Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8741/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfyymi-klikkaus myy ihan oikeasti feikkejä, kaverin kanssa selvitimme asiaa. Hän sai sieltä feikkituotteen. Emme ole kirjoittaneet asiasta muuta kuin firmalle, kiistivät tietysti, vaikka meillä oli todisteet. En suosittele.

Kerro vähän enemmän. Mistä tuoksusta oli kyse ja millaiset todisteet? Mitä firma vastasi?

Vierailija
8742/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parfyymi-klikkaus myy ihan oikeasti feikkejä, kaverin kanssa selvitimme asiaa. Hän sai sieltä feikkituotteen. Emme ole kirjoittaneet asiasta muuta kuin firmalle, kiistivät tietysti, vaikka meillä oli todisteet. En suosittele.

Sen näkee niistä pulloistakin, katsokaapa esim Daisy tai Yardley.. Näin heti, että feikkejä. :( Olisin halunnut Yardleyn Bluebell-tuoksun.

Mä sain feikkipullon Hajuvesi.fi:stä, joten en suosittele sitä firmaa.

Ihanko totta? Olen tilannut sieltä paljon tuotteita viimeisen parin vuoden aikana. Kerran oli pullon pohjassa särö. Laitoin reklamaation ja sain uuden, ehjän tilalle. Rikkinäinen pullo ei siis vuotanut, joten sitä pystyi käyttämään.

Kaikki on ollut aitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8743/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trustpilotissa joku oli kirjoittanut, että tuo Parfyymi- klikkaus -sivu myy feikkejä ja että sen hyvät arvostelut ovat työntekijöidensä kirjoittamia..?

Toivottavasti ei pidä paikkaansa, sillä olen jo parin kuukauden ajan miettinyt tilaavani sieltä..

Aitoja on olleet minun tilaamani tuoksut.

Vierailija
8744/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun tulee kohta se "armas aika ja suvi suloinen", syreenit kukkivat..Jos rakastat syreenien tuoksua, kokeile Issey Miyaken uutta A Drop D'Issey-tuoksua. Siinä syreeni tuoksuu suloisena ja raikkaana, tuoksussa on myös puuterista nyanssia. Mutta mä havaitsen siinä myös kastetta - Issey Miyaken tuoksuissa on usein vesiaromi yhtenä tunnusomaisena nuottina.

Tuota uutta tuoksua oli Sotckalla. 30 ml maksoi jotain 65 euroa.

Onpa hintava geneeriseksi tuoksuksi. 

En ole arvostelun kirjoittaja, mutta mitä kummaa tällainen kommentti tarkoittaa? Luin oikein tarkkaan tekstin läpi, enkä löydä siitä mainintaa, että tuoksu olisi "geneerinen". Eli se on sinun mielestäsi geneerinen? Mitä tarkoitat sillä? Jotain negatiivista kaiketi, tyyliin "yleinen, tavallinen", koska ihmettelet "korkeaa hintaakin"?

Avaa hyvä ihminen hieman lisää asiaasi, jos sinulla on mielipide kyseisestä tuoksusta! Kerro meille mikä siinä viehätti sinua, mikä ei.

Täällä on todellakin vallalla sellainen niche-mania. Kaikki muut ovat geneerisiä paitsi jotkut Zoologin punapersapinan anukselle haisevat, ylihintaiset odöörit. :D prkl

*

Tuo A Drop D'Issey on kaunis tuoksu, kevään ja kesän henkeen sopiva, jota siis lämpimästi suosittelen syreenin ystäville, jotka pitävät  kevyistä kukkaistuoksuista. Itse kuulun tähän tylsään kategoriaan, rakastan kevyitä, raikkaita tuoksuja, poikkeuksena muutama itämainen oud-tuoksu. Issey Miyakella on oma, persoonallinen tyylinsä.

Olen Zoologistin tuoksujen ystävä JA kanssasi samaa mieltä :) Mitään tämmöisiä klikkiytymisiä ei kaivata täällä. Saa tykätä halpiksista, taviksista, suosituista, ja  niistä meritursaista ja majavanpyllyistä.

Vierailija
8745/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun tulee kohta se "armas aika ja suvi suloinen", syreenit kukkivat..Jos rakastat syreenien tuoksua, kokeile Issey Miyaken uutta A Drop D'Issey-tuoksua. Siinä syreeni tuoksuu suloisena ja raikkaana, tuoksussa on myös puuterista nyanssia. Mutta mä havaitsen siinä myös kastetta - Issey Miyaken tuoksuissa on usein vesiaromi yhtenä tunnusomaisena nuottina.

Tuota uutta tuoksua oli Sotckalla. 30 ml maksoi jotain 65 euroa.

Onpa hintava geneeriseksi tuoksuksi. 

En ole arvostelun kirjoittaja, mutta mitä kummaa tällainen kommentti tarkoittaa? Luin oikein tarkkaan tekstin läpi, enkä löydä siitä mainintaa, että tuoksu olisi "geneerinen". Eli se on sinun mielestäsi geneerinen? Mitä tarkoitat sillä? Jotain negatiivista kaiketi, tyyliin "yleinen, tavallinen", koska ihmettelet "korkeaa hintaakin"?

Avaa hyvä ihminen hieman lisää asiaasi, jos sinulla on mielipide kyseisestä tuoksusta! Kerro meille mikä siinä viehätti sinua, mikä ei.

Täällä on todellakin vallalla sellainen niche-mania. Kaikki muut ovat geneerisiä paitsi jotkut Zoologin punapersapinan anukselle haisevat, ylihintaiset odöörit. :D prkl

*

Tuo A Drop D'Issey on kaunis tuoksu, kevään ja kesän henkeen sopiva, jota siis lämpimästi suosittelen syreenin ystäville, jotka pitävät  kevyistä kukkaistuoksuista. Itse kuulun tähän tylsään kategoriaan, rakastan kevyitä, raikkaita tuoksuja, poikkeuksena muutama itämainen oud-tuoksu. Issey Miyakella on oma, persoonallinen tyylinsä.

Olen Zoologistin tuoksujen ystävä JA kanssasi samaa mieltä :) Mitään tämmöisiä klikkiytymisiä ei kaivata täällä. Saa tykätä halpiksista, taviksista, suosituista, ja  niistä meritursaista ja majavanpyllyistä.

Jep, täällä kolmas samoilla linjoilla. Toisaalta keskustelun painottuminen on aika ymmärrettävää, sillä moni kirjoittaa tilaamistaan näytteistä. Nichetuoksuista näytteitä löytää helposti, designernäytteet ovat kiven alla. Kotiin/noutopisteeseen tilaaminen on viimeisen vuoden ajan ollut varmasti monelle muullekin ensisijainen ratkaisu kaupoilla nuuhkuttelun sijaan. :)

Vierailija
8746/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä tuoksuja on vaikea löytää, jos jossain vastaantulevalla ihmisellä on hyvä tuoksu niin mitenpä selvität sen? Mennä Sokokselle nuuskimaan kaikki tuoksut läpi?

Kysymällä.

Ei se sillä lailla toimi, myyjällä on ihan erilaiset mieltymykset eikä itse osaa kuvailla minkälainen tuoksu pitäisi olla.

Vierailija
8747/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä tuoksuja on vaikea löytää, jos jossain vastaantulevalla ihmisellä on hyvä tuoksu niin mitenpä selvität sen? Mennä Sokokselle nuuskimaan kaikki tuoksut läpi?

Kysymällä.

Ei se sillä lailla toimi, myyjällä on ihan erilaiset mieltymykset eikä itse osaa kuvailla minkälainen tuoksu pitäisi olla.

Kysy tuoksun käyttäjältä.

Vierailija
8748/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätuoksuna Acqua Di Parma Blu Mediterraneo Chinotto Di Liguria.

ADP yleensä aina käytössä.

Vierailija
8749/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-M50- kirjoitti:

Kesätuoksuna Acqua Di Parma Blu Mediterraneo Chinotto Di Liguria.

ADP yleensä aina käytössä.

Kuin myös, ADP:n ylittäneitä kesätuoksuja on harvassa. Chinotto houkuttelisi minuakin, mutta yritän järkeillä itselleni, että hyviä sitruksia on jos kaapissa riittämiin (tunnustus: noin kymmeneksi kesäksi..).

- nainen, jolla on samanlainen tuoksunenä

Vierailija
8750/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja juttu. Minua ovat palvelleet aina oikein kivasti - hyvät tuotteet, nopea toimitus ja mahdollisuus maksaa Klarnalla. Viimemainittu herättää minussa aina turvallisuudentunnetta, koska se antaa  mahdollisuuden tsekata tuotteen ennen kuin maksan laskun. Feikkejä en ole saanut heiltä ikinä.

Vierailija
8751/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hiljattain Louis Vuitton California Dream tuoksun. Valikoima oli suuri mutta tykästyin tähän enkä jaksanut muita kokeilla. Ei ole liian vahva , ihana kukkainen.

Vierailija
8752/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua houkuttaa Chanel-viikon jäljiltä kaksi miesten / unisex -tuoksua, vanha Pour Monsieur ja uusi Boy. Mutta ei todellakaan sokkona - ajattelin käväistä stokkan Chanel-tiskillä etsimässä koesuihkausta.

Tuosta Boysta, löytyykö Chanelin excluja nykyään Stockalta? Innostuin jo ajatuksesta, pliis älkää pudottako takaisin maan pinnalle sanomalla ei :D

Vierailija
8753/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanelin liikkeessä käydessäni ihastuin Gardenia tuoksuun. Sitä ei saa Suomesta mutta netistä pystyy tilaamaan jos gardenia on mieleen. Kätevä magneettikorkki pullossa. 

Vierailija
8754/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua houkuttaa Chanel-viikon jäljiltä kaksi miesten / unisex -tuoksua, vanha Pour Monsieur ja uusi Boy. Mutta ei todellakaan sokkona - ajattelin käväistä stokkan Chanel-tiskillä etsimässä koesuihkausta.

Tuosta Boysta, löytyykö Chanelin excluja nykyään Stockalta? Innostuin jo ajatuksesta, pliis älkää pudottako takaisin maan pinnalle sanomalla ei :D

En vielä ehtinyt käydä katsomassa, mutta ajattelin käydä lähiaikoina. Käy sinäkin kysymässä, niin ehkä harkisevat hankkivansa, jos ei ole :).

Vierailija
8755/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja nyt kun ollaan näissä Chanelin miehissä, niin Fragissa joku väitti, että Annick Goutalin Eau du Sud on kuin Chanelin Pour Monsieur. Kokemusta kellään? Etelän vesi on ihana, mutta kesto niin lyhyt.

Vierailija
8756/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokko-ostokseni Elie Saabin Girl Of Now tuli tänään. Into piukeana revin paketin auki heti autossa ja suihkautin. Älyttömän ihana tuoksu!!!! Onhan tämä makea, mutta ei mielestäni sokerisen ylimakea. Mun tulee mieleen jäätelö. Ehkä saksanpähkinäjäätelö?

Muita mielleyhtymiä on huvipuisto, kesäpäivä, hattara.

Jopa oli nappiostos. En olisi kuuna päivänä uskonut, että sokkoirroitteluni päättyisi näin onnellisesti!:)

Kannattaa ostaa myös se Shine-versio, on aivan upea myös.

Kuten myös Forever. Samaa vibaa kuin Parfums de Marlyn Delinassa

Kiitos vinkeistä! Menee varmasti minun listalle, käyn siis ainakin nuuhkuttelemassa niitä jossain. 🙂 (...tai tilaan sokkona! Täytyy todella varoa, kun kerran nyt tämä sokko-ostos onnistui niin hyvin. Eihän ne aina voi onnistua..?)

Mulla oli joskus talvella etukäteen ajatuksena kuumiin kesä-/kevätpäiviin ihan muut kevättuoksut,mutta niin se vaan tämäkin päivä ulkoillessa ja kukkapenkkiä kaivellessa on mennyt ihanasti Girl Of Nown tuoksuisena.

Vierailija
8757/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kannattaa tilata edullisesti ulkomailta?

Vierailija
8758/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri kuin aikaisempi vastaaja, mutta Parmyyfi-klikkauksen pullo näytti erilaiselta kuin aikaisemmin Sokokselta ostamani, samaten tuoksu oli erilainen. Menin pullon ja paketin kanssa Sokokselle, he tutkivat asiaa. Kuulemma joku sarjanumero tms. ei vastannut kyseisen hajuveden sarjanumeroita (en muista, mikä se sana oikeasti oli, mutta siis viivakoodista tai jostakin sen katsoivat) ja tarkistivat jostakin järjestelmästä myös. Sieltä näkee, mistä erästä tuote on tms., mutta tuon kohdalla ei näkynyt mitään, eli ei ole virallista erää. Niistä numeroista kun näkee, milloin tuote on tehty ym.

Vierailija
8759/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin aikaisempi vastaaja, mutta Parmyyfi-klikkauksen pullo näytti erilaiselta kuin aikaisemmin Sokokselta ostamani, samaten tuoksu oli erilainen. Menin pullon ja paketin kanssa Sokokselle, he tutkivat asiaa. Kuulemma joku sarjanumero tms. ei vastannut kyseisen hajuveden sarjanumeroita (en muista, mikä se sana oikeasti oli, mutta siis viivakoodista tai jostakin sen katsoivat) ja tarkistivat jostakin järjestelmästä myös. Sieltä näkee, mistä erästä tuote on tms., mutta tuon kohdalla ei näkynyt mitään, eli ei ole virallista erää. Niistä numeroista kun näkee, milloin tuote on tehty ym.

Joo niissä on koodi, se numero siellä pullon pohjassa käsittääkseni. Juuri tuota yritin sanoa, että pullot ovat eri näköisiä kuin mainoksissa ja kivijalkakaupoissa, otin esimerkiksi tuon Yardleyn ja Marc Jacobsin Daisyn, joista kummastakin näki heti, että eivät ole aitoja.

Olkoon se Yardley sitten halpa sarja, mutta siitä huolimatta oli feikki. Myös saman tuoksun vartalonhoitotuotteet olivat erinäköisiä kuin pitää.  Mulla on aitoja Yardleyn tuoksuja, joita käytän kesäkodissamme, ja tiedän, miltä ne pullot näyttävät. Parfyymi-klikkaukseen en luota.

Vierailija
8760/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi just mun makuun ihana tuoksu.

Serge Lutens: Borneo 1834.

Vuosiluku tulee siitä, kun silloin silkkiä keksittiin suojella tuholaisilta laittamalla sen sekaan patsulinlehtiä. Kun pariisittaret saivat silkkikankaansa, he ihastuivat tuoksuun ja halusivat sitä lisää. Siitä alkoi patsulin käyttäminen parfyymin raaka-aineena.

Tuoksussa on lisäksi kahvia, kaakaota, kardemummaa, labdanumia, kamferia ja olisiko vielä galbanumia. Se on kuin gourmandi, mutta ei liian, ei äitelä. Ehkä siksi, että vaniljaa ei ole.

Tuntuu kestävän hyvin.

Tuntuu kuin joisi herkullista suklaakahvia sademetsässä. Jotain kukkaa, pihkaa, puita ja suitsuketta tuntuu myös, mutta en osaa eritellä tarkemmin.