Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Seppo kirjoitti:
Onko täällä miehiä tai miesten tuoksuista kiinnostuneita (monet on kyllä unisex, joten varmasti)?
Itsellä vähän hakusessa joku uusi, tällä hetkellä tulee käytettyä eniten Creedin Virgin island wateria ja Diorin homme Intenseä.
Hakusessa joku raikas helposti puettava, mutta ei sisällä patsulia tai kurjenpolvea (geranium). Voi olla niche tai design.
Prada Infusion d'Iris (lainaan miehen versiota jatkuvasti)
DS & Durga: Cowboy Grass
Kiitokset näistä. Kumpakaqn en ole kokeillut, mutta ennakkotiedustelun perusteella erittäin mielenkiintoisia. Kiitokset tästä, menee ehdottomasti hankintalistalle.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin 16.7 Hobby Hallista parfyymeja ja 17.7 tuli viesti että paketti on lähtenyt matkaan, sekä seurantakoodi. Postin lähetysseuranta kuitenkin ilmoittaa ettei ole vielä saanut pakettia toimitettavaksi.
Kauan teillä muilla on kestänyt Hobby Hallin kanssa paketin saapuminen?
Riippuu monesta asiasta kuten Postistakin. Tuo seurantanumero taitaa tulla tietoon heti kun HH on kirjannut järjestelmäänsä lähetyksen valitulla toimitusohjelmallaan. Eri asia sitten koska se sitten oikeasti lähtee HH:n varastolta Suomea kohti. Suomen puolella sitten Postista riippuu myös toimitusaika.
Sama juttu jos itse lähetät paketin. Jos olet rekisteröitynyt Postin sivuille, voit tehdä sieltä lähetykseen paperit valmiiksi. Tällöin se on rekisteröitynyt Postille. Vasta kun toimitat Postille alkaa tieto muuttua kun ovat skannanneet sen saapuneeksi.
Jos katsot seurantanumeroa Postin sivuilla siellä saattaa lukea pitkäänkin tieto ettei lähetys vielä ole saapunut vaikka seurantanumero on rekisteröitynyt järjestelmään.
Oma kokemus HH toimitusajasta on ollut muutamasta päivästä useampaan viikkoon
Onko jollakulla Oscar de la Renta Intrusion kokemusta? Luin arvostelun jossa tuoksua verrattiin Bombay Saphir giniin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin 16.7 Hobby Hallista parfyymeja ja 17.7 tuli viesti että paketti on lähtenyt matkaan, sekä seurantakoodi. Postin lähetysseuranta kuitenkin ilmoittaa ettei ole vielä saanut pakettia toimitettavaksi.
Kauan teillä muilla on kestänyt Hobby Hallin kanssa paketin saapuminen?Riippuu monesta asiasta kuten Postistakin. Tuo seurantanumero taitaa tulla tietoon heti kun HH on kirjannut järjestelmäänsä lähetyksen valitulla toimitusohjelmallaan. Eri asia sitten koska se sitten oikeasti lähtee HH:n varastolta Suomea kohti. Suomen puolella sitten Postista riippuu myös toimitusaika.
Sama juttu jos itse lähetät paketin. Jos olet rekisteröitynyt Postin sivuille, voit tehdä sieltä lähetykseen paperit valmiiksi. Tällöin se on rekisteröitynyt Postille. Vasta kun toimitat Postille alkaa tieto muuttua kun ovat skannanneet sen saapuneeksi.
Jos katsot seurantanumeroa Postin sivuilla siellä saattaa lukea pitkäänkin tieto ettei lähetys vielä ole saapunut vaikka seurantanumero on rekisteröitynyt järjestelmään.
Oma kokemus HH toimitusajasta on ollut muutamasta päivästä useampaan viikkoon
Mä tilasin Tokmannilta 7.7. Lupasivat 2-5 arkipäivässä. Ei näy ei kuulu 😑
Ulric de Varensin halpiksia olen viime aikoina suihkinut. Halpiksiksi ihan ookoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.
Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.
Varmaan tosi hyvää...
Miksi ei olisi? Tarkoitatko, ettei halpa tuoksu voi olla hyvä?
No mitä itse arvelisit?
Ei tarvitse arvailla, kun on huomannut monta kertaa ettei hinta kerro tuoksun laadusta paljoakaan. Kumpaankaan suuntaan. Terv. eräs jonka kaapissa niin designer- kuin halpistuoksuja
No onko esim body shopin white mysk ihan tyylitön valinta??
No ei ole. Sitä voisi sanoa klassikoksi, taitaa olla BS:n suosituin tuoksu. Moni yhdistää sen nuoruuden vuosiin, 80 ja 90 luvuille, joten se voi olla tuoksu josta on ns. kasvanut ulos. Itselläni on pullollinen nostalgiamielessä yhä tallella ja hyvinkin saatan sitä silloin tällöin käyttää. Onhan se kaunis tuoksu, ja ärsyttää harvoja.
Hobby Hallista… tilasin sieltä parfyymeja jo juhannuksen jälkeen. Vihdoin sain omapostiin ilmoituksen että paketti on noudettavissa. Olin valinnut automaatin, joten odottelin tekstiviestiä, jossa lokerokoodi tulisi. No en saanut viestiä, joten lähdin postiin selvittämään asiaa. Selvisi, että viesti oli mennyt väärään numeroon, yksi numero oli muuttunut toiseksi. Posti ei voinut tehdä asialle mitään, sillä Hobby Hall oli heille ilmoittanut tämän nimeron. Katsoin omia tietoja Hobby Hallista ja tilauksesta, ja niissä puhelinnumeroni oli oikein, eli virhe oli tapahtunut Hobby Hallin päässä. No, yritin soittaa Hobby Hallin asiakaspalveluun, turhaan. Jonotin tunnin, jonka jälkeen ulkomaalainen vastasi: ”helloo” Aloin kertoa asiaani ja hän vaan jatkoi ”heloo, heloo” kunnes löi luurin korvaani. Vasta kun tajusin valita puhelinautomaatista vaihtoehdon ”tee uusi tilaus painamalla numeroa yksi” vaihtoedon, pääsin kohtuullisessa ajassa läpi. Suomenkielinen asiakaspalvelija vastasi ja kerroin hänelle asiani. Tarkastettuaan tilanteen koneelta, asiakaspalvelija myönsi että yksi numero on mennyt väärin. Hän kertoi laittavansa kollegalleen viestiä asiasta ja että sitten minulle tulee uusi tekstiviesti jossa on se lokerokoodi. Yritin kysyä myös toisesta tilauksestani, sillä sitä ei ollut kuulunut, vaikka aikaa oli kulunut yli kaksi viikkoa, että missä se menee, mutta asiakaspalvelija vain totesi että on vielä käsittelyssä. Molemmat tilaukset olivat siis etukäteen maksettu postikuluineen ja arvo tilauksissa oli lähes 300 € yhteensä.
Tekstiviestiä ei alkanut kuulumaan, joten tein kirjallisen selvityspyynnön Hobby Hallin sivuilla. Siihenkään ei ole tullut vastausta, vaikka selvityspyyntö kuittautui vastaanotetuksi, ja paketti lähti takaisin lähettäjälle.
Että sellainen kokemus tältä kesältä Hobby Hallista minulla. Varautukaa tämän firman kanssa kaikkeen.
Sitävastoin eräs saksalainen kosmetiikkafirma toimitti näytteet viikossa.
Ikävän nopeasti muoviputkissa olevat näytteet väljähtyvät ja alkavat haiskahtaa muoville.
Näytteitä ei kannata säilytellä 3 kuukautta kauempaa.
En tiedä mikä on suositus, mutta tämä on oma havainto.
Lasisissa suihkeputkissa säilyy parhaiten.
Aromatin tikuilla ei kannata sivellä näytettä iholle. Tikun mukana ihosta kulkeutuu epäpuhtauksia näyteputkeen, ja sen laatu heikkenee.
Eli ei tosiaan kannata tilailla läjäpäin näytteitä ja kuvitella jakavansa niitä koko vuodelle. Eivät ne pysy hyvinä.
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hallista… tilasin sieltä parfyymeja jo juhannuksen jälkeen. Vihdoin sain omapostiin ilmoituksen että paketti on noudettavissa. Olin valinnut automaatin, joten odottelin tekstiviestiä, jossa lokerokoodi tulisi. No en saanut viestiä, joten lähdin postiin selvittämään asiaa. Selvisi, että viesti oli mennyt väärään numeroon, yksi numero oli muuttunut toiseksi. Posti ei voinut tehdä asialle mitään, sillä Hobby Hall oli heille ilmoittanut tämän nimeron. Katsoin omia tietoja Hobby Hallista ja tilauksesta, ja niissä puhelinnumeroni oli oikein, eli virhe oli tapahtunut Hobby Hallin päässä. No, yritin soittaa Hobby Hallin asiakaspalveluun, turhaan. Jonotin tunnin, jonka jälkeen ulkomaalainen vastasi: ”helloo” Aloin kertoa asiaani ja hän vaan jatkoi ”heloo, heloo” kunnes löi luurin korvaani. Vasta kun tajusin valita puhelinautomaatista vaihtoehdon ”tee uusi tilaus painamalla numeroa yksi” vaihtoedon, pääsin kohtuullisessa ajassa läpi. Suomenkielinen asiakaspalvelija vastasi ja kerroin hänelle asiani. Tarkastettuaan tilanteen koneelta, asiakaspalvelija myönsi että yksi numero on mennyt väärin. Hän kertoi laittavansa kollegalleen viestiä asiasta ja että sitten minulle tulee uusi tekstiviesti jossa on se lokerokoodi. Yritin kysyä myös toisesta tilauksestani, sillä sitä ei ollut kuulunut, vaikka aikaa oli kulunut yli kaksi viikkoa, että missä se menee, mutta asiakaspalvelija vain totesi että on vielä käsittelyssä. Molemmat tilaukset olivat siis etukäteen maksettu postikuluineen ja arvo tilauksissa oli lähes 300 € yhteensä.
Tekstiviestiä ei alkanut kuulumaan, joten tein kirjallisen selvityspyynnön Hobby Hallin sivuilla. Siihenkään ei ole tullut vastausta, vaikka selvityspyyntö kuittautui vastaanotetuksi, ja paketti lähti takaisin lähettäjälle.
Että sellainen kokemus tältä kesältä Hobby Hallista minulla. Varautukaa tämän firman kanssa kaikkeen.
Essenza Nobile?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole tilannut tuolta. Tässä ketjussa on pari kertaa niin toistuvasti tullut samanlaisia hehkutusviestejä jostain tuoksusta, joka juuri ihmeellisesti on HH:n tarjouksissa, että mielessä on käynyt tekeekö joku rajan takaa markkinointia palstalla. HH kun ei ole pitkään aikaan ollut enää suomalainen liike vaan jossain tuolla Viro, Liettua -hoodeilla majailee.
Ilmojen viilentyessä minulla on tullut elokuu-fiiliksiä, jotenkin jopa syksy on mielessä vaikka ei se nyt vielä ole ajankohtainen.. tästä syystä päivän tuoksuna Demeter/Library of Fragrancen Cinnamon Bun. Herkullinen pullatuoksu joka sopii säähän ja mielikuviin.
Kurkdijan näytteet, mistä niitä saa? Kiinnostaa toau paljon! Onko kurkdijania Suomessa missään kivijalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tulossa näytteet Notinosta ja Hobby Hallista, lomakuu taitaa mennä tuoksutellessa :)
Tulossa siis:
Chloé Normande edp
Chloé Chloé edp
Tresor edp Lancome
Tresor in love edp Lancome
La vie Est Belle edp Lancome
Hypnôse Edp Lancome
Miracle edp Lancome
Lou Lou edp Cacharel
Anais Anais edp Cacharel
Paloma Picasdo edp Paloma Picasso
Chinatown edp Bond No9
Blanche edp Byredo
Palermo edp Byredo
Aventus Creed edp for men
Aventus Creed edp for women
Love in White Creed edp
Lady Vengeance edp Juliette Has A Gun
Not a perfume edp Juliette Has a Gun
Voyage d'Hermes edt Hermès
Roses Musk edp Montale
China White (hajuveden uute) Nasomatto
Narcotic Venus (hajuveden uute) Nasomatto
Reb'l Fleur Love Always edp Rihanna
Roses Musk edp Montale
Red door edt Elizabeth Arden
Green tea edp Elizabeth Arden
Green tea Nectarine blossom edt Elizabeth Arden
Cool water edt Davidoff
Lauren edp Ralph LaurenVarmaan joku on unohtunut. Osa on näytteitä, osa minikokoisia pulloja, kaikissa 2-10 ml. Kerron jos löydän sen omani näistä..
Oi suuri kiitos sille, joka vinkkasi jo ketjun alkumetreillä, että Kurkdjianilta saa suoraan neljä kappaletta näytteitä 14 eurolla!
Lisäsin näytekokoelmaani näillä:Baccarat Rouge 540 edp
Oud Satin Mood edp
Féminin Pluriel edp
Grand Soir edp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitävastoin eräs saksalainen kosmetiikkafirma toimitti näytteet viikossa.Onneksi en ole tilannut tuolta. Tässä ketjussa on pari kertaa niin toistuvasti tullut samanlaisia hehkutusviestejä jostain tuoksusta, joka juuri ihmeellisesti on HH:n tarjouksissa, että mielessä on käynyt tekeekö joku rajan takaa markkinointia palstalla. HH kun ei ole pitkään aikaan ollut enää suomalainen liike vaan jossain tuolla Viro, Liettua -hoodeilla majailee.
Vai niin. Minä hehkutin erästä HH:lla tarjouksessa ollutta tuoksua ja olen ihan tavan talliainen. Ei minua kiinnosta missä maassa joku firma toimii, jos tuotteet on hyvän hintaiset ja palvelu toimii. Olen tilannut monta kertaa ja ainoa ongelma on ollut, että pari kertaa toimitusajat on venyneet reilusti luvatusta kahdesta viikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko kokeilleet Lidlin tuoksuja? Onko hyviä?
Minulla on yksi Lidlin tuoksu, Shalou blue. En tiedä miksi, mutta pidän siitä kovasti! Aivan ihana, sopii kesään mainiosti. Yleensä en harrasta halpoja hajuvesiä, mutta tää on ihana. Ei tosin kestä erityisen pitkään, maksimissaan 3 tuntia.
Ootko kokeillut Davidoffin Cool wateria? Saattaisit pitää myös siitä. Itse pidän erityisesti intense versiosta. Ei ole yhtään synteettinen, jos sellaista ominaisuutta arvostaa.
Tästä kommentista intoutuneena, ostin cool water for her version ja nyt sitä pari kertaa tuoksutelleena täytyy todeta että en erota mitään eroa tuohonLidlin shalou blueen. Tuoksuvat mielestäni täysin samalle.
Eli ei saanut rahalla ”parempaa” tässä tapauksessa. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko kokeilleet Lidlin tuoksuja? Onko hyviä?
Minulla on yksi Lidlin tuoksu, Shalou blue. En tiedä miksi, mutta pidän siitä kovasti! Aivan ihana, sopii kesään mainiosti. Yleensä en harrasta halpoja hajuvesiä, mutta tää on ihana. Ei tosin kestä erityisen pitkään, maksimissaan 3 tuntia.
Ootko kokeillut Davidoffin Cool wateria? Saattaisit pitää myös siitä. Itse pidän erityisesti intense versiosta. Ei ole yhtään synteettinen, jos sellaista ominaisuutta arvostaa.
Tästä kommentista intoutuneena, ostin cool water for her version ja nyt sitä pari kertaa tuoksutelleena täytyy todeta että en erota mitään eroa tuohonLidlin shalou blueen. Tuoksuvat mielestäni täysin samalle.
Eli ei saanut rahalla ”parempaa” tässä tapauksessa. Harmi.
Minusta tuo Lidlin Chalou Blue on jopa parempi, koska se ei ole niin pistävä vaan siinä on pehmeyttäkin mukana - jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Chalou Blue on lempeämpi. Yllättävän hyvä halpis. Lisäksi vielä säilyy iholla, eikä muutu joksikin kamalaksi, kuten ne kaikkein halvimmat tuoksut tapaavat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävän nopeasti muoviputkissa olevat näytteet väljähtyvät ja alkavat haiskahtaa muoville.
Lasisissa suihkeputkissa säilyy parhaiten.Aromatin tikuilla ei kannata sivellä näytettä iholle. Tikun mukana ihosta kulkeutuu epäpuhtauksia näyteputkeen, ja sen laatu heikkenee.
Eli ei tosiaan kannata tilailla läjäpäin näytteitä ja kuvitella jakavansa niitä koko vuodelle. Eivät ne pysy hyvinä.
Mä olen käyttänyt pelkkiä näytteitä jo jokusen vuoden, ja saanut omani pysymään hyvinä sen vuoden-kahden verran, mikä niistä riittää satunnaiskäytöllä. Ehdoton enemmistö on lasiputkiloita. Säilytän ne viileässä, valolta suojattuna, pystyasennossa, ilmatiiviissä laatikoissa ja rotatoin vuodenajan mukaan. No problem, ellei putkilo vuoda, ja sekin on ollut tosi harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasisissa suihkeputkissa säilyy parhaiten.Aromatin tikuilla ei kannata sivellä näytettä iholle. Tikun mukana ihosta kulkeutuu epäpuhtauksia näyteputkeen, ja sen laatu heikkenee.
Mä olen käyttänyt pelkkiä näytteitä jo jokusen vuoden, ja saanut omani pysymään hyvinä sen vuoden-kahden verran, mikä niistä riittää satunnaiskäytöllä. Ehdoton enemmistö on lasiputkiloita. Säilytän ne viileässä, valolta suojattuna, pystyasennossa, ilmatiiviissä laatikoissa ja rotatoin vuodenajan mukaan. No problem, ellei putkilo vuoda, ja sekin on ollut tosi harvinaista.
Kuinka viileässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka viileässä?
Viileäkaapissa, +12 asteessa.
Kiitokset näistä, molemmat tosin löytyy jo. Silloin tällöin tulee käytettyä, mutta ei ihan suosikkeihin mene kumpikaan. Tänään tuli sitten tilattua guerlain l'homme Ideal edp. Saas nähdä, että innostunko tuosta sitten.