Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9241/19545 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän makeista & tyttömäisistä tuoksuista, ja kiinnostaisi testata Britneyn tuoksuja. Mutta en osaa valita Midnight Fantasyn ja Fantasyn väliltä. Kumpaa suosittelisitte? 

Sinun täytyy ostaa molemmat.

Vierailija
9242/19545 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen testauskerta Hermèsin Elixir des Merveilles -tuoksulle. Ai että, on tämä ihana. Hienostunut, klassinen, yksilöllinen olematta röyhkeä tai liian päällekäyvä. Jotenkin nyt kesällä tuoksukokemus oli aiempaa voimakkaampi ja mietin jopa, onko tuoksu liian voimakas päiväkäyttöön. Ehkä se todellakin on enemmän kylmän sään lämmittävä tuoksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9243/19545 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko teillä suositella jotain makeaa hattaramaista/karkkista tuoksua, joka kestäisi iholla pitkään?

Pradan Candy. Ja sen eri versiot.

Vierailija
9244/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän makeista & tyttömäisistä tuoksuista, ja kiinnostaisi testata Britneyn tuoksuja. Mutta en osaa valita Midnight Fantasyn ja Fantasyn väliltä. Kumpaa suosittelisitte? 

Sinun täytyy ostaa molemmat.

Minä suosittelen uutta Fantasy Intenseä (löytyy esim. Tallink Siljan verkkokaupasta), upea, syvempi ja aikuisempi versio Fantasystä, jonka pysyvyys paljon parempi kuin alkuperäisessä.

Vierailija
9245/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Theodoros Kalontiniksen tuoksut tulivat supernopeasti oven taakse, ja pääsin testailemaan. Jasmine of Athens, olen ihan hullaantunut tähän tuoksuun. Tässä tuoksuu jasmiini, tiare ja vanilja. Tuoksut ovat puhtaita, aitoja, raaka-aineiden laadun huomaa. Tämä on makea, miltei gourmand, miten voikin olla kukkainen gourmand 😄 Vanilja tuo makean vivahteen, mutta samalla tässä tuoksuvat vahvasti jasmiini ja tiare. Kuin sokeroidut kukat. Tuoksu on pehmeä, kermainen, koukuttava.

Coffee Addictia en kerennyt vielä testata iholle, mutta testilapulle suihkautettuna siitä tulee niin autenttinen tummapaahtoisen kahvin tuoksu, kuin että laittaisi pään kahvipakettiin tai jonkun vahvan espresson ylle. Monia kahvituoksuja kokeilleena se kahvinuotti on yleensä makeutettu, tässä se on aidon tuntuinen. Tuoksun kehittyessä siihen sekoittuu myös karamelli ja vanilja, jotka tuovat makeutta.

Vierailija
9246/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Silja Linen nettialesta Unique Beauty Hygge-tuoksun. En ole testannut tätä missään mutta latvatuoksun sanotaan olevan vihreä. Sydäntuoksussa vadelmaa, orvokkia ja kirsikankukkia. Juurituoksu vanilja. Valikomassa oli muutama muukin tuoksu mutta tämä Hygge vaikutti juuri minun oloiseltani.

Tämän sarjan tuoksut ovat 100% luonnollisia ja odotukseni ovat korkealla. Tulisipa paketti pian.

Voi ei. Tämä oli ihan hutiostos. Ihan sama jos suihkuttaisi marjaesanssilla maustettua vodkaa ranteisiin. Ei tuoksu vadelma, orvokki eikä kirsikankukka. Juurituoksun vanilja jää vain haaveeksi. Tuoksun kesto korkeintaan 3 min. Oletin, että tässä olisi ollut saunanjälkeistä järvimaiseman tuoksua mutta ei toimi edes vaatteelle ruiskautettuna.

Hain sitä suomalaisen lämpimän kesäyön tuoksua Max Perttulan +358-tuoksusta mutta ei siinäkään ollut mielestäni onnistuttu. Sorry Max.

Vierailija
9247/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä jokin aika sitten Viking Gracella, ja vaikka muuten palveluissa olisi ollut parantamisen varaa (supistetut koronatilanteen vuoksi), niin parfyymien osalta olin hetken paratiisissa! Kaupunkilaisena olen toki nauttinut myös Sokoksen ja Stokkan valikoimista, mutta en sitten tiedä onko Stokkalla vielä tuota Trussardin La vie di Milano -sarjaa koiranpäineen? Mielenkiintoisia uusia tuoksuja kerta kaikkiaan!

Tietysti myymälässä oli myös kasarihenkisiä pommejakin: LouLou, Poison ja Boucheron. Mikään noista ei ole entisensä, mutta jäljittelevät kuitenkin edes jotenkin alkuperäisiä. Yvresseä, Champs Elyseetä, Romaa ja Duneakin oli. Ehkä jotain noista on maissakin, mutta ei kaikkia. Oli kiva testailla. Lopulta ostin Narcison miniatyyripakkauksen. Olisiko ollut 39 euroa tarjouksessa ja neljä pikkupulloa.

Vierailija
9248/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testasin Jill Sanderin Sun-tuoksua. Alussa ihan ok aurinkorasvan ja ruskettuneen ihon tuoksua mutta aika pian tulee vähän sellainen Mennen-tyylinen vivahde. Tytär ihmetteli miksi tuoksun partavedelle.

Tiedoksi Mennen-tyypille.

Vierailija
9249/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän enemmän Midnight Fantasysta, mutta sekin on alkanut tuntua liian synteettiseltä. Fantasysta en pidä voimakkaan kiivinuotin takia. Mulla on Fantasy the Naughty Remix, siitä pidän paljon, mutta sitä on hankalaa enää löytää mistään, harmi. Onko kenelläkään kokemusta Hidden Fantasysta, vaikuttaa hyvältä Fragrantican perusteella.

Vierailija
9250/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testasin Jill Sanderin Sun-tuoksua. Alussa ihan ok aurinkorasvan ja ruskettuneen ihon tuoksua mutta aika pian tulee vähän sellainen Mennen-tyylinen vivahde. Tytär ihmetteli miksi tuoksun partavedelle.

Hyvä tietää, olen aikonut ostaa tuon, mutta taidan jättää väliin.

Vierailija
9251/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei kannata yhden arvostelun takia jättää mitään kokeilematta. Lue vaikka Fragranticasta enemmän mielipiteitä. Mulla on tuo tuoksu ja tykkään kovasti - se ei todellakaan tuoksu mun nenään yhtään miltään partavedeltä!

Vierailija
9252/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Theodoros Kalontiniksen tuoksut tulivat supernopeasti oven taakse, ja pääsin testailemaan. Jasmine of Athens, olen ihan hullaantunut tähän tuoksuun. Tässä tuoksuu jasmiini, tiare ja vanilja. Tuoksut ovat puhtaita, aitoja, raaka-aineiden laadun huomaa. Tämä on makea, miltei gourmand, miten voikin olla kukkainen gourmand 😄

.

Kiitos jälleen analyysistä. Kiva lukea, vaikka sarja onkin mulle vieras.

Oletko kokeillut Carthusiaa? Juolahti mieleeni että saattaisit tykätä Terra Miasta.

Vierailija
9253/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista vivahdetta tarkoitat partaveden tuoksulla?

Sunissa on patsulia, joka on aika miehinen. Onko tämä partavesivivahde se, joka jää lopulta ainoana tuoksusta jäljelle?

Itselläni inhokki on vanilja. Se jää aina viimeiseksi, silloin kun sitä tuoksussa on. Mikähän miesten tuoksu se nyt olikaan, missä on todella voimakas vanilja. Joku YSL:n intense.

Vierailija
9254/19545 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pakkomielle minttuun. Siis kesätuoksuissa. Eteen ei vain ole osunut mitään kiinnostavaa minttuista tuoksua Gioian Essenzan jälkeen. Mietin vielä hetken Stairway to heaven-tuoksua, jos sitä kokeilisi... Toinen pakkomielteeni, tuoksulla on oltava mielellään vetävä nimi...

Vierailija
9255/19545 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Theodoros Kalontiniksen tuoksut tulivat supernopeasti oven taakse, ja pääsin testailemaan. Jasmine of Athens, olen ihan hullaantunut tähän tuoksuun. Tässä tuoksuu jasmiini, tiare ja vanilja. Tuoksut ovat puhtaita, aitoja, raaka-aineiden laadun huomaa. Tämä on makea, miltei gourmand, miten voikin olla kukkainen gourmand 😄

.

Kiitos jälleen analyysistä. Kiva lukea, vaikka sarja onkin mulle vieras.

Oletko kokeillut Carthusiaa? Juolahti mieleeni että saattaisit tykätä Terra Miasta.

Kiitos suosituksesta :) En ole vielä kokeillut Carthusiaa, olisi kiva kyllä ottaa testiin. Katsoin tuon Terra Mian ja nuotit näyttävät hyviltä. Näitä kahvia sisältäviä tuoksuja olisi kiva kokeilla lisää. Tähän mennessä suosikiksi nousi tuo Kalontiniksen tuoksu, seuraavilla sijoilla hyvinä kahvituoksuina ovat L'Artisan Parfumeurin Noir Exquis ja Atelier Colognen Cafe Tuberosa.

Vierailija
9256/19545 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista vivahdetta tarkoitat partaveden tuoksulla?

Sunissa on patsulia, joka on aika miehinen. Onko tämä partavesivivahde se, joka jää lopulta ainoana tuoksusta jäljelle?

Itselläni inhokki on vanilja. Se jää aina viimeiseksi, silloin kun sitä tuoksussa on. Mikähän miesten tuoksu se nyt olikaan, missä on todella voimakas vanilja. Joku YSL:n intense.

Voi olla juuri tuo patsuli ja tupakanlehti joka jää leijumaan kun alun hyvä rantatuoksu haihtuu.

Vierailija
9257/19545 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pakkomielle minttuun. Siis kesätuoksuissa. Eteen ei vain ole osunut mitään kiinnostavaa minttuista tuoksua Gioian Essenzan jälkeen. Mietin vielä hetken Stairway to heaven-tuoksua, jos sitä kokeilisi... Toinen pakkomielteeni, tuoksulla on oltava mielellään vetävä nimi...

Tänään saan postista Guerlainin Herba Frescan. Olen testannut tätä aiemmin ja minusta yksi parhaimmista minttutuoksuista.

Vierailija
9258/19545 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei kannata yhden arvostelun takia jättää mitään kokeilematta. Lue vaikka Fragranticasta enemmän mielipiteitä. Mulla on tuo tuoksu ja tykkään kovasti - se ei todellakaan tuoksu mun nenään yhtään miltään partavedeltä!

Ei kannata ostaa sokkona vaikka todella edullinen tuoksu onkin. Tämä jakaa kovasti mielipiteitä.

Vierailija
9259/19545 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suositus kesähelteiden minttutuoksuksi on Lolita Lempickan Green Lover. Tämä on virallisesti miesten tuoksu, mutta hyvin unisex. Tuoksuu aivan yhdelle lempidrinkeistäni Gin & Tonicille! Minttuisilla vivahteilla. Tuoksu sisältääkin mm. giniä, katajanmarjaa, minttua. Lisäksi siinä on mandariinia, pippuria, madagaskarin vaniljaa ja myskiä. Ihanan virkistävä tuoksu, jota kaipaa etenkin kuumana, aurinkoisena päivänä.

Vierailija
9260/19545 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko teillä suositella jotain makeaa hattaramaista/karkkista tuoksua, joka kestäisi iholla pitkään?

Indult Manakara

Tiziana Terenzi Cassiopea

Robert Piguet Petit Fracas

Profumum Roma Confetto

Profumum Roma Acqua e Zucchero