Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Jahas, kohta on taas nettikirppikset pullollaan Balenciagan Florabotanicaa. Aina kun täällä hehkutetaan jotain, niin näköjään moni tilaa sokkona, esim. White Teata ja Girl in Capria tuli kohta monta pulloa myyntiin niiden hehkutusten jälkeen.
Minun testerinikin menevät ilmaiseksi ystäville. Viimeisimmästä erästä löytyi yhdelle lemppari ja nyt tiedän mitä ostaa lahjaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Florabotanicassa on tosi ruma pullo. Viivakoodia? Sopii näille kulutusfriikeille tosin.
Ai? Minusta pullo on kaunis. Mutta pidänkin kaikesta graafisesta. Minusta taas esim. Herreran Good Girlissä tai useimmissa Moschinoissa on kauhea pullo.
Tiedän ihmisen, jonka mielestä Good Girlin pullo on kauhea, mutta tuoksu ihana.
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsisitte irralleen suklaapuotiin tai hajuvesiputiikkiin, kumpaan menisitte?
Molemmat olis parasta laatua.
Hajuvesiputiikkin. Inhoan suklaata ja saan siitä migreenin :D
Näytteiden testaaminen jatkuu. Ihmetyttää näissä muutamassa Montalen tuoksussa, että mikä on se pistävä, pontikkamainen alkulemahdus näissä ja melkein kaikki muuttuvat mun iholla lopulta partavaahdon tuoksuisiksi.
Jo Malonen Peony blush and suede on nimensä mukaisesti lempeän makeahko ja pehmeä kukkaistuoksu, jossa erottuu ihan selvä mokkanahka pohjalla. Tässä on jotakin ihanaa, mutta ehkä nahkaa hivenen liikaa mun makuuni.
Yllättävä ihanuus miesten tuoksujen puolelta oli Thierry Muglerin Kryptomint. Alkuun ihan överi pommi, mutta muuttuu iholla ihanan minttuiseksi ja vaniljaiseksi sokeriksi. Nuuhkin koko illan miehen niskaa ihan kuumissani 😁🙈 Tämä tuoksu Ei varmasti miellytä kaikkia, mutta minä hankin ehdottomasti tätä miehelleni pullollisen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, kohta on taas nettikirppikset pullollaan Balenciagan Florabotanicaa. Aina kun täällä hehkutetaan jotain, niin näköjään moni tilaa sokkona, esim. White Teata ja Girl in Capria tuli kohta monta pulloa myyntiin niiden hehkutusten jälkeen.
Minun testerinikin menevät ilmaiseksi ystäville. Viimeisimmästä erästä löytyi yhdelle lemppari ja nyt tiedän mitä ostaa lahjaksi :)
Useimmista ostamistani tuoksuista hankin aina ensin testerin, juuri siksi että saan heittää hutiostokset roskiin kun kukaan ei osta ellei myy 75% tappiolla. Florabotanicaa olen käyttänyt jo monta pullollista.
Nyt taitaa olla aika valmistautua jo ensi talveen. Ilmianna täydellinen nahkatuoksu! Siis aito nahka eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Näytteiden testaaminen jatkuu. Ihmetyttää näissä muutamassa Montalen tuoksussa, että mikä on se pistävä, pontikkamainen alkulemahdus näissä ja melkein kaikki muuttuvat mun iholla lopulta partavaahdon tuoksuisiksi.
Jo Malonen Peony blush and suede on nimensä mukaisesti lempeän makeahko ja pehmeä kukkaistuoksu, jossa erottuu ihan selvä mokkanahka pohjalla. Tässä on jotakin ihanaa, mutta ehkä nahkaa hivenen liikaa mun makuuni.
Yllättävä ihanuus miesten tuoksujen puolelta oli Thierry Muglerin Kryptomint. Alkuun ihan överi pommi, mutta muuttuu iholla ihanan minttuiseksi ja vaniljaiseksi sokeriksi. Nuuhkin koko illan miehen niskaa ihan kuumissani 😁🙈 Tämä tuoksu Ei varmasti miellytä kaikkia, mutta minä hankin ehdottomasti tätä miehelleni pullollisen!
Mugler-fani lukee täällä lumoutuneena 😍 Kuulostaapa upealta tuo Kryptomint, nimeä myöten! Voisiko ajatella että unisex, sopisi naisellekin?
Vierailija kirjoitti:
Mä näin Rosabotanicaa jossain saksalaisessa
kaupassa.
Että sitäkin vielä saa jos on valmis pulittamaan.Nyt alkaa tuntua että onkohan tää irtoamassa
lapasesta tää homma?
Pulloja on nyt vanhat mukaan lukien kymmenisen. Ja näytteitä (köh!) viitisenkymmentä. Pari tilausta on sisällä (köhköh)Mutta puolustaudun sillä että itepähän maksan ja hyvät tuoksut hivelevät sielua!
Sitä paitsi tilasin ja maksoin 10, sain 13.
Joten ei ihme että kertyy.😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaupassa.
Että sitäkin vielä saa jos on valmis pulittamaan.Nyt alkaa tuntua että onkohan tää irtoamassa
lapasesta tää homma?
Pulloja on nyt vanhat mukaan lukien kymmenisen. Ja näytteitä (köh!) viitisenkymmentä. Pari tilausta on sisällä (köhköh)Mutta puolustaudun sillä että itepähän maksan ja hyvät tuoksut hivelevät sielua!
Joten ei ihme että kertyy.😬
Kuule, kaikki on suhteellista. Mun mielestä noi sun määrät on hyvin pieniä, multa löytyy ”pikkasen” enemmän...😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mugler-fani lukee täällä lumoutuneena 😍 Kuulostaapa upealta tuo Kryptomint, nimeä myöten! Voisiko ajatella että unisex, sopisi naisellekin?
Kaikessa makeudessaan tässä on kyllä feminiinisiä piirteitä. Itse asiassa laitoin tätä äsken omaan ranteessani että saan nuuskia ihan kunnolla. Voin kuvitella että joku nainenkin tätä käyttää, tosin alkutuoksu on miehekäs ja hyvin tymäkkä. Mutta näin iholla hetken oltuaan ihana...
Tainnutusilta menossa.
Se miksi lahjanäytteet on niin jännittåviä: saan jotain mistä ehkä pidän hirveästi, mutten olisi
itse tilannut.
Kuten BDK Parfums: Creme de Cuir.
Nahkaa, hedelmiä, puuta, myskejä ym. eikä kukan kukkaa!
Ja Orto Parisi: Seminalis. Tuoksuu metsälle ja pihkalle, mutta ei siihen tavalliseen partavesityyliin, vaan aidon unisexisti.
En pysty edes näistä kahdesta päättämään kumpi on ihanampi. Ja vielä 11 näytettä kokeilematta😍😃🐯
Vierailija kirjoitti:
Nyt taitaa olla aika valmistautua jo ensi talveen. Ilmianna täydellinen nahkatuoksu! Siis aito nahka eikä mitään muuta.
Jos haluat nähkatuoksun, joka todella jytisee, niin kokeile Acqua di Parman Leather. Kuin S/M -klubille kävelisi, voi melkein kuulla ruoskan viuhuvan :). Yllättävä veto parfyymitalolta, jonka vahva osaaminen on eleganteissa herrasmies-sitruksissa! Tai ehkä tämä on se sitrusmiehen varjoisampi puoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaupassa.
lapasesta tää homma?
Joten ei ihme että kertyy.😬Kuule, kaikki on suhteellista. Mun mielestä noi sun määrät on hyvin pieniä, multa löytyy ”pikkasen” enemmän...😂
Mutta kun mä oon vasta kuukauden harrastanut. Ja kyllä noita näytteitä on vissiin vähän enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaupassa.
lapasesta tää homma?
Joten ei ihme että kertyy.😬Kuule, kaikki on suhteellista. Mun mielestä noi sun määrät on hyvin pieniä, multa löytyy ”pikkasen” enemmän...😂
Mutta kun mä oon vasta kuukauden harrastanut. Ja kyllä noita näytteitä on vissiin vähän enemmän...
No sittenhän sulla onkin jo aika paljon! Mä olen harrastanut täysillä jo kymmenisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaupassa.
lapasesta tää homma?
No sittenhän sulla onkin jo aika paljon! Mä olen harrastanut täysillä jo kymmenisen vuotta.
Mutta ei tässä mitään ole hukkaan mennyt.
Mulla on tämmönen teho-opiskelujakso näin alkuun. Näytteet pannaan talteen ja nautitaan loppuun asti. Paitsi mahdottomat lähtee kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna Hermès Elixir des Merveilles
Miten vuonna 2006 lanseerattu tuoksu voikaan olla niin "vintage"? Käytän vintage-sanaa nyt adjektiivina kuvaamaan kaunista, persoonallista tuoksua. Tuoksua, jossa ei ole yhtään valkoista kukkaa, vain lineaarinen rivi nuottien aatelistoa.
Suihkautin, pidin alkutuoksusta, unohdin koko testauksen kiireiden takia ja havahduin pari kertaa "täällä jossain tuoksuu jokin todella hyvä". Ja sitten tajusin sen olevan minä. Rakastan tätä tuoksua, pelottaa mennä tutkimaan hintaa sillä tämä on niitä täydellisiä napakymppejä, jotka osuvat juuri omaan hajuhermooni ja olen ihan myytyä naista.
Pullokin on kaunis. Nimestä puhumattakaan. Ihmeellinen päivä, kuin olisin juonut ihmeellistä eliksiiriä tänään.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan tästä tuoksusta tänne. Löysin sen toissapäivänä. Periaatteessa vanhemman rouvan tuoksu, mutta ihmettelin aina keittiössä käydessäni mikä ihana siellä tuoksuu. Sitten tajusin, että se on tämän tuoksun testilappu. Erikoista tässä tuoksussa on se, että kun sitä yrittää tiiviisti haistella, ei tavoita sitä etsimäänsä tuoksua. Mutta kun saa vain häivähdyksen yllättäen, niin se on taivaallinen. Mikähän se ainesosa on, joka niin ihanalta tuoksuu?
Mitä mieltä olette Bottega Venetan tuoksuista?
Kaikki mitä posti tänään toi oli mieleen.
Melkein.
Mutta oli tummempiakin sävyjä ja semmosta mitkä jää yhteen näytteeseen.
Serge Lutens: Serge Noire.
Tätä en olisi tilannut koska se kuulosti synkän, armottoman maskuliiniselta. Mutta posti toi, niin analysoidaan. Aistin savua, puuta, väkevää pihkaa, kuvittelen viskin ja mustan kahvin.
Ei juuri valoisuutta. Lopussa nousevat mausteneilikka ja kaneli pehmentämään.
- Kokeilen myöhemmin keventää tätä ruusulla tai appelsiininkukalla, kyllä se tulee käytettyä.
Mendittorosa: Athanor.
Maskuliininen tämäkin, mutta halusin silti kokeilla. Elämys: kävelen taas Etnan rinnettä rousk rousk rousk laavakivi murenee kenkien alla. Illuusio on täydellinen ja on kiva päästä Sisiliaan neljällä eurolla, mutta en mä tältä halua tuoksua. Ja tämä rikinkatku on niin vahva, että sitä ei ruusuilla peitetä.
😐Les Liquides Imaginaires: Desert Suave (taateli, appelsiininkukka, seesaminsiemen, kardemumma, seetri, mandariini, ruusu) Makea, appelsiininen, kitkerähkö. En kovinkaan paljon tykkää. Kumma. Aineslistan perusteella pitäisi kyllä, mutta tämä muuttuu ihollani pistävän pissaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän testituoksuna by Kilianin Woman in gold. Olen kokeillut useampia Kilianeita, eivätkä ne monesti oikein toimi minun iholla. Tämänkin latvatuoksu oli alkuun hyvin synteettinen, muovimainen ja sitruuna tuoksui mielestäni lähinnä vessanpesuaineelle. Olin ihan valmis pistämään näytteen kiertoon, mutta päiväunien jälkeen löysin ranteestani pohjatuoksun, joka on mukavan pehmeä, puuterinen vanilja- ja sitrustuoksu. Täytyy näköjään kokeilla tätä vielä uudelleen.
Oliko näihin Kilianin tuoksuihin saatavilla niitä ihania "hajuvesipullokoteloita"? Sellaisia turhakkeita, joita alkaa heti himoita kaappeihinsa.
Nose Parisilla on myös, toki hintakin pompsahtaa 70 euroa ylöspäin laatikon kanssa
Ainakin Originesilla näkyi niitä, kultaisia käärmeitä luikerteli pinnalla, hienon näköisiä.