Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8761/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun tulee kohta se "armas aika ja suvi suloinen", syreenit kukkivat..Jos rakastat syreenien tuoksua, kokeile Issey Miyaken uutta A Drop D'Issey-tuoksua. Siinä syreeni tuoksuu suloisena ja raikkaana, tuoksussa on myös puuterista nyanssia. Mutta mä havaitsen siinä myös kastetta - Issey Miyaken tuoksuissa on usein vesiaromi yhtenä tunnusomaisena nuottina.

Tuota uutta tuoksua oli Sotckalla. 30 ml maksoi jotain 65 euroa.

Onpa hintava geneeriseksi tuoksuksi. 

En ole arvostelun kirjoittaja, mutta mitä kummaa tällainen kommentti tarkoittaa? Luin oikein tarkkaan tekstin läpi, enkä löydä siitä mainintaa, että tuoksu olisi "geneerinen". Eli se on sinun mielestäsi geneerinen? Mitä tarkoitat sillä? Jotain negatiivista kaiketi, tyyliin "yleinen, tavallinen", koska ihmettelet "korkeaa hintaakin"?

Avaa hyvä ihminen hieman lisää asiaasi, jos sinulla on mielipide kyseisestä tuoksusta! Kerro meille mikä siinä viehätti sinua, mikä ei.

Täällä on todellakin vallalla sellainen niche-mania. Kaikki muut ovat geneerisiä paitsi jotkut Zoologin punapersapinan anukselle haisevat, ylihintaiset odöörit. :D prkl

*

Tuo A Drop D'Issey on kaunis tuoksu, kevään ja kesän henkeen sopiva, jota siis lämpimästi suosittelen syreenin ystäville, jotka pitävät  kevyistä kukkaistuoksuista. Itse kuulun tähän tylsään kategoriaan, rakastan kevyitä, raikkaita tuoksuja, poikkeuksena muutama itämainen oud-tuoksu. Issey Miyakella on oma, persoonallinen tyylinsä.

Olen Zoologistin tuoksujen ystävä JA kanssasi samaa mieltä :) Mitään tämmöisiä klikkiytymisiä ei kaivata täällä. Saa tykätä halpiksista, taviksista, suosituista, ja  niistä meritursaista ja majavanpyllyistä.

Jep, täällä kolmas samoilla linjoilla. Toisaalta keskustelun painottuminen on aika ymmärrettävää, sillä moni kirjoittaa tilaamistaan näytteistä. Nichetuoksuista näytteitä löytää helposti, designernäytteet ovat kiven alla. Kotiin/noutopisteeseen tilaaminen on viimeisen vuoden ajan ollut varmasti monelle muullekin ensisijainen ratkaisu kaupoilla nuuhkuttelun sijaan. :)

Näinhän se on. Ihan ok olla välittämättä nicheistä.

Munkin on pitänyt käydä kokeilemassa muutamaa tavaratalotuoksua, mutta ei ole tehnyt mieli lähteä keskustaan hiljattain... ja viimeksi kun kävin, kaikki testerit oli siirretty pois ja niitä piti erikseen pyytää. Siinä sitten myyjä tarkkailee silmä kovana ja kyselee miltäs se tuoksu tuntuu ja saisko laittaa tätä toista, minusta tuntuu aina että pitää teeskennellä harkitsevansa, kun oikeasti vain haluasin testata pari tuoksua ja häipyä.  

Nichet tulee tosiaan postissa kotiin :) N50 

Vierailija
8762/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, edellisestä keskustelusta innoittuneena arvioin taas yhden nichen ;) 

Kyseessä on Mendittorosan Rituale. Tilasin vain yhden näytteen kyseiseltä merkiltä koska ne ovat hintavia. Muuten tekisi kyllä mieleni kokeilla kaikki läpi. Kiinnostaisi varsinkin Orlo, Sogno reale, Lacura ja Sirio. 

Ritualea kuvaillaan kukkais-puiseksi-myskiseksi tuoksuksi fragranticassa, mutta minusta se on kyllä selkeästi amber*. Vaikea erottaa yksittäisiä nuotteja. Listatut ovat laventeli, mandariini ja bergamotti; mustaherukka, granaattiomena, vadelma, narsissi, jasmiini ja ruusu; mehiläisvaha, amberwood (?), santelipuu, patsuli, tamaani (hyrax) ja valkoinen myski. 

Ritualessa ei ole mitään apinanp*rsettä! En haista lainkaan animaalisuutta. En myöskään marjaisuutta (inhoan tunnistettavia marjanuotteja) enkä liikaa hunajaa. Kokonaisuus on saumaton. Aistin aromaattisuuden ensin, ja sitten Rituale laantuu kukkien ja hunajan makeuttamaksi amberiksi. Todella hyvä tuoksu. Ensin ajattelin, että tämähän on samanlainen kuin moni muu kokeilemani "perus" amber, mutta toisena päivänä havaitsin, että on tässä kuitenkin enemmän mielenkiintoa. Ehkä tuo kukkien, marjojen ja hunajan yhdistelmä tekee jotain taikaa. Kesto on okei, tuoksu on aluksi voimakas mutta seestyy sitten. Tuoksuu iholla kohtalaisen pitkään. 

* Kirjoitin amber, koska en halua sekoittaa ambraan (ambergris). Meripihka taas tuntuu pöhköltä. Ehkä tämä on vain minun ikioma ongelmani. N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8763/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut L’Artisan Parfumeursin tuoksuja? Erityisesti Mechant loup, Timbuktu ja niiden kevyt amber-tuoksu (l’eau d’ambree, ehkä?) kiinnostavat.

Vierailija
8764/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun vastasitte tuohon kyselyyni Parfyymi-Klikkaus -sivustosta. En toistaiseksi sieltä uskalla tilata.

Vierailija
8765/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paras alle viiden euron deodorantti miehille ja naisille?

Käyttäisin deodorantin sijaan tuoksutonta antiperspiranttia.

Minulle kelpaisi tuoksuttomat tai miedon tuoksuiset antiperspiranttisuositukset.

Saa olla markkinoitu naisille tai miehille, sillä ei ole merkitystä. 

Nivea, Rexona ja LbD ärsyttää kainaloitani.

Nivea Magnesium ei ärsytä ihoa, mutta se on niin paksua, että ei meinaa tulla kunnolla pullosta ulos, saa kauan rollailla. 

TripleDry on tehokas, mutta en halua jatkuvasti käyttää noin tujua antiperspiranttia. 

Clarins (tavallinen ja Men) ei ärsytä kainaloitani, mutta käyttäisin mielelläni välillä hieman edullisempaa antiperspiranttia. Jäisi sitten enemmän rahaa testata uusia hajuvesiäkin. 

: )

Vierailija
8766/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi tuoksuttomat tai miedon tuoksuiset antiperspiranttisuositukset.

Tarkennus vielä, että tokikaan en omista tuoksua välittävää nettiyhteyttä... valitettavasti tai onneksi. 

Siis se tuote saisi olla tuoksuton tai miedon tuoksuinen. 

:D

Vierailija
8767/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivea Magnesium ei ärsytä ihoa, mutta se on niin paksua, että ei meinaa tulla kunnolla pullosta ulos, saa kauan rollailla. 

TripleDry on tehokas, mutta en halua jatkuvasti käyttää noin tujua antiperspiranttia. 

Clarins (tavallinen ja Men) ei ärsytä kainaloitani, mutta käyttäisin mielelläni välillä hieman edullisempaa antiperspiranttia. Jäisi sitten enemmän rahaa testata uusia hajuvesiäkin. 

Mm. Erisanin tuoksuton antiperspirantti on edullinen ja hyvä. Itse pidän eniten Bats-sarjan voidemaisesta antiperspirantista. Sitä voi kesäisin käyttää myös jalkapohjiin (ja minne vaan). Se ei ärsytä herkkää ihoani - eikä sekoita päivän hajuvesivalintaa!

Vierailija
8768/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyi just mun makuun ihana tuoksu.

Serge Lutens: Borneo 1834.

Vuosiluku tulee siitä, kun silloin silkkiä keksittiin suojella tuholaisilta laittamalla sen sekaan patsulinlehtiä. Kun pariisittaret saivat silkkikankaansa, he ihastuivat tuoksuun ja halusivat sitä lisää. Siitä alkoi patsulin käyttäminen parfyymin raaka-aineena.

Tuoksussa on lisäksi kahvia, kaakaota, kardemummaa, labdanumia, kamferia ja olisiko vielä galbanumia. Se on kuin gourmandi, mutta ei liian, ei äitelä. Ehkä siksi, että vaniljaa ei ole.

Tuntuu kestävän hyvin.

Tuntuu kuin joisi herkullista suklaakahvia sademetsässä. Jotain kukkaa, pihkaa, puita ja suitsuketta tuntuu myös, mutta en osaa eritellä tarkemmin.

Ihana kuvaus, tämä menee omalle testilistalle.

Vierailija
8769/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Erisanin tuoksuton antiperspirantti on edullinen ja hyvä. Itse pidän eniten Bats-sarjan voidemaisesta antiperspirantista. Sitä voi kesäisin käyttää myös jalkapohjiin (ja minne vaan). Se ei ärsytä herkkää ihoani - eikä sekoita päivän hajuvesivalintaa!

Käytän sellaista kokonaan suolasta tehtyä, pyöreää mineraalikiveä. Niitä saa luontaistuotekaupasta. Vähän yllättäen - näin hajuvesien ystävälle! - käytän niin vähän ylimääräisiä kemikaaleja kuin suinkin silloin, kun se on mahdollista. Suola on täysin tuoksuton, ja toimii! En tosin ole maailman isoin hikoilija.

Vierailija
8770/19545 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. Erisanin tuoksuton antiperspirantti on edullinen ja hyvä.

Käytän Erisanin hajustamatonta hiuskiinnettä (raaka-aineiden tuoksu haihtuu pian eikä jää häiritsemään), mutta olin kokonaan unohtanut, että sarjassa on antiperspiranttikin. Täytyy ottaa kokeiluun.

Kiitos vinkistä! 

Vierailija
8771/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastan raikkaita tuoksuja mm. Moschinon Toy 2 ja Nina Riccin Bella. Nää on vissiin tuoksuja, mistä kauheen moni ei pidä?

Niin minäkin. Olen tuon  uuden Issey Miyaken tuoksun suosittelija :D Siinä on toki vähän puuterimaisuuttakin mukana.

Mulla on myös Riccin Bella. Ostin sen hetken mielijohteesta ja ihastuin siinä raparperin kirpeään aromiin, joka ei ole kuitenkaan pistävä. Pullo on hieno. Ajattelin ottaa sen mukaan ensimmäiselle koronan jälkeiselle lomamatkalle!

Kesämökillä odottavat Yardleyn kielo ja Oriflamen syreeni (Innocent White Lilac)..

Uskon, että raikkaista tuoksuista moni suomalainen nainen pitää, jos saa vähän yleistää. Esimerkiksi Versacen Bright Crystal on usein ihan myydyimpien tuoksujen ensimmäisiä pohjoismaisissa nettikaupoissa. 

Vierailija
8772/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun tulee kohta se "armas aika ja suvi suloinen", syreenit kukkivat..Jos rakastat syreenien tuoksua, kokeile Issey Miyaken uutta A Drop D'Issey-tuoksua. Siinä syreeni tuoksuu suloisena ja raikkaana, tuoksussa on myös puuterista nyanssia. Mutta mä havaitsen siinä myös kastetta - Issey Miyaken tuoksuissa on usein vesiaromi yhtenä tunnusomaisena nuottina.

Tuota uutta tuoksua oli Sotckalla. 30 ml maksoi jotain 65 euroa.

Onpa hintava geneeriseksi tuoksuksi. 

En ole arvostelun kirjoittaja, mutta mitä kummaa tällainen kommentti tarkoittaa? Luin oikein tarkkaan tekstin läpi, enkä löydä siitä mainintaa, että tuoksu olisi "geneerinen". Eli se on sinun mielestäsi geneerinen? Mitä tarkoitat sillä? Jotain negatiivista kaiketi, tyyliin "yleinen, tavallinen", koska ihmettelet "korkeaa hintaakin"?

Avaa hyvä ihminen hieman lisää asiaasi, jos sinulla on mielipide kyseisestä tuoksusta! Kerro meille mikä siinä viehätti sinua, mikä ei.

Täällä on todellakin vallalla sellainen niche-mania. Kaikki muut ovat geneerisiä paitsi jotkut Zoologin punapersapinan anukselle haisevat, ylihintaiset odöörit. :D prkl

*

Tuo A Drop D'Issey on kaunis tuoksu, kevään ja kesän henkeen sopiva, jota siis lämpimästi suosittelen syreenin ystäville, jotka pitävät  kevyistä kukkaistuoksuista. Itse kuulun tähän tylsään kategoriaan, rakastan kevyitä, raikkaita tuoksuja, poikkeuksena muutama itämainen oud-tuoksu. Issey Miyakella on oma, persoonallinen tyylinsä.

Olen Zoologistin tuoksujen ystävä JA kanssasi samaa mieltä :) Mitään tämmöisiä klikkiytymisiä ei kaivata täällä. Saa tykätä halpiksista, taviksista, suosituista, ja  niistä meritursaista ja majavanpyllyistä.

Kiva :) ja minusta Zoologist on oikeasti hienosti erilainen tuoksusarja, ei mun juttu, mutta pidän myös siitä, etttä on monelaista ja myös kokeilevaa. Nuottien perusteella kolibri voisi kiinnostaa kokeilla.

Kerran, kun olin pahassa flunssassa, viihdytti tytär minua näyttämällä Fragranticasta kaikki Demeterin tuoksut ja naurettiin niitä yhdessä. Niillä on tuoksu jokaiselle aivastukselle, näin kärjistäen :D 

Vierailija
8773/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaupunkiin tai maahan liität lempituoksusi, jos pitää valita?

Itse nimittäin en yhdistä YSL:n Parisia Pariisiin vaan Helsinkiin.

Vierailija
8774/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset nilkkavinkistä! Olen itselleni kokenut Elie Saabin Girl Of Now -tuoksun ranteissa liian voimakkaana, vaikka olenkin vahvojen tuoksujen ystävä ja hajuaistini on jossain määrin heikentynyt. Nyt helteillä kokeilin suihkia sitä nilkkoihin ja sehän toimi! Pitkän kesämekon, paljaiden nilkkojen ja kuumuuden yhdistelmä avasi minulle tämän tuoksun aivan eri tavalla.

Vierailija
8775/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun vastasitte tuohon kyselyyni Parfyymi-Klikkaus -sivustosta. En toistaiseksi sieltä uskalla tilata.

Olen tilannut tuolta esim Lancomen ja Guerlainin meikkejä ja olen varma, että ovat aitoja. Kyllä esim meikkivoiteesta huomaa jos laatu ei ole samaa kuin edellisessä muualta ostetusta tuotteesta. Kun tilasin Clarinsin seerumin huomasin, että pakkauksessa oli maininta, että myydään vain lentokentillä ja pullokin oli vähän erilainen kuin kaupoissa myytävät.

Olen tilannut myös monia hajuvesiä, eikä ikinä ole tullut oloa, että olisi feikki. Ne sivut ovat kieltämättä epämääräiset ja voi olla, että joku on saanut epäaidon tuotteen. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
8776/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin Parfumdreams sivulta Diorin forever and ever tuoksun. Olen aiemmin ostanut Kicksistä. Tämä pullo tuoksuu aivan erilaiselta. Voimakas alkoholin tuoksu vain ja kesto heikko. Ei ole makeaa tuoksua kuten edellisessä pullossa. En suosittele tilaamaan tuolta. luulen että voi olla feikki.

Vierailija
8777/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on vuorossa Chloen rose tangerine. Sopii ihanasti keväiseen lomapäivään jonka aion viettää kesään heräävässä puutarhassa kukkia istuttaen.

Monissa Chloen tuoksuissa on aluksi joku sellainen nuotti joka tuntuu aiheuttavan ikävän tunteen vatsassa / päänsärkyä.. Se kuitenkin häviää tuoksun kehittyessä ja muuttuessa hienostuneen kukkaiseksi ja puuteriseksi. Ovatko muut parfyymifanit huomanneet tätä?

Vierailija
8778/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastan raikkaita tuoksuja mm. Moschinon Toy 2 ja Nina Riccin Bella. Nää on vissiin tuoksuja, mistä kauheen moni ei pidä?

Uskon, että raikkaista tuoksuista moni suomalainen nainen pitää, jos saa vähän yleistää. Esimerkiksi Versacen Bright Crystal on usein ihan myydyimpien tuoksujen ensimmäisiä pohjoismaisissa nettikaupoissa. 

Toisaalta pohjoismaisista kaupoista ostetaan sitä mitä niissä myydään. En ole käyttänyt muita pohjoismaisia netkauppoja kuin HH:ta, eikä siellä juuri nicheitä ole tarjolla. Eikä se taida edes olla enää suomalainen sekään.

Eipä tässäkään ketjussa moni taida pohjoismaisista kaupoista ostaa.

Ehkä valaisevampi olisi tilasto, jossa olisi kartoitettu mistä suomalaiset ostavat.

Vierailija
8779/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin Parfumdreams sivulta Diorin forever and ever tuoksun. Olen aiemmin ostanut Kicksistä. Tämä pullo tuoksuu aivan erilaiselta. Voimakas alkoholin tuoksu vain ja kesto heikko. Ei ole makeaa tuoksua kuten edellisessä pullossa. En suosittele tilaamaan tuolta. luulen että voi olla feikki.

Testasin Kicksissä ja myyjä kehui, että "tämä on todella suosittu tuoksu".

Minusta se oli juurikin tuollainen alkuun alkoholinen ja "hennon vaaleanpunainen" ja kaiken kaikkiaan yleiskuvaukseltaan ja kestoltaan heikko. Jotenkin lattea vaikutelma jäi. 

Onkohan se reformuloitu?

Vierailija
8780/19545 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähtee näytetilaus. Mutta mitä tilaisin? Listalla on ainakin Zoologist Squid ja Hummingbird, Nightingale (aiemmin kokeiltu jo Dragonfly), Ellis Brooklyn Salt, Kurkdjian Rose, Jo Malone Tangy rhubarb collection, joku Malle..