo vaihtaa!
Käy testaa stockkalla ja sitten tilaat ULKOMAISESTA NETTIKAUPASTA!
Senkin höpsö:)
Vierailija kirjoitti:
Tuoksupettymykseni on Parfyms de Marlyn Delina. Ihan liian voimakas minulle, tulee päänsärky. Luulin myös tuoksun olevan jotain ylimaallisen ihanaa mutta minun nenäni haistaa voimakkaan ruusun ja raparperia.
Sama! Kokeilin kaikkia kolmea Delinaa.
Exclusif ja Edp oli järkyttävän pistäviä, myskisiä, suitsukemaisia, ja vanhanaikaista tunkkaista ruusua, sellainen pommi päin naamaa että otti henkeen ja alkoi yskittää kun haistelin. Suoraan sanottuna hajusta tuli elävästi mieleen lyhyt kausi kun kävin Itä-Helsingissä kurssilla 10 vuotta sitten ja siellä bussien takaosissa leijui tuollainen ja kerrankin meinasi ripsivärit lähteä valumaan. Vaikka menin bussilla Itiksestä vain alle 2 kilometrin matkan!
Se Rosee oli noihin verrattuna käsittämättömän laimea vesituoksu, sellainen kuin ruusumaljakon viikon verran seissyyn kitkerän vihreän hajuiseen veteen heitettäisi muutama raparperi, kurkkusiivu ja hermesetas-makeutuspilleri sekaan! 215€ sellaisesta?! Haju katosi ranteesta täysin 10 minuutin jälkeen, toisaalta hyvä vaan, mutta nuo edelliset ei meinanneet lähteä marseillesaippuallakaan.
Harmittaa kun noihin kamaliin näytteisiin meni 8€ kappale eli yht 24€, ja olisin saanut sillä jotain parempaa.
eikö teillä, joilla on paljon hajuvesiä, ne mene huonoksi? Kauanko ne säilyvät?
Vierailija kirjoitti:
Tänään saapui tilaamani Lalique Soleil. Fragrantican ensimmäisessä kommentissa tämän sanotaan haisevan oksennukselta mutta en ole tätä havainnut missään vaiheessa.
Tässä tuoksuu mandariini mutta pehmeällä tavalla eikä tämä ole minusta selkeästi kesäinen ultraraikas sitrustuoksu, vaan sopii joka vuodenaikaan.
Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. Yleensä säilytän pullojani pahvirasioissaan kaapissa mutta tämä taideteos täytyy jättää esille ihasteltavaksi.
Minä tilasin tuon, ja siinä on lievä vatsahapposivuhaju minun nenään. Ainakin alkuun, sitten siitä tulee sellainen sokerikermainen, vaikka sekin sekoittuu oudosti niihin kukkiin ja sitrukseen mutta pehmenee lopulta, toki tuo on sellainen tuoksu johon saattaa tottua, voisin kuvitella että pitäisin siitä enemmän syksyllä kun ilmassa on luonnostaan sateen raikkautta ja "sammalmaista" sivuhajua.
Pullo on kaunis, sen vuoksi kannatti ostaa, otin vain sen 30 ml kokoisen ja oli alennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yli 20 vuotta vanhoja pulloja joissa neljäsosa tai puolet jäljellä, ovat säilyneet hyvänä. Ne ovat pimeässä ja huoneiston viileimmässä huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään saapui tilaamani Lalique Soleil. Fragrantican ensimmäisessä kommentissa tämän sanotaan haisevan oksennukselta mutta en ole tätä havainnut missään vaiheessa.
Tässä tuoksuu mandariini mutta pehmeällä tavalla eikä tämä ole minusta selkeästi kesäinen ultraraikas sitrustuoksu, vaan sopii joka vuodenaikaan.
Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. Yleensä säilytän pullojani pahvirasioissaan kaapissa mutta tämä taideteos täytyy jättää esille ihasteltavaksi.Samoin minulla. Jos nyt vähän liikaa auringonvaloa saakin, ei haittaa. Haluan ihastella pulloa lipaston päällä miten valo siitä taittuu. 50 ml:n pullostani on jäljellä reilu puolet, ja kun se on loppu, saa jäädä koriste-esineeksi samalle paikalle. Todella kaunis kapine!
Minulla on pukeutumishuoneessa tuoksut kakkutarjottimen päällä koristeena. Siellä on ikkuna, mutta pimennysverhot päällä niin ei pääse auringonvalo pilaamaan sisältöjä. Vaihdan siihen tarjottimelle aina kauden mukaiset tuoksut, loput ovat kaapissa.
Tarjoitin on tämän tyylinen:
https://i.pinimg.com/originals/73/d1/6c/73d16c2e51c32fe9c737e5d1bcd7606…
Minulla on ollut talven ajan tuoksukynttilöitä tällaisessa, mutta ajattelin laittaa siihen tuoksupulloja ja vartalovoiteita
https://i.pinimg.com/474x/dc/e8/ba/dce8ba876af00c21f057e057a673b42a--co…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja testaat stockkalla koska?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkujuttu. Stockka oli käsite. Kauppa mistä sai hyviä tavaroita ja oli viihtyisä.Helsingin Stockmannin keski-ikäiset naismyyjät ovat kyllä aina suomea puhuneet..
Mutta oletko ns r.asisti???
Ei ole kovin lämmintä vielä mutta niin vain sitrustuoksut alkavat jo heräillä eloon talven jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yli 20 vuotta vanhoja pulloja joissa neljäsosa tai puolet jäljellä, ovat säilyneet hyvänä. Ne ovat pimeässä ja huoneiston viileimmässä huoneessa.
Mun vanhin hajuvesi oli Tresor 17vee.
Oli se ihan säilynyt, mutta olin niin kyllästynyt siihen että sai mennä.
Aito Tresor (vintage) kelpaisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhimmat tuoksuni on jostain 12 vuoden takaa. Ainoa mikä selkeästi meni huonoksi oli Escadan Taj Sunset, noin kolmessa vuodessa. Muissa vanhimmissa on ehkä nesteen väri muuttunut mutta muuten ihan käytettäviä vielä.
En käy stokkalla testailemassa mutta täytyy sanoa että ei se kaatuminen pelkästään hajuvesistä johdu vaan siitä, että valikoima on kehno ja kanta-asiakkaat unohdettu. Plus ruokaosaston myyminen.