Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8281/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa näytteidenvaihtofoorumia?

On näytteitä jotka on omalta osalta loppuunkäsitelty, ne olisi kiva vaihtaa.

Joskus yksi tai kaksi kokeilua riittää.

Silloin putkessa on vielä paljon jäljellä.

Vierailija
8282/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tätä paikkaa mainittu tässä ketjussa:

https://tuoksufoorumi.fi/

Joskus tuli seurattua tuota, mutta eihän sitä tähän Vauvaan voi verrata, kun täällä on niin mukavan vilkasta tämä keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8283/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuttelin Mennen parfyymiä.

Vierailija
8284/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aamulla, että mikä sopisi lauantain testituoksuksi paremmin kuin Histoires de Parfums 1889 Moulin Rouge. Suhtauduin tähän ennakkovarauksella, sillä kallistun enemmän maskuliinisiin nuotteihin ja tämä jos mikä kuulostaa feminiiniseltä.

Mitä vielä, turhaa pelkäsin. Alku on hyvin keveä, iloinen ja sekunnissa kadonnut. Omaan nenääni nousee voimakkaimpana patsuli heti alussa. Ensimmäinen reaktioni pysyy pitkään: tämä on täsmälleen se tuoksu, mikä leijuu itämaisissa kaupoissa, basaareissa ja intialaista halpisvaatetta, suitsukkeita ja koruja myyvissä putiikeissa. Tuoksutikut, vähän pölyä ja puuvillaa, kiliseviä rannekoruja, kukkaa, mausteisuutta.

Odotin jotain nuorempaa ja kevyempää, ja kun sain tuon basaarimielikuvan karistettua niin on tässä muutakin: puuterisuutta, meikkejä, hiuslakkaa. Tämä on kuin koulun pukuhuone jumppatunnin jälkeen tai etkot kasari-ysäriltä, kun jokainen on suihkaissut omaa parfyymiään ja meikkaa vimmatusti ja musiikin yli kuuluu tyttöporukan iloinen höpötys ja kikatus.

Kuin pullosta löytyvä bileet naapurissa, hieman ärsyttävä, paljon houkutteleva. Saa kaipaamaan seuraa. Vähän tuhma ja aika seksikäs. Taidan pitää tästä.

Vierailija
8285/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän just sanonut muutama sata viestiä sitten, että kyllästytte tuoksuihin, mitä jatkuvasti tilailette. Ja siihen sitten tuli hurskasta päivittelyä, että kuinka voit kyllästyä TAIDETEOKSEEN? Hah hah. Enemmän teillä niitä huteja on kuin osumia!

Huomaathan rakas palstaystävä, että aika moni testaa pieniä, pikkuriikkisiä testituoksuja? Niitä voi tilata esim. 1 ml ja hinta on esim. 2€. On tosi järkevää itse asiassa tehdä näin, ei tule niitä hutiostoksia. Ensin kokeilee, mistä todella pitää ja sitten vasta tilaa / ostaa kokonaisen pullollisen.

Vierailija
8286/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteilla valitsette tilattavat testituoksut? Itse olen mm

- selannut valikoimia

- tutkinut netistä mm Fragranticasta nuotteja

- etsinyt mm. tässä ketjussa mainittuja

- hakenut klassikkotuoksuja, joita en ole koskaan kokeillut

Vierailija
8287/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Molinardin Nirmala. Tätä olen havitellut pitkään, mutta yleensä kaikkialta loppu, meinasin jo tilata Ranskasta suoraan Molinardilta, mutta sitten sattui löytymään muualta edullisempaan hintaan. Tämä on gourmand jossa on myös hieman raikkautta. Kirpeän hapan mango, ehkä vähän jopa raaka, tuoksuu tässä päällimmäisenä. Lisäksi tässä on vaniljaa joka saa aikaan gourmandin vivahteen. Lisäksi tuoksuu patsuli. Muitakin nuotteja löytyy mutta nuo ehkä nousevat itsellä eniten esiin. Tätä on verattu alkuperäiseen Angeliin mangolla höystettynä, ja kieltämättä jotain samoja elementtejä löytyy. Ei kuitenkaan voi sanoa että samanlaiset tuoksut olisivat.

Vierailija
8288/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD: Declaration / Cartier (for men, naisella, mutta kuka näitä gender-rajoja tuoksuissa kunnioittaa). Tämä valinta tapahtui vähän puolivahingossa, kun käsi osui tällaiseen anteliaaseen 5 ml näyteputkiloon, josta päätin ottaa ensimmäisen koesuihkauksen (aion joka tapauksessa vaihtaa viikkosiivouksen ja suihkun jälkeen Versacen Dreameriin, jota tuli eilen postissa iso pullo, ja johon ehdin oikeasti vähän rakastua ja todeta keväisen sadepäivän runotuoksuksi).

Mutta Declaration. Ehdin jo todeta, että nääh, toimistotuoksu, mitä tällainen tekee ihollani kotosalla lauantaina, sehän on kuin beige trenssi. Laadukas ja hyvä, mutta kuuluu hyvin säänneltyyn ja julkiseen elämään. Sitten jotain tapahtui ja pääsin yhtäkkiä mukaan tähän tuoksuun, ja totesin, että se on hienovarainen, keskittymistä vaativa ja älykäs. Kitkerää appelsiinia, nerolia, mausteita (ainakin kumina ja korianteri tuntuvat, ja kataja ja inkivääri), vihreyttä, vähän teetä ja sitten vielä nahkaa - tästä ei nuuhkittava lopu, kun sille antaa huomionsa. Mutta kuten alussa totesin, se saattaa mennä hajamieliseltä kokonaan ohi, niin kuiskaavaa on tuo meno. Kauniisti sekoitettu ja mielenkiintoinen klassikko.

Vierailija
8289/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin itse ruokakaupassa myytävään Oscar de la Rentan rose tuoksuun. Siinä tuoksussa on jotain todella tuttua...en vain saa päähäni mitä. Mutta ihana ja kestävä ruusutuoksu. Pakko varmaan ostaa se äitienpäivälahjaksi itselle.

Vierailija
8290/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuin itse ruokakaupassa myytävään Oscar de la Rentan rose tuoksuun. Siinä tuoksussa on jotain todella tuttua...en vain saa päähäni mitä. Mutta ihana ja kestävä ruusutuoksu. Pakko varmaan ostaa se äitienpäivälahjaksi itselle.

Ruokakaupassa?

Vierailija
8291/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupassa?

Joo lähi cittariin oli tullut Oscar de la Rentan tuoksuja. Oli tuo Rose, sitten taisi olla Jasmin ja neroli...en ihan varma ole noista muiden nimistä.

Vierailija
8292/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin huomasin että näitä oli tullut Citymarketiin. Isot 100 ml pullot. Minusta se ruusutuoksu oli aika synteettisen ja keinotekoisen tuoksuinen. Mutta makuasioitahan nämä. Ehkä kun en ole ruusutuoksujen ylin ystävä muutenkaan, arvioin niitä ekstrakriittisesti. Harmi ettei siellä näkynyt Oscar Lavenderia, se on tosi ihana gourmandtuoksu. Siellä taisi olla ainakin Tropical ja Jasmin ja joitain muitakin. En ehtinyt tuoksutella, ruusua oon haistanut aiemmin. Täytyy seuraavalla kerralla testata noita, jasmiini ainakin kiinnostaa.

Vierailija
8293/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin huomasin että näitä oli tullut Citymarketiin. Isot 100 ml pullot. Minusta se ruusutuoksu oli aika synteettisen ja keinotekoisen tuoksuinen. Mutta makuasioitahan nämä. Ehkä kun en ole ruusutuoksujen ylin ystävä muutenkaan, arvioin niitä ekstrakriittisesti. Harmi ettei siellä näkynyt Oscar Lavenderia, se on tosi ihana gourmandtuoksu. Siellä taisi olla ainakin Tropical ja Jasmin ja joitain muitakin. En ehtinyt tuoksutella, ruusua oon haistanut aiemmin. Täytyy seuraavalla kerralla testata noita, jasmiini ainakin kiinnostaa.

Ja nämä eivät ole siis nimestään huolimatta mitään solinote tuoksuja, esim. Lavenderista löytyy seuraavat nuotit; (kopioitu Amazonista) orange, basil, galbanum, peach, gardenia, jasmine, tuberose, rosemary, cyclamen, lavender, orchid, patchouli, sandalwood, vetiver, lavender and amber.

Vierailija
8294/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tuoksuja taas testissä. JPG Le Male on jostain syystä jäänyt tuoksuttamatta vaikka on ilmeisesti ollut todella suosittu aikoinaan. Ei ehkä ihan suotta, mutta itse en pääse yli laventelista, jonka tuoksua en vaan voi sietää. Yritän ajatella tätä vähän mokkaisen pehmeänä vanilja-tuoksuna, ja onhan tämä hyvä, mutta ilmeisesti juuri tuo laventeli on mulle hieman liikaa. Ymmärrän silti miksi on niin suosittu tuoksu ollut aikoinaan. Sen sijaan en ymmärrä Creedin Aventuksen hypetystä, etenkään hintaansa nähden. Ei tämä ole ihan huono, mutta jotenkin aika mitäänsanomaton mun nenään. Pitää vielä miehen iholla testata näitä, nyt omissa ranteissa fiilis on tämä.

Vierailija
8295/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän just sanonut muutama sata viestiä sitten, että kyllästytte tuoksuihin, mitä jatkuvasti tilailette. Ja siihen sitten tuli hurskasta päivittelyä, että kuinka voit kyllästyä TAIDETEOKSEEN? Hah hah. Enemmän teillä niitä huteja on kuin osumia!

Huomaathan rakas palstaystävä, että aika moni testaa pieniä, pikkuriikkisiä testituoksuja? Niitä voi tilata esim. 1 ml ja hinta on esim. 2€. On tosi järkevää itse asiassa tehdä näin, ei tule niitä hutiostoksia. Ensin kokeilee, mistä todella pitää ja sitten vasta tilaa / ostaa kokonaisen pullollisen.

Näin juuri!

Näyte on erinomainen keksintö. En enää tiedä mistä sain tiedon niistä, varmaan tästä ketjusta.

Yleensä näytteet käyttää mielellään loppuun.

Johan ne on seulonut nuottien perusteella.

Mulla on nyt n. 70 näytettä.

5 voisin vaihtaa, 4 olen lahjoittanut pois.

Eli jopa näytteistä valtaosan haluan käyttää itse loppuun. Joitain (5-7) olen jo tilannut lisää. Yhden pullona.

Vierailija
8296/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteilla valitsette tilattavat testituoksut? Itse olen mm

- selannut valikoimia

- tutkinut netistä mm Fragranticasta nuotteja

- etsinyt mm. tässä ketjussa mainittuja

- hakenut klassikkotuoksuja, joita en ole koskaan kokeillut

- Tutkin fragranticasta nuotteja.

- Luen fragrantican raadin arvosteluja.

- Kiinnostun jostain sarjasta tai merkistä, joka mainitaan kiittävään sävyyn fragrantican keskusteluissa.

- Joskus valitsen summamutikassa esim. Aromatista niche-sarjan josta en tiedä mitään ja tutkin sen tarjontaa. Näin löysin Mendittorosan, Orto Parisin, Masque Milanon ja The Merchant of Venicen.

- Joskus kiinnostus lähtee siitä, että näyte on tarjouksessa. Toki silloinkin tarkistan nuotit.

- Zoologistiin kiinnostuin tämän ketjun perusteella.

Vierailija
8297/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin kokeilla halpoja designereita.

Niistäkin voi löytyä kelvollisia, jopa hyviä.

Tällä kertaa niin ei käynyt.

Cartier: Eau de Cartier. Sitruksia, kukkia, puita, myskiä.

Ok, mutta mitättömän heikko. Kestää tunnin.

EA: White Tea. Haistan vain hennon viikunan, mitä tässä ei edes ole. Haihtuu alle tunnissa.

Ferrari: Pure Lavender.

Luovutan. Parfyymissa ei saa aitoa laventelinkukan tuoksua. maskul. Kestää kyllä jopa suihkun ja tulee käytettyä, koska partavesimäisyys lientyy loppua kohden.

Juicy Couture: Juicy Couture. Jotain makeaa, karamellimaista tässä on. Haihtuu tunnissa.

Lanvin: Jeanne Lanvin. Vintage oli kuulemma kestävä ja kallis pullo. Valitsin tämän kokeiltavaksi vadelman ja karhunvatun perusteella. Tulos: olematon, luonteeton, synteettinen hedelmäliru. 30 min. Hinta pari kymppiä, mistä olisi voinut päätellä.

Vierailija
8298/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Molinardin Nirmala. Tätä olen havitellut pitkään, mutta yleensä kaikkialta loppu, meinasin jo tilata Ranskasta suoraan Molinardilta, mutta sitten sattui löytymään muualta edullisempaan hintaan. Tämä on gourmand jossa on myös hieman raikkautta. Kirpeän hapan mango, ehkä vähän jopa raaka, tuoksuu tässä päällimmäisenä. Lisäksi tässä on vaniljaa joka saa aikaan gourmandin vivahteen. Lisäksi tuoksuu patsuli. Muitakin nuotteja löytyy mutta nuo ehkä nousevat itsellä eniten esiin. Tätä on verattu alkuperäiseen Angeliin mangolla höystettynä, ja kieltämättä jotain samoja elementtejä löytyy. Ei kuitenkaan voi sanoa että samanlaiset tuoksut olisivat.

Mulla on tämän kanssa täysin spesifi lukihärö, luen sen joka kerta Nivalaksi. Molinardin Nivala. :-p Sama ilmiö kävi aikanaan Kamalata -oliivien kanssa, kerran nähtyä ei unohda.

SOTD on Nathalie Lorsonia, Lalique: Electric Purple. Minttua, aavistus marjoja, juurevaa patsulia, paluu vanhaan tuttuun Bondien jälkeen. Kevätboksi on nyt koluttu jälleen kertaalleen läpi ja todettu nykymuodossaan varsin vihreänvehreäksi ja vähän liian kukkaiseksi ollakseen täysin kotoisa. Piristää kyllä räntäsateisia aamuja, huokaus. 

Vierailija
8299/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin viimein kokeilemaan. Yvsl Mon Paris ja olisin niin halunnut pitää tästä tuoksusta! Alkunuotit olivat oikein lupaavat ja raikkaat, minkä huuruissa tepastelin ympäri kämppää pölyrätin kanssa. Mutta sitten, yhtäkkiä nenään tulvahtaa pakokaasumainen/savuinen tuoksu, jota nenäni ei vaan voi sietää. Mitä kauemmin tätä haistelin, sitä enemmän minua alkoi oksettaa ja päähän sattua. Oli pakko käydä pesemässä pois. (Oli kyllä hyvä pito, kauan sai rannetta hinkata).

Harmi kyllä menin tilaamaan sokkona 30 ml pullon mutta annoin ystävälle, joka sitten onneksi ihastui tähän. Ja jälleen kerran, tämä tuoksui kaverini iholla juuri niinkuin olisin sen halunnut tuoksuvan omallani.

N26

Vierailija
8300/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei YSL Mon Paris sovi. Ihan sama kokemus sikäli, että alkutuoksusta pidin, mutta sydäntuoksu oli sellainen, mikä mun nenässä tuoksuu tuoreelta sahanpurulta. En tiedä, mikä sen saa aikaan. Ihan sama häiritsi muutamassa Avonin tuoksussa. Siitä tulee päänsärky. Hirveä.

N57