Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Olisiko teillä suositella jotain makeaa hattaramaista/karkkista tuoksua, joka kestäisi iholla pitkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notino on alkanut hutiloida.
2ml näytettä voi olla mitä vain 0,5ml - 2ml.
Ajattelin vain kertoa. Mä kerään tiettyä
parfyymia näytteinä kun pulloa ei enää saa, joten mulle on väliä minkä verran putkessa on.Yhdistätkö näytteitä isompaan/alkuperäiseen pulloon?
Näytepullosta siirtäminen suihkuttamalla ei kannata.
Ei, pipetointi oli mielessä. Jos siis joskus tuota kokeilen.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko teillä suositella jotain makeaa hattaramaista/karkkista tuoksua, joka kestäisi iholla pitkään?
Ariana Grande: Sweet like candy
Escada: Candy Love
Paris Hilton: Can Can
Guerlain La Petite Robe Noire-sarjasta voisi löytyä myös tämän tyyppinen, vähän elegantimpi makea tuoksu, joka säilyy pitkään. Intense-versio ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne lopettamassa Ariana Granden Cloudin valmistuksen? En ole lukenut mistään tällaista ja kyllä sitä löytää kun etsii mutta näyttää vaan olevan useammasta nettiliikkeestä loppu nyt samaan aikaan...
Se on ollut hitti, joten ehkä sen takia loppu? En uskoisi, että lopettavat valmistuksen. itse pidän vielä enemmän uusimmasta, R.E.M.-tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Britney Spears Prerogative
edullisista Jeanne Arthesin Bounm Vanille sa pomme d'amour, halpuudestaan huolimatta ei ole synteettinen, tulee mieleen toffeekastikkeessa oleva omena
Nämä ovat kestoltaan keskivertoja, mutta vaatteille suihkutettuna kestävät pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britney Spears Prerogative
edullisista Jeanne Arthesin Bounm Vanille sa pomme d'amour, halpuudestaan huolimatta ei ole synteettinen, tulee mieleen toffeekastikkeessa oleva omena
Nämä ovat kestoltaan keskivertoja, mutta vaatteille suihkutettuna kestävät pitempään.
Siis Boum Vanille sa pomme d'amour, mm. Citymarketissa on myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa jo mainittujen lisäksi Body Shopin Vanilla
Vierailija kirjoitti:
Testissä taas tuoksuja.
Van Cleef & Arpels: Bois d'Iris. Hyvin hento, herkkä mutta silti vaniljainen tuoksu, joka tuo mieleeni tyyliltään Gypsy Waterin, vaikka tässä ei ole katajaa, kuten Gypsyssä. Tämä ei kyllä hyppää kenenkään silmille. Tehoja saisi olla enemmän, mutta hyvä, kuiskutteleva puinen tuoksu.
Creed: Aventus. Tämä on puhdasta raikkautta ja terveyttä, ja lisäksi on jotain...halua? Erittäin hyvä tuoksu, jossa myös koivua. Pidän tästä, mutta tämä tarvitsee miehen!
Creed: Green Tweed. Tämä tuo mieleeni Skotlannin, jossa vaelsimme vuorilla koko päivän, ja illalla menimme kartanoravintolaan syömään takkatulen ääreen. Perinteinen, tyylikäs, vanhan ajan tuoksu, joka sopii syksyyn.
Miller Harris: Etui Noir. Ensituoksu puinen ja houkutteleva, sitten iskee colognemaisuus. Kehittynee tästä vielä illan mittaan.
Miller Harris: Rose en Noir. Ensituoksussa ei lainkaan ruusua, vaan jotain aivan muuta. Olen hieman pettynyt, mutta sitten alkaa tapahtua. Esiin puhkeaa mitä englantilaisin ruusu seuranaan jotain kutittavaa. Varsin onnistunut ruusutuoksu.
Baldessarini Ultimate. Aluksi luulen hajuaistittoman hetkeni tulleen. Olen siitä palstalla lukenut, mutta en uskonut, että se voisi koskea minua. En haista mitään, ja laitan näytteen syrjään. Kun otan sen hetken kuluttua, Ultimate on luonut itsensä ja tuo mieleeni menneen Euroopan vuosikymmenien takaa. Tässä on puumaisuutta ja jotain ihanan suloista. En tunnista nuottia, mutta aion ostaa tämän tuoksun itselleni. Olkoonk ain miesten tuoksu, minäkin haluan haista tältä.
Caron Yatagan. Ihan pervo, outo haju. Haisee tupakalta, porkkanalta ja joltain, mistä en pidä alkuunkaan. Olen satavarma, että jos katson Fragranticasta, tässä on porkkanaa (en vaivaudu). Ja muiden ei kannata vaivautua tilaamaan, ellette nimenomaisesti keräile tuoksuja, joita on hyvin vaikea sietää.
Korjauksia ylläolevaan.
Ehkä Green Tweediä lukuun ottamatta mikään näistä näytteistä ei ole sellainen tuoksu, jonka sittenkään ostaisin, tämä selvisi nyt ajan kanssa. En tiedä, mikä vika näissä Notinon näytteissä on, kun koskaan ei tunnu osuvan. Vai ovatko ne kärsineet kuljetuksessa niin, että niistä tulee huonot puolet esille?
Baldessarini Ultimate muistuttaa itse asiassa Offin hyttyssuihketta, mutta satun pitämään kyseisestä hajusta :-)
Yatagan olisi kannattanut tarkistaa, ei siinä mitään porkkanaa ole :-) Majavan persettä kyllä, ja sen huomaa.
Rauski kirjoitti:
Minä olen hajusteyliherkkä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Laura Mercierin tuoksuista kokemuksia? Tykkään merkin vanille gourmand tuoksusta kovasti ja almond coconut kiinnostaisi seuraavaksi.
Rauski kirjoitti:
Minä olen hajusteyliherkkä.
Minä olen jankuttajayliherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta Juliette has a Gunin Lipstick Feveristä? Vähän houkuttelisi hankkia, mutta sokkona pitäisi ostaa.
Mulla on tästä näyte. Odotin ehkä parempaa, jotakin minun nenää häiritsevää tässä on. Jos hyvää huulipunatuoksua etsit, niin mielestäni parempi on Pradan Candy gloss.
Itselläni on tällä hetkellä Diorin "Miss Dior". Halusin puuteri naisen, hieman ruusuisen ja kevyen tuoksun. Täytyy sanoa, että on hienostunut tuoksu. Suosittelen kokeilemaan.
Pidän makeista & tyttömäisistä tuoksuista, ja kiinnostaisi testata Britneyn tuoksuja. Mutta en osaa valita Midnight Fantasyn ja Fantasyn väliltä. Kumpaa suosittelisitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä taas tuoksuja.
Van Cleef & Arpels: Bois d'Iris. Hyvin hento, herkkä mutta silti vaniljainen tuoksu, joka tuo mieleeni tyyliltään Gypsy Waterin, vaikka tässä ei ole katajaa, kuten Gypsyssä. Tämä ei kyllä hyppää kenenkään silmille. Tehoja saisi olla enemmän, mutta hyvä, kuiskutteleva puinen tuoksu.
Creed: Aventus. Tämä on puhdasta raikkautta ja terveyttä, ja lisäksi on jotain...halua? Erittäin hyvä tuoksu, jossa myös koivua. Pidän tästä, mutta tämä tarvitsee miehen!
Creed: Green Tweed. Tämä tuo mieleeni Skotlannin, jossa vaelsimme vuorilla koko päivän, ja illalla menimme kartanoravintolaan syömään takkatulen ääreen. Perinteinen, tyylikäs, vanhan ajan tuoksu, joka sopii syksyyn.
Miller Harris: Etui Noir. Ensituoksu puinen ja houkutteleva, sitten iskee colognemaisuus. Kehittynee tästä vielä illan mittaan.
Miller Harris: Rose en Noir. Ensituoksussa ei lainkaan ruusua, vaan jotain aivan muuta. Olen hieman pettynyt, mutta sitten alkaa tapahtua. Esiin puhkeaa mitä englantilaisin ruusu seuranaan jotain kutittavaa. Varsin onnistunut ruusutuoksu.
Baldessarini Ultimate. Aluksi luulen hajuaistittoman hetkeni tulleen. Olen siitä palstalla lukenut, mutta en uskonut, että se voisi koskea minua. En haista mitään, ja laitan näytteen syrjään. Kun otan sen hetken kuluttua, Ultimate on luonut itsensä ja tuo mieleeni menneen Euroopan vuosikymmenien takaa. Tässä on puumaisuutta ja jotain ihanan suloista. En tunnista nuottia, mutta aion ostaa tämän tuoksun itselleni. Olkoonk ain miesten tuoksu, minäkin haluan haista tältä.
Caron Yatagan. Ihan pervo, outo haju. Haisee tupakalta, porkkanalta ja joltain, mistä en pidä alkuunkaan. Olen satavarma, että jos katson Fragranticasta, tässä on porkkanaa (en vaivaudu). Ja muiden ei kannata vaivautua tilaamaan, ellette nimenomaisesti keräile tuoksuja, joita on hyvin vaikea sietää.
Korjauksia ylläolevaan.
Ehkä Green Tweediä lukuun ottamatta mikään näistä näytteistä ei ole sellainen tuoksu, jonka sittenkään ostaisin, tämä selvisi nyt ajan kanssa. En tiedä, mikä vika näissä Notinon näytteissä on, kun koskaan ei tunnu osuvan. Vai ovatko ne kärsineet kuljetuksessa niin, että niistä tulee huonot puolet esille?
Baldessarini Ultimate muistuttaa itse asiassa Offin hyttyssuihketta, mutta satun pitämään kyseisestä hajusta :-)
Yatagan olisi kannattanut tarkistaa, ei siinä mitään porkkanaa ole :-) Majavan persettä kyllä, ja sen huomaa.
Hyviä analyyseja, kiitos!
Mulla Etui Noir aiheutti pakoreaktion.
Näin erilaisia on kokemukset.
Rose en Noir taas, aaaah, ihana. Kestävä maustettu ruusu 🌹🌿
Huoh, tuoksujen ostaminen on kyllä koukuttavaa puuhaa.. Olen käyttänyt aika pitkään samoja tuoksuja ja ne ovat alkaneet kyllästyttää. Ostin eilen heräteostoksena uuden tuoksun Sokokselta ja nyt tekisi mieli ostaa lisää. Ehkä annan itselleni luvan ostaa vielä toisen, kunhan vaan osaisi vielä päättä, että minkä! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä taas tuoksuja.
Korjauksia ylläolevaan.
Hyviä analyyseja, kiitos!
Mulla Etui Noir aiheutti pakoreaktion.
Näin erilaisia on kokemukset.
Rose en Noir taas, aaaah, ihana. Kestävä maustettu ruusu 🌹🌿
Joo, Etui Noir on aika ärjäkkä. En ymmärrä tämäntyyppisiä tuoksuja. Ehkä ne jonkun iholla toimivat.
Näytepullosta siirtäminen suihkuttamalla ei kannata.