Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9481/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺

Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.

Varmaan tosi hyvää...

Miksi ei olisi? Tarkoitatko, ettei halpa tuoksu voi olla hyvä? 

No mitä itse arvelisit?

Ei tarvitse arvailla, kun on huomannut monta kertaa ettei hinta kerro tuoksun laadusta paljoakaan. Kumpaankaan suuntaan. Terv. eräs jonka kaapissa niin designer- kuin halpistuoksuja

No onko esim body shopin white mysk ihan tyylitön valinta??

Se on sellainen ysärin ja 2000 luvun alun nuorisotuoksu. Muistan että silloin joka toinen teini tuoksui Body Shopin White Muskille.

Vierailija
9482/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukeminen on äärimmäisen ihanaa, mutta hirvittävän työlästä. Olen sivulla 92 ja jos menetän välilehden, joudun klikkaamaan ketjun uudestaan auki ja nylkyttämään 91 kertaa nuolinäppäimestä, että pääsen kohtaan jossa olin.

Olisiko tässä parannuksen paikka? Miksei voi edetä ketjussa eteen/taakse kuin yhden sivun verran?

Todella työlästä etenkin näissä pitkissä ketjuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9483/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukeminen on äärimmäisen ihanaa, mutta hirvittävän työlästä. Olen sivulla 92 ja jos menetän välilehden, joudun klikkaamaan ketjun uudestaan auki ja nylkyttämään 91 kertaa nuolinäppäimestä, että pääsen kohtaan jossa olin.

Olisiko tässä parannuksen paikka? Miksei voi edetä ketjussa eteen/taakse kuin yhden sivun verran?

Mulla on tapana pitkiä ketjuja kahlatessa kirjanmerkata sivu, jolle jäin. Seuraavalla kerralla jatkan siitä kohti tuoreimpia viestejä. Näin ei tarvitse stressata välilehden menettämistä tai klikkailla satoja kertoja. Olisihan tässä parannettavaa, etenkin puhelinkäytössä, mutta 23 vuoden palstahistorian aikana tämä nykyversio ei ole edes kököin. :)

Vierailija
9484/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiaa kun klikkaa, pääsee nopeammin sille sivulle, missä viimeksi oli. 

Vierailija
9485/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Mâle  Jean Paul Gaultier

Vierailija
9486/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9487/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta osoitekentässä sivunumero.

Vierailija
9488/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tulossa näytteet Notinosta ja Hobby Hallista, lomakuu taitaa mennä tuoksutellessa :)

Tulossa siis:

Chloé Normande edp

Chloé Chloé edp

Tresor edp Lancome

Tresor in love edp Lancome

La vie Est Belle edp Lancome

Hypnôse Edp Lancome

Miracle edp Lancome

Lou Lou edp Cacharel

Anais Anais edp Cacharel

Paloma Picasdo edp Paloma Picasso

Chinatown edp Bond No9

Blanche edp Byredo

Palermo edp Byredo

Aventus Creed edp for men

Aventus Creed edp for women

Love in White Creed edp

Lady Vengeance edp Juliette Has A Gun

Not a perfume edp Juliette Has a Gun

Voyage d'Hermes edt Hermès

Roses Musk edp Montale

China White (hajuveden uute) Nasomatto

Narcotic Venus (hajuveden uute) Nasomatto

Reb'l Fleur Love Always edp Rihanna

Roses Musk edp Montale

Red door edt Elizabeth Arden

Green tea edp Elizabeth Arden

Green tea Nectarine blossom edt Elizabeth Arden

Cool water edt Davidoff

Lauren edp Ralph Lauren

Varmaan joku on unohtunut. Osa on näytteitä, osa minikokoisia pulloja, kaikissa 2-10 ml. Kerron jos löydän sen omani näistä..

Vierailija
9489/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tulossa näytteet Notinosta ja Hobby Hallista, lomakuu taitaa mennä tuoksutellessa :)

Tulossa siis:

Chloé Normande edp

Chloé Chloé edp

Tresor edp Lancome

Hypnôse Edp Lancome

Miracle edp Lancome

Lou Lou edp Cacharel

Anais Anais edp Cacharel

Chinatown edp Bond No9

Blanche edp Byredo

Palermo edp Byredo

Love in White Creed edp

Roses Musk edp Montale

Roses Musk edp Montale

Cool water edt Davidoff

Lauren edp Ralph Lauren

Varmaan joku on unohtunut. Osa on näytteitä, osa minikokoisia pulloja, kaikissa 2-10 ml. Kerron jos löydän sen omani näistä..

Tai siis ne omat.. saisi tulla muutama uusi tuttavuus. En panisi pahakseni jos rakastuisin vaikka kahteen/kolmeenkin. ;)

Vierailija
9490/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehostatteko te parfyymianne esim vartalovoiteella/suihkusaippualla? Mietin että pitäisikö, etenkin niiden parfyymien kohdalla, jotka ovat kevyitä tai eivät kestä kauaa…

Vierailija
9491/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[qu1ote=Vierailija]Niche-tuoksut ovat usein ylihintaisia, ja niitä on vaikea päästä testaamaan. En ole näytteiden tilaaja, en jaksa maksaa näytteistä, kun tuoksut jo itsessään ovat kallliita.

Maailma on täynnä ihania design-tuoksuja, joiden testaaminen ilmaiseksi on helppoa. Ja niiden joukossa on paljon sellaisia, jotka eivät ole tusinatuoksuja, eli niitä ei joka toinen nainen käytä. [/quote]

Tässä on loistoesimerkki tyypillisestä designerien käyttäjän ennakkoluuloisuudesta.

En tilaa näytteitä, on vaikeaa, en viitsi.

Oikea kiukkuisen putkinäköisen änkyrän perikuva.

Vierailija
9492/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle ri sinankaan ole mitään väliä, onko tuoksu Niche vai Design.

Ei mitään väliä. Kokeilen laidasta laitaan ja tykkään tai en tykkää.

-sivusta-

Vierailija
9493/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niche-tuoksut ovat usein ylihintaisia, ja niitä on vaikea päästä testaamaan. En ole näytteiden tilaaja, en jaksa maksaa näytteistä, kun tuoksut jo itsessään ovat kallliita.

Maailma on täynnä ihania design-tuoksuja, joiden testaaminen ilmaiseksi on helppoa. Ja niiden joukossa on paljon sellaisia, jotka eivät ole tusinatuoksuja, eli niitä ei joka toinen nainen käytä. 

Notinolta tilasin muös Niche tuoksuja kokeiltavaksi. Saa nähdä hurahdanko niihin.. Minusta kotona kokeileminen on fiksua. Muutama huti on tullut ostettua kivijalkaliikkeestä parfyymin ensivaikutelman perusteella.

Tykkään black opiumin tuoksusta, mutta mietin että olisiko sitä vastaavaa Niche tuoksua, joka ei olisi yhtä yleinen kuin BO, eli ei tulisi heti vastaan kadulla. Ehdotuksia?

Multa löytyy näyte V Canton Lucrethiasta (Aromat.ee:stä), jota Fragrantica-raati vertaa Black Opiumiin. https://www.fragrantica.com/perfume/V-Canto/Lucrethia-37745.html

Hyvä, hedelmäinen tuoksu, nuotit löydettävissä. En osaa itse verrata BO:hon, en tunne sitä.

Kiitos vinkistä, pitää tutustua. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Ei näistä voi puhua samana päivänäkään.

Black Opium on lyhyt, synteettinen imelä

liru. Lucrethia (V Canto) taas avautuu voimakkaana vaniljavoittoisena gourmanttina. Parin tunnin tietämissä mukaan tulevat kukat, mausteet, hedelmäisyys. Lopuksi tuoksu asettuu lämpimän ambran, patsulin ja vaniljan lempeäksi sekoitukseksi.

Vertaa, niin huomaat.

Vierailija
9494/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ohjanneet nuoria parfyymien käytössä? Minulla on tytär ja poika, mutta vain tytär on kiinnostunut hyvistä tuoksuista ja ensivaikutelmasta jonka tekee. Poikaa ei kiinnosta, mutta en haluaisi hänestäkään mitään axe miestä. Olen tehnyt muutaman kerran niin, että olen suihkauttanut pojan puhtaaseen pyykkiin, esim t paitaan, hyvää nuorekasta edt ia. Poika on 16.

Miksi poikaa pitäisi kiinnostaa? Ei kaikkia kiinnosta tuoksut, ei varsinkaan nuoria teinipoikia.

Vierailija
9495/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niche-tuoksut ovat usein ylihintaisia, ja niitä on vaikea päästä testaamaan. En ole näytteiden tilaaja, en jaksa maksaa näytteistä, kun tuoksut jo itsessään ovat kallliita.

Maailma on täynnä ihania design-tuoksuja, joiden testaaminen ilmaiseksi on helppoa. Ja niiden joukossa on paljon sellaisia, jotka eivät ole tusinatuoksuja, eli niitä ei joka toinen nainen käytä. 

Notinolta tilasin muös Niche tuoksuja kokeiltavaksi. Saa nähdä hurahdanko niihin.. Minusta kotona kokeileminen on fiksua. Muutama huti on tullut ostettua kivijalkaliikkeestä parfyymin ensivaikutelman perusteella.

Tykkään black opiumin tuoksusta, mutta mietin että olisiko sitä vastaavaa Niche tuoksua, joka ei olisi yhtä yleinen kuin BO, eli ei tulisi heti vastaan kadulla. Ehdotuksia?

Multa löytyy näyte V Canton Lucrethiasta (Aromat.ee:stä), jota Fragrantica-raati vertaa Black Opiumiin. https://www.fragrantica.com/perfume/V-Canto/Lucrethia-37745.html

Hyvä, hedelmäinen tuoksu, nuotit löydettävissä. En osaa itse verrata BO:hon, en tunne sitä.

liru. Lucrethia (V Canto) taas avautuu voimakkaana vaniljavoittoisena gourmanttina. Parin tunnin tietämissä mukaan tulevat kukat, mausteet, hedelmäisyys. Lopuksi tuoksu asettuu lämpimän ambran, patsulin ja vaniljan lempeäksi sekoitukseksi.

Vertaa, niin huomaat.

Miten gourmand onnistuu "kääntymään" suomeksi gourmantti?

Vierailija
9496/19545 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa, niin huomaat.

Ilman muuta, täytyy kokeilla! Tämä ketju on paras! Heti tuli kommentti näinkin marginaaliseen ongelmaan😅 eli että black opium miellyttää, mutta haluaisin viedä sen next levelille jollain, mikä ei olisi yhtä tunnettu.

Kiitos avusta.

Vierailija
9497/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkautin 4-5 kertaa ylleni Elizabeth Ardenin White Tea edP tuoksua suihkun jälkeen illalla ja nyt se on iiiihanasti asettunut iholle. Hyvä päivä tulossa.

Vierailija
9498/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa, niin huomaat.

Miten gourmand onnistuu "kääntymään" suomeksi gourmantti?

Ihastelin juuri tuota suomennosta (en ole tuo kirjoittaja itse). Mukauttamaton gourmand on näyttänytkin muuten suomenkielisessä tekstissä niin typerältä.

Vakiintunut suomennos on kuitenkin gurmandi, joka on vanha sivistyssana (löytyy painetuista sivistyssanakirjoista) ja tarkoittaa herkkusuuta. Oikeastaan näiden kahden yhdistelmä gurmantti olisi kaikkein paras, mutta en tohdi edes toivoa sen yleistymistä. Ihme kyllä, gurmandi löytyy myös Wikipediasta! Joku on tehnyt läksynsä.

"Gurmandi-tuoksu on uusi tuoksuperhe. Sen tuoksut ovat esimerkiksi karamellia, suklaata, maitoa, hattaraa, kahvia, konjakkia, toffeeta, mantelia tai purukumia, ja yleensä ne ovat vaniljapohjaisia. Niissä käytetään myös mausteita ja pihkaa. Gurmandi-tuoksut ovat luonteeltaan lämpimiä."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hajuvesi

Vierailija
9499/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺

Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.

Varmaan tosi hyvää...

Miksi ei olisi? Tarkoitatko, ettei halpa tuoksu voi olla hyvä? 

No mitä itse arvelisit?

Ei tarvitse arvailla, kun on huomannut monta kertaa ettei hinta kerro tuoksun laadusta paljoakaan. Kumpaankaan suuntaan. Terv. eräs jonka kaapissa niin designer- kuin halpistuoksuja

No onko esim body shopin white mysk ihan tyylitön valinta??

Se on sellainen ysärin ja 2000 luvun alun nuorisotuoksu. Muistan että silloin joka toinen teini tuoksui Body Shopin White Muskille.

80-luvun lopulla myös.

Vierailija
9500/19545 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulossa siis:

Chloé Normande edp

Chloé Chloé edp

Tresor edp Lancome

Hypnôse Edp Lancome

Miracle edp Lancome

Lou Lou edp Cacharel

Anais Anais edp Cacharel

Chinatown edp Bond No9

Blanche edp Byredo

Palermo edp Byredo

Love in White Creed edp

Roses Musk edp Montale

Roses Musk edp Montale

Cool water edt Davidoff

Lauren edp Ralph Lauren

Minua kiinnostaa erityisesti, mitä pidät Chloésta ja Paloma Picassosta. Nyky-Chloésta olen yrittänyt pitää ja sitä silloin tällöin testannut myymälässä, mutta joka kerta se on yhtä mahdoton. 80-luvulla yksi ensimmäisiä itse ostamiani hajuvesia oli Lagerfeldin Chloe, ja se oli silloin pehmeä, suloinen tuoksu. Ehkä en ole antanut nyky-Chloélle tarpeeksi aikaa, tai sitten ei vain toimi ihollani.

Paloma Picassosta olin itse tilata EdT:n, parfyymia on kehuttu, mutta voi olla nykypäivänä liian heviä tavaraa.