Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9381/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaan pian pitkästä aikaa 13 v. kummityttöni, jota en ole koronan vuoksi päässyt näkemään pitkään aikaan. Haluaisin muistaa häntä jollain spesiaalilla jutulla yläasteella aloittamisen kunniaksi. Kyseessä on kuitenkin tietynlainen etappi elämässä, ja ajattelin, että hajuvesi voisi olla kiva lahja. Olin itse suunnilleen tuon ikäinen, kun sain ensimmäisen "oikean" hajuveteni ja se oli erittäin tärkeä asia. (Se oli muuten Nina Riccin Les Belles!).

Mietin jotain kevyttä ja raikasta, joka sopii noin nuorelle. Mieleen tulee Marc Jacobsin tuoksut. Ne ovat mielestäni raikkaita ja miellyttäviä, mutta niissä ei ole liikaa särmää. Pullotkin ovat söpöjä. Tytön äiti voi olla joskus vähän tiukkis, joten haluan pelata varman päälle. Lisäksi en ehkä ostaisi mitään >100€ niche-tuoksua vielä tuon ikäiselle. 

Mitä mieltä olette? Sopiiko esim. Marc Jacobsin Daisy Dream nuorelle teinille? Mitä muita tuoksuja suosittelisitte? 

Pitääkö hän yleensä hajuvesistä?

Kouluun ei kannata ainakaan liikaa tai liian vahvaa tuoksua laittaa...

Mihinkään ei kannata laittaa liikaa. Se on melkeinpä pahin virhe, ja tämä kannattaa nuorellekin opettaa heti ensimmäiseksi. Kaikki aikuisetkaan ei tiedä.

Vierailija
9382/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tuoksutonta deodoranttia ja pääosin tuoksuttomia tai miedon tuoksuisia kosteusvoiteita. Pari voimakkaan tuoksuista voidetta on, silloin en yleensä käytä hakuvettä.

. [qumote=Vierailija]Miten olette ratkaisseet aurinkorasva/hajuvesiyhdistelmän? Haluaisin käyttää kesällä unisex merellesiä vesituoksuja, mutta aurinkorasvoissa on niin voimakas ominaishaju ja niitä pitää vielä lisätä jatkuvasti, että en pysty.

Olen etsinyt hajusteetonta aurinkorasvaa, mutta ongelma on siinä että en pysty käyttämään kuin aurinkoihottuma 50+ rasvoja ja ne kaikki kyllä haisevat aurinkorasvalle.

Muutenkin, käytättekö parfyymin kanssa yhteensopivas saman sarjan dödöä/vartalovoidetta, vai häiritseekö teitä tuoksujen ”sekoittuminen”?

Itse käytin aikoinaan body shopin tuoksusarjaa, se oli hyvä kun sai monta tuotetta samassa tuoksussa.[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9383/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma

suosikki on YSL Elle, sitä ei saa enää mistään, ehkä laivalta?

Vierailija
9384/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytän tuoksutonta deodoranttia ja pääosin tuoksuttomia tai miedon tuoksuisia kosteusvoiteita. Pari voimakkaan tuoksuista voidetta on, silloin en yleensä käytä hakuvettä."

Kohdalleni osui miellyttävä tuoksukokemus. Käytän ihonhoidossa jonkin verran tuoksuvia Huxleyn ihonhoitotuotteita ja viimeisin tuttavuus tuoksuissa on Karl Lagerfeldin kaupunkisarjan Tokyo Shibuya - ja ah, Huxley ja Tokyo sopivat yhteen ihan loistavasti - täydentävät toisiaan. 

Vierailija
9385/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää ostaa netistä näitä hajuvesiä, jotenkin en luota että olisivat ns aitoa tavaraa.. Myykö esim Kicks varmasti aitoja parfyymejä?

Vierailija
9386/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua mietityttää ostaa netistä näitä hajuvesiä, jotenkin en luota että olisivat ns aitoa tavaraa.. Myykö esim Kicks varmasti aitoja parfyymejä?

Miksi tunnettu ketju myisi feikkejä? 

Suomessa ei myöskään ole parfymerioita, joten lähes kaikki nichetuoksut on joka tapauksessa tilattava netistä. Hämärät myyjät EBayssa tmv ovat eri asia kuin parfymeriat tai kansainväliset kosmetiikan verkkokaupat. 

Vierailija
9387/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei myöskään ole parfymerioita, joten lähes kaikki nichetuoksut on joka tapauksessa tilattava netistä. Hämärät myyjät EBayssa tmv ovat eri asia kuin parfymeriat tai kansainväliset kosmetiikan verkkokaupat. 

Ok, kiitos vastauksesta. Olen pari kertaa vaan joutunut pettymään.. liian suuri alennus on tietysti myös sellainen hälytysmerkki.

Vierailija
9388/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos vastauksesta. Olen pari kertaa vaan joutunut pettymään.. liian suuri alennus on tietysti myös sellainen hälytysmerkki.

Oletko siis törmännyt väärennökseen vai vain pettynyt tuoksuun? Yksi tapa saada taatusti oikeaa tavaraa on tilata suoraan valmistajalta, tuoksutaloilla on usein verkkokaupat omilla sivuillaan.

Vierailija
9389/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta vieläköhän myydään Samba-nimistä tuoksua? Sininen pullo, muodoltaan kuin päällekkäin kasatut, ylöspäin pienenevät renkaat. Tuoksu oli aika makea. Teininä 80-90 -luvun vaihteessa sitä tuntui käyttävän joka ikinen tyttö, itseni mukaan lukien 😄

Vierailija
9390/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis törmännyt väärennökseen vai vain pettynyt tuoksuun? Yksi tapa saada taatusti oikeaa tavaraa on tilata suoraan valmistajalta, tuoksutaloilla on usein verkkokaupat omilla sivuillaan.

Olen saanut väärennettyjä. :( toki omaa tyhmyyttä kun en uskonut että jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti myös on.

Nyt katselin Hobby Hallin lahjapakkauksia, joissa on esim lancomen 5 minipulloa. Tekisi mieli testata rauhassa kotona ja löytää se itseäni miellyttävin tuoksu.

Kicks löytyy ihan kivijalkakauppana myös, mutta en pysty haistelemaan kuin maksimissaan kolmea tuoksua ja sen jälkeen kaikki tuoksuvat samalle tai saan päänsäryn..

Uskaltaisiko noita minipakkauksia tilata?

Vierailija
9391/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kokeilleet Lidlin tuoksuja? Onko hyviä?

Minulla on yksi Lidlin tuoksu, Shalou blue. En tiedä miksi, mutta pidän siitä kovasti! Aivan ihana, sopii kesään mainiosti. Yleensä en harrasta halpoja hajuvesiä, mutta tää on ihana. Ei tosin kestä erityisen pitkään, maksimissaan 3 tuntia.

Ootko kokeillut Davidoffin Cool wateria? Saattaisit pitää myös siitä. Itse pidän erityisesti intense versiosta. Ei ole yhtään synteettinen, jos sellaista ominaisuutta arvostaa.

Onko kuinka maskuliininen tuoksu?

Vierailija
9392/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut väärennettyjä. :( toki omaa tyhmyyttä kun en uskonut että jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti myös on.

Nyt katselin Hobby Hallin lahjapakkauksia, joissa on esim lancomen 5 minipulloa. Tekisi mieli testata rauhassa kotona ja löytää se itseäni miellyttävin tuoksu.

Kicks löytyy ihan kivijalkakauppana myös, mutta en pysty haistelemaan kuin maksimissaan kolmea tuoksua ja sen jälkeen kaikki tuoksuvat samalle tai saan päänsäryn..

Hobbarin luotettavuutta on käsitelty tässä ketjussa aiemminkin, enkä muista kenenkään pettyneen siihen. Omatkin kokemukset ovat hyviä. Miniatyyrejä keräilin vuosia sitten, toki uskaltaa tilata. Mukavaa, että niitä saa nykyään muutenkin kuin lentokoneesta ja laivalta. Netti on tehnyt tästä(kin) harrastuksesta paljon helpompaa. :)

Vierailija
9393/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hobbarin luotettavuutta on käsitelty tässä ketjussa aiemminkin, enkä muista kenenkään pettyneen siihen. Omatkin kokemukset ovat hyviä. Miniatyyrejä keräilin vuosia sitten, toki uskaltaa tilata. Mukavaa, että niitä saa nykyään muutenkin kuin lentokoneesta ja laivalta. Netti on tehnyt tästä(kin) harrastuksesta paljon helpompaa. :)

Kiitos, en ole koko ketjua vielä ehtinyt kahlaamaan läpi, vaikka pari päivää onkin hurahtanut tätä lukiessa, on sen verran pitkä. :)

Onkohan noissa miniputeleissa sellainen spray-sumutin? Näyteputkiloista usein puuttuu. Sumuttimen kanssa on huomattavasti kivempi käyttää

Vierailija
9394/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain itse ensimmäisen tuoksuni ylioppilaslahjaksi. Se oli jotenkin ihmeellistä, koska asuin pienellä paikkakunnalla, jossa ei ollut kosmetiikkaa tavaratalossa. Merkki oli Chloe. Olin todella onnellinen siitä, koska minulla ei ollut mitään kosmetiikkaa. Ei edes kosteusvoidetta tai ripsiväriä. Aina vain töitä, lukemista ja lentopallotreenejä. Vuosi oli 1987 eli onhan tuosta aikaa.

Chloe oli tuolloin ihana tuoksu! Minullakin oli sitä.

Nykyinen tuoksu on jotain aivan muuta. Miksi edes myyvät sitä samalla nimellä, en ymmärrä.

Vierailija
9395/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut Hobbarista hajuvesiä varmaan 15 kertaa, ja aina olleet aitoja ja priimaa...kunnes.. taisinkin jo tässä ketjussa mainita, että sain hyvin todennäköisesti feikin. Hajuvesi oli Muglerin Angel, Rising Star -pullossa, joka on lopetettu. Sekä pahvipakkaus että pullo että itse tuoksun "tuoksu" olivat epäilyttävät. Mutta pääasia, että HH:n asiakaspalvelu toimi erittäin hyvin. Palautin pullon ja sain rahat takaisin tilille. Olen jo tilannut tämän jälkeen kerran uudestaankin ja aion tilata myös jatkossa. Uskon, että tämä oli vain yksittäinen, ikävä sattumus.

Vierailija
9396/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan muu (dinosaurus) niitä aikoja, kun vaatekaupan sovituskopissa oli vielä pullollinen kölninvettä ja puuvillalappuja (tosin silloin niitä sanottiin yleisesi pumpulilapuiksi) sitä varten, että edustavaa asua sovittava leidi saattoi raikastaa itseään ennen kokeilua?

Muistan. Ja muistan senkin miten positiivisesti yllättynyt olin silloin lapsena/varhaisteininä kun ensimmäisen kerran havaitsin ne sovituskopissa. Tuntui huomaavaiselta asiakasta kohtaan ja myös siltä, että nyt ollaan astetta laadukkaammassa vaateliikkeessä. 

Pidän etenkin 4711:sta, mutta tuoksun kesto on niin lyhyt, että en ole ostanut omaksi.

Minulla on juuri parhaillaan Penhaligonsin Juniper Sling päällä

ja vaikka tämä ei olekkaan kölninvesi, niin tässä on silti samaa raikkautta. 

Helmeilevän viileä ja katajanmarjainen. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Juniper-Sling-13266.ht…

: )

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Kölnin veden idea?

Tuoksu ei ole ainakaan minun mieleeni. Käytetäänkö sitä hajuveden sijasta vai miten?

Käytetään ikään kuin kosteuspyyhkeenä, raikastamaan, poistamaan iholta rasvaisuutta ja desinfiointiin esimerkiksi parranajon jälkeen. Etenkin lämpimillä kesäkeleillä viilentävä vaikutus iholla. 

Echt Kölnisch Wasser 4711 Original Eau de Cologne 150 ml

Ostin tän nostalgiasyistä.

150 ml, 15€.

En ollut tiennytkään miten ihana tuoksu se on! Resepti on huolella varjeltu salaisuus.

Pullo, etiketti ja korkki - kaikki niin kuin muistin.

Vierailija
9397/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Zoologistit tulivat! Pakettia avatessa joku tuoksui jo voimakkaasti, mutten kykene erottelemaan mille se tuoksuu. Jännittää! Testasin Squidia miehen iholle, koska tulin itse harmillisesti jo iltakylvystä ja olen pelkuri :D Sen sijaan typeränä ajattelin että Moth sopii yötunnelmaan erinomaisesti... No, mikäli koipallot nyt unettavat. Hyvin voimakas kamferin tuoksu näin alkuun, katsotaan miten kehittyy.

Squid (mikä väri, ah!) tuoksui mielestäni pihkalle tai tervattu puu, joka tapauksessa mieleeni tuli laivan kansi. On paljon kevyempi kuin olin kuvitellut (no, tässä kamferihajupallossa pyöriessä kaikki varmaan on kevyttä). Tuoksu häviää miehen ihon ominaistuoksuun herkästi, pitänee testata omalla iholla huomenna. Miehen mielestä se on mausteinen, eikä ole tervaa nähnytkään. Koen sen suolaisena tuoksuna itse. Ehdottomasti merimaisema, mutta en ole vielä päässyt selville että millainen meri. Alkaa taipumaan nyt kehityttyään synkkään mereen. Ei ollenkaan huonosti kuvattu että H.P. Lovecraftmäiseen jopa, mutta synkkään mereen vanhalla puualuksella tässä seilataan. Hassua että jos ajattelee tuoksua kehittyvänä tai lineaarisena, ei Squid ei niinkään kehity vaan se, hmmm, ohjaa sitä laivaa mieleisilleen vesille.

Mies testasi Beaveria toiseen käteensä ja hän koki sen metsäisenä tuoksuna, minä taas koen sen märän eläimen tuoksuna. Voin hyvin kuvitella että märän majavan perskarvat tuoksuvat tuolle. Mies tykkäsi. En kokenut tämän muuttunavan nyt 30-40min aikana mihinkään

Kamferipallossa tuoksu kehittyy johonkin utuiseen ja pehmeään, liekö aivot jotka sulavat. Tämä on muuten ensimmäinen hajuvesi josta koira ei selvästi pidä. Laitoin siis yhden varovaisen ruiskauksen, mutta ilmeisesti olisi pitänyt tähdätä puolikkaaseen. Kumpikaan miehen laittama ruiskaus Squidia tai Beaveria eivät olleet lähellekään näin voimakkaita. Tuntuu että keuhkot huutaa hoosiannaa jos vielä haistelen tuota rannetta! No, mutta täytyihän tuon nyt vähän avata noita kiukuttelevia poskionteloita... Luulen että käyn pesulla ja testaan paremmalla onnella - ja puolikkaalla suihkauksella joku toinen päivä.

Jatkoa - eli ei lähtenyt pesulla kaikki vaikka koitin, ruiskautin toiseen ranteeseen sitten innoissani vielä yhtä tänään - Hummingbirdiä. Ja voi WAU! Ihanan pehmeän unelmankevyt hunajainen ja jollain tapaa sellainen, ei kukkamainen, mutta ehkä siitepölymäinen (siis hyvässä hengessä) tuoksu... Olin kuvitellut että minä ja hunaja emme tule toimeen ollenkaan, kiitos Jean Paul Gaultierin Scandal by Night-gaten jälkeen, mutta tämä... Siis Huh! Jalat meinaa mennä alta! (Tai sitten se on vielä ne kamferihenkäykset). Sellainen ihana kesäinen villikukkaketo auringonpaisteessa, vieläpä saan jotain mielleyhtymiä lapsuuden matkusteluihin etelässä.

Muita testattavia tulivat Camel, Rhino, ja Elephant. Mutta ne jäävät toiselle päivälle. Itseni tuntien heti huomiselle :D

Mistä tilasit, minkä kokoiset näytteet?

MoodScentBarista tilasin 1ml näytteitä. Pullot on täytetty piripintaan. Koska itse dekantoivat tuolla paikanpäällä ei mukaan siis tullut näitä kansia mitä yleensä tulee suoraan jos tuottajalta tilaa. Hinta oli kuitenkin sen verran huokea, että oliko posteineen alle 16e. Viime tiistaina tilasin, eli alle 7vrk suoriutuivat!

Mä en löydä sivun tilausohjeita kuin puolaksi.

https://moodscentbar.com/en/

Normaali ostoskorisysteemi.

Joo. Olen kokematon näissä. Tuleeko lasku mukana?

En ole törmännyt laskuun maksuvaihtoehtona kv. verkkokaupoissa. Käytän itse PayPalia, myös luottokortit käyvät.

pankkisiirto

Vierailija
9398/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko täällä ollut ennen puhetta tästä, en koko ketjua ole lukenut, mutta ostatteko miehillenne/pojillenne tuoksuja?

Minä mietin pojalle (17v) sopivaa nuorekasta tuoksua lahjaksi, ehkä suihkusaippuaa ja dödöä + odt tuoksua. Suositelkaa nuorelle miehelle hyvä tuoksua, jos pidätte jostain tietystä.

Ja noita tuoksuja kun olen katsonut, olen huomannut että naiset joutuvat maksamaan omista tuoksuistaan enemmän. Mistähän johtuu että naisten hajuvedet ovat kalliimpia?

Vierailija
9399/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, en ole koko ketjua vielä ehtinyt kahlaamaan läpi, vaikka pari päivää onkin hurahtanut tätä lukiessa, on sen verran pitkä. :)

Onkohan noissa miniputeleissa sellainen spray-sumutin? Näyteputkiloista usein puuttuu. Sumuttimen kanssa on huomattavasti kivempi käyttää

Ei ole sprayta. Putelin suusta vain huljautetaan rannetta tai sormea vasten.

Vierailija
9400/19545 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneli kirjoitti:

Oma

suosikki on YSL Elle, sitä ei saa enää mistään, ehkä laivalta?

Löytyy Nordicfeelistä, Hajuvesi.fi:stä, Bangerheadistä... viimeksi mainutussa näyttää olevan edullisin, ainakin just nyt. Ja kyllä, on luotettava ostopaikka, kun sitä seuraavaksi kuitenkin kysytään. 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi