Kuka keksi laittaa Fernet Brancaan niin paljon mausteita?
Kommentit (9)
Munkit ovat jo ammoisina uuttaneet vahvalla alkoholilla makuja yrteistä ja sitten juoneet sitä tavaraa lääkinnällisiin tarkoituksiin.
Bernardino Branca vuonna 1845, kvg.
Minä veikkaan Kape Aihista. Se mies käyttää aivan liikaa yrttejä minun makuun.
Ei ole niin että on Fernet branca ja siihen on sitten lisätty mausteita. Fernet branca syntyy siitä että on mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan Kape Aihista. Se mies käyttää aivan liikaa yrttejä minun makuun.
Sehän on tuo yrttien käyttö kielletty päihtymistarkoituksessa. Fernettiä joo...
Vierailija kirjoitti:
Munkit ovat jo ammoisina uuttaneet vahvalla alkoholilla makuja yrteistä ja sitten juoneet sitä tavaraa lääkinnällisiin tarkoituksiin.
"Lääkinnällisiin" tarkoituksiin...joopa joo, ja siinä sivussa ihan vahingossa tislataan 39 prossaan. Vai olisko kyse sellaisesta että on vaan kehitelty tuote jolla voidaan kännätä ku taas on vatsa niin pipi! (Vertaa: suomessa sai luvallisesti apteekista myydä pontikkaa ja pirtua lääkinnällisiin tarkoituksiin.) Tämän vuoksi suurimmat kuluttajat olivat; lääkärit. papit ja nimismiehet, koska nää piti kokouksia ja päättivät kuntien, kaupunkien ja pitäjien asioista, jopa yksittäisten ihmisten...
Vierailija kirjoitti:
Lääkinnällisiinpä hyvinkin. Olivat alkoholisteja.
Oisko ollut herra Fernet Branca itse?