Hyvä pyykinpesukone
Nykyisestä pyykinpesukoneesta kuuluu: PAM PAM PAM PAM PAM kun se lopettaa linkoamisen siliävien pyykillä. Puuvilla ohjelmalla sitä ei kuulu. Ajattelin ostaa LG F4Y5RYW0WY tuollaisen hintaan 599e. Tekeekö tuolla mitään? Onko kokemuksia?
Kommentit (18)
Hooverin kuivaava pesukone on ollut todella hyvä
LG täällä, kuivaava sellainen ja olen erittäin tyytyväinen.
En tiedä pyykkikoneista mitään, mutta nykyinen Mielen Twindos kone on hyvä ja hiljainen. Riittävästi ohjelmia, pikapesu ja ohjelmien lyhennysvalinta ”pika”, joka lyhentää esim jonkun 2h50min ohjelman 1h30min tms. Pesuaineiden kanssa ei tarvi miettiä, kun annostelee automaattisesti ja pesuaineet on hyviä: kirjopyykille omansa ja valkoiselle omansa. Halutessaan voi ostaa tavallisiakin pesuaineita…
Kuluttaja-lehdessä oli pesukonetesti. Miele oli ylivoimainen voittaja, mutta kallis. Toiseksi tuli keskihintainen Bosch, joten ostin sen. Hyvin on toiminut ja puhdasta tullut jo vuosia.
Niissä testeissä muuten painotetaan pientä energian- ja vedenkulutusta. Tuo jälkimmäinen on huono juttu, koska monet kaverini ovat valittaneet, että pyykkeihin jää pesuainejäämiä ilman ylimääräistä huuhtelua.
Vierailija kirjoitti:
Osta tämä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1044676/LG-F2Y5FRPYWY-kuivaava-…
Mulla oli joskus kuivaava pesukone ja rehellisesti sanottuna, sitä kuivaustoimintoa ei tullut juuri koskaan käytettyä. Se kesti niin pitkään. Koko pyykkimäärää ei voinut kuivata ja kun kuivaa käyttämällä kylmää vettä, niin vedenkulutus kasvoi. Jos haluaa kuivausta, niin ostaa ihan oikean kuivausrummun tai sitten ripustaa kuivumaan. Ei kai sitä kuivaavaa ominaisuutta ole tarkoitettukaan kuin tilanteisiin, että pitää saada joku vaate kuivaksi ”äkkiä” - tosin se äkkiä ei oo äkkiä…
Whirpool, Candy, Hoover, Hisense, Helkama, Rosenlew, Grundig tai Beko. Noissa nyt ainakin hinta/laatu kohtaavat. Tai sitten joku muu halpiskin toimii.
Tämä ei liity varsinaiseen kysymykseen, mutta meillä Panasonicin pesukone jossa se ongelma, että sukkia ym pikkupyykkiä jää kumitiivisteen ja lasiluukun väliin jumiin. Tosi raivostuttavaa, kun sitten jumiin jääneitä pitää kesken ohjelman poimia sieltä pois tai ne jäävät kaikesta möhnästä entistä likaisemmiksi. Tämä kone oli vielä aika kallis 8kg kone, hinta muistaakseni lähemmäs tuhat euroa.
Onko kellään muulla samaa ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta merkistä en tiedä, mutta meillä on ollut Mielen pyykkikone parikymmentä vuotta ja edelleen toimii hyvin. Loistava hinta-laatusuhde!.
Meillä whirpool ainakin 27 vuotta ja toimii. Mutta noita vanhoja ei voi edes uudempiin verrata kestävyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaja-lehdessä oli pesukonetesti. Miele oli ylivoimainen voittaja, mutta kallis. Toiseksi tuli keskihintainen Bosch, joten ostin sen. Hyvin on toiminut ja puhdasta tullut jo vuosia.
Niissä testeissä muuten painotetaan pientä energian- ja vedenkulutusta. Tuo jälkimmäinen on huono juttu, koska monet kaverini ovat valittaneet, että pyykkeihin jää pesuainejäämiä ilman ylimääräistä huuhtelua.
Mielen Twindos koneessa on hyvä, kun se annostelee sitä nestemäistä pesuainetta. En oo huomannut, että vaatteisiin jäisi pesuainetta. Käytän kyllä suurilla pyykkimäärillä myös sitä ”vesi+” painiketta. Joskus rummun luukussa on vaahtoa, joka muodostuu linkouksen aikana, mutten olen huomannut itse vaatteissa näkyviä jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei liity varsinaiseen kysymykseen, mutta meillä Panasonicin pesukone jossa se ongelma, että sukkia ym pikkupyykkiä jää kumitiivisteen ja lasiluukun väliin jumiin. Tosi raivostuttavaa, kun sitten jumiin jääneitä pitää kesken ohjelman poimia sieltä pois tai ne jäävät kaikesta möhnästä entistä likaisemmiksi. Tämä kone oli vielä aika kallis 8kg kone, hinta muistaakseni lähemmäs tuhat euroa.
Onko kellään muulla samaa ongelmaa?
Meillä Whirpool niin se syö sukkia, paljon on parittomia.
Sellainen paras joka ei ole energiatehokas. Huuhtelu vaatii kyllä vettä.
Mulla ollut kohta 4 vuotta 200€ pyykinpesukone ja toimii vieläkin kuin uusi. Todella hyvä on ollut.
Se mikä on oikeasti valmistettu made in germany tai sweden
Ja mahdollisimman paljon metallia
Mulla Samsung ja on ollut hyvä. Kesti melkein 10 vuotta ahkerassa käytössä.
Tuosta merkistä en tiedä, mutta meillä on ollut Mielen pyykkikone parikymmentä vuotta ja edelleen toimii hyvin. Loistava hinta-laatusuhde!.