Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9501/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa näyttää nyt joku yrittävän tieten tahtoen aiheuttaa eripuraa ja vastakkainasettelua kommentoimalla kuukausia vanhoja viestejä kärkkäästi ja nostamalla esiin väittelyitä, jotka on haudattu jo ajat sitten. Onko kenties vähän tylsää kesälomalla vai mikä syynä. Joka tapauksessa, jatketaan keskustelua ihanista tuoksuista ja keskitytään niihin.

Minusta on täysin ok kommentoida vanhojakin viestejä. Moni on vasta löytänyt ketjun ja lukee sitä vasta jostain aikaisemmasta kohdasta. Ja eriävät mielipiteet ovat kaiken keskustelun edellytys.

Itse toivon, että ei lähdetä siihen hymistelevään samanmielisyyteen, mikä jossain vaiheessa palstalla vallitsi. Toki tuoksuista on tarkoitus keskustella, ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Mutta tuoksunkin saa haukkua, jos kerran on sitä mieltä, että se on huono.

Vierailija
9502/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ollutkaan kaunis kirjoitti:

Lancomen La vie est belle...sain tuoksunäytteen kempparista ja olin myyty. 

Pullon ostettuani kauhistuin: Eihän tämä ole ollenkaan sama ihanuus?! Menin niinkin pitkälle, että palasin kemppariin kysymään, saattaisiko olla esimerkiksi kopiotuoksu!

Ei me myydä kopioita, sanoi nainen,

Ilmeisesti myyntipulloihin lorautetaan sitten vain reilusti vettä!

Monet ovat sanoneet samaa. Että näytteissä olisi parempaa tavaraa kuin pulloissa. Mene ja tiedä.

Tai sitten henkilö on saanut edp tai edp intense -näytteen ja ostanut edt:tä tai päinvastoin. Tuossa La vie est bellessähän on vaikka kuinka paljon eri vaihtoehtoja ja muunnelmia, intensementtiä, limited editionia, l'eclat de parfumia ja edt:tä, soleil cristalia, en roseta jne., että pitää olla tarkkana minkä ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9503/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija9 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.

Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.

Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(

Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.

Tätä mä en vaan ikinä tajua!

Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.

Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.

Kohta huomasin: 10 alapeukkua, 1 oli tykännyt.

Mietin taas kerran miksi vaivauduin.

Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.

Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.

Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.

Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.

Eihän sille voi kun nauraa.

Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂

Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitä tarkoittaa absoluutti hinta?

Tuberoosa on tuberoosa.

Voi olla. Kirjoitusasu Wikipedian mukaan on tuberosa. Mutta kyllä kaikki varmaan ymmärtävät, mistä on kyse.

Wikipedia nyt ei ole auktoriteetti yhtään missään. Ei varsinkaan oikeinkirjoituksessa.

Totta, Wikipedian kanssa pitää olla tarkkana. Yleensä artikkelit on joku maallikko kääntänyt suoraan englanninkielisestä Wikipedia-artikkelista. Esimerkiksi tilastokuvioita Wikipedia nimittää kaavioiksi, vaikka kaaviot on ihan eri asia. Ei siis kannata koskaan suoraan luottaa Wikipediaan, vaan tarkistaa asia vielä virallisesta lähteestä.

Vierailija
9504/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tulossa näytteet Notinosta ja Hobby Hallista, lomakuu taitaa mennä tuoksutellessa :)

Tulossa siis:

Chloé Normande edp

Chloé Chloé edp

Tresor edp Lancome

Tresor in love edp Lancome

La vie Est Belle edp Lancome

Hypnôse Edp Lancome

Miracle edp Lancome

Lou Lou edp Cacharel

Anais Anais edp Cacharel

Paloma Picasdo edp Paloma Picasso

Chinatown edp Bond No9

Blanche edp Byredo

Palermo edp Byredo

Aventus Creed edp for men

Aventus Creed edp for women

Love in White Creed edp

Lady Vengeance edp Juliette Has A Gun

Not a perfume edp Juliette Has a Gun

Voyage d'Hermes edt Hermès

Roses Musk edp Montale

China White (hajuveden uute) Nasomatto

Narcotic Venus (hajuveden uute) Nasomatto

Reb'l Fleur Love Always edp Rihanna

Roses Musk edp Montale

Red door edt Elizabeth Arden

Green tea edp Elizabeth Arden

Green tea Nectarine blossom edt Elizabeth Arden

Cool water edt Davidoff

Lauren edp Ralph Lauren

Varmaan joku on unohtunut. Osa on näytteitä, osa minikokoisia pulloja, kaikissa 2-10 ml. Kerron jos löydän sen omani näistä..

Oi suuri kiitos sille, joka vinkkasi jo ketjun alkumetreillä, että Kurkdjianilta saa suoraan neljä kappaletta näytteitä 14 eurolla!

Lisäsin näytekokoelmaani näillä:

Baccarat Rouge 540 edp

Oud Satin Mood edp

Féminin Pluriel edp

Grand Soir edp

Vierailija
9505/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehostatteko te parfyymianne esim vartalovoiteella/suihkusaippualla? Mietin että pitäisikö, etenkin niiden parfyymien kohdalla, jotka ovat kevyitä tai eivät kestä kauaa…

Kookosöljyllä ja Tummelilla, tarvittaessa kyllä. Molempia on aina kaapissa. Rasvainen rasva tai öljy pidentävät tuoksujen kestoa. Onnistunein venytys oli Cape Heartache, 2:sta 6 tuntiin. Kookosöljy imeytyy paljon paremmin kostealta iholta, jos se vaan muuten sopii.

Vierailija
9506/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tulossa näytteet Notinosta ja Hobby Hallista, lomakuu taitaa mennä tuoksutellessa :)

Tulossa siis:

Chloé Normande edp

Chloé Chloé edp

Tresor edp Lancome

Hypnôse Edp Lancome

Miracle edp Lancome

Lou Lou edp Cacharel

Anais Anais edp Cacharel

Chinatown edp Bond No9

Blanche edp Byredo

Palermo edp Byredo

Love in White Creed edp

Roses Musk edp Montale

Roses Musk edp Montale

Cool water edt Davidoff

Lauren edp Ralph Lauren

Varmaan joku on unohtunut. Osa on näytteitä, osa minikokoisia pulloja, kaikissa 2-10 ml. Kerron jos löydän sen omani näistä..

Oi suuri kiitos sille, joka vinkkasi jo ketjun alkumetreillä, että Kurkdjianilta saa suoraan neljä kappaletta näytteitä 14 eurolla!

Baccarat Rouge 540 edp

Oud Satin Mood edp

Féminin Pluriel edp

Grand Soir edp

Jos näytteet kiinnostavat, monet nichetalot myyvät irtonäytteiden lisäksi discovery settejä omilla sivuillaan. Näissä on loistolöytöjä (omissani Histoires de Parfums, Etat Libre d'Orange, The Different Company, Filippo Sorcinelli). Toiset antavat koostaa setin itse (Parle Moi de Parfum, Heeley, Oriza L. Legrand, Montale, Mancera, Divine ainakin tulivat mieleen), mikäs sen parempaa. Varoituksen sana, näiden etsintä on äärimmäisen koukuttavaa. Kalteva pinta: näytteet kuluvat loppuun, joten on aina syy, jos ei tarvetta etsiä uusia. ;)

Vierailija
9507/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäänpä vielä, valmiissa seteissä eniten tällä hetkellä kiehtovat ehkä Jovoy, Fort & Manle, Francesca Bianchi ja Beaufort London. Vaihtoehdot eivät lopu ihan äkkiä.

Vierailija
9508/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako noissa nettitilauksissa yleensä kylkiäisiä? Viimeeksi kun asioin Kiksin liikkeessä (ostin5 parfyymia) sain kaksi meikkilaukkua, toinen oli Elizabeth Ardenin meikkipussi, jossa oli nude huulipuna, 3 putkiloa liposomeja, parfyyminäyte, päivävoide, yövoide ja silmänympärysvoide. Olivat tietysti pienempiä kuin normaalit tuotteet, mutta silti mielestäni ihan reilun kokoisia, ei mitään lehden välistä löytyvien näytteiden kokoluokkaa. Huulipuna oli ihan normaalikokoinen ja tytär pölli sen heti.

Vierailija
9509/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulossa siis:

Chloé Normande edp

Chloé Chloé edp

Tresor edp Lancome

Hypnôse Edp Lancome

Miracle edp Lancome

Lou Lou edp Cacharel

Anais Anais edp Cacharel

Chinatown edp Bond No9

Blanche edp Byredo

Palermo edp Byredo

Love in White Creed edp

Roses Musk edp Montale

Roses Musk edp Montale

Cool water edt Davidoff

Lauren edp Ralph Lauren

Baccarat Rouge 540 edp

Oud Satin Mood edp

Féminin Pluriel edp

Grand Soir edp

Jos näytteet kiinnostavat, monet nichetalot myyvät irtonäytteiden lisäksi discovery settejä omilla sivuillaan. Näissä on loistolöytöjä (omissani Histoires de Parfums, Etat Libre d'Orange, The Different Company, Filippo Sorcinelli). Toiset antavat koostaa setin itse (Parle Moi de Parfum, Heeley, Oriza L. Legrand, Montale, Mancera, Divine ainakin tulivat mieleen), mikäs sen parempaa. Varoituksen sana, näiden etsintä on äärimmäisen koukuttavaa. Kalteva pinta: näytteet kuluvat loppuun, joten on aina syy, jos ei tarvetta etsiä uusia. ;)

Oi, ihanaa, kiitos vinkeistä.🤩

Vierailija
9510/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytättekö te omia pulloja niissä kartonkipakkauksissa vai heitättekö ne menemään?

Vierailija
9511/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkautin 4-5 kertaa ylleni Elizabeth Ardenin White Tea edP tuoksua suihkun jälkeen illalla ja nyt se on iiiihanasti asettunut iholle. Hyvä päivä tulossa.

Toi on hei, huikee tuoksu.

Vierailija
9512/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä miehiä tai miesten tuoksuista kiinnostuneita (monet on kyllä unisex, joten varmasti)?

Itsellä vähän hakusessa joku uusi, tällä hetkellä tulee käytettyä eniten Creedin Virgin island wateria ja Diorin homme Intenseä.

Hakusessa joku raikas helposti puettava, mutta ei sisällä patsulia tai kurjenpolvea (geranium). Voi olla niche tai design.

Vierailija
9513/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulossa siis:

Chloé Normande edp

Chloé Chloé edp

Tresor edp Lancome

Hypnôse Edp Lancome

Miracle edp Lancome

Lou Lou edp Cacharel

Anais Anais edp Cacharel

Chinatown edp Bond No9

Blanche edp Byredo

Palermo edp Byredo

Love in White Creed edp

Roses Musk edp Montale

Roses Musk edp Montale

Cool water edt Davidoff

Lauren edp Ralph Lauren

Minua kiinnostaa erityisesti, mitä pidät Chloésta ja Paloma Picassosta. Nyky-Chloésta olen yrittänyt pitää ja sitä silloin tällöin testannut myymälässä, mutta joka kerta se on yhtä mahdoton. 80-luvulla yksi ensimmäisiä itse ostamiani hajuvesia oli Lagerfeldin Chloe, ja se oli silloin pehmeä, suloinen tuoksu. Ehkä en ole antanut nyky-Chloélle tarpeeksi aikaa, tai sitten ei vain toimi ihollani.

Paloma Picassosta olin itse tilata EdT:n, parfyymia on kehuttu, mutta voi olla nykypäivänä liian heviä tavaraa.

Itse testasin kyseiseltä listalta näitä vanhoja mutta uudistettuja tuoksuja Ranskassa ja Saksassa työmatkoilla, juuri ennen korona-aikaa alkuvuodesta 2020. Pidin niistä alun perin 90-luvulla.

Paloma EDT tuoksuu nykyään enemmän P. Picasson sille alkuperäiselle mustapulloiselle EDP "Mon parfum":lle, eli itse valitsisin nykyään tuon EDT:n (kultainen pullo) joka on mahtava kerroksittainen valkoisten kukkien chypre, sillä se uusi EDP (musta pullo) oli muunneltu ja lopputulos liian miesmäinen, tunkkainen, jopa lievän pihkainen puutuoksu josta tuli korianterin haju "pissamaisena" läpi. :o Se haju jäi vielä takin hihaan, muistan naureskelleeni miehelle puhelimitse että äläkä luule että kävin vieraissa täällä ollessani sillä takin hihaan tarttui illalla kemppariosastolta "eteläeurooppalaisen miehen hajuista" Palomaa. :D

Muistanko jopa lukeneeni jostain muotilehden julkaisusta että osa sen mustan "Mon parfum" eli EDP:n aineista kiellettiin EU:ssa ja korvattiin synteettisillä.

Listan Anais Anais ja Loulou on menty muuttamaan, Anaisista poistettu niitä ihania "herkän tuoksuisia pariisilaistorin aamukukkia sateen jälkeen" ja Loulou tuoksui märälle pahville ja vaniljawunderbaumille. 90-luvun versiossa oli selvästi vielä vaniljatankoa, lilanvärisiä kukkia ja puuterisuutta, hieman jopa L'Heure Bleuen suuntaan mutta nuorekkaammalla ja pirteämmällä kosketuksella.

Vierailija
9514/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukeminen on äärimmäisen ihanaa, mutta hirvittävän työlästä. Olen sivulla 92 ja jos menetän välilehden, joudun klikkaamaan ketjun uudestaan auki ja nylkyttämään 91 kertaa nuolinäppäimestä, että pääsen kohtaan jossa olin.

Olisiko tässä parannuksen paikka? Miksei voi edetä ketjussa eteen/taakse kuin yhden sivun verran?

Todella työlästä etenkin näissä pitkissä ketjuissa.

Nylkyttämään 😅 Niin turhauttavaa, tiedän.

Vierailija
9515/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukeminen on äärimmäisen ihanaa, mutta hirvittävän työlästä. Olen sivulla 92 ja jos menetän välilehden, joudun klikkaamaan ketjun uudestaan auki ja nylkyttämään 91 kertaa nuolinäppäimestä, että pääsen kohtaan jossa olin.

Olisiko tässä parannuksen paikka? Miksei voi edetä ketjussa eteen/taakse kuin yhden sivun verran?

Kannattaa laittaa kirjanmerkki sille sivulle mihin on jäänyt. Sivuilla voi loikkia reippaasti kun vaihtaa osoiterivillä sivun numeroa! Siis tuossa missä on https://www.vauva... jne. Siellä on sivun nro ja sen vain vaihtaa niin voi harppoa. Itse luin ketjun myös kerran kokonaan läpi ja oli se urakka. Melkein kuin kirjan lukisi, erittäin oudosti editoidun kirjan :D

Vierailija
9516/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo kirjoitti:

Onko täällä miehiä tai miesten tuoksuista kiinnostuneita (monet on kyllä unisex, joten varmasti)?

Itsellä vähän hakusessa joku uusi, tällä hetkellä tulee käytettyä eniten Creedin Virgin island wateria ja Diorin homme Intenseä.

Hakusessa joku raikas helposti puettava, mutta ei sisällä patsulia tai kurjenpolvea (geranium). Voi olla niche tai design.

Prada Infusion d'Iris (lainaan miehen versiota jatkuvasti)

DS & Durga: Cowboy Grass

Vierailija
9517/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo kirjoitti:

Creed original vetiver.

Vierailija
9518/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa kirjanmerkki sille sivulle mihin on jäänyt. Sivuilla voi loikkia reippaasti kun vaihtaa osoiterivillä sivun numeroa! Siis tuossa missä on https://www.vauva... jne. Siellä on sivun nro ja sen vain vaihtaa niin voi harppoa. Itse luin ketjun myös kerran kokonaan läpi ja oli se urakka. Melkein kuin kirjan lukisi, erittäin oudosti editoidun kirjan :D

Kiitos! Pelastitte ehkä kesäni!😅🤗

Vierailija
9519/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Pelastitte ehkä kesäni!😅🤗

Miten kirjanmerkki laitetaan ja vaatiiko se kirjautumisen?

Vierailija
9520/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tässä ketjussa kokemusta Christian Louboutinin tuoksuista? Kyllä, tarkoitan sitä kenkäsuunnittelija "Luputinta", jonka kengissä on ne tulipunaiset pohjat. Bongasin Net-a-Porterista sellaisen kokeilupakkauksen, 7 kpl 4 millin tuoksuja hintaan 45€. Putkilotkin ovat punaisia ja ihanan näköisiä. Olenko ihan brändin sokaisema hölmö, jos nämä kiinnostavat?

- Opulent 'Loubicroc' has top notes of Myrrh, a Cypriol heart and a heady Sandalwood base

- Taking cues from love potions, 'Loubikiss' is a hypnotic scent with notes of Jasmine and Tuberose balanced by Musk

- Inspired by the Rio Carnival and samba dancing, 'Loubifunk' is a playful floral fragrance with notes of Blackcurrant, Patchouli and Turkish Rose

- 'Loubicrown' has a rich aroma warmed with Cedarwood and balanced by Patchouli and sweet Tonka Bean

- Suede, Cedar and Pink Pepper compete in 'Loubiraj' a powerful fragrance that's subtly spicy

- Floral and fruity, 'Loubidoo' is the sweetest of the capsule with top notes of Strawberry, middle notes of Rose and a Cedar base

- An homage to Parisian cabaret, 'Loubirouge' is a warm, spicy blend of Cardamom, Iris and Vanilla