Aloitin tänään tipattoman ja kyllä oli hankalaa
olla avaamatta viinipulloa illalla. Ruokakin oikein vaati viinilasillista. Mutta onnistuin, ja menen nukkumaan ihan selvin päin.
Kommentit (11)
Minä otin pari krapulaan.
Huomenna alkaa tipaton
Minulla tipaton alkaa olla ohi, perinteisesti vuoden ensimmäinen päivä. Kohta korkkaan.
Ei ole onneksi oma alkoholismi siihen pisteeseen mennyt, että joutuisi tipatonta tammikuuta viettämään. Vielä pysyy juominen sen verran aisoissa, ettei tarvitse ryhtyä itselle ja muille näyttämään, että voin olla kuukauden juomatta.
Tipattomia pitää vain alkoholiongelmaiset. Terveet ihmiset ei edes muista tipattoman olemassaoloa. Kannattaa lopettaa alkoholin juominen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tipattomia pitää vain alkoholiongelmaiset. Terveet ihmiset ei edes muista tipattoman olemassaoloa. Kannattaa lopettaa alkoholin juominen kokonaan.
Ei se ole mulle mikään ongelma myöntää, että joku ongelma minulla on. Siksi tipaton.
ap
Mulla näköjään alkoi jo melkein viikko sitten, tapanina tyhjentelin jouluviinipullojen jämät. Samaa kyytiähän tässä vois raitistella koko tammikuun sun seurana, ap. Pidetäänkö ketjua pystyssä, ja muutkin tipattomat mukaan? 🙂
Ehkä sun kannattaa vaan jättää se viina?
toi on tommosta pelaamista. Ollako vai eikö
olla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla näköjään alkoi jo melkein viikko sitten, tapanina tyhjentelin jouluviinipullojen jämät. Samaa kyytiähän tässä vois raitistella koko tammikuun sun seurana, ap. Pidetäänkö ketjua pystyssä, ja muutkin tipattomat mukaan? 🙂
Kiitos, seura kelpaa aina.
ap
Vaatii elintapojen totaalisen muutoksen. Mulla käyny aina tipattoman jälkeen että juominen jatkuu entistä rankempana, koska on tehty "uroteko" ja oltu jopa 4 viikkoa ilman. Ainoa chassi oli lopettaa kokonaan. Nykyään korkkaaminen saattaa joskus tuntua jopa vastenmieliseltä ajatukselta. Heikkona hetkenä taas maistuisi, mutta kyllä se siitä helpottaa jossain vaiheessa. Paras päätös oli lopettaa koko touhu.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo edellinen ^. Viime vuonnakin oli tällainen tipaton ketju, ja sen innoittamana itsekin olin täysin absolutistina muistaakseni kolmisen kuukautta.
En tiedä, onko mulla ongelmaa - pystyn kyllä näköjään olemaan ilman alkoholia ihan helpostikin, kun vain asiaan keskityn, mutta helposti kyllä menee myös siihen, että joka viikonloppu tulee juotua viiniä. Ja sehän on ihan turhaa, ja tuhoisaa terveydellekin pidemmän päälle.
Taisin viime vuonna käyttää nimimerkkiä Helmi, joten sillä taas. Aloitan laskennan muiden vuodenvaihteessa alkaneiden kanssa, eli päivä 2 tässä siis aluillaan. Löytyiskö mukaan muitakin viimevuotisia? 😃
- Helmi
No mut hei, enää alle kuukausi jäljellä 🥳