Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9821/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Notinolta tilatut näytteet on aitoja, mutta siinä näytteidenpakkausvaiheessa varmasti tuoksupartikkeleita sekaantuu keskenään. Ei joka tuoksunäytteen pakkaamiseen voi olla omaa ilmastoitua huonetta, eikä pakkaustilat muutenkaan ole mitään laboratorioita, eikä työntekijät koulutettuja laborantteja vaan ihan matalapalkkatyöläisiä.

Näytteet? Ainakin tämä Narcotic V oli avaamaton 30 ml pullo..

Vierailija
9822/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Notinolta tilatut näytteet on aitoja, mutta siinä näytteidenpakkausvaiheessa varmasti tuoksupartikkeleita sekaantuu keskenään. Ei joka tuoksunäytteen pakkaamiseen voi olla omaa ilmastoitua huonetta, eikä pakkaustilat muutenkaan ole mitään laboratorioita, eikä työntekijät koulutettuja laborantteja vaan ihan matalapalkkatyöläisiä.

Minä puhuin näytteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9823/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin näytteistä.

Myös mulle on sattunut vuosien varrella joitakin näytetilauksia, joissa kaikki putkilot tuoksuvat päällepäin (samalta). Epäilen, että dekantointivaiheessa on tapahtunut loiskahdus käsineille, ja samoilla hanskoilla on sitten putkitettu muutkin saman tilauksen näytteet, jolloin kaikki kontaminoituvat ulkopinnalta (Montaleiden ja muiden enormous/eternal -tuoksujen kanssa riittää hipaisu).

Kertaakaan tätä ei ole ilmennyt suoraan valmistajalta tilatuissa, tehdaspakatuissa näytteissä. Olenkin ottanut tavaksi pyyhkiä päällepäin tuoksuvat näytteet heti kättelyssä fairyliuoksella ja desinfiointiaineella (etikettejä varottava). Jos putkilo tuoksuu päällepäin vielä tämän jälkeen, voi epäillä, ettei se ole täysin tiivis. Se taas selviää eristämällä epäilty yksilö muista. Kyllä näiden kanssa saa puuhailtua vaikka mitä. ;D

Vierailija
9824/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin näytteistä.

Notinosta on kohuttu aiemminkin, että myyvät feikkejä. Näytteet nyt saattavat olla mitä kuraa tahansa, mutta pulloista ja pakkauksista voi jotain päätellä, jos osaa etsiä oikeita merkkejä.

Vierailija
9825/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, minä en. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin näytteistä.

Notinosta on kohuttu aiemminkin, että myyvät feikkejä. Näytteet nyt saattavat olla mitä kuraa tahansa, mutta pulloista ja pakkauksista voi jotain päätellä, jos osaa etsiä oikeita merkkejä.

Toisaalta vaikka tuoksu olisi ns. aitokin, niin reformulointien myötä laatutuoksustakin voi tulla kuraa.

Itse olen testaillut nyky-Poisonia aina kun käyn tavaratalon hajuvesiosastolla ja se on ihan hirveä nykyään. Ei lainkaan sama tuoksu kuin ennen. Pettymyksiä on paljon muitakin, tekisi mieli avata ihan eri ketju reformulointipettymyksistä. Jokainen saisi vuodattaa sinne pettymyksensä ja surunsa siitä, miten jotain ihanaa ja ainutlaatuista on pilattu.

Vierailija
9826/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uteliaisuuttani Lidlistä Suddenly-hajuvesimerkin Chalou-hajuveden. 

Oma luottotuoksuni on vuosia ollut Diorin Forever and ever. Ja tämähän on ihan kuin se! Maksaa vaan viisi euroa. Onpa hyvä halpistuoksu! Pullo vaan on vähän ... no, halvan näköinen.

Vierailija
9827/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma luottotuoksuni on vuosia ollut Diorin Forever and ever. Ja tämähän on ihan kuin se! Maksaa vaan viisi euroa. Onpa hyvä halpistuoksu! Pullo vaan on vähän ... no, halvan näköinen.

Näissä klooneissa on se huono puoli, että itselläni ei ensinkään anna moraali myöten ostaa halpaa kopiota, toisekseen eron kyllä huomaa, vaikka se ei ilmiselvä olisikaan.

Vierailija
9828/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kerron :)

Cologneista tykkään koska ilmavuus, unisex-fiilis.

Sitrus ei ole tärkein, toki bergamotti toimii aina. Eniten viehättää inkivääri, orvokinlehti, minttu, seetri, mineraalisuus, metallisuus.

Jos olis "talviversio" jostain ilman makeata patsulia ja tonkapapua.

(Eau de Rochasin mineraalinen patsuli on ihana).

Mitä tykkäät Hermesin Eau des Merveillesistä? Se on tavallaan yhtä aikaa jouluinen ja kesäinen! Tai Twilly-perheestä? En ole testannut kaikkia Twillyjä, olisiko joku talvisempi kuin toiset, mutta inkivääriä ainakin piisaa.

Seetri on myös erinomainen lähtökohta etsinnöille, aloittaa testaamisen vaikka Byredon Super Cedarista tai Diptyquen Tam Daosta, niin selviää onko niissä seetriä makuusi jo liikaakin :D Comme des Garconsilla voisi myös olla sua miellyttäviä tuoksuja, esim. Standard (ihana metallinen sitruuna-seetri, ei kylläkään erityisen talvinen) tai Incense-sarjan Kyoto (tämä oli minusta aika ilmava).

Vierailija
9829/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK, minä en. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin näytteistä.

Toisaalta vaikka tuoksu olisi ns. aitokin, niin reformulointien myötä laatutuoksustakin voi tulla kuraa.

Itse olen testaillut nyky-Poisonia aina kun käyn tavaratalon hajuvesiosastolla ja se on ihan hirveä nykyään. Ei lainkaan sama tuoksu kuin ennen. Pettymyksiä on paljon muitakin, tekisi mieli avata ihan eri ketju reformulointipettymyksistä. Jokainen saisi vuodattaa sinne pettymyksensä ja surunsa siitä, miten jotain ihanaa ja ainutlaatuista on pilattu.

Soki London teki videon uudistetusta Miss Diorista. Ilmeisesti se on täysin eri tuoksu kuin tähän asti. 😖 Onneksi ostin 100 ml pullon pari kuukautta sitten mutta onhan tämä surullista, kun KAIKKI vanhat, hyvät pitää pilata reformuloinnilla.

Vierailija
9830/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Neela Vermeire Creationsin Niral

Tämä kuuluu sarjaan "viileät" kurjenmiekkaiset tuoksut. Niralissa on aika paljon erilaisia nuotteja (se on Bertrand Duchaufourin luomus, kuten kaikki NV:t), mutta minulla pääasiallinen vaikutelma on viileähkö, miedosti puuterinen, elegantti, eikä (minusta) erityisen kiinnostava. Jos Niral olisi väri, se olisi laventeli jossa vivahdus pinkkiä, harmaata ja hiukan pastellista vihreää. NV:n ranskalaistyyppisistä tuoksuista pidän enemmän Rahelesta. Testaamatta vielä Mohur. 

Eilen testasin Papillonin Angeliquen ja Tobacco Rosen. Angelique ei tehnyt vaikutusta. Siinäkin orrista, mutta vaikutelma aika ilmava, kuivahko. Ei juuri tuoksupilveä, kesto iholla ok. Angelique ei ole minusta ollenkaan enkelimäinen vaan vähän tylsä tuoksu, petyin. 

Tobacco Rose on miellyttävä ruusu. Itse asiassa tässä ei ole tupakkaa nuottina ollenkaan, vaan listattuina on tammensammal, ambra (ambergris), mehiläisvaha ja perun balsami. Mutta pääasiallinen nuotti on kyllä ihan se ruusu. Muut nuotit tuovat tuoksuun hiukan syvyyttä ja lämpöä. Tämä ruusu ei ole yhtään hedelmäinen eikä vihreä, vaan luonnollinen, "ilmava" ja hiukan, muttei liian makea. Kesto on hyvä, ja tuoksu leijuu miellyttävästi ympärillä, mutta mikään monsteri tämä ei ole. Tykkään, mutta en ihastunut ainakaan vielä korviani myöten. N50

Lukiolaisena kesätyöntekijänä kaupankassan toimenkuvaan kuului myös tupakkahyllyn täyttäminen.

Sen jälkeen sormet haisi samalta kuin Tobacco Rose.

Hmm, okei. Ei se minulla tuoksu ollenkaan noin tupakkaiselta. N50

Vierailija
9831/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?

Laitapa suoraan sinne kysymys, kuvien kera. Itse laittaisin viestiä myös Nasomatolle ja kysyisin sieltä, miten varmistua aitoudesta.

Vierailija
9832/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?

Laitapa suoraan sinne kysymys, kuvien kera. Itse laittaisin viestiä myös Nasomatolle ja kysyisin sieltä, miten varmistua aitoudesta.

Juuri näin toimin. Nasomattolle on vielä laittamattaviesti, mutta Notinolle laitoin kuvat ja kysymyksen, että tietävätkö myyvänsä väärennöksiä. Vielä ei ole vastausta kuulunut.

Vierailija
9833/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin toimin. Nasomattolle on vielä laittamattaviesti, mutta Notinolle laitoin kuvat ja kysymyksen, että tietävätkö myyvänsä väärennöksiä. Vielä ei ole vastausta kuulunut.

Millä perusteella tää sun saama Nasomatto on nyt sit osoittautunut väärennökseksi? Pelkästään hajun perusteella? Olitko ennen tätä ostoa jossain haistanut tätä nasomattoa?

Vierailija
9834/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu GAP Grass.

https://www.fragrantica.com/perfume/Gap/Grass-34614.html

Kyllä, 90-luku soitti ja pyysi lempparihajuvetensä takaisin. Minulla on vanha pullo tätä ysärin ihana, kevyttä, lineaarisen täydellistä ruohotuoksua. Tässä tuoksuu aito ruoho, sellainen puhdas ja vastaleikattu. Täydellinen, kevyt, ketään häiritsemätön hellepäivän tuoksu. Makaat ruohikossa ja jossain kaukana on pöydällä muutama kukka ja hedelmillä ja kurkkuviipaleilla maustettua vettä. Elämä on ihanaa, kaikki on puhdasta, tuuli tanssii ruohon läpi napapaidallesi.

En kestä! Tätä on PISARA jäljellä. Siirrän pullon siis kasarin Poisonin viereen tuoksumuistoaarteeksi, jota voi haistella vielä eläkkeellä ja saada häivähdyksen siitä tuoksusta.

Vierailija
9835/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä välttämättä kuulu, jos kysyit noin.. olisit tiedustellut neutraalin ystävällisesti, että miksi pullo on tällainen jne. Joskus hajuvesien pulloissa on omituisia pieniä eroja, vaikka tuoksu on sama. Eikä välttämättä kyse ole väärennöksestä. Olisin myös odottanut ensin vastauksen siihen ja myös Nasomatolta ja alkanut vasta sitten väittää "myytte väärennöksiä".

Vierailija
9836/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kerron :)

Cologneista tykkään koska ilmavuus, unisex-fiilis.

Sitrus ei ole tärkein, toki bergamotti toimii aina. Eniten viehättää inkivääri, orvokinlehti, minttu, seetri, mineraalisuus, metallisuus.

Jos olis "talviversio" jostain ilman makeata patsulia ja tonkapapua.

(Eau de Rochasin mineraalinen patsuli on ihana).

Mitä tykkäät Hermesin Eau des Merveillesistä? Se on tavallaan yhtä aikaa jouluinen ja kesäinen! Tai Twilly-perheestä? En ole testannut kaikkia Twillyjä, olisiko joku talvisempi kuin toiset, mutta inkivääriä ainakin piisaa.

Seetri on myös erinomainen lähtökohta etsinnöille, aloittaa testaamisen vaikka Byredon Super Cedarista tai Diptyquen Tam Daosta, niin selviää onko niissä seetriä makuusi jo liikaakin :D Comme des Garconsilla voisi myös olla sua miellyttäviä tuoksuja, esim. Standard (ihana metallinen sitruuna-seetri, ei kylläkään erityisen talvinen) tai Incense-sarjan Kyoto (tämä oli minusta aika ilmava).

Oo kiitos. Eau des Merveilles on mieleen. Hyviä vinkkejä, arvostan. En ole noita haistanut mutta suunta ja tyyli vaikuttaa oikealta.

Kiitos!

Vierailija
9837/19545 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella tää sun saama Nasomatto on nyt sit osoittautunut väärennökseksi? Pelkästään hajun perusteella? Olitko ennen tätä ostoa jossain haistanut tätä nasomattoa?

Lue viesti 9848

Vierailija
9838/19545 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä klooneissa on se huono puoli, että itselläni ei ensinkään anna moraali myöten ostaa halpaa kopiota, toisekseen eron kyllä huomaa, vaikka se ei ilmiselvä olisikaan.

Olen täysin samaa mieltä. Menin kyllä nyt sen jo ostamaan. Joka tapauksessa, minulle pelkkää tuoksua tärkeämpi on se koko kokonaisuus. Juu, naurakaa vaan, mutta olen itsekin markkinointi-ihminen ja tykkään jos joku tuote on brändätty hyvin, se on laadukas jne. Seurailen mielenkiinnolla aina hajuvesimarkkinoinnin kuvioita ja mietin, onko jonkun hajuveden mannekiiniksi valittu näyttelijä mielestäni sopiva "kasvo" tuoksulle jne.

Ja jos brändi istuu (tässä hajuvesien tapauksessa) juuri minun identiteettiini, se on jo iso lisä kokonaisfiilikseen. Mutta jos tykkään tuoksusta, minulle on sinällään kuitenkin ihan sama, onko se ajateltu sporttiteinille vai bisnesnaiselle. Nämä on vain mielenkiintoisia :)

Minulle on tärkeää myös pullo, kiinnitän huomiota yksityiskohtiin, siihen millainen suihkaus tulee jne. Ja kaikki tämä tuo minulle sen tietyn kulloinkin hakemani tunteen, kun pukeudun hajuveteeni.

En mitenkään saa samaa tunnetta, jos tuote on rumassa pullossa ja halppisbrändi. Mutta tämä Chalou-tuoksu itsessään oli hyvä, tuoksuna, tiedoksi vain, jos jotakuta kiinnostaa. Pullo on halvan oloinen, tietysti. Yllättäen pullo muistuttaa olemukseltaan Shisheidon Ever Bloomia (joka on epäonnistunut pullo ja oli 15 kertaa kalliimpi).

Kauhea vuodatus ja nyt minulle tuli huono omatunto, että olen tukenut viidellä eurolla halpakopiotuottajaa. Mutta kaupassa ei ollut testereitä. Seli seli. Jep.

Saa nähdä, mihin tämä päätyy, äidilleni varmaan. Hänelle se ei ole niin nöpönuukaa.

Vierailija
9839/19545 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä välttämättä kuulu, jos kysyit noin.. olisit tiedustellut neutraalin ystävällisesti, että miksi pullo on tällainen jne. Joskus hajuvesien pulloissa on omituisia pieniä eroja, vaikka tuoksu on sama. Eikä välttämättä kyse ole väärennöksestä. Olisin myös odottanut ensin vastauksen siihen ja myös Nasomatolta ja alkanut vasta sitten väittää "myytte väärennöksiä".

Totta kai tulee vastaus. Asiakaspalautteen sävy ei ole mikään syy olla selvittämättä ja vastaamatta.

t. Eri

Vierailija
9840/19545 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kehunut täällä sitä sinistä Chalou-tuoksua, Lidlin siis. En tiedä, onko se Cool Waterin vai Light Bluen kopio, mutta siinä on merellistä raikkautta, tuoksu säilyy iholla ja pysyy miellyttävänä. Jälkimmäinen on harvinaista halpistuoksujen kohdalla, siis niiden kaikkein halvimpien. 

Kukaan ei tiedä, että kyseessä Lidlin tuote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan