Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Mun helletuoksu ja after work (kun tulen kotiin hikisenä ja hyppään suihkuun) on Biothermin L'Eau by Lait Corporel. Käytän myös sitä vartalovoidetta, jonka tuoksuun tuo edt on tehty. Raikas sitrushedelmien pirskahdus iholla!
Biothermin raikkaat vartalotuoksut on ihania. Sopivat hyvin arkikäyttöön sellaiselle, joka ei voi työssä kovin voimakkaita parfyymeita käyttää.
Pitääpä kokeilla joskus noita Biothermin tuoksuja, sain nimittäin vuosikymmeniä sitten lahjaksi yhden sellaisen ja käytin sen loppuun. Se oli ehkä se oranssinen Eau D'Énergie.. yllättävän miellyttävä ja hyvin kevyt tuoksu.
Kysymys: lähteekö Notinon näyteputkien musta osa irti kiertämällä?
Joko en uskalla käyttää tarpeeksi voimaa, tai sitten näyteputkea ei saa auki.
Onko kenelläkään kokemusta Papillon perfumeryn tuoksuista?
Vierailija kirjoitti:
Tobacco Rose kokeiltu.
Nimensä mukaisesti siinä oli vahva
tupakkasävy.
Vierailija kirjoitti:
Mun Notinoni ovat aina tulleet ilman korkkia, eli musta osa on spraysuutin, eikä irtoa. Niistä on kyllä vaikea nähdä mihin suuntaan se sumuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lähtee kun vähän sen kanssa taistelee ja käyttää vaikka saksia apuna.
Vierailija kirjoitti:
Mun helletuoksu ja after work (kun tulen kotiin hikisenä ja hyppään suihkuun) on Biothermin L'Eau by Lait Corporel. Käytän myös sitä vartalovoidetta, jonka tuoksuun tuo edt on tehty. Raikas sitrushedelmien pirskahdus iholla!
Biothermin raikkaat vartalotuoksut on ihania. Sopivat hyvin arkikäyttöön sellaiselle, joka ei voi työssä kovin voimakkaita parfyymeita käyttää.
On ihana tuoksu minustakin. Jostain syystä ei oikein toiminut hellepäivinä omalla ihollani. Viileällä säällä puhdas, raikas ja miellyttävä.
Voi että olen onnellinen, että löysin tämän ketjun. Mä olen harrastanut useamman vuoden hajuvesia ja itseltäni löytyy noin 50 hajuveden kokoealma. Ihana löytää suomenkielinenkin keskusteluforumi, jossa muita samanlaisia hurahtaneita :D
Tänään itselläni Dsquared2 Wood, joka hyvin erilainen tuoksu kuin hajuveteni yleenä. Tosi pirtsakka ja saippuamainen. Tämä mulla tuoksuu parhaimmalta jostain syystä aina salin jälkeen ja lähdenkin tästä pian pumpille.
Keskustelua oli äsken Biothermin tuoksuista ja omasta kokoelmastani löytyy tuo L'eau ja Eau Soleil. Ennen en oikein tykännyt tuosta Soleilista ja ajattelin, että yritän tänä kesänä "pakolla" käyttää sitä pois. Käyttäessäni sitä rannalla rakastuinkin siihen yhtäkkiä. Tuoksu aluksi suihkautettuna ei ole lemppari, mutta kun sitä suihkauttaa vaatteisiin ja on päivän rannalla, muuttuu se jotenkin makeammaksi ja pääsee oikeuksiinsa. Siitä lopulta tulikin siis kesän suosikkini :)
Päivän tuoksuna Molinardin Cher Wood. Tuoksu, jota voin täydestä sydämestä suositella sekä naisille että miehille. Kokeile, säväyttääkö tämä sinun sieluasi?
Cher Woodin alkusävelet eivät miellytä minua. Alkunuotteina ovat hedelmät ja kukat - kuulostaa naiselliselta. Mutta minun nenäni aistii sen maskuliinisena ja geneerisenä. Olin melko varma, että inhoan tuoksua kun se yhtäkkiä muuntui ja keskimmäiset sävelet alkoivat soida.
Cher Wood on kuin hengittäisin pienessä kylässä. Se on kuin siellä asuva mies, joka rakentaa käsin puusta jotain ja käy välillä saippuapesulla. Se on puinen niin hersyvällä tavalla, että maistan sen. Se on voimakas, ja vähän karhea, ja jossain sen kovien käsien alla sykkii makea vaniljasydän.
Rakkautta :)
Essenza Nobilen tilaus on matkalla.
Hihhei! Jos hyvin käy se on perillä
jo tällä viikolla.
On tulossa pullo ja 10 näytettä.
Hieman kaduttaa että otin EdP:n vaikka
extrait olisi ollut tarjolla myös, mutta tehty mikä tehty.
Vierailija kirjoitti:
jo tällä viikolla.
extrait olisi ollut tarjolla myös, mutta tehty mikä tehty.
No, kerro nyt mitä näytteitä tilasit!? N50
Vierailija kirjoitti:
Tilasin lähestyvän syksyn kunniaksi näytteitä itselleni uusilta taloilta.
Carner Barcelona, Imaginary Authors,
Marc-Antoine Barrois, Montale, Nobile 1942, Parfums de Marly, Gritti.
Osa näytteistä on vielä matkalla.Mitenkäs muilla?
Raportoi sitten tänne, mitä tuli kokeiltua.
Olen itse testannut Carnerilta Tardesin (ihana, meni "melkein" hankintalistalle) ja Sweet Williamin (tuskin haistoin mitään). Nobile 1942 on yksi kiinostuksen kohteita myös (mulla on pari testeriä). Muita en tunne. N50
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Salome. Kirjoitin siitä arvion tänne, en kyllä muista mille sivulle - keväällä kai. Rakastan Salomea, vaikken voi kuvitella käyttäväni sitä kovin usein. Mutta silloin, kun... !
On myös pari näytettä keväältä: Anubis ja Dryad. En muista, olenko kommentoinut niitä täällä.
Anubis oli voimakkaan savuinen ja suitsukkeinen, tumma ja moniulotteinen (kukkia "ilmestyi" muistaakseni yllättäen jossain vaiheessa)... pistin näytteen sivuun odottamaan viileää säätä.
Dryad on vihreä ja puinen, kukkaisuutta on mutta kokonaisuus on enemmän jonkinlainen fantasiametsä, ehkä. Pohjatuoksussa on samankaltaisia nuotteja kuin Salomessa, muttei Salomen ruumiillisuutta. Dryad on kuitenkin minulle enemmän ambience , tuoksukokemus, kuin "oman itseni" tuoksu, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Papillon on minusta ehdottomasti niche-talojen kärkeä. Liz Moores on todella lahjakas. Näitä on todella vaikea kuvailla sanoin, koen epäonnistuvani surkeasti. Nämä tuoksut ovat sellaisia, että ne pitää kokea.
Otin viimeisen tilaukseni yhteydessä vielä näytteet Angeliquesta ja Tobacco rosesta, raportoin sitten kun olen "kokenut" ne! :D Uusin, Spell 125, ei vielä löytänyt tietään näytekoriin. N50
Vierailija kirjoitti:
Ruusuisen kukkaisia kesätuoksuja: Sisleyn Izia La Nuit (alkuperäinen Izia on minulle ehkä vähän liian terävän vihreä ja pippurinen). La Nuitissa ruusun kavereina on mustaherukkaa (josta en yleensä tykkää), kardemummaa ja patsulia. Tuoksu on minusta hienostunut eika yhtään makea tai päällekäyvä. Ei ainoastaan iltaan. Valitettavasti tuoksu ei kestä kauaa.
Lainaan itseäni: kokeiltuani vielä toisen kerran Iziaa, ei se olekaan liian terävä tai pippurinen. Sehän onkin kirpeän elegantti aromaattinen ruusu. :) Mutta kesto on noissa molemmissa valitettavan huono (ensin voimakas tuoksupilvi, joka vaikuttaa olevan liikaa, mutta sitten tuoksu häviää tosi nopeasti. Pyh. Vaatteissa toki kestää pidempään.) N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jo tällä viikolla.
extrait olisi ollut tarjolla myös, mutta tehty mikä tehty.No, kerro nyt mitä näytteitä tilasit!? N50
Carthusia 3
Carner Barcelona 1
Imaginary Authors 1
Nobile 1942 2
Mazzolari 1
Francesca Bianchi 1
Masque Milano 1
Sopiiko tää tarkkuus? Kerron sit kun olen testannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruusuisen kukkaisia kesätuoksuja: Sisleyn Izia La Nuit (alkuperäinen Izia on minulle ehkä vähän liian terävän vihreä ja pippurinen). La Nuitissa ruusun kavereina on mustaherukkaa (josta en yleensä tykkää), kardemummaa ja patsulia. Tuoksu on minusta hienostunut eika yhtään makea tai päällekäyvä. Ei ainoastaan iltaan. Valitettavasti tuoksu ei kestä kauaa.
Lainaan itseäni: kokeiltuani vielä toisen kerran Iziaa, ei se olekaan liian terävä tai pippurinen. Sehän onkin kirpeän elegantti aromaattinen ruusu. :) Mutta kesto on noissa molemmissa valitettavan huono (ensin voimakas tuoksupilvi, joka vaikuttaa olevan liikaa, mutta sitten tuoksu häviää tosi nopeasti. Pyh. Vaatteissa toki kestää pidempään.) N50
Kiitos Izian arvostelusta. Mulla on yhä originelli Izia ostolistalla, olen luvannut ostaa sen kun saan työpaikan. Sitten on kai hampaat irvessä ostettava just se, vaikka tässä välissä on ehtinyt tulla muitakin, persoonallisempia tuoksurakkauksia. Vai voisinkohan vaihtaa sen? No, ehkä ensin se työpaikka..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin lähestyvän syksyn kunniaksi näytteitä itselleni uusilta taloilta.
Carner Barcelona, Imaginary Authors,
Marc-Antoine Barrois, Montale, Nobile 1942, Parfums de Marly, Gritti.
Osa näytteistä on vielä matkalla.Mitenkäs muilla?
Raportoi sitten tänne, mitä tuli kokeiltua.
Olen itse testannut Carnerilta Tardesin (ihana, meni "melkein" hankintalistalle) ja Sweet Williamin (tuskin haistoin mitään). Nobile 1942 on yksi kiinostuksen kohteita myös (mulla on pari testeriä). Muita en tunne. N50
Gritti: Antalya
Merellinen, suolainen, lääkeyrttimäinen avaus. Kehkeytyy ambraisemmaksi ja siedettävämmäksi pikkuhiljaa. 6-8 h. Kestävä tuoksu, muttei tee hyvää oloa.
Gritti: Magnifica Lux
No tää on ihana, enemmän kuin ainestensa summa.
Puhdas vuoristoilma, tuuli, valo. Mahdonta eritellä tai täsmentää.
Parfums de Marly: Kalan
Kukkainen, ambrainen, iloinen, lämmin. Säilyy iholla kauniina, veriappelsiinia ja mausteita. 3 h.
Parfums de Marly: Layton
Puhdas, virkistävä, miedon mausteinen, metsää. Lopussa aavistus savuisuutta. Hieno sekoitus. 2-3 h.
SOTD Jo Malone - Rose & Magnolia
Järjestelin tänä aamuna kaikkein kesäisimpiä tuoksujani tuoksukaappini alahyllylle ja nostin syyskesään hiukan sopivampia tuoksuja ylähyllylle. Samaan syssyyn "löysin" laatikosta Jo Malone -jouluboksini, josta valitsin tämänpäiväiseksi tuoksukseni sen vähiten jouluisen Rose & Magnolian. Vaikka kukkaistuoksu onkin, tämä on aika "tumma", ei kesäinen ollenkaan, mukana myös mm. mustaa pippuria, patsulia ja sammalta ja luetaan Fragrantican mukaan chypre floral -tuoksuihin. Vaikka en mikään erityinen ruusutuoksujen ystävä olekaan, tämä saa armon silmissäni (ja nenässäni, hah), koska nuo mausteet tekevät tämän mielenkiintoiseksi. Yhden kerran olen lisännyt kaksi spreijausta ranteisiin päivän aikana, joten suhteellisen pysyväkin tämä on JM-tuoksuksi. On ollut ihan sopiva näin pilviseen, sadekuurojen täplittämään syyskesäiseen päivään.
Mä ryvin helteellä Marc Jacobsin Cucumber Splashissa, Florabotanicassa, sitrustuoksuissani joita riittää sekä viikunassa. Ai niin, ja 4711:ssa, siinä originaalissa. Se on todellakin mestariluomus. Olen iloinen, että ostin sitäkin pullon. Se ei ole edes kallista.
Myös metsäiset tuoksut oli helteellä edukseen. Niitä on näytteinä.