Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8781/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään lähtee näytetilaus. Mutta mitä tilaisin? Listalla on ainakin Zoologist Squid ja Hummingbird, Nightingale (aiemmin kokeiltu jo Dragonfly), Ellis Brooklyn Salt, Kurkdjian Rose, Jo Malone Tangy rhubarb collection, joku Malle..

Mistä aiot tilata ja millaisista tuoksuista pidät?

Vierailija
8782/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään lähtee näytetilaus. Mutta mitä tilaisin? Listalla on ainakin Zoologist Squid ja Hummingbird, Nightingale (aiemmin kokeiltu jo Dragonfly), Ellis Brooklyn Salt, Kurkdjian Rose, Jo Malone Tangy rhubarb collection, joku Malle..

Mistä aiot tilata ja millaisista tuoksuista pidät?

Perfumedcourt. Kaikkien aikojen lempituoksuni (kuten aika monen muun) on Jo Malonen Wood sage & sea salt. Lähinnä käyttämäni tuoksut ovat kukkaisia ja vihreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8783/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini vuosien ajan Escada delicate notes, Escada elixir ja nyt uusimpana löytönä aivan ihana choacs 'in choacs dreams.

Kaikki ihanan naisellisia tuoksuja.

Vierailija
8784/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensain The Silk on mun tuoksu

Vierailija
8785/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaupunkiin tai maahan liität lempituoksusi, jos pitää valita?

Itse nimittäin en yhdistä YSL:n Parisia Pariisiin vaan Helsinkiin.

Mulle mikään Roma-niminen tuoksu (niitä on useita) ei liity Roomaan, vaan EMporio Armanin She

Vierailija
8786/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on vuorossa Chloen rose tangerine. Sopii ihanasti keväiseen lomapäivään jonka aion viettää kesään heräävässä puutarhassa kukkia istuttaen.

Monissa Chloen tuoksuissa on aluksi joku sellainen nuotti joka tuntuu aiheuttavan ikävän tunteen vatsassa / päänsärkyä.. Se kuitenkin häviää tuoksun kehittyessä ja muuttuessa hienostuneen kukkaiseksi ja puuteriseksi. Ovatko muut parfyymifanit huomanneet tätä?

Olen huomannut häiritsevän nuotin, mutta ei se koskaan ole testilapulta haihtunut tuntienkaan kuluessa. Toiminee siis iholla eri tavalla, ainakin sinun ihollasi. Täytyypä testata iholle itsekin.

Vierailija
8787/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilehdelläni on roikkumut reilu kuukauden päivät MAYME-parfyymisivusto. Kävin välilehtiäni läpi ja päätin että NYT tilaan tuon heidän sample-settinsä! Eli nyt odotellaan pakettia Venäjältä. :)

Vierailija
8788/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin Parfumdreams sivulta Diorin forever and ever tuoksun. Olen aiemmin ostanut Kicksistä. Tämä pullo tuoksuu aivan erilaiselta. Voimakas alkoholin tuoksu vain ja kesto heikko. Ei ole makeaa tuoksua kuten edellisessä pullossa. En suosittele tilaamaan tuolta. luulen että voi olla feikki.

Testasin Kicksissä ja myyjä kehui, että "tämä on todella suosittu tuoksu".

Minusta se oli juurikin tuollainen alkuun alkoholinen ja "hennon vaaleanpunainen" ja kaiken kaikkiaan yleiskuvaukseltaan ja kestoltaan heikko. Jotenkin lattea vaikutelma jäi. 

Onkohan se reformuloitu?

Voi tietysti olla. Ostin edellisen Dior Forever and ever tuoksun ehkä 2-3v sitten, tämän pullon leima oli tämän vuoden alussa kun tarkistin, oli siis aivan uusi. Eli todennäköisesti ovat muuttaneet tuoksua?

Vierailija
8789/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byredo M / Mink

Mulla on muistikuva, että joku täällä kokeili M / Mink:iä, mutta en enää löydä tuota arvostelua.. Millainen se oikein on? Fragranticassa luodaan kuvaa lähes hajuvesien ilmestyskirjan pedosta, jostain joka on samaa sarjaa kauhistuttavan Secretions magnifiquen kanssa (vaikka eri tavalla). Toisaalta jotkut näyttävät toteavan, että se tuoksuu nostalgisesti musteelta, mikä ei kuulosta kovin vaaralliselta lainkaan. Tulin uteliaaksi.

Vierailija
8790/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Byredo M / Mink

Mulla on muistikuva, että joku täällä kokeili M / Mink:iä, mutta en enää löydä tuota arvostelua.. Millainen se oikein on? Fragranticassa luodaan kuvaa lähes hajuvesien ilmestyskirjan pedosta, jostain joka on samaa sarjaa kauhistuttavan Secretions magnifiquen kanssa (vaikka eri tavalla). Toisaalta jotkut näyttävät toteavan, että se tuoksuu nostalgisesti musteelta, mikä ei kuulosta kovin vaaralliselta lainkaan. Tulin uteliaaksi.

Mä en ole vielä testannut sitä (väärä vuodenaika), mutta muistelen, että Fragranticassa toiset kuvasivat M/ Minkkiä ja toiset M/M Inkkiä. Minkissä ja musteessa on eroa sen verran, että ohjaisivatko mielikuvatkin tulkintaa, tai sitten kyseessä tosiaan on rajusti mielipiteitä jakava tuoksu. Mikäs sen parempaa. :)

Vierailija
8791/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin Parfumdreams sivulta Diorin forever and ever tuoksun. Olen aiemmin ostanut Kicksistä. Tämä pullo tuoksuu aivan erilaiselta. Voimakas alkoholin tuoksu vain ja kesto heikko. Ei ole makeaa tuoksua kuten edellisessä pullossa. En suosittele tilaamaan tuolta. luulen että voi olla feikki.

Testasin Kicksissä ja myyjä kehui, että "tämä on todella suosittu tuoksu".

Minusta se oli juurikin tuollainen alkuun alkoholinen ja "hennon vaaleanpunainen" ja kaiken kaikkiaan yleiskuvaukseltaan ja kestoltaan heikko. Jotenkin lattea vaikutelma jäi. 

Onkohan se reformuloitu?

Älkää nyt perkule oikeesti! 😨

Nyt puhutaan siis mun signaturesta. Aikanaan hamstrasin sitä monta pulloa, kun neuroottisena pelkäsin reformulointia ja kun tuoksua ei ihan joka paikasta saa. Nyt on viimeinen pullo puolivälissä. Jopa on masentavaa, jos on menty muuttelemaan.

Vierailija
8792/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut uutuustuoksua Light Blue Forever? Ajatuksena oli ostaa Light Blue intense, mutta kun huomasin tuon, päädyinkin ostamaan sen. En kyllä tiedä, onko tämä oikeasti yhtään intenseä parempi, jotenkin pidin vain tästä Foreverin alkutuoksusta enemmän, koska se on jotenkin makeampi.

Vierailija
8793/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymys Lidlin saippuoissa: Nyt kun oranssi saippua on noin "puolivälissä", se ei haise enää yhtään miltään. Onkohan niissä muissakin hajua vaan siinä pintaosassa?

Vierailija
8794/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettymys Lidlin saippuoissa: Nyt kun oranssi saippua on noin "puolivälissä", se ei haise enää yhtään miltään. Onkohan niissä muissakin hajua vaan siinä pintaosassa?

Käytössä oli lidlin vaalenpunainen / ruususaippua. Kyllä siinä oli voimakas tuoksu alusta loppuun asti.

Vierailija
8795/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytössä oli lidlin vaalenpunainen / ruususaippua. Kyllä siinä oli voimakas tuoksu alusta loppuun asti.

Ok, hyvä kuulla.Itse ekana "korkkasin" sen oranssin. Seuraavaksi avaan vaaleanpunaisen. Ehkä se oli vaan sitten tämä oranssi joka käyttäytyy näin. Onneksi on joka väriä 🙃

Vierailija
8796/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Byredo M / Mink

Minä! En enää muista miten tänne kirjoitin, tuolla se jossain takanapäin on. Ylistävästi ja hurmaantuneena kuitenkin, sillä ihastuin tähän niin syvästi kuin vain ekalla testikerralla parfyymihöpsö ihastua. Tässä ei ole mitään kamalaa, inhottavaa tai muuta, tämä on upea.

Vierailija
8797/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä on tuoksua läpeensä, mutta vihreä ja oranssi ovat mun mielestä miedompia kuin muut.

Vierailija
8798/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Byredo M / Mink

Mä en ole vielä testannut sitä (väärä vuodenaika), mutta muistelen, että Fragranticassa toiset kuvasivat M/ Minkkiä ja toiset M/M Inkkiä. Minkissä ja musteessa on eroa sen verran, että ohjaisivatko mielikuvatkin tulkintaa, tai sitten kyseessä tosiaan on rajusti mielipiteitä jakava tuoksu. Mikäs sen parempaa. :)

Hei, joo minäkin muistelen lukeneeni erittäin raadollisia arvioita ja jotenkin ilmeisesti nimi oli luettu "mink" ja ajateltu, että tässä on joko käytetty pieniä karvaisia eläimiä ainesosana tai yritetty luoda pienen karvaisen eläimen tuoksu. SIellä oli mainintoja viemäristä ja ties mistä. Mutta nimi viittaa kylläkin musteeseen (ink) ja voin vannoa, että tämä EI tuoksu samalle kuin kissan tai koiran anaalirauhasista tuleva kammottavanhajuinen neste. Olen nimittäin haistanut (valitettavasti) sitäkin ja pessyt sitä vaatteistani ja on ihan pyhäinhäväistystä tai vikaa nenässä jos vertaa M/Minkin tuoksua moiseen.

Kuvitelkaa enemminkin japanilainen paperi, jolla muste ei ole vielä kuivunut.. ikkuna puutarhaan ja merelle on auki.

Vierailija
8799/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Byredo M / Mink

Kommentti 8009, sivulla 401

:)

Vierailija
8800/19545 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä kuulla.Itse ekana "korkkasin" sen oranssin. Seuraavaksi avaan vaaleanpunaisen. Ehkä se oli vaan sitten tämä oranssi joka käyttäytyy näin. Onneksi on joka väriä 🙃

Selittäkää mikä tämä Lidlin saippuajuttu on. Onko nämä jotain palasaippuoita, joita monet täällä himoitsevat.