Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9201/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tilaamani Ellis Brooklynin Bee, ja ahh mikä tuoksu! Ellis Brooklyn on amerikkalainen niche-merkki, muita tuoksuja en ole kokeillut, mutta usean tuoksun näytesettejä on monta erilaista myynnissä, voisi joskus kokeilla.

Beestä kiinnostuin nuottien perusteella; hunaja, rommi, davana, leseet, vanilja, kaneli löytyy ainakin. Ja tuoksu täytti odotukset. Todella autenttinen hunajan tuoksu, jonka makeuteen rommi tuo vähän potkua. Aivan ihana. Kehityttyään iholla tuoksusta tulee esiin erittäin hyvin tehty vanilja/kaneli, kuitenkin niin että hunajanuotti säilyy mukana koko ajan. Yllätyin että tähän voi suhtautua myös vaniljatuoksuna, yksi parhaimpia vaniljoita joihin olen tuoksuissa törmännyt. Itselleni kuitenkin päätähti on hunaja tässä.

Kestosta olin lukenut vähän ristiriitaisia arvioita. Minulla tämä kestää hyvin, ekan kerran testatessa suihkautin illalla ennen nukkumaanmenoa, ja aamulla oli vielä tuoksu havaittavissa. Olen tosi iloinen että oli näin onnistunut hankinta, kuitenkin aina riski ostaa sokkona. Toivottavasti nyt kesällä ei vaan mehiläiset hyökkää kimppuun 😂

Vierailija
9202/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että suihkutan näköjään huolimattomasti hajuvettä, kun välillä tuntuu ärsytystä silmissä. Silloin pitää mennä huuhtelemaan kasvot.

Koska käytän näytteitä eli hajuvesiä on paljon, kesti aikansa huomata, että ongelma liittyykin vain yhteen merkkiin.

Se on Miller Harris.

Yllättävää.

Onkohan siinä jokin allergisoiva kemikaali. Tai sitten jokin tuoksun nuotti jolle olet allerginen. Oletko katsonut sisältävätkö kaikki kokeilemasi merkin tuoksut jotain samaa nuottia?

Olen katsonut. Mutta valmistusaineet ja havaittavat tuoksut on kaksi eri asiaa.

Siinä ei tuoksun perusteella pitäisi olla mitään ihmeellistä.

Täytyy vain olla nyt entistä varovaisempi.

Sääli sikäli, että kyseessä on yksi lempituoksuistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9203/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että suihkutan näköjään huolimattomasti hajuvettä, kun välillä tuntuu ärsytystä silmissä. Silloin pitää mennä huuhtelemaan kasvot.

Koska käytän näytteitä eli hajuvesiä on paljon, kesti aikansa huomata, että ongelma liittyykin vain yhteen merkkiin.

Se on Miller Harris.

Yllättävää.

Onkohan siinä jokin allergisoiva kemikaali. Tai sitten jokin tuoksun nuotti jolle olet allerginen. Oletko katsonut sisältävätkö kaikki kokeilemasi merkin tuoksut jotain samaa nuottia?

Olen katsonut. Mutta valmistusaineet ja havaittavat tuoksut on kaksi eri asiaa.

Siinä ei tuoksun perusteella pitäisi olla mitään ihmeellistä.

Täytyy vain olla nyt entistä varovaisempi.

Sääli sikäli, että kyseessä on yksi lempituoksuistani.

Niin siis en ole tutkinut muita sarjan hajuvesiä kuin tätä mitä käytän.

Olen kokeillut kahta, toisen en ole huomannut ärsyttävän, mut sitä olen käyttänyt harvoin.

Vierailija
9204/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni vaikuttaa tykkäävän Jo Maloneista. Nyt muotia?

Muodista en tiedä enkä välitä. Mutta kaikki testaamani JM:t ovat tuoksuneet puhtaasti ja kirkkaasti, ilman epämiellyttäviä sivuhajuja siltä mitä nimike lupaa.

Kokeiltu: Orange fl, Frangipani fl. ja Wild Bluebell.

Vierailija
9205/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kenzon World Power -tuoksu, joka on ihana sypressin, suolan ja tonkapavun sekoitus (jos muistan nuotit oikein). Omaperäinen tuoksu. Mutta nyt kun olen käyttänyt sitä enemmän, huomaan että kestävyys ei ole minulla kovin hyvä, vaikka tuoksu suht vahva onkin. Miten muilla tämän omistavilla? Yleisesti ottaen tämän tuoksun pysyvyyttä kehutaan, kun olen lukenut ja katsonut arvioita. Onkohan vain itsellä tämä ongelma, vai sittenkin kenties anosmia tuoksulle.

Kokeile nivea-kikkaa. Laitat iholle siis ensin rasvaa, voidetta tai öljyä. Päälle tuoksu.

Kuiva iho imaisee nesteet itseensä nopeammin kuin rasvainen iho. Sikäli neuvossa on itua.

Mutta ei nyt sentään Niveaa. Se tukkii ihohuokoset.

Vierailija
9206/19545 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kenzon World Power -tuoksu, joka on ihana sypressin, suolan ja tonkapavun sekoitus (jos muistan nuotit oikein). Omaperäinen tuoksu. Mutta nyt kun olen käyttänyt sitä enemmän, huomaan että kestävyys ei ole minulla kovin hyvä, vaikka tuoksu suht vahva onkin. Miten muilla tämän omistavilla? Yleisesti ottaen tämän tuoksun pysyvyyttä kehutaan, kun olen lukenut ja katsonut arvioita. Onkohan vain itsellä tämä ongelma, vai sittenkin kenties anosmia tuoksulle.

Kokeile nivea-kikkaa. Laitat iholle siis ensin rasvaa, voidetta tai öljyä. Päälle tuoksu.

Kuiva iho imaisee nesteet itseensä nopeammin kuin rasvainen iho. Sikäli neuvossa on itua.

Mutta ei nyt sentään Niveaa. Se tukkii ihohuokoset.

Nivea-merkki nousee usein esille, koska Marilynin sanotaan käyttäneen Niveaa ja sen päälle Chanelin vitosta. Ja kuulemma nämä tuoksut yhdessä ovat jotain mitä kannattaa ainakin kokeilla.

Tuosta tukkivuudesta olen eri mieltä. Varmasti hyvin rasvaiselle iholle se voi olla haastava, mutta suurelle osalle aivan toimiva voide ja voittanut usein testeissä monet kalliit brändit.

Vierailija
9207/19545 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry off topic, mutta ketju on nyt niin hiljainen, että mahtunee mukaan..

Espanjalainen testi nosti pari vuotta sitten Lidlin Cien-merkin kosteusvoiteen ohi muiden (ja kalliimpien) merkkien. Mutta nyt on Nivean peruspurkin vuoro

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/4188bec3-574c-4cfd-b4a9-40914a133f8b

Suomalainen asiantuntija tosin suosittelee voidetta  vain kuivaihoisille

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paihittaako-nivean-halpisrasva-kall…

Vierailija
9208/19545 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntavaalipäivän tuoksut:

Aamulla Agent Prvocateurin Fatale Pink - raikas ja kevyt

Iltapäivällä aiemman jo haihduttua Ariana Granden R.E.M. laventelia, marenkia,suolaa, tonka-papuja.. mielenkiintoinen tuoksu, melko unisex.

Vierailija
9209/19545 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Juliette has a Gunin Lipstick Feveristä? Vähän houkuttelisi hankkia, mutta sokkona pitäisi ostaa.

Vierailija
9210/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tämä pysyy reippaasti koko päivän. Laitan aamuisin klo 6 1-2 suihkausta, riippuen menenkö töihin vai olenko kotona. Minä sekä veljeni molemmat haistamme tuoksun vielä klo 19 illalla.

Vaatteet myös imaisevat tämän tuoksun aika tiukkaan 😄

Vierailija
9211/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut aika kuuma, joten en ole päivisin juuri mitään tuoksua käyttänyt. Pikkuisen sitruunaista colognea enintään, kaikki muu tuntuu liian raskaalta.

Iltaisin olen kyllä testaillut Francesca Bianchi-näytteitäni. Nämä tuoksut ovat niin voimakkaita (25% valmistajan mukaan), että pieni sipaisu pariin kohtaan iholle riittää. Kesto on valtavan hyvä. Tilasin pullon Under My Skiniä, ja nyt tutkin Lost in Heaveniä ja The Dark Sidea näytteistäni. Lost in Heaven on kyllä upea. The Dark Side saattaa olla liian samanlainen kuin kaksi edellistä. Angel's Dust on sitten vähän erityylinen, vaikka kaikissa FB-tuoksuissa tuntuu olevan samankaltainen "perusfiilis". Olen kyllä varsin ihastunut näihin. Haluaisin vielä kokeilla The Lover's Talea ja uuden tuoksun, joka tulee pian: Luxe Calme Volupté. 

N50  

Vierailija
9212/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos N50. Täällä suunnittelen tulevan syksyn hankintoja, ja tuo viimeisin kommentti sinetöi listan kärkeen Francesca Bianchin discovery setin, sen laajan. Olen katsellut sitä jo pidempään. Toinen ds syksyn hankintalistalla on Fort & Manlen.

Kesäboksin sekalaiset uutuudet ovat olleet pääsääntöisesti pettymyksiä, joko kestossa (Zoologistin Koala, Imaginary Authorsin Saint Julep) tai jokin nuotti tuoksussa tökkii (mimosa Zoologistin Hummingbirdissa, patsuli HdP 1804ssa). Onneksi on vanhoja tuttuja, tänään Gypsy Water. Öljykikan tämäkin tosin vaatii kestääkseen.

Keston toivossa olen nuuhkinut merellisiä Montaleja (Sandflowers, Santal Wood, Embruns d'Essauoira). Ei uusia ihastuksia. Matka jatkuu, tuoksuissa ja muutoin. :)

Vierailija
9213/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notino on alkanut hutiloida.

2ml näytettä voi olla mitä vain 0,5ml - 2ml.

Ajattelin vain kertoa. Mä kerään tiettyä

parfyymia näytteinä kun pulloa ei enää saa, joten mulle on väliä minkä verran putkessa on.

Vierailija
9214/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...tai jokin nuotti tuoksussa tökkii (mimosa Zoologistin Hummingbirdissa

Olen hurmaantunut Hummingbirdiin.

Kerrassaan rakastunut. Ihanimpia tuoksuja mitä olen omistanut.

Pidän makeista ja kirpeistä sävyistä, jotka aistii erillisinä. Kerrankin tunnistan niitä, tulee pätevä olo 😄.

Olihan se kallis 160€, mut edP, kestääää.

Vierailija
9215/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi TMoVenicea. Aromat myy.

Tässä makea gourmant.

The Merchant of Venice: Oriental Delice (omenankukka, mantelinkukka; vaniljaorkidea, lilja, jasmiini; Vanilja, myski, kondensoitu maito)

Kestää, tippa riittää. Edullinen vaikka hyvä.

Vierailija
9216/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notino on alkanut hutiloida.

2ml näytettä voi olla mitä vain 0,5ml - 2ml.

Ajattelin vain kertoa. Mä kerään tiettyä

parfyymia näytteinä kun pulloa ei enää saa, joten mulle on väliä minkä verran putkessa on.

Mielenkiintoista! Mikä tämä lakkautettu ihanuus on? Yhdistätkö näytteitä isompaan/alkuperäiseen pulloon? Olen harkinnut tätä metodia joidenkin suosikkieni kanssa, mutta vielä toistaiseksi luottanut siihen, ettei niitä lakkauteta. Backup-näytteet on hyvissä ajoin hankittu, mutta etenkin Notinon alennusnäytteiden kanssa on pieni pelko helmoissa, että jospa ne ovat katoamassa...

Vierailija
9217/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...tai jokin nuotti tuoksussa tökkii (mimosa Zoologistin Hummingbirdissa

Olen hurmaantunut Hummingbirdiin.

Kerrassaan rakastunut. Ihanimpia tuoksuja mitä olen omistanut.

Pidän makeista ja kirpeistä sävyistä, jotka aistii erillisinä. Kerrankin tunnistan niitä, tulee pätevä olo 😄.

Olihan se kallis 160€, mut edP, kestääää.

Muistan lukeneeni rakastumisestasi. :) On kertakaikkiaan hienoa, kun parfyymista löytyy tuo fiilis! Sen perusteella odotin kolibrilta paljon - vaikken kukkaistyyppiä olekaan -, mutta se ei ollut juttuni. Aistin mimosan partavaahtoisena (sama ilmiö myös Bond no 9 Fashion Avenuessa), ja se häiritsee. Alku on kyllä upea, nektari lennätti välittömästi ysäreille ja ensimmäiseen Respons -shampooseeni, sillä hyvällä tavalla. Kesto on muissa kokeilemissani Zoologisteissa ollut tosiaan loistava, mutta Koala teki tosiaan nopeahkon katoamistempun. Jatkan testejä. 

Vierailija
9218/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suihkusaippua, vartalovoide sekä deodorantti Dove Original. En voi sietää hajuvesiä. Pitäisi joskus kokeilla kyllä merkkiä Clean.

Vierailija
9219/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne lopettamassa Ariana Granden Cloudin valmistuksen? En ole lukenut mistään tällaista ja kyllä sitä löytää kun etsii mutta näyttää vaan olevan useammasta nettiliikkeestä loppu nyt samaan aikaan...

Vierailija
9220/19545 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä taas tuoksuja.

Van Cleef & Arpels: Bois d'Iris. Hyvin hento, herkkä mutta silti vaniljainen tuoksu, joka tuo mieleeni tyyliltään Gypsy Waterin, vaikka tässä ei ole katajaa, kuten Gypsyssä. Tämä ei kyllä hyppää kenenkään silmille. Tehoja saisi olla enemmän, mutta hyvä, kuiskutteleva puinen tuoksu.

Creed: Aventus. Tämä on puhdasta raikkautta ja terveyttä, ja lisäksi on jotain...halua? Erittäin hyvä tuoksu, jossa myös koivua. Pidän tästä, mutta tämä tarvitsee miehen!

Creed: Green Tweed. Tämä tuo mieleeni Skotlannin, jossa vaelsimme vuorilla koko päivän, ja illalla menimme kartanoravintolaan syömään takkatulen ääreen. Perinteinen, tyylikäs, vanhan ajan tuoksu, joka sopii syksyyn.

Miller Harris: Etui Noir. Ensituoksu puinen ja houkutteleva, sitten iskee colognemaisuus. Kehittynee tästä vielä illan mittaan.

Miller Harris: Rose en Noir. Ensituoksussa ei lainkaan ruusua, vaan jotain aivan muuta. Olen hieman pettynyt, mutta sitten alkaa tapahtua. Esiin puhkeaa mitä englantilaisin ruusu seuranaan jotain kutittavaa. Varsin onnistunut ruusutuoksu.

Baldessarini Ultimate. Aluksi luulen hajuaistittoman hetkeni tulleen. Olen siitä palstalla lukenut, mutta en uskonut, että se voisi koskea minua. En haista mitään, ja laitan näytteen syrjään. Kun otan sen hetken kuluttua, Ultimate on luonut itsensä ja tuo mieleeni menneen Euroopan vuosikymmenien takaa. Tässä on puumaisuutta ja jotain ihanan suloista. En tunnista nuottia, mutta aion ostaa tämän tuoksun itselleni. Olkoonk ain miesten tuoksu, minäkin haluan haista tältä.

Caron Yatagan. Ihan pervo, outo haju. Haisee tupakalta, porkkanalta ja joltain, mistä en pidä alkuunkaan. Olen satavarma, että jos katson Fragranticasta, tässä on porkkanaa (en vaivaudu). Ja muiden ei kannata vaivautua tilaamaan, ellette nimenomaisesti keräile tuoksuja, joita on hyvin vaikea sietää.