Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9421/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostinhelteille/kesäksi Dolce&Cabbanin Light blue intensen nuuhkuttamalla sitä sokoksella. Se muuttui hetken päästä ihollani epämiellyttäväksi, enkä meinannut saada hajua edes pesemällä pois. Kovasti kehuttu tuoksu, mutta sekä minä että tyttäreni pidimme tuoksua epämiellyttävänä. Onneksi ostin pikkupullon 30 ml, täytyy laittaa vahinko kiertoon. Ehkä joku siitä oikeasti pitää.

Verhoudun kuumina kesäpäivinä siis edelleen Elisabeth Ardenin White tea tuoksuun. Se on samaanaikaan sensuelli ja raikas, jopa nuorekas. Itseasiassa hyvin voin käyttää tätä syksyyn saakka, jopa töissä. Talveksi vaihdan Carolina Herraran Good girliin. Se vaan räjäyttää tajunnan, aivan iiiiihana.

Toisekdi tuoksuksi talvea varten harkitsen Black opiumia.

Tytär on tykästynyt arian Granden R.E.M. tuosuun sekä uusimpana Dolce&Cabbanan The Only Oneen. Etenkin tuo jälkimmäinen on hänen yllään upea, samanaikaisesti aistikas mutta yllättävä, jopa pirskahtelevan tuore ja sopii parikymppiselle erityisen hyvin.

Chloe ei saanut tytärtä vakuutettua, itse himoitsen sitä uutta versiota. Ehkä keväällä. On kielomainen ja hienostut.

Vierailija
9422/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut nyt vähän sellainen ilmapiiri, että vain kalliit ja erikoiset niche-tuoksut ovat in, design-tuoksuja kutsutaan halpiksiksi ja muutenkin tuosta hinnasta tehdään numeroa. Boring.

Tuoksun laatu ei ole läheskään aina riippuvainen hinnasta. Lisäksi samat nenät tekevät tuoksuja julkkiksille kuin arvostetummillekin taloille, tai julkkistuoksuthan kuuluvat näihin tuoksutaloihin, jos tarkkoja ollaan. Sitä voi tykätä ihan yksinkertaisesta, edullisesta soliflore-tuoksustakin, saippuoista, voiteista.. 

Toivottavasti kaikki tuoksujen ystävät uskaltavat kirjoittaa tässä.

Myös me, jotka tutkimme innosta hehkuen niche-talojen kiehtovia antimia.

Olen huomannut, että alapeukkuja ja nuivia kommentteja sataa, kun hehkuttaa

Orto Parisia, Serge Lutensia, Francesca Bianchia tms. Kieli keskellä suuta saa kirjoittaa, ei vaan ärsytä.

Missäs se suvaitseva ja positiivinen henki taas piileksiikään?

Vastaat yli puoli vuotta vanhaan viestiin, miksi?

Kysyt typeriä.

Miksi?

Nichejä hehkuttaneena en ole havainnut samaa sitten viime talven, siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9423/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitteko ehdottaa tuoksua näiden jatkoksi? En oikein tiedä, mikä on se tuoksukomponentti jota etsin, mutta useimmat tuoksut tuntuvat liian tunkkaisilta ja raskailta.

Etsin jotain huumaavan puhdasta tuoksua, jossa saa olla makeutta mukana. Oikean ruusun tuoksu on hyvä, mutta ruusuiset hajuvedet eivät tuoksu siltä.

Olen pitänyt seuraavista:

DG 3 L'Imperatrice

Laura Biagiotti Laura

Elizabeth Arden Green Tea Pomegranate

Osa Escadan kesätuoksuista (muutamien vuosien takaiset)

Osa Salvatore Ferragamon Incanto-sarjasta

Gucci Flora (mutta jotain kitkerää tässäkin on)

Acorellen Body Mist, ehkä Vanilla?

Pari kertaa on käynyt niin, että olen käynyt tuoksuttelemassa tuoksuja, ja vasta kotona huomaan, että yksi tuoksuu aivan ihanalle, mutta en enää tiedä mikä se oli, eikä löydy enää etsimälläkään... 😬😀

Tää on mun painajainen kanssa! On käynyt pari kertaa! Jäljitin kerran sen ihanan ja se oli La Vie Est Belle Lancomelta.

Mutta pari kertaa on jäänyt vaivaamaan, enkä ole löytänyt sitä tuoksua joka tuoksuu kotona aivan ihanalle.

Tulee helposti tuomittua joku tuoksu sen ensivaikutelman perusteella, että äh, liian saippuainen minun makuuni ( Red Door minulla) mutta parin tunnin päästä huomaakin että tuoksu on ”auennut” ja onkin aivan erilainen kuin ensimmäisellä suihkaisulla luuli (Elisabeth Ardenin- Red Door minulla).

Vierailija
9424/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä, joka katselit HH:sta Lancomen miniatyyreja....kumpaa settiä ajattelit? Katsoin, että toisessa on yksi ikisuosikeistani, Paloma Picasso! Jos päädyt tuohon, kerrothan onko sitä kovastikin vesitetty vuosien varressa. Alkuperäinen oli voimakas ja kestävä, kuten aikakautensa tuotokset muutenkin. 

Vierailija
9425/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin talvella DKNY Pure Drop of Vanillan ja petyin tuoksuun. Odotin kastepisaraa, lempeää vaniljaa ja lootusta. Olikin terävä jysäriä aiheuttava tusinatuote. Koitin nyt uudestaan ja tämä todellakin toimii nyt kuumalla säällä. Ihana puhdas ja raikas tuulahdus. Vaniljaa juuri sopiva häivähdys eikä ollenkaan imelä.

Vierailija
9426/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostinhelteille/kesäksi Dolce&Cabbanin Light blue intensen nuuhkuttamalla sitä sokoksella. Se muuttui hetken päästä ihollani epämiellyttäväksi, enkä meinannut saada hajua edes pesemällä pois. Kovasti kehuttu tuoksu, mutta sekä minä että tyttäreni pidimme tuoksua epämiellyttävänä. Onneksi ostin pikkupullon 30 ml, täytyy laittaa vahinko kiertoon. Ehkä joku siitä oikeasti pitää.

Verhoudun kuumina kesäpäivinä siis edelleen Elisabeth Ardenin White tea tuoksuun. Se on samaanaikaan sensuelli ja raikas, jopa nuorekas. Itseasiassa hyvin voin käyttää tätä syksyyn saakka, jopa töissä. Talveksi vaihdan Carolina Herraran Good girliin. Se vaan räjäyttää tajunnan, aivan iiiiihana.

Tytär on tykästynyt arian Granden R.E.M. tuosuun sekä uusimpana Dolce&Cabbanan The Only Oneen. Etenkin tuo jälkimmäinen on hänen yllään upea, samanaikaisesti aistikas mutta yllättävä, jopa pirskahtelevan tuore ja sopii parikymppiselle erityisen hyvin.

Chloe ei saanut tytärtä vakuutettua, itse himoitsen sitä uutta versiota. Ehkä keväällä. On kielomainen ja hienostut.

Kyllä Light Blue Eau Intensestä joku pitää, esimerkiksi minä, ja olen sitä tänä kesänä käyttänytkin. Raikas tuoksu hellepäiviin.

SOTD Acqua di Parman Magnolia Nobile. On jäänyt vähemmälle käytölle, koska olen jostain syystä päätynyt sitä säästämään. Tänään tuoksua miettiessäni näin pullon hyllyllä ja totesin, että hulluhan minä olen, jos en ihanaa tuoksua koskaan käytä. Tänään ei ole niin kuumakaan kuin viime päivinä, joten sekin puolsi Magnolia Nobilen valintaa. Ja nyt olen mielissäni tuoksustani, sen raikas sitrus ja herkkä kukkaisuus sopii tähän päivään kuin nakutettu.

Vierailija
9427/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä tökki, sitrusko? 494

Vierailija
9428/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisitteko ehdottaa tuoksua näiden jatkoksi? En oikein tiedä, mikä on se tuoksukomponentti jota etsin, mutta useimmat tuoksut tuntuvat liian tunkkaisilta ja raskailta.

Etsin jotain huumaavan puhdasta tuoksua, jossa saa olla makeutta mukana. Oikean ruusun tuoksu on hyvä, mutta ruusuiset hajuvedet eivät tuoksu siltä.

Olen pitänyt seuraavista:

DG 3 L'Imperatrice

Laura Biagiotti Laura

Elizabeth Arden Green Tea Pomegranate

Osa Escadan kesätuoksuista (muutamien vuosien takaiset)

Osa Salvatore Ferragamon Incanto-sarjasta

Gucci Flora (mutta jotain kitkerää tässäkin on)

Acorellen Body Mist, ehkä Vanilla?

Pari kertaa on käynyt niin, että olen käynyt tuoksuttelemassa tuoksuja, ja vasta kotona huomaan, että yksi tuoksuu aivan ihanalle, mutta en enää tiedä mikä se oli, eikä löydy enää etsimälläkään... 😬😀

Tää on mun painajainen kanssa! On käynyt pari kertaa! Jäljitin kerran sen ihanan ja se oli La Vie Est Belle Lancomelta.

Mutta pari kertaa on jäänyt vaivaamaan, enkä ole löytänyt sitä tuoksua joka tuoksuu kotona aivan ihanalle.

Tulee helposti tuomittua joku tuoksu sen ensivaikutelman perusteella, että äh, liian saippuainen minun makuuni ( Red Door minulla) mutta parin tunnin päästä huomaakin että tuoksu on ”auennut” ja onkin aivan erilainen kuin ensimmäisellä suihkaisulla luuli (Elisabeth Ardenin- Red Door minulla).

Tää on juuri se syy miksi tilaan näytteitä netistä. Saa rauhassa tutustua tuoksuun ennen ostopäätöstä.

Vierailija
9429/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä qiinä Lighr Blue Intensessä mahdollisesti mättää? Olen lukenut niin paljon hyviä arvosteluja siitä, että haluaisin kokeilla, mutta olen vain jahkaillut. Pitäisi päästä johonkin kokeilemaan.

Vierailija
9430/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen La vie est belle...sain tuoksunäytteen kempparista ja olin myyty. 

Pullon ostettuani kauhistuin: Eihän tämä ole ollenkaan sama ihanuus?! Menin niinkin pitkälle, että palasin kemppariin kysymään, saattaisiko olla esimerkiksi kopiotuoksu!

Ei me myydä kopioita, sanoi nainen,

Ilmeisesti myyntipulloihin lorautetaan sitten vain reilusti vettä!

Vierailija
9431/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro 5 jokaisen tason suosikkituoksuasi.

Alku, sydän ja jälki.

Siis yhteensä 15 elementtiä, joista pidät erityisesti.

Vierailija
9432/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä qiinä Lighr Blue Intensessä mahdollisesti mättää? Olen lukenut niin paljon hyviä arvosteluja siitä, että haluaisin kokeilla, mutta olen vain jahkaillut. Pitäisi päästä johonkin kokeilemaan.

Voi olla että vika on minun nenässäni tai ihossa. Ensivaikutelma on tosiaan ihan miellyttävä, sitruunainen ja kevyt. Noin tunnin päästä haisee vain venetsian kanavien seisonut vesi, tunkkainen ja läpitunkeva. Annoin toisenmahdollisuuden ja kokeilin Light Blue intensiveä uudelleen, ajatellen että jos se vaikka olidikin kiva kun siihen tottuisi. Ei. Ei kertakaikkiaan miellytä minua.

Mieli tekisi kuitenkin jotain raikasta kesätuoksua. Ehdotuksia?

Vierailija
9433/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alku, sydän ja jälki.

Alota sinä

Vierailija
9434/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alku, sydän ja jälki.

Alota sinä

okei. Nyt tuntuu tältä:

alku: appelsiiniöljy, sitruuna, lumme, mango, rosmariini

keski: ruusu, iiris, kaakao, appelsiininkukka, kirsikka

jälki: labdanum, suitsuke, seetri, myski, pihka

Vierailija
9435/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alku, sydän ja jälki.

Alota sinä

okei. Nyt tuntuu tältä:

alku: appelsiiniöljy, sitruuna, lumme, mango, rosmariini

keski: ruusu, iiris, kaakao, appelsiininkukka, kirsikka

jälki: labdanum, suitsuke, seetri, myski, pihka

Onko tuolla hajulla nimeä?

Vierailija
9436/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ollutkaan kaunis kirjoitti:

Lancomen La vie est belle...sain tuoksunäytteen kempparista ja olin myyty. 

Pullon ostettuani kauhistuin: Eihän tämä ole ollenkaan sama ihanuus?! Menin niinkin pitkälle, että palasin kemppariin kysymään, saattaisiko olla esimerkiksi kopiotuoksu!

Ei me myydä kopioita, sanoi nainen,

Ilmeisesti myyntipulloihin lorautetaan sitten vain reilusti vettä!

Monet ovat sanoneet samaa. Että näytteissä olisi parempaa tavaraa kuin pulloissa. Mene ja tiedä.

Vierailija
9437/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä, joka katselit HH:sta Lancomen miniatyyreja....kumpaa settiä ajattelit? Katsoin, että toisessa on yksi ikisuosikeistani, Paloma Picasso! Jos päädyt tuohon, kerrothan onko sitä kovastikin vesitetty vuosien varressa. Alkuperäinen oli voimakas ja kestävä, kuten aikakautensa tuotokset muutenkin. 

Tilasin molemmat näytepaketit, sekä chloen näytepakkauksen.. kerron kun saan lähetykset, että millainen tuo Paloma Picasso oikein on. :)

Lisäksi minulle on tulossa paketti Notinolta, josta tilasin läjän näytteitä.

Etsin niitä hyviä tuoksuja, jotka toimivat minulla.. en pysty kivijalkaliikkeisiin, pitää tutustua rauhassa kotona, ennen kuin voin päättää tykkäänkö siitä.

Vierailija
9438/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Nasomatton tuoksuista?

Vierailija
9439/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin molemmat näytepaketit, sekä chloen näytepakkauksen.. kerron kun saan lähetykset, että millainen tuo Paloma Picasso oikein on. :)

Lisäksi minulle on tulossa paketti Notinolta, josta tilasin läjän näytteitä.

Etsin niitä hyviä tuoksuja, jotka toimivat minulla.. en pysty kivijalkaliikkeisiin, pitää tutustua rauhassa kotona, ennen kuin voin päättää tykkäänkö siitä.

Onkohannuo notinon näytteet hyvälaatuisia, uskaltaako tilata? Joku sanoi tuolla aiemmin että on epämääräisen verran sitä tuoksua noissa putkiloissa. Eikä pullossa ole sitä suihkutin osaa, vain paperilapuilla nimet tuoksuille. Ymmärrän että ovat näytteitä, mutta esimerkiksi Greed maksaa yli 10€/2ml. Olisi ihan kiva että pakkaisivat tuotteet edes hyvin..

Vierailija
9440/19545 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut ehkä 35 näytettä Notinolta vuosien mittaan ja ne on kaikki olleet ok. Eihän ne tuubit mitään kauniita ole mutta ajavat asiansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän