Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9461/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.

Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.

Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(

Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.

Tätä mä en vaan ikinä tajua!

Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.

Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.

Kohta huomasin: 10 alapeukkua, 1 oli tykännyt.

Mietin taas kerran miksi vaivauduin.

Olet täysin oikeassa. ....Sait taas 12 alapeukkua ja veikkaan että samat 12 tulee tähän minunkin kirjoitukseeni jos joku ei tätä ehdi poistattaa sitä ennen. Taitaa osa parfyymifaneista olla pahimman lajin kiusaajia vai miksi ei ollenkaan kestetä erilaisia mielipiteitä?

Musta täällä tuntuu vallitsevan hysteerinen "ollaan hei positiivisia ja kehutaan vaan kaikkia (halpa)hajuvesiä, ettei kellekään tule paha mieli, jos joku sanoo kriittisen sanan sen vakkarituoksusta".

Tämä tuntuu pätevän juuri designerien suosijoihin. He vihaavat hartaasti nicheistä innostuneita: nämä ovat heidän mielikuvituksessaan ylimielisiä hienostelijoita. Ovatko he koskaan edes kokeilleet yhtään nicheä, vai ärsyttääkö jo pelkkä erikoinen sana liikaa?

Se, että nichet tuppaavat olemaan laadukkaista aineksista tehtyjä omintakeisia luomuksia, on toki sivuseikka: pääasia on, että saa vihata "snobeja".

Sanat ennakkoluulo, kateus ja huumorintajuttomuus tulevat hakematta mieleen.

Mielensäpahoittaja karvahatussaan: "minä en mitään niseä kokeile, mä käytän tätä kympin maksavaa Midnight Rosea mitä olen aina ostanut Tokmannilta vitosella!"😁

Täällä on kyllä erotettavissa ihan kausia, kun tyypit hehkuttavat jotain pinnalla olevaa tuoksua. Ketjun alkupuolella se taisi olla Lancomen Vie est belle, sitten tuli Baccarat rouge ja sitten alkoi Zoologist hehkutus. Nämä tulevat ja menevät. Ja etenkin suurkuluttajat kyllästyvät hajuvesiinsä nopeasti.

Höpö höpö. En minä ole kyllästynyt merihirviööni vieläkään (Zoologist Squid) ;)

Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia ja mielipiteitä on yhtä monta kuin kirjoittajaa, ja joskus samalla henkilölläkin voi olla kärttypäivä. Itsellänikin. Luen mielelläni kaikki jutut ja mielipiteet, vaikka aina en jaakaan samaa ajatusta.

Vierailija
9462/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen, voisikohan kukaan verrata Gaultierin La Belleä La Belle Le Parfumiin ja ylipäätään kertoa kokemuksiaan Le Parfum versiosta?

Ikävöin niin kovasti syksyisiä tuoksuja (ja viileämpiä ilmoja...) että innostuin tilaamaan sen sokkona muutama päivä sitten ja nyt odottelen innolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9463/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas, kohta on taas nettikirppikset pullollaan Balenciagan Florabotanicaa. Aina kun täällä hehkutetaan jotain, niin näköjään moni tilaa sokkona, esim. White Teata ja Girl in Capria tuli kohta monta pulloa myyntiin niiden hehkutusten jälkeen.

Pullollaan juu.

Meitä taisi olla ruhtinaalliset kolme (3)

ihmistä jotka ostivat Florabotanican tarjouksesta Notinosta.

Nyt hinta on jo palannut normaaliksi.

Mulle F. oli arpalippu. Ostin sen koska se on

kuulemma kuin olisi kasvitieteellisessä puutarhassa. Lempipaikkani. En ymmärrä miten noin kummallisilla ja vähillä aineksilla

päästään tähän tulokseen, mutta kohtahan se selviää kun noudan pulloni.

Joka tapauksessa uskon edes sietäväni

Florabotanicaa, koska en inhoa sen yhtäkään

rakennuspalikkaa. Parhaimmillaan se voi

olla loistoesitys.

Mun hajuveteni eivät nettikirppiksille

päädy. En viitsisi vaivautua moiseen.

Tarkoittikohan hän, että monet muutkin ostavat jotka lukevat palstaa. Onhan täällä varmasti paljon sellaisiakin jotka eivät itse kirjoittele, mutta lukevat arvioita tuoksuista jne. Tuntuu kyllä vähän hurjalta, että pienellä parfyymiporukallamme olisi niin paljon vaikutusta, että ihan yleisesti näkyisi joidenkin täällä paljon kehuttujen tuoksujen määrässä kirppareilla.

En mä ainakaan osta yhtäkään hajuvettä sen perusteella että se on framilla jossain vauvapalstalla. Enkä mitään muutakaan tavaraa.

Korkeintaan siitä syntyy kiinnostus että jaha, tuollainenkin on. Sitten ehkä haen kohteesta tietoa, ja teen päätökseni sen perusteella.

Mutta voihan olla, että monet ovat sopuleita, rynnistävät silmät ummessa ostamaan muiden perässä.

Mene ja tiedä.

Vierailija
9464/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisälämpötila on 28°C.

Hajuvesiraukat. Miten ne säilyy kunnossa?

Laitoin tuoksuni pikniklaukkuun ja vein ne kellariin. En halua ottaa riskejä. :) Onneksi mulla on kohtuullinen määrä tuoksuja.

Vierailija
9465/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä "suosin" designer-tuoksuja, vaikka on minulla pari niche-kategoriaankin luettavaa tuoksua kokoelmassani. En vihaa ketään, paremminkin minua vain huvittaa nichejä yksinomaan käyttävien putkinäköisyys, niin kuin juuri tämän yllä olevankin teksti. Kovasti ollaan olevinaan tärkeitä ja erinomaisia! Hubris is the word. No, ainakin sain pienet hymyt näin helteisenä lauantaiaamuna. Kiitos siitä. :)

Minä ”suosin” niche-tuoksuja, vaikka on minulla paro designer-kategoriaankin luettavaa tuoksua kokoelmassani. En ole huomannut putkinäköisyyttä itseni enkä muidenkaan niche-fanien kohdalla. Emme yritä päteä niche-tuoksuillamme.

Ehkä kuvittelet koko asian.

Vierailija
9466/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä "suosin" designer-tuoksuja, vaikka on minulla pari niche-kategoriaankin luettavaa tuoksua kokoelmassani. En vihaa ketään, paremminkin minua vain huvittaa nichejä yksinomaan käyttävien putkinäköisyys, niin kuin juuri tämän yllä olevankin teksti. Kovasti ollaan olevinaan tärkeitä ja erinomaisia! Hubris is the word. No, ainakin sain pienet hymyt näin helteisenä lauantaiaamuna. Kiitos siitä. :)

Minä ”suosin” niche-tuoksuja, vaikka on minulla paro designer-kategoriaankin luettavaa tuoksua kokoelmassani. En ole huomannut putkinäköisyyttä itseni enkä muidenkaan niche-fanien kohdalla. Emme yritä päteä niche-tuoksuillamme.

Mikä on lempituoksusi nyt kesällä?

Vierailija
9467/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niche-tuoksut ovat usein ylihintaisia, ja niitä on vaikea päästä testaamaan. En ole näytteiden tilaaja, en jaksa maksaa näytteistä, kun tuoksut jo itsessään ovat kallliita.

Maailma on täynnä ihania design-tuoksuja, joiden testaaminen ilmaiseksi on helppoa. Ja niiden joukossa on paljon sellaisia, jotka eivät ole tusinatuoksuja, eli niitä ei joka toinen nainen käytä. 

Vierailija
9468/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niche-tuoksut ovat usein ylihintaisia, ja niitä on vaikea päästä testaamaan. En ole näytteiden tilaaja, en jaksa maksaa näytteistä, kun tuoksut jo itsessään ovat kallliita.

Maailma on täynnä ihania design-tuoksuja, joiden testaaminen ilmaiseksi on helppoa. Ja niiden joukossa on paljon sellaisia, jotka eivät ole tusinatuoksuja, eli niitä ei joka toinen nainen käytä. 

Notinolta tilasin muös Niche tuoksuja kokeiltavaksi. Saa nähdä hurahdanko niihin.. Minusta kotona kokeileminen on fiksua. Muutama huti on tullut ostettua kivijalkaliikkeestä parfyymin ensivaikutelman perusteella.

Tykkään black opiumin tuoksusta, mutta mietin että olisiko sitä vastaavaa Niche tuoksua, joka ei olisi yhtä yleinen kuin BO, eli ei tulisi heti vastaan kadulla. Ehdotuksia?

Vierailija
9469/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I

Is this a Royal We?

Tai sitten kaikki nichetikot ketjussa tuntevat toisensa IRL, jotta moisen kommentin voi kirjoittaa.

Vierailija
9470/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas miten ihana ketju! Olen niin onnellinen tästä!

Olen seurannut tätä ketjua sen alusta asti mutta on tullut mieleen kuinka upeaa olisi hajuvesifriikkinä tulla nyt palstalle ja löytää ketju, jossa on 9500 viestiä lempiaiheestani! 🤩

Vierailija
9471/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinolta tilasin muös Niche tuoksuja kokeiltavaksi. Saa nähdä hurahdanko niihin.. Minusta kotona kokeileminen on fiksua. Muutama huti on tullut ostettua kivijalkaliikkeestä parfyymin ensivaikutelman perusteella.

Tykkään black opiumin tuoksusta, mutta mietin että olisiko sitä vastaavaa Niche tuoksua, joka ei olisi yhtä yleinen kuin BO, eli ei tulisi heti vastaan kadulla. Ehdotuksia?

Jos kahvintuoksu on se juttu, niin suosittelen Montalen Ristretto intense cafe:ta. Siinä on tuo Intense cafe -tuoksu pohjalla eli ruusu+kahvi mutta kahvin osuus on tässä versiossa paljon voimakkaampi. Notinosta löytyy näyte tästäkin.

Vierailija
9472/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas miten ihana ketju! Olen niin onnellinen tästä!

Olen seurannut tätä ketjua sen alusta asti mutta on tullut mieleen kuinka upeaa olisi hajuvesifriikkinä tulla nyt palstalle ja löytää ketju, jossa on 9500 viestiä lempiaiheestani! 🤩

No älä!

Nimimerkillä uusi friikki

Vierailija
9473/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa löytyy näyte V Canton Lucrethiasta (Aromat.ee:stä), jota Fragrantica-raati vertaa Black Opiumiin. https://www.fragrantica.com/perfume/V-Canto/Lucrethia-37745.html

Hyvä, hedelmäinen tuoksu, nuotit löydettävissä. En osaa itse verrata BO:hon, en tunne sitä.

Vierailija
9474/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut Guess Girlin Belleä? Se on tänään alennuksessa cdon:in kampanjassa (paljon muitakin hajuvesiä, vink vink) ja vähän tavallaan houkuttaisi, mutta toisaalta mietin, onko se liian makea, söpö tai ns. tyttömäinen. Pidän ihan kukkaistuoksuista ja vaniljasta yms., mutta toisaalta kaipaan niihin monesti jotain synkempää potkua taustalle :D

https://cdon.fi/kauneus-ja-terveys/guess-girl-belle-edt-50ml-p43612123

Tuoksusta en tiedä, mutta lähtöhinnat (ja siten alennusprosentit) ovat täysin hatusta vedettyjä. Ferrari Red deospray 150 ml 85 €? Britney Spears Prerogative 85,95 €, ei ikinä, tai Gres Cabotine 30 ml 85 €. Jossain mättää.

Carolina Herreran Good Girl tuolla näyttäisi olevan 80 ml yli 400€! Ja on olevinaan tarjous.

😧

Itse maksoin yli puolet vähemmän kivijalkaliikkeessä

Vierailija
9475/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa löytyy näyte V Canton Lucrethiasta (Aromat.ee:stä), jota Fragrantica-raati vertaa Black Opiumiin. https://www.fragrantica.com/perfume/V-Canto/Lucrethia-37745.html

Hyvä, hedelmäinen tuoksu, nuotit löydettävissä. En osaa itse verrata BO:hon, en tunne sitä.

Kiitos vinkistä, pitää tutustua. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Vierailija
9476/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺

Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.

Varmaan tosi hyvää...

Miksi ei olisi? Tarkoitatko, ettei halpa tuoksu voi olla hyvä? 

No mitä itse arvelisit?

Vierailija
9477/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺

Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.

Varmaan tosi hyvää...

No mitä itse arvelisit?

Ei tarvitse arvailla, kun on huomannut monta kertaa ettei hinta kerro tuoksun laadusta paljoakaan. Kumpaankaan suuntaan. Terv. eräs jonka kaapissa niin designer- kuin halpistuoksuja

Vierailija
9478/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tosi hyvää...

No mitä itse arvelisit?

Ei tarvitse arvailla, kun on huomannut monta kertaa ettei hinta kerro tuoksun laadusta paljoakaan. Kumpaankaan suuntaan. Terv. eräs jonka kaapissa niin designer- kuin halpistuoksuja

No onko esim body shopin white mysk ihan tyylitön valinta??

Vierailija
9479/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Löysin ihanan tuoksun, mutta sen valmistus taitaa olla lopetettu. Kyse on Elie Saabin Le Parfumin edT-versiosta, josta sain näytteen.

Mandariinin- ja appelsiininkukkaa, hunajaa ja gardeniaa. Tästä puuttuu jasmiini, joka on vahvana edP:ssä, ja tämä on vähemmän makea ja kevyempi.

Vierailija
9480/19545 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen itseäni, että tulin ostaneeksi Tesori d'Orienten 'Jasmin di Giavan'.

Kokoonpano näytti houkuttelevalta.

Hinta naurettavat 6,90€ 100 ml.n pullo.

Fragranticalaiset olivat niin yksimielisessä hurmiossa tästä, että tilasin.

Ja onhan tämä ihana. Jopa kesäkuumalla, vaikka siinä on paljon gourmantteja. Ne ei mullle yleensä sovi. Mutta tässä ne sotkeentuvat lempeästi sitruksiin ja muihin hedelmiin. Lempeän rauhoittava yötuoksuna.

Ajattelin ottaa Notinosta toisenkin pullon, mutta eipä sitä enää saa.