Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9801/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt Byredon tuoksut ja ihan hulluna niihin! Tykkään kaikista joita olen kokeillut! Mitkä ovat teidän Byredo suosikit?

Tykkään kanssa tosi monista, mutta Mojave Ghostin kanssa ajauduin ihan yllättävään rakkaustarinaan. Se tuoksui musta pitkään melko tylsältä ja olin jo luopumassa dekantistani, mutta sitten eräänä päivänä haistoin sen jämät edellispäivän paidasta, huomasin pohjatuoksun puut ja koukutuin täysin. Mojave Ghostista alkoi myös päärynävaihe, jolle ei vieläkään näy loppua :D Tollaset on niin hauskoja, kun yhtäkkiä ihastuukin päätäpahkaa johonkin, mistä ei aiemmin yhtään välittänyt.

Mä olen 'Mojave Ghostin' kanssa ihan ulalla. En saa mitään selkoa tuoksusta, enkä tunnista sen aineksia. Sen arvasin jo tilatessani kylläkin.

En osaa edes määritellä pidänkö siitä, ilmeisesti en. Varsinainen ghost!

Vierailija
9802/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Neela Vermeire Creationsin Niral

Tämä kuuluu sarjaan "viileät" kurjenmiekkaiset tuoksut. Niralissa on aika paljon erilaisia nuotteja (se on Bertrand Duchaufourin luomus, kuten kaikki NV:t), mutta minulla pääasiallinen vaikutelma on viileähkö, miedosti puuterinen, elegantti, eikä (minusta) erityisen kiinnostava. Jos Niral olisi väri, se olisi laventeli jossa vivahdus pinkkiä, harmaata ja hiukan pastellista vihreää. NV:n ranskalaistyyppisistä tuoksuista pidän enemmän Rahelesta. Testaamatta vielä Mohur. 

Eilen testasin Papillonin Angeliquen ja Tobacco Rosen. Angelique ei tehnyt vaikutusta. Siinäkin orrista, mutta vaikutelma aika ilmava, kuivahko. Ei juuri tuoksupilveä, kesto iholla ok. Angelique ei ole minusta ollenkaan enkelimäinen vaan vähän tylsä tuoksu, petyin. 

Tobacco Rose on miellyttävä ruusu. Itse asiassa tässä ei ole tupakkaa nuottina ollenkaan, vaan listattuina on tammensammal, ambra (ambergris), mehiläisvaha ja perun balsami. Mutta pääasiallinen nuotti on kyllä ihan se ruusu. Muut nuotit tuovat tuoksuun hiukan syvyyttä ja lämpöä. Tämä ruusu ei ole yhtään hedelmäinen eikä vihreä, vaan luonnollinen, "ilmava" ja hiukan, muttei liian makea. Kesto on hyvä, ja tuoksu leijuu miellyttävästi ympärillä, mutta mikään monsteri tämä ei ole. Tykkään, mutta en ihastunut ainakaan vielä korviani myöten. N50

Lukiolaisena kesätyöntekijänä kaupankassan toimenkuvaan kuului myös tupakkahyllyn täyttäminen.

Sen jälkeen sormet haisi samalta kuin Tobacco Rose.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9803/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoelmassani alkaa olla jo kaikki, mitä "tarvitsen":

https://imgur.com/a/VTtrEdM

Oi, kiitos kuvasta! Vaikuttava kokoelma! Ja mikä siisteys ja järjestys!

Kertoisitko, millä perusteilla olet järjestänyt hyllyt? EdT:t ja EdP:t erikseen? 2 ylimmäistä hyllyä on valmistajan mukaan aakkostettuna, onko kolmannen keskellä toisen aakkoskierroksen alku...taas Armani? Et uskoisi tätä tihrustamista, olisi aika myöntää tappio ikänäölle :D

Minusta on hurjan mielenkiintoista kuinka muut hallitsevat kokoelmaansa. Aakkostan itsekin, mutta Exceliin, vuodenajan käytössä olevat näytteet ovat meikkilokerikossa käytännössä koon mukaan.

Mä en taida koskaan päästä siihen pisteeseen, että on jo kaikki mitä "tarvitsen"....

Ennimäkseen aakkosjärjestyksessä valmistajan mukaan. Giorgio Armanihan alkaa G:llä. ;)

Esim. Etrot on kylläkin tungettu "väärälle" hyllylle, että sain ne vierekkäin. 

Löytyy tuolta useampikin - ehkä muutama kymmentä pulloa - joista voisin ihan hyvin luopua. En erityisemmin ajattele tätä keräilynä. Kaikki ovat käytössä suht tasaisella kierrolla. Helposti lipsahtaa turhaksi hamstraamiseksi.

Vierailija
9804/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä on kunnioitettava miesten kokoelma, ei voi muuta sanoa 🙌🏻 Sulla joitain unisex-tuoksujakin siellä?

Vierailija
9805/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kannatetaan toriin vähän käytettyjen tai käyttämättömien parfyymien myynti/osto ”osastoa”, jossa voisi laittaa kiertoon ns vikahankinnat.

Vierailija
9806/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt Byredon tuoksut ja ihan hulluna niihin! Tykkään kaikista joita olen kokeillut! Mitkä ovat teidän Byredo suosikit?

Onko joku jo testannut Blanche Collectors editionin?

Vierailija
9807/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä on kunnioitettava miesten kokoelma, ei voi muuta sanoa 🙌🏻 Sulla joitain unisex-tuoksujakin siellä?

On siellä unisexiksi luokiteltuja useampia ja itse asiassa yksi naisten tuoksukin. K de Krizia EdP tuli yllätyksenä kaupan päälle jonkin eBay-ostoksen mukana. Nykymittapuulla voisi mennä unisexistäkin, mutta vaimo protestoi ja kommentoi liian naiselliseksi (no, ei kai kovin yllättävää). Tykkään kuitenkin, koska siinä on purevuutta ja särmää.

Vierailija
9808/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kannatetaan toriin vähän käytettyjen tai käyttämättömien parfyymien myynti/osto ”osastoa”, jossa voisi laittaa kiertoon ns vikahankinnat.

Olisi kyllä paikallaan. Ei huvittaisi eBayssa alkaa leikkimään, jo posikulujenkaan takia.

Vierailija
9809/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Swiss Arabian Shaghad Oudista? 

Vierailija
9810/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tämäkin päivä nähdä: Essenza Nobilen paketti saapui. Siellä oli 10 näytteen sijasta 9 ja ainoa tilaamani pullo puuttui.

Huomasin jo pakettia hakiessani että se on liian kevyt.

Laatikossa oli tilauslista ja laskelma, mistä näkyy että tietävät itsekin että tilauksessa on puutteita.

Sitä vaan ihmettelen, että miksi ei ilmoitettu että näin on, ja milloin saan puuttuvat tuotteet?

Omituista, eikä asia selviä ennen maanantaita.

Vierailija
9811/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mennään jonnekin hajuvesien ja synergian hämärän rajamaille, mutta onko olemassa tuoksua joka muistuttaisi Hartwallin kirsikkakolan tuoksumakua? Se maistuu siis kirsikalle, mutta maku on mun elimiini myös haju. Mietin, että onko se juuri se "huulipuna/meikkihaju" mistä monet ovat kirjoittaneet? Mielestäni se on "feikin kirsikan tuoksu", mutta pidän siitä aivan valtavasti.

Kokeile ihmeessä Guerlainin La Petite Robe Noire-tuoksuja! Niissä on kirsikkaa. Oma suosikkini on EdT. 

Vierailija
9812/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ehdottomat suosikkini ovat guerlainin sparkling bouquet ja Bloom of Rose. Tuli kuitenkin mieleen että vuosia sitten pidin Ralph Lauren romance always yours tuoksusta. Saakohan tätä enää mistään? Tosin en olisiko se enää niin mieleinen, mutta joskus oli ainakin yksi lemppari 😊

Vierailija
9813/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?

Vierailija
9814/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?

Ohhoh! Olen pitänyt Notinoa luotettavana jälleenmyyjänä.. Ehkä pitäisi tilata aina suoraan, tuossa tapauksessa Nasomattolta?!

Vierailija
9815/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuoksu, mikä erityisesti mietityttää? Minä olen ostanut Hobby Hallista (ts. Viron kautta) Silver Muskin ja Black Afganon. Mietitytti mutta ovat aitoja.

Vierailija
9816/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! Olen pitänyt Notinoa luotettavana jälleenmyyjänä.. Ehkä pitäisi tilata aina suoraan, tuossa tapauksessa Nasomattolta?!

Eipä nyt hätäillä, ennen kuin kuullaan detaljit. Pidän kuitenkin epätodennäköisenä. Black Afganon väärennös on ainakin helppo tunnistaa (vertailuvideo löytyy Youtubesta).

Vierailija
9817/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuoksu, mikä erityisesti mietityttää? Minä olen ostanut Hobby Hallista (ts. Viron kautta) Silver Muskin ja Black Afganon. Mietitytti mutta ovat aitoja.

Narcotic V ja pohjasta puuttuu Nasomatto-merkintä. Myös korkki tuntuu muoviselta. Itse tuoksu on kielomainen ja kesto heikko.

Vierailija
9818/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun colognetuoksujen (eau de Cartier, aqua di Parma, Eau de Rochas, Un jardin sur le nil) rakastaja haluaisi jotain hevimpää syksyksi ja talveksi tulee vaikeata. En löydä en millään.

Mitä ihmettä voisin edes kokeilla???

Kerro meille, millaisista tuoksunuoteista pidät, kyllä me suosittelemme :) 

Haluatko esim. sitrustuoksun joka toimii talvellakin, vai jotain ihan muuta? Mikä on sulle se "hevimpi" mitä etsit? 

Juu kerron :)

Cologneista tykkään koska ilmavuus, unisex-fiilis.

Sitrus ei ole tärkein, toki bergamotti toimii aina. Eniten viehättää inkivääri, orvokinlehti, minttu, seetri, mineraalisuus, metallisuus.

Jos olis "talviversio" jostain ilman makeata patsulia ja tonkapapua.

(Eau de Rochasin mineraalinen patsuli on ihana).

Vierailija
9819/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Notinolta tilatut näytteet on aitoja, mutta siinä näytteidenpakkausvaiheessa varmasti tuoksupartikkeleita sekaantuu keskenään. Ei joka tuoksunäytteen pakkaamiseen voi olla omaa ilmastoitua huonetta, eikä pakkaustilat muutenkaan ole mitään laboratorioita, eikä työntekijät koulutettuja laborantteja vaan ihan matalapalkkatyöläisiä.

Vierailija
9820/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notino on täysin luotettava 100%. todella iso ja monessa maassa toimiva yritys. Jotkut tuoksut saattavat tuntua heikolta kun ovat tuoreita ja olet juuri avannut pullon. Varsinkin niche tuoksut joissa monesti käytetään luonnollisia ainesosia. Minulla on creed tuoksu jossa ei ollut juuri mitään ylä nuotteja kun avasin sen ensimmäisen kerran ja meni ikäänkuin suoraan keskinuotteihin sekä kesto oli vaan 3-4h. Noin viikko avaamisen jälkeen huomasin jo että nyt alkaa kehittyä ylä nuottejakin ja nyt 8kk myöhemmin tuoksukin kestää hyvät 10h ellei enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan