Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9181/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tuoksun ostan näin kesällä super tyylikkäälle mummelilleni lahjaksi?

Olisikohan Oscar de le Rentan Bella Blanca kiva? Valkoisia kukkia mutta raikkaasti, ei tunkkaisesti.

tai

Hugo Boss Ma Vie

jos edullisempaa, kevyttä etsit, ehdotan Ardenin Green tea Lavender-tuoksua.

Armani Sky di Gioia kevyt ja raikas kukkaistuoksu

Clean Blossom

tässä muutamia ideoita

Vierailija
9182/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi ehdotus: Issey Miyaken uusi syreenin tuoksu A Drop D'Issey

ja toinen: Trussardi My Name

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9183/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kuuluisa influenser on nyt töissä parfyymi.fissä. Aiemmin arvelin, että joku bloggari on tässäkin ketjussa mukana, ja taidan arvata nyt kuka se on.

Kuka?

Vierailija
9184/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna kummitteleva kokemus: Escentric Molecules 01. Tämä on se jännittävä molekyyli, jonka osa haistaa ja osa ei tunnista koko tuoksua, vaan ovat "sokeita" sille.

No minä haistoin tuoksun, ihan kiinnostavan, mutta yhtäkkiä se katosi. Pim. Sitten tunsin taas sen häivähdyksen ja kun nostin ranteeni nenälle nuuhkittavaksi, ei mitään. Koko päivän tämä tuoksu leijui ja välähteli ympärilläni. Mikään muu tuoksu ei ole käyttäytynyt samoin, ikään kuin kadonnut kokonaan ja yhtäkkiä hypännyt nenälle ja taas kadonnut.

Tuoksu on sellainen häilyvä, hieman metsäinen, mutta "puhdas metsä". Ja siinä on myös kukkaisuutta.

Kaikista ikävin kokemus tuli illalla töiden jälkeen, kun en kyennyt olemaan varma haistanko mahdollisesti pilaantuneet porkkanat vai tuoksun :o Viimeisessä haihtuvassa tuoksunkikatuksessa oli siis aavistus hometta ja multaa.

Oli kyllä jännittävin testaus aikoihin! Mies katseli hieman epäluuloisesti kun yritin pyytää häntä tarkistamaan, haisenko homeelle vai ovatko ne porkkanat :'D

Tänään olin ihan tuolla ihmisten joukoissa, mutta kukaan ei tullut desinfioimaan minua eikä kommentoinut. Testaan tätä kyllä vielä uudestaan. Valitettavasti testiputkilo on hieman vuotanut minigrip-pussiinsa, joten minulla on taikapussillinen tätä häilyvää ihmemolekyyliä jonain päivänä mukanani.

Vierailija
9185/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin vintage-hankinta YSL pour Homme kiikutettiin tänään ovelle. Ainahan tämä on jossain määrin lottoamista, että kuinka hyvin vanha tuoksu on säilynyt. Pullo oli kuitenkin täpötäysi, mikä on yleensä lupaava merkki. Ja erinomaiseltahan tuo tuoksui, kun kokeeksi suihkauttelin!

Vierailija
9186/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vinkata vaativaa suomenkielistä tuoksublogia? Hyvällä tarkoitan sellaista blogia, josta puuttuu tyhjä jutustelu ja latteudet, ja jossa kirjoitetaan tuoksuista perehtyneesti. Kirjoittajan pitää olla hyvä ja blogin sellainen, johon täytyy todella keskittyä, koska siinä on niin paljon asiaa. En kaipaa mitään aivot narikkaan -tyyppistä, jollaisia suurin osa blogeista tuntuu olevan.

Vierailija
9187/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Silja Linen nettialesta Unique Beauty Hygge-tuoksun. En ole testannut tätä missään mutta latvatuoksun sanotaan olevan vihreä. Sydäntuoksussa vadelmaa, orvokkia ja kirsikankukkia. Juurituoksu vanilja. Valikomassa oli muutama muukin tuoksu mutta tämä Hygge vaikutti juuri minun oloiseltani.

Tämän sarjan tuoksut ovat 100% luonnollisia ja odotukseni ovat korkealla. Tulisipa paketti pian.

Vierailija
9188/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku vinkata vaativaa suomenkielistä tuoksublogia? Hyvällä tarkoitan sellaista blogia, josta puuttuu tyhjä jutustelu ja latteudet, ja jossa kirjoitetaan tuoksuista perehtyneesti. Kirjoittajan pitää olla hyvä ja blogin sellainen, johon täytyy todella keskittyä, koska siinä on niin paljon asiaa. En kaipaa mitään aivot narikkaan -tyyppistä, jollaisia suurin osa blogeista tuntuu olevan.

Hyvä kysymys.

Olen ks yt:sta muutaman hajuvesiarvostelijan videon.

Siinä joku ilmeisesti ns tubettaja puhuu itsestään ensin 10 minsaa. Sitten ottaa käteensä hajuvesipullon, mutta yleensä se vain vilahtaa kuvassa, jos sitäkään.

"This is amazing, one of my favourites", arvostelija sössöttää, ja ottaa käteensä seuraavan pullon.

En ole varma ovatko nämä parodioita.

Mahtaako blogit olla samaa tasoa?

Vierailija
9189/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen YSL:n Libreä :)

Vierailija
9190/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RitaM kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No uskotaan! :D

T. yksi, joka ei pidä Librestä. 

Vierailija
9191/19545 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mon Guerlain?

Jean Patou - Joy?

Chloén nimikkotuoksu?  

Chanel Christalle?

Jotain Penhaligon's'ilta tai Florisilta? (esim. Bluebell)

Vierailija
9192/19545 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RitaM kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niistä? Alkuperäistä, Intenseä vai EDT:tä?

Vierailija
9193/19545 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RitaM kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niistä? Alkuperäistä, Intenseä vai EDT:tä?

Sitä ihan uutta ja ainakin itselleni Edt on riittävän voimakas.

(Sorry, että alkuperäinen viesti tuli tuplasti)

Vierailija
9194/19545 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kenzon World Power -tuoksu, joka on ihana sypressin, suolan ja tonkapavun sekoitus (jos muistan nuotit oikein). Omaperäinen tuoksu. Mutta nyt kun olen käyttänyt sitä enemmän, huomaan että kestävyys ei ole minulla kovin hyvä, vaikka tuoksu suht vahva onkin. Miten muilla tämän omistavilla? Yleisesti ottaen tämän tuoksun pysyvyyttä kehutaan, kun olen lukenut ja katsonut arvioita. Onkohan vain itsellä tämä ongelma, vai sittenkin kenties anosmia tuoksulle.

Vierailija
9195/19545 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kenzon World Power -tuoksu, joka on ihana sypressin, suolan ja tonkapavun sekoitus (jos muistan nuotit oikein). Omaperäinen tuoksu. Mutta nyt kun olen käyttänyt sitä enemmän, huomaan että kestävyys ei ole minulla kovin hyvä, vaikka tuoksu suht vahva onkin. Miten muilla tämän omistavilla? Yleisesti ottaen tämän tuoksun pysyvyyttä kehutaan, kun olen lukenut ja katsonut arvioita. Onkohan vain itsellä tämä ongelma, vai sittenkin kenties anosmia tuoksulle.

Minulla pysyy kyllä, ainakin kuusi tuntia menee ennen kuin pitää suihkaista uudestaan.

Vierailija
9196/19545 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile nivea-kikkaa. Laitat iholle siis ensin rasvaa, voidetta tai öljyä. Päälle tuoksu.

Vierailija
9197/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että suihkutan näköjään huolimattomasti hajuvettä, kun välillä tuntuu ärsytystä silmissä. Silloin pitää mennä huuhtelemaan kasvot.

Koska käytän näytteitä eli hajuvesiä on paljon, kesti aikansa huomata, että ongelma liittyykin vain yhteen merkkiin.

Se on Miller Harris.

Yllättävää.

Vierailija
9198/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla pysyy kyllä, ainakin kuusi tuntia menee ennen kuin pitää suihkaista uudestaan.

Ok, mielenkiintoista. Ehkä itsellä ei vaan ihokemiat toimi tämän kanssa.

Vierailija
9199/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile nivea-kikkaa. Laitat iholle siis ensin rasvaa, voidetta tai öljyä. Päälle tuoksu.

Tätä täytyy kokeilla viimeisenä oljenkortena. Tuoksu on kuitenkin niin hyvä, varsinkin kuumalla säällä. Minulla vain 30 ml pullo, kuluu supernopeasti tällä nykyisellä suihkauttelutahdilla kun joutuu lisäilemään koko ajan.

Vierailija
9200/19545 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että suihkutan näköjään huolimattomasti hajuvettä, kun välillä tuntuu ärsytystä silmissä. Silloin pitää mennä huuhtelemaan kasvot.

Koska käytän näytteitä eli hajuvesiä on paljon, kesti aikansa huomata, että ongelma liittyykin vain yhteen merkkiin.

Se on Miller Harris.

Yllättävää.

Onkohan siinä jokin allergisoiva kemikaali. Tai sitten jokin tuoksun nuotti jolle olet allerginen. Oletko katsonut sisältävätkö kaikki kokeilemasi merkin tuoksut jotain samaa nuottia?