Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9781/19545 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saattaa ollakin jo täällä keskusteltu, mutten jaksanut käydä koko ketjua läpi…

Mieleni on alkanut tehdä jotain kookostuoksua. Varmaan jokin nostalgiajuttu, sillä tykkäsin lapsena tosi paljon kookoksesta, ja teininä rakastin Yvesin ja Body Shopin kookossuihkugeelejä.

Haluaisin sellaisen tuoksun joka ei olisi kovin yksiulotteinen (vrt. The Body Shopin kookostuoksu), ja ei kovin raskas.

Minulla oli joskus Lempickan Elle l’Aime, mutta se tuoksui ihollani enemmän limeltä kuin kookokselta. Angelissakin pitäisi olla kookosta, mutta se on minulla enemmän suklaa-tai karamelli.

Vierailija
9782/19545 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saattaa ollakin jo täällä keskusteltu, mutten jaksanut käydä koko ketjua läpi…

Mieleni on alkanut tehdä jotain kookostuoksua. Varmaan jokin nostalgiajuttu, sillä tykkäsin lapsena tosi paljon kookoksesta, ja teininä rakastin Yvesin ja Body Shopin kookossuihkugeelejä.

Haluaisin sellaisen tuoksun joka ei olisi kovin yksiulotteinen (vrt. The Body Shopin kookostuoksu), ja ei kovin raskas.

Minulla oli joskus Lempickan Elle l’Aime, mutta se tuoksui ihollani enemmän limeltä kuin kookokselta. Angelissakin pitäisi olla kookosta, mutta se on minulla enemmän suklaa-tai karamelli.

Testaa Lancomen La nuit tresor nude, se on sensuelli tuoksu, jossa kookos tyylikkäästi mukana.

Jos haluat jotain kevyempää kookosta, Escada Born in Paradise voisi olla kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9783/19545 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kookostuoksujahan on nyt tullut monilta eri tuoksutaloilta. Mikähän sen nimi oli, jota Vikellä tuoksuttelin tässä jokunen viikko sitten... Sellainen puukorkkinen pyöreähkö pullo.

Vierailija
9784/19545 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ehdotukset:

Guerlain Aqua Allegoria: Coconut Fizz (ihana alku, muuten aika kevyt)

Heeley: Coccobello (ainakin yhden tuoksutubettajan "holy grail" -kookos)

Imaginary Authors: Yesterday Haze (tässä viikuna, kerma ja saksanpähkinä saa aikaan vahvan fiiliksen kookoksesta, vaikkei tuoksussa sitä ilmeisesti olekaan)

Vierailija
9785/19545 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun colognetuoksujen (eau de Cartier, aqua di Parma, Eau de Rochas, Un jardin sur le nil) rakastaja haluaisi jotain hevimpää syksyksi ja talveksi tulee vaikeata. En löydä en millään.

Mitä ihmettä voisin edes kokeilla???

Vierailija
9786/19545 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut jos keskustelua ollut jo aiemmin, mutta voisitteko jakaa kokemuksianne erilaisista tuoksuja myyvistä nettikaupoista. Oletko saanut aitoja tuotteita jne. Kiinnostaa esim. Hobby Hall, Parfumdreams, Parfyymiklikkaus...

Omat kokemukseni:

My Look- useamman kerran saanut sitä mitä pitikin ja tuotteet olleet aitoja+ laadukkaita. Kerran lähettivät mulle väärän tuoksun (sain orginellin vaikka tilansin flanckerin) ja väittivät mulle aspasta kivenkovaan, että pakkaus vain vaihtunut.

Notino- muutaman kerran olen saanut selkeästi feikin tuotteen tai vanhentuneen tuotteen. Esim Montalen kohdalla käynyt tämä tilanne.

Vierailija
9787/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut jos keskustelua ollut jo aiemmin, mutta voisitteko jakaa kokemuksianne erilaisista tuoksuja myyvistä nettikaupoista. Oletko saanut aitoja tuotteita jne. Kiinnostaa esim. Hobby Hall, Parfumdreams, Parfyymiklikkaus...

Omat kokemukseni:

My Look- useamman kerran saanut sitä mitä pitikin ja tuotteet olleet aitoja+ laadukkaita. Kerran lähettivät mulle väärän tuoksun (sain orginellin vaikka tilansin flanckerin) ja väittivät mulle aspasta kivenkovaan, että pakkaus vain vaihtunut.

Notino- muutaman kerran olen saanut selkeästi feikin tuotteen tai vanhentuneen tuotteen. Esim Montalen kohdalla käynyt tämä tilanne.

Notino on sen verran iso ja laaja yritys että ei todellakaan myy feikkiä ja jos myisi niin olisi tullut kyllä jo aikoja sitten esiin tällainen ja loppuisi toiminta aika lyhyeen siinä vaiheessa. Sanon että koska tuoksuvalmistajat muotoilevat tuoksunsa uudelleen aina silloin tällöin ( ja yleensä mitä vanhempi tuoksu niin sitä enemmän se on vuosien varrella kokenut uudelleenmuotoiluja) ja kun asiakas saa tällaisen uudelleenmuotoilun tuoksun jolla on hieman erilainen tuoksu kuin ennen ja kesto ei ole sama kuin ennen ja on paljon kevyemmän oloinen, niin heti tulee mieleen epäilys aitoudesta. Itsekin epäilin kun tuoksumatkani alussa tilasin muistaakseni parfumdreamsista Boss tuoksun joka on tullut markkinoille 1998 ja on siis uudelleenmuotoilujen vuoksi nykyään täysin heikko ehkä 30min toimiva tuoksu joten heti epäilin että onko edes aito mutta aito se oli kun otin selvää mutta vaan muotoiltu pilalle.

Suosittelen kuitenkin my-origines.com ranskalaista verkkosivustoa jossa hyvä tarjonta sekä ennenkaikkea hinnoittelu.

N.7e postit.

Vierailija
9788/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt Byredon tuoksut ja ihan hulluna niihin! Tykkään kaikista joita olen kokeillut! Mitkä ovat teidän Byredo suosikit?

Vierailija
9789/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt Byredon tuoksut ja ihan hulluna niihin! Tykkään kaikista joita olen kokeillut! Mitkä ovat teidän Byredo suosikit?

Gypsy Water, Mojave Ghost, Bal d'Afrique (tuoksuu tänään) ja M/MInk ovat olleet upeita. Kaikkien kanssa saa olla nenä tarkkana, ovat hienovaraisia ja katoavat kokonaan liian varovaisella annostelulla, johon olen taipuvainen. Pulpin (poisto) kanssa en tullut toimeen, minulla se tuoksui bioroskikselta, ja tietenkin juuri se sitten tuoksui kauas ja pitkään. 

Testaan näitä kyllä vielä lisääkin, olen tykännyt.

Vierailija
9790/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun colognetuoksujen (eau de Cartier, aqua di Parma, Eau de Rochas, Un jardin sur le nil) rakastaja haluaisi jotain hevimpää syksyksi ja talveksi tulee vaikeata. En löydä en millään.

Kerro meille, millaisista tuoksunuoteista pidät, kyllä me suosittelemme :) 

Haluatko esim. sitrustuoksun joka toimii talvellakin, vai jotain ihan muuta? Mikä on sulle se "hevimpi" mitä etsit? 

Vierailija
9791/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M/Mink ja Rose of No Man's Land. Molemmat ovat aivan ihania ja niillä on pysyvä paikka hajureseptoreissani ja sydämessäni.

Vierailija
9792/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille, millaisista tuoksunuoteista pidät, kyllä me suosittelemme :) 

Haluatko esim. sitrustuoksun joka toimii talvellakin, vai jotain ihan muuta? Mikä on sulle se "hevimpi" mitä etsit? 

Mun mielestä sitrukset ei ole edukseen viileässä säässä. Jo nyt kun on koleaa ja sateista alkaa kaivata jotain lämpöisempää ja tuhdimpaa.

Olen yllättynyt. Aiemmin käytin tyytyväisenä samaa hajuvettä ympäri vuoden. Nyt kun nuuhkinut ja testaillut näytteitä aistit on herkistyneet.

Laitoin tänään Bergamaskia. Tuntuu että menee hukkaan tässä säässä.

Mitä sitrustuoksua suosittelisit kylmään ilmaan?

Vierailija
9793/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M/Mink ja Rose of No Man's Land. Molemmat ovat aivan ihania ja niillä on pysyvä paikka hajureseptoreissani ja sydämessäni.

Mäkin pidän Rose oNML:stä sekä Tulipesta. Muista kokeilemistani en pitänyt.

Vierailija
9794/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli eBaysta muutama vintage-mini:

Vetiver de Puig

2 x Victor Wall Street

Halston Z-14

2 x Van Cleef & Arpels pour Homme.

Myyjä oli hyvät arviot saanut keräilijä (muilta en osta) ja pullot olivat täysiä rasioineen. Täytin näillä juuri muutaman matkasumuttimen. Ei tämän harrastuksen tarvitse aina kallista olla, vaikka onhan olemassa riski, että vanha tuoksu on pilaantunut tai pullot täytetty ties millä, jos kyseessä ei ole spray.

Vierailija
9795/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydän Jasmiinin tuoksuisen hajuveden? Lushilla ja Bodyshopilla on, mutta onko muita? Mikä on paras? Minulla on tuo Lushin Lust sellaisena voidemaisena mutta harkitsen pullon tilaamista. Kumpi on parempi? Bodyshopin jasmiiniparfyymi vai Lust?

Vierailija
9796/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kanssa tosi monista, mutta Mojave Ghostin kanssa ajauduin ihan yllättävään rakkaustarinaan. Se tuoksui musta pitkään melko tylsältä ja olin jo luopumassa dekantistani, mutta sitten eräänä päivänä haistoin sen jämät edellispäivän paidasta, huomasin pohjatuoksun puut ja koukutuin täysin. Mojave Ghostista alkoi myös päärynävaihe, jolle ei vieläkään näy loppua :D Tollaset on niin hauskoja, kun yhtäkkiä ihastuukin päätäpahkaa johonkin, mistä ei aiemmin yhtään välittänyt.

Black Saffron taas on ollut mun sisäänheittäjä nahkatuoksuihin, sen jälkeen moni vaikeampi tapaus on tullut paljon helpommin lähestyttäväksi. 

Vierailija
9797/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoelmassani alkaa olla jo kaikki, mitä "tarvitsen":

https://imgur.com/a/VTtrEdM

Vierailija
9798/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, kiitos kuvasta! Vaikuttava kokoelma! Ja mikä siisteys ja järjestys!

Kertoisitko, millä perusteilla olet järjestänyt hyllyt? EdT:t ja EdP:t erikseen? 2 ylimmäistä hyllyä on valmistajan mukaan aakkostettuna, onko kolmannen keskellä toisen aakkoskierroksen alku...taas Armani? Et uskoisi tätä tihrustamista, olisi aika myöntää tappio ikänäölle :D

Minusta on hurjan mielenkiintoista kuinka muut hallitsevat kokoelmaansa. Aakkostan itsekin, mutta Exceliin, vuodenajan käytössä olevat näytteet ovat meikkilokerikossa käytännössä koon mukaan.

Mä en taida koskaan päästä siihen pisteeseen, että on jo kaikki mitä "tarvitsen"....

Vierailija
9799/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hieno kokoelma! Minulle riittää pienempikin :)

Vierailija
9800/19545 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Neela Vermeire Creationsin Niral

Tämä kuuluu sarjaan "viileät" kurjenmiekkaiset tuoksut. Niralissa on aika paljon erilaisia nuotteja (se on Bertrand Duchaufourin luomus, kuten kaikki NV:t), mutta minulla pääasiallinen vaikutelma on viileähkö, miedosti puuterinen, elegantti, eikä (minusta) erityisen kiinnostava. Jos Niral olisi väri, se olisi laventeli jossa vivahdus pinkkiä, harmaata ja hiukan pastellista vihreää. NV:n ranskalaistyyppisistä tuoksuista pidän enemmän Rahelesta. Testaamatta vielä Mohur. 

Eilen testasin Papillonin Angeliquen ja Tobacco Rosen. Angelique ei tehnyt vaikutusta. Siinäkin orrista, mutta vaikutelma aika ilmava, kuivahko. Ei juuri tuoksupilveä, kesto iholla ok. Angelique ei ole minusta ollenkaan enkelimäinen vaan vähän tylsä tuoksu, petyin. 

Tobacco Rose on miellyttävä ruusu. Itse asiassa tässä ei ole tupakkaa nuottina ollenkaan, vaan listattuina on tammensammal, ambra (ambergris), mehiläisvaha ja perun balsami. Mutta pääasiallinen nuotti on kyllä ihan se ruusu. Muut nuotit tuovat tuoksuun hiukan syvyyttä ja lämpöä. Tämä ruusu ei ole yhtään hedelmäinen eikä vihreä, vaan luonnollinen, "ilmava" ja hiukan, muttei liian makea. Kesto on hyvä, ja tuoksu leijuu miellyttävästi ympärillä, mutta mikään monsteri tämä ei ole. Tykkään, mutta en ihastunut ainakaan vielä korviani myöten. N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi