Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko täällä ollut ennen puhetta tästä, en koko ketjua ole lukenut, mutta ostatteko miehillenne/pojillenne tuoksuja?
Minä mietin pojalle (17v) sopivaa nuorekasta tuoksua lahjaksi, ehkä suihkusaippuaa ja dödöä + odt tuoksua. Suositelkaa nuorelle miehelle hyvä tuoksua, jos pidätte jostain tietystä.
Ja noita tuoksuja kun olen katsonut, olen huomannut että naiset joutuvat maksamaan omista tuoksuistaan enemmän. Mistähän johtuu että naisten hajuvedet ovat kalliimpia?
Minusta naisten hajuvedet ovat halvempia noin keskimäärin ja niissä on myös tarjouksia. Miehilläkin voi jotain halpiksia olla, mutta laatutavara on kallista. Esim. Diorin Fahrenheitia tai Pradan L'Homme Intenseä ei kovin halvalla mistään saa, tai jos saa, tuskin on aitoa tavaraa. Bossit sun muut on tietysti massatuotantoa, niistä voi jotain stikkejä saada kolme 20 eurolla jne. Mutta jos ihan parfyymistä puhutaan niin mielestäni miesten tuoksut on jopa kalliimpia.
Nuo mainitsemani eivät ehkä nuorelle pojalle sovi, mutta nuorillekin on hintavia tuoksuja.
Nuorelle miehelle todella sopiva vaihtoehto on Pull&Bear liikkessä myytävä heidän omalla logolla varustettu hajuvesi. Maksoi virossa 20€ puteli.
Toinen, paras tähän menessä on L'Homme Yves Saint Laurent miehille. Jopa eräs tuntematon nainen kysyi huoneessa missä oli muita, että kenellä on noin hyvän tuoksuista hajuvettä. Mieto hajuinen, mutta ehdoton ykkönen.
Hobbarin luotettavuutta on käsitelty
Olen tilannut Hobbarista hajuvesiä varmaan 15 kertaa, ja aina olleet aitoja ja priimaa...kunnes.. taisinkin jo tässä ketjussa mainita, että sain hyvin todennäköisesti feikin. Hajuvesi oli Muglerin Angel, Rising Star -pullossa, joka on lopetettu. Sekä pahvipakkaus että pullo että itse tuoksun "tuoksu" olivat epäilyttävät. Mutta pääasia, että HH:n asiakaspalvelu toimi erittäin hyvin. Palautin pullon ja sain rahat takaisin tilille. Olen jo tilannut tämän jälkeen kerran uudestaankin ja aion tilata myös jatkossa. Uskon, että tämä oli vain yksittäinen, ikävä sattumus.[/quote]
Monen monta kertaa ja useamman tuoksun HH ostaneena en ole kertaakaan väärennöstä saanut. Yksi ainoa kerta tuoksu oli eltaantunut; korkki ei istunut kunnolla ja suuttimen kohdalta haisi pahalta. Itse tuoksukin oli hiukan huono. Tuoksu oli sellofaanissa ja avaamaton, tosin hiukan vaillinainen. Tarkemmin katsottuna tuoksu oli valumaan omaan laatikkoon eli syynä lienee huono korkki. Otin yhteyttä HH:n ja he laittoivat tilaukseen uudelleen tuon tuoksun minulle, veloituksetta siis. Vielä en sitä ole saanut, jotain ongelmia tilauksessa ollut.
Yhden kerran ostanut Parfyymi-klikkaus.fi tuoksun jota ei muualta löytyny. Toimituksessa ongelmaa, kun otin yhteyttä sain tuoksun parin päivän sisällä (ehdin odottaa toimitusta pari viikkoa siitä kun sain tiedon että toimitettu). Tuoksu oli hiukan huonoksi mennyt eli riippuu hiukan onnesta myös yksittäisen tuoksun kanssa (miten säilytetty).
Vierailija kirjoitti:
Minua mietityttää ostaa netistä näitä hajuvesiä, jotenkin en luota että olisivat ns aitoa tavaraa.. Myykö esim Kicks varmasti aitoja parfyymejä?
Hobbarin luotettavuutta on käsitelty
Olen tilannut Hobbarista hajuvesiä varmaan 15 kertaa, ja aina olleet aitoja ja priimaa...kunnes.. taisinkin jo tässä ketjussa mainita, että sain hyvin todennäköisesti feikin. Hajuvesi oli Muglerin Angel, Rising Star -pullossa, joka on lopetettu. Sekä pahvipakkaus että pullo että itse tuoksun "tuoksu" olivat epäilyttävät. Mutta pääasia, että HH:n asiakaspalvelu toimi erittäin hyvin. Palautin pullon ja sain rahat takaisin tilille. Olen jo tilannut tämän jälkeen kerran uudestaankin ja aion tilata myös jatkossa. Uskon, että tämä oli vain yksittäinen, ikävä sattumus.
Olen ostanut tuoksuja mones yleisestä nettikaupasta (Hobby Hall, Loverte, Aromat.ee, Bangerhead, Notino, Lyko, Boozt, Tallink, Parfumdreams, Parfume-zentrum, Parfumdeals24) sekä Ebaystä (yleensä eurooppalaisilta myyjiltä) ja luotettavia ovat olleet. Onhan näitä vielä enemmän ja sitten vielä löytyy useampi muu luotettava nettikauppa.
Kannattaa ottaa ylös tältä palstalta mainittuja nettikauppoja ja katsoa mitä tarjoavat (huomaa myös toimituskulujen erot)
Ns perustuoksujen kohdalla kannattaa vertailla hintoja ja tarjouksia sekä toimituskulut. Ja miettiä mikä koko kannattaa.
Tallinkilla välillä hyviä tarjouksia esim 30% ale ja kun esim 80ml Very Good Girl alessa, maksettavaa jäi hitusen yli 73€ ja ilman toimituskuluja..
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Kölnin veden idea?
Tuoksu ei ole ainakaan minun mieleeni. Käytetäänkö sitä hajuveden sijasta vai miten?
Käytetään ikään kuin kosteuspyyhkeenä, raikastamaan, poistamaan iholta rasvaisuutta ja desinfiointiin esimerkiksi parranajon jälkeen. Etenkin lämpimillä kesäkeleillä viilentävä vaikutus iholla.
Echt Kölnisch Wasser 4711 Original Eau de Cologne 150 ml
Ostin tän nostalgiasyistä.
150 ml, 15€.
En ollut tiennytkään miten ihana tuoksu se on! Resepti on huolella varjeltu salaisuus.
Pullo, etiketti ja korkki - kaikki niin kuin muistin.
Oletteko huomanneet kuinka monta tuoksua 4711-sarjoissa on tarjolla perinteisen 4711 lisäksi. Pistin yhden tilaukseen näin kesäkuussa ajatellen
Itken. Vuosien etsinnän jälkeen löysin viimein oman tuoksuni. Nyt ymmärrän miksi ne hääpukuohjelmassakin aina pillahtaa itkuun.
Kun elämässä harvoin mikään menee putkeen ja sitten jokin onkin yhtäkkiä täydellistä, niin kyllä siinä liikuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Itken. Vuosien etsinnän jälkeen löysin viimein oman tuoksuni. Nyt ymmärrän miksi ne hääpukuohjelmassakin aina pillahtaa itkuun.
Kun elämässä harvoin mikään menee putkeen ja sitten jokin onkin yhtäkkiä täydellistä, niin kyllä siinä liikuttuu.
No kerro meillekin, mistä löysit onnesi ja mikä onni on nimeltään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla turha ootella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla turha ootella.
Toiset ovat kovasti mustasukkaisia omastaan. Kuvittelevat että heti kun muut saavat tietää, ryntäävät viemään sen pois. Tajuamatta että kyllä meressä kalaa riittää, ei muutkaan halua toisen käyttämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)
Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.
Enkä malttanut nuuhkia kuin alkua ja keskiä, lopputuoksu tulee kuin tulee.
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Täällä joku alapeukuttaa systemaattisesti melkein kaikkia viestejä, olen huomannut.
Veikkaus on että jokaista viestiä alapeukuttamaan vaivautunut henkilö on
1. joku köyhä kateellinen jolla ei varaa tuoksuihin tai ei omista luottokorttia jotta voisi ostaa ulkomailta kivaa
2. joku joka kateellinen kaikille tuoksutietäjille jotka kokeilee vaikka mitä
3. tuoksuallergikko jonka ongelmat lähinnä korviensa välissä
4. se joka otti henk.koht nokkiinsa kun jotain lempituoksuaan mollattiin huonoksi tai astmaa aiheuttavaksi
5. muuten vaan palstan p*skatrolli tai hikihaisuli henkilö
Eipä taida sullakaan olla kaikki
muumit laaksossa.
En ollut tiennytkään, että rikkaaksi pääsee kun on varaa ostaa 3 euron hajuvesiputki.
PS. Näytteet voi maksaa ihan pankkisiirrolla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut nyt vähän sellainen ilmapiiri, että vain kalliit ja erikoiset niche-tuoksut ovat in, design-tuoksuja kutsutaan halpiksiksi ja muutenkin tuosta hinnasta tehdään numeroa. Boring.
Tuoksun laatu ei ole läheskään aina riippuvainen hinnasta. Lisäksi samat nenät tekevät tuoksuja julkkiksille kuin arvostetummillekin taloille, tai julkkistuoksuthan kuuluvat näihin tuoksutaloihin, jos tarkkoja ollaan. Sitä voi tykätä ihan yksinkertaisesta, edullisesta soliflore-tuoksustakin, saippuoista, voiteista..
Toivottavasti kaikki tuoksujen ystävät uskaltavat kirjoittaa tässä.
Myös me, jotka tutkimme innosta hehkuen niche-talojen kiehtovia antimia.
Olen huomannut, että alapeukkuja ja nuivia kommentteja sataa, kun hehkuttaa
Orto Parisia, Serge Lutensia, Francesca Bianchia tms. Kieli keskellä suuta saa kirjoittaa, ei vaan ärsytä.
Missäs se suvaitseva ja positiivinen henki taas piileksiikään?
Sisälämpötila on 28°C.
Hajuvesiraukat. Miten ne säilyy kunnossa?
En ole palstaillut tässä aikoihin, koska helteet ovat vieneet minusta halun käyttää tuoksuja. Ainoastaan saippuat, suihkugeelit, vihreät ruoho-minttuiset tuoksuvedet ja Demeterin Pure Soap ovat olleet siedettäviä.
Helle ja aurinko aiheuttaa mulle huonovointisuutta ja väsymystä, päänsärkyäkin. Joten isommat ja näyttävämmät tuoksut ovat nyt kesälomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut nyt vähän sellainen ilmapiiri, että vain kalliit ja erikoiset niche-tuoksut ovat in, design-tuoksuja kutsutaan halpiksiksi ja muutenkin tuosta hinnasta tehdään numeroa. Boring.
Tuoksun laatu ei ole läheskään aina riippuvainen hinnasta. Lisäksi samat nenät tekevät tuoksuja julkkiksille kuin arvostetummillekin taloille, tai julkkistuoksuthan kuuluvat näihin tuoksutaloihin, jos tarkkoja ollaan. Sitä voi tykätä ihan yksinkertaisesta, edullisesta soliflore-tuoksustakin, saippuoista, voiteista..
Orto Parisia, Serge Lutensia, Francesca Bianchia tms. Kieli keskellä suuta saa kirjoittaa, ei vaan ärsytä.Missäs se suvaitseva ja positiivinen henki taas piileksiikään?
Vastaat yli puoli vuotta vanhaan viestiin, miksi?
Vierailija kirjoitti:
En ole palstaillut tässä aikoihin, koska helteet ovat vieneet minusta halun käyttää tuoksuja. Ainoastaan saippuat, suihkugeelit, vihreät ruoho-minttuiset tuoksuvedet ja Demeterin Pure Soap ovat olleet siedettäviä.
Helle ja aurinko aiheuttaa mulle huonovointisuutta ja väsymystä, päänsärkyäkin. Joten isommat ja näyttävämmät tuoksut ovat nyt kesälomalla.
Minäkään en ole lähes kuukauteen pukenut tuoksua kodin ulkopuolella näiden helteitten takia mutta ensviikosta näyttäis ainakin täällä etelässä viiletä sen verran että voi jotain käyttääkin. Joitain creedin näytteitä mitä tossä vähän aikaa sitten tilasin niin olen kotona kokeillut thats it.
Vierailija kirjoitti:
Sisälämpötila on 28°C.
Hajuvesiraukat. Miten ne säilyy kunnossa?
Kyllä ne yhden kuuman kesän ajan säilyvät hyvin kunhan pitää pimeässä ja mahd viileässä kaapissa niitä. Omiani säilytän pimeässä vaatehuoneessa olevassa puisessa kaapistossa.
En ole käyttänyt mitään raikasta tuoksua tänään, vaan mulla on Arianan R.E:M. ja nautin siitä kovasti, vaikka luulin käyttäväni sitä vasta syksyllä. Se vaan tuoksuu niin hyvälle mun nenääni. Onko tuttu teille? Se on oikeasti aika unisex, eikä mitenkään alleviivatun teini, vaan tällainen vanhempikin nainen voi sitä huoletta käyttää - ja kehuja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Cacharelin Eden on upea tuoksuluomus ja rakastin sitä 90-luvulla, mutta en sitä enää pysty käyttämään. Tuoksumuodit ja -mieltymykset muuttuvat. Se on ehdottomasti liian raskas ja vahva mulle nyt.
Ostin pikkupullon Edeniä.
Se muistuttaa tropiikkia. Kuin olisin torilla missä myydään läjäpäin eksoottisia kukkia ja hedelmiä.
Mutta ennen kuin mitään kiehtovia aistimuksia ehtii saada, tuoksuu väljähtyy.
Tunnin päästä se on poissa.
Semmonen reformulointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orto Parisia, Serge Lutensia, Francesca Bianchia tms. Kieli keskellä suuta saa kirjoittaa, ei vaan ärsytä.Missäs se suvaitseva ja positiivinen henki taas piileksiikään?
Vastaat yli puoli vuotta vanhaan viestiin, miksi?
Kysyt typeriä.
Miksi?
Eikä ollut 50 ml vaan 100.
Tämä on yksi kesän lempituoksuistani.
Herkullinen muttei äitelä.