Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Posti yllyttää lataamaan Omaposti appin paketin liikkeiden seuraamiseksi.
Älkää vaan menkö halpaan.
Olen kuullut tästä monilta. Oma postin käyttöönoton jälkeen postin kanssa tulee ennennäkemättömiä sotkuja. Kaikki tieto menee Omapostiin, eikä käyttäjä saa enää ilmoituksia eikä muuta, vaan häneltä odotetaan telepaattisia kykyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Essenza Nobilen tilaus on matkalla.
Hihhei! Jos hyvin käy se on perillä
jo tällä viikolla.
On tulossa pullo ja 10 näytettä.
Hieman kaduttaa että otin EdP:n vaikka
extrait olisi ollut tarjolla myös, mutta tehty mikä tehty.No, kerro nyt mitä näytteitä tilasit!? N50
Carthusia 3
Carner Barcelona 1
Imaginary Authors 1
Nobile 1942 2
Mazzolari 1
Francesca Bianchi 1
Masque Milano 1Sopiiko tää tarkkuus? Kerron sit kun olen testannut.
Toi Mazzolari 1, on hei huikee tuoksu
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tästä monilta. Oma postin käyttöönoton jälkeen postin kanssa tulee ennennäkemättömiä sotkuja. Kaikki tieto menee Omapostiin, eikä käyttäjä saa enää ilmoituksia eikä muuta, vaan häneltä odotetaan telepaattisia kykyjä.
Minä olen saanut sekä tekstarit, mailit että tiedot OmaPostiin. Se on näppärä app ja suosittelen sitä lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tästä monilta. Oma postin käyttöönoton jälkeen postin kanssa tulee ennennäkemättömiä sotkuja. Kaikki tieto menee Omapostiin, eikä käyttäjä saa enää ilmoituksia eikä muuta, vaan häneltä odotetaan telepaattisia kykyjä.Minä olen saanut sekä tekstarit, mailit että tiedot OmaPostiin. Se on näppärä app ja suosittelen sitä lämpimästi.
Samoin täällä on sujunut hyvin. Kirjatuista ulkomaanpaketeista tulee kyllä se perinteinen paperi-ilmoituskin, mutta myöhemmin kuin Omapostiin.
Odotin Muglerin uutta Alien Goddessia kuin kuuta nousevaa. Nyt se on saanut murska-arviot Fragranticassa, geneerinen, laimennettu, kookos-vanilja litku, jossa ei ole jäljeäkään alkuperäisestä Alienista tai Thierry Muglerin luovuudesta. Kesto iholla 2 h.
Tätä juuri pelkäsin kun Loreal osti Muglerin, entiset todella uniikit, yllättävät, superlaadukkaat tuoksut megalomaanisella kestolla ovat vaihtuneet geneeriseen kuraan.
Tästä tuskastuneena laitoin heti tilaukseen pari vanhempaa flankeria joita vielä on saatavilla, Alien Fusionin ja Alien Eau Sublimen. Tilasin myös Alien Miragen, viime vuoden lanseeraus, tässä ilmeisesti vielä laatua, omaperäisyyttä ja kestoa jäljellä, mutta en ole kokeillut tätä, vähän riski. Toivottavasti on onnistunut hankinta.
Vierailija kirjoitti:
Joo minä olen kuullut myös negatiivisia kommentteja tästä. Laskut ovat menneet automaattisesti Omapostiin, vaikka henkilö ei ole siirtänyt niitä pois e-laskutuksesta. Eikä niistä ole tullut mitään ilmoitusta. Kaverilla oli ihan lähellä mennä pari laskua ulosottoon kun ei ollut huomannut. Ihan hirveitä sotkuja tuosta tuli.
Moschino Light Clouds - puhtaan raikas ja poutapilven kevyt tuoksu, erinomainen töissä!
- Etat Libre d'Orange: Bijou Romantique Tää ollut pitkään listalla, luulin ettei sitä enää saakaan.
Ekalla käytöllä tuoksui tukehduttavasti muoville.
Nyt kukkakimpulle ja miedosti mausteille. Muutakin on mutten osaa eritellä. Ehkä myskiä ja ambraa jään kaipaamaan.
Mulle tämä on makeanpuoleinen, mutta ihan käyttökelpoinen etenkin kylmemmällä säällä.
Sitten pari hutia. Pannaan ne kokeilun piikkiin. Opin ainakin.
Aluksi kaksi miestentuoksua. Nuottiensa perusteella ne vaikuttivat unisexeiltä, mutta on ne selvästi mask. En viihdy.
- Franck Boclet: Leather
Outo ruma nahanhaju. Palanutta kumia, mahorkkaa. Vähällä mielikuvituksella haistan miehisen hien ja testosteronin. Juu ei. Miehet tätä kyllä kehuvat franticissa 😂
- Houbigant: Duc de Vervins
Partavesi. Voi kerrostaa käyttökelpoiseksi O de Lancomen tai Ferrarin Laventelin kanssa, muuta iloa tästä ei ollut. Tämä yllä tulee olo kuin olisin pukeutunut cowboyksi. Mutta tulipa kokeiltua.
Lopuksi yltiögourmantti, vaikka ei ne mulle sovi.
- Montale: Chocolate Greedy
Teollinen suklaakeksi. Huhhuh. Tätä on pakko kerrostaa jos aikoo käyttää, mutta minkä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
- Etat Libre d'Orange: Bijou Romantique Tää ollut pitkään listalla, luulin ettei sitä enää saakaan.
Nyt kukkakimpulle ja miedosti mausteille. Muutakin on mutten osaa eritellä. Ehkä myskiä ja ambraa jään kaipaamaan.
Mulle tämä on makeanpuoleinen, mutta ihan käyttökelpoinen etenkin kylmemmällä säällä.Sitten pari hutia. Pannaan ne kokeilun piikkiin. Opin ainakin.
Aluksi kaksi miestentuoksua. Nuottiensa perusteella ne vaikuttivat unisexeiltä, mutta on ne selvästi mask. En viihdy.
Outo ruma nahanhaju. Palanutta kumia, mahorkkaa. Vähällä mielikuvituksella haistan miehisen hien ja testosteronin. Juu ei. Miehet tätä kyllä kehuvat franticissa 😂
Partavesi. Voi kerrostaa käyttökelpoiseksi O de Lancomen tai Ferrarin Laventelin kanssa, muuta iloa tästä ei ollut. Tämä yllä tulee olo kuin olisin pukeutunut cowboyksi. Mutta tulipa kokeiltua.Lopuksi yltiögourmantti, vaikka ei ne mulle sovi.
Teollinen suklaakeksi. Huhhuh. Tätä on pakko kerrostaa jos aikoo käyttää, mutta minkä kanssa?
Voi ei tuo palanut kumi ja mahorkka...! Tunnistan ilmiön, mulla pari Molton Brownia teki saman. Suihkautus suihkunraikkaalle iholle, toki ilman silmälaseja, tarkistamatta putkiloa, ja *pling!* suihkunraikkauden tilalla oli hetkessä vanha, viinaanmenevä mies, joka on vuosikymmenet polttanut sisällä. Russian Leather taisi olla se pahin epäonnistuminen, kaikki ei vaan sovi kaikkien iholle. Never again.
Mietin tuota (itselleni vierasta) Montalea. Sen vahvuus sekä keston että tuoksupilven osalta on varmastikin tyypillistä Montale-luokkaa, joten kerrostustehtävä saattaa olla haastava. Omissa tuoksuissani suklaa on toiminut hyvin ruusun (ELdO Rossy de Palma, HdP 1969) ja patsulin (SL Borneo 1834) kanssa, ja sentään inhoan suklaata, joten tämä on massiivinen kehu. Noissa se ei kuitenkaan ole pääroolissa. Joku päiväpervonen minussa haluaisi kovasti tietää, kuinka suklaa ja orvokit toimisivat yhdessä, en tiedä miksi...kerro toki mihin päädyt!
Täällä ollaan pikkuhiljaa palailemassa kesäreissuilta. Rva kalasäilyke on puskissa tuoksunut paitsi savulta ja hyttysmyrkyltä, myös Guerlaineilta: mukaan pääsivät 9 kpl Aqua Allegoriaa, ja vain 1 putkilo hukkui epäselvissä olosuhteissa. Kun ollaan tiiviisti yhdessä pienessä tilassa, haluaa tuoksua vain varmasti hyvältä, ei haastavalta. Nämä toimivat siihen. Mukana matkassa on myös kesken kaiken haettu ja edelleen avaamaton kirje Portugalista, Fragrant World Shopista, jotta on jotain odotettavaa kotiinkin. Kunpa vielä muistaisin mitä! Ja syksyboksi odottaa, tietenkin. Ihana oli kesä, mutta ihana on syksykin, taas pääsee käsiksi niihin juuri omiin tuoksuihin. :)
Ei saa haukkua Montalen Chocolate Greedyä! Se on nami :D
Nyt mennään jonnekin hajuvesien ja synergian hämärän rajamaille, mutta onko olemassa tuoksua joka muistuttaisi Hartwallin kirsikkakolan tuoksumakua? Se maistuu siis kirsikalle, mutta maku on mun elimiini myös haju. Mietin, että onko se juuri se "huulipuna/meikkihaju" mistä monet ovat kirjoittaneet? Mielestäni se on "feikin kirsikan tuoksu", mutta pidän siitä aivan valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mennään jonnekin hajuvesien ja synergian hämärän rajamaille, mutta onko olemassa tuoksua joka muistuttaisi Hartwallin kirsikkakolan tuoksumakua? Se maistuu siis kirsikalle, mutta maku on mun elimiini myös haju. Mietin, että onko se juuri se "huulipuna/meikkihaju" mistä monet ovat kirjoittaneet? Mielestäni se on "feikin kirsikan tuoksu", mutta pidän siitä aivan valtavasti.
Pradan Candy Gloss, tulee samoja viboja! Se on juurikin kirsikkainen "meikki"tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pradan Candy Gloss, tulee samoja viboja! Se on juurikin kirsikkainen "meikki"tuoksu.
Kiitos! Mun on siis pakko saada se :)
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen kommentti.
Keskustelupalstalle mahtuu asiallisia mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tämä on makeanpuoleinen, mutta ihan käyttökelpoinen etenkin kylmemmällä säällä.Sitten pari hutia. Pannaan ne kokeilun piikkiin. Opin ainakin.
Partavesi. Voi kerrostaa käyttökelpoiseksi O de Lancomen tai Ferrarin Laventelin kanssa, muuta iloa tästä ei ollut. Tämä yllä tulee olo kuin olisin pukeutunut cowboyksi. Mutta tulipa kokeiltua.Lopuksi yltiögourmantti, vaikka ei ne mulle sovi.
Teollinen suklaakeksi. Huhhuh. Tätä on pakko kerrostaa jos aikoo käyttää, mutta minkä kanssa?Voi ei tuo palanut kumi ja mahorkka...! Tunnistan ilmiön, mulla pari Molton Brownia teki saman. Suihkautus suihkunraikkaalle iholle, toki ilman silmälaseja, tarkistamatta putkiloa, ja *pling!* suihkunraikkauden tilalla oli hetkessä vanha, viinaanmenevä mies, joka on vuosikymmenet polttanut sisällä. Russian Leather taisi olla se pahin epäonnistuminen, kaikki ei vaan sovi kaikkien iholle. Never again.
Mietin tuota (itselleni vierasta) Montalea. Sen vahvuus sekä keston että tuoksupilven osalta on varmastikin tyypillistä Montale-luokkaa, joten kerrostustehtävä saattaa olla haastava. Omissa tuoksuissani suklaa on toiminut hyvin ruusun (ELdO Rossy de Palma, HdP 1969) ja patsulin (SL Borneo 1834) kanssa, ja sentään inhoan suklaata, joten tämä on massiivinen kehu. Noissa se ei kuitenkaan ole pääroolissa.
Tsekkasin Russian Leatherin. Siinä on kolme nuottia jotka pitäisi mut erossa kys tuoksusta: Elemi, tupakka ja cade oil.
Kas kun on unisex; näyttää puhtaasti mask.
Sergen tuoksuissa ei oikeastaan ole suklaata vaan pölisevän kuivaa hienolaatuista kaakaota. Niistä ja Montalesta ei voi puhua samana päivänäkää.
Borneo 1834 ja Participe Passe saavat tilaussormen väpättämään.
Jos mielit kokeilla lisää tummasävyistä kaakaota, kok. Boccaneraa. Astetta hurjempi on Terroni, mistä löytää hyvällä tahdolla pitkälle jalostettuja gourmand-sävyjä. Hyvää tahtoa vaaditaan kyllä runsaasti. Terroni on tulta, savua ja laavaa, mutta kiehtova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen kommentti.
Keskustelupalstalle mahtuu asiallisia mielipiteitä.
Ja pari lapsellistakin. Antaa kaikkien tuoksukukkien kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teollinen suklaakeksi. Huhhuh. Tätä on pakko kerrostaa jos aikoo käyttää, mutta minkä kanssa?Voi ei tuo palanut kumi ja mahorkka...! Tunnistan ilmiön, mulla pari Molton Brownia teki saman. Suihkautus suihkunraikkaalle iholle, toki ilman silmälaseja, tarkistamatta putkiloa, ja *pling!* suihkunraikkauden tilalla oli hetkessä vanha, viinaanmenevä mies, joka on vuosikymmenet polttanut sisällä. Russian Leather taisi olla se pahin epäonnistuminen, kaikki ei vaan sovi kaikkien iholle. Never again.
Mietin tuota (itselleni vierasta) Montalea. Sen vahvuus sekä keston että tuoksupilven osalta on varmastikin tyypillistä Montale-luokkaa, joten kerrostustehtävä saattaa olla haastava. Omissa tuoksuissani suklaa on toiminut hyvin ruusun (ELdO Rossy de Palma, HdP 1969) ja patsulin (SL Borneo 1834) kanssa, ja sentään inhoan suklaata, joten tämä on massiivinen kehu. Noissa se ei kuitenkaan ole pääroolissa.
Tsekkasin Russian Leatherin. Siinä on kolme nuottia jotka pitäisi mut erossa kys tuoksusta: Elemi, tupakka ja cade oil.
Kas kun on unisex; näyttää puhtaasti mask.Sergen tuoksuissa ei oikeastaan ole suklaata vaan pölisevän kuivaa hienolaatuista kaakaota. Niistä ja Montalesta ei voi puhua samana päivänäkää.
Borneo 1834 ja Participe Passe saavat tilaussormen väpättämään.Jos mielit kokeilla lisää tummasävyistä kaakaota, kok. Boccaneraa. Astetta hurjempi on Terroni, mistä löytää hyvällä tahdolla pitkälle jalostettuja gourmand-sävyjä. Hyvää tahtoa vaaditaan kyllä runsaasti. Terroni on tulta, savua ja laavaa, mutta kiehtova.
Se myös tuoksui absoluuttisen mask., ja yleensä rokkaan unisexit. - Participe passe on yksi mun suosikeistani ja tulee käyttöön taas syksyn tullen. Kirjoitinkin siitä tähän ketjuun joskus viime syksynä. Siinä on ihastuttava aavistus palanutta muovia, ja kokonaisuus on juuri niin monitahoinen ja tumma kuin mitä nuotit antavat odottaa. Muistaakseni se, kuten aavistuksen nyrjähtänyt Bapteme du Feukin, paranee vaan ruumiinlämmön myötä, avautuu kaikessa ihanuudessaan.
Olen ehdottomasti Lutenstyttö, ja esim Muscs Koublai Khan saa aikaan suorastaan onnenkyyneleitä. Täällä tähtäimessä on vielä La Couche du Diable, jos vielä jostain löydän sen. Oikeastaan etsintä on osa hauskuutta.
Kiitokset vinkeistä, olenkin katsellut Terronia jo aiemmin. Vinot ja haastavat ovat minun juttuni siinä kuin goottilaiset ja melankolisetkin, ja yritänkin pitää tilaussormeni irti Beaufort Londonista. Discovery set 65 €. Pitää käytellä edellisiä loppuun ensin, mutta jotain on vaan päästävä kokemaan. Kuten se Osang. :)
Vierailija kirjoitti:
Postihan pakottaa ton Omapostin käyttöön, jos tekee verkossa muuttoilmoituksen. Ja sitä ei sitten tahdo millään saada poistettua käytöstä. Tietosuojavaltuutetulla uhkaamalla onnistui lopulta. Tehkää siis aina paperisena muuttoilmoitus, siinä ei ole pakko täyttää sähköpostiosoite-kohtaa. Sähköisessä kenttää ei voi ohittaa (koodareiden ylivalta), ja Posti pääsee lupaa kysymättä perustamaan muuttajalle Omaposti-palvelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tästä monilta. Oma postin käyttöönoton jälkeen postin kanssa tulee ennennäkemättömiä sotkuja. Kaikki tieto menee Omapostiin, eikä käyttäjä saa enää ilmoituksia eikä muuta, vaan häneltä odotetaan telepaattisia kykyjä.Postihan pakottaa ton Omapostin käyttöön, jos tekee verkossa muuttoilmoituksen. Ja sitä ei sitten tahdo millään saada poistettua käytöstä. Tietosuojavaltuutetulla uhkaamalla onnistui lopulta. Tehkää siis aina paperisena muuttoilmoitus, siinä ei ole pakko täyttää sähköpostiosoite-kohtaa. Sähköisessä kenttää ei voi ohittaa (koodareiden ylivalta), ja Posti pääsee lupaa kysymättä perustamaan muuttajalle Omaposti-palvelun.
Siis ei tietenkään pakota appia, mutta perustaa Omaposti-palvelun, jonne sitten skannailee postia, jota odotat eteisen matolle tulevaksi.
SOTD Coach Dreams Sunset
Minäkin pikkuhiljaa alan etsiä vähän täyteläisempiä tuoksuja kevyiden kesätuoksujen jälkeen. Tälle päivälle löytyi Coach Dreams Sunset. Aika mielenkiintoinen, ei kuitenkaan vielä kovin täyteläinen tuoksu, mutta pieni kirpeä makeus tuoksun sydämessä kietoutuu ympärilleni kuin lämmin villahuivi. Tämä taitaa olla yksi niistä harvoista tuoksuista, joka kehittyy minun vaikealla ihollani hyvään suuntaan alkutuoksupilven jälkeen. Ainakin tänään tykkään kovasti.