Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8201/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, juuri hain Florabotanican! Jännittää!

Mä sain tekstarin, että saa hakea!

Kyllä, jännittää. Se voi sittenkin olla ihan

kamala.

Mitää, mulle ei ole tullut vielä Florabotanica ja tilasin ehkä päivää teitä ennen 😂 Täytyypä varmaan tsekata sieltä appsista missä paketti huitelee.

Jiihuu🙌🏻 Nyt on viimein minunkin Florabotanica postissa, heti töiden jälkeen hakemaan, en malta odottaa!

Vilkaisin vielä tilaustani. Muistin ostaneeni

50 ml:n putelin 45€:lla, mutta se onkin sadan millin pullo! Mikäs sen hauskempaa.

Eikä ainakaan tämä ole Saksan Notinossa halvempi. Se on 45,90€.

Vierailija
8202/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei näytteiden tilaajat, oletteko saaneet testaamistanne tuoksuista kutiavia ihottumia tai polttavia laikkuja????

Minulle tuli jostain tuoksusta iso punainen kutiava kohonnut laikku ranteen yläpuolelle 3 päivää sitten! : / Nyt en vaan muista mitä siihen ohimennen ajatuksissani laitoin koska minulla on niitä näytteitä 19 kpl rasiassa mutta oli jotkin joka ei kovin kauaa tuoksunut eli ei ollut mikään vahva tai mieleenpainuva. Notinolta tai Ausliebezumduftista oli, niitä mitä ne laittaa itse pikkutestereihin.

Kortisonivoidetta olen laittanut pari krt päivässä ja jouduin ottaa antihistamiinin kutinan takia sen jälkeen kun laitoin, vasta nyt on himmennyt se laikku, palautunut lähes ihon väriseksi.

En ole koskaan ollut iho-allerginen millekään, siksi tämä hämmästyttää kovasti. Mietityttää myös että uskallanko enää kokeilla niistä mitään vai käytänkö vessanraikastimina ilman ihokontaktia.

Olen allerginen ja herkkäihoinen (mutta EN tuoksuyliherkkä). En ole saanut mitään iho-oireita näytteistä. Testaan itse yhden tuoksun per päivä ja siirrän testatut eri paikkaan. Olisiko sinun turvallisempaa testata paperille nämä näytteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8203/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinpä pientä vertailua Notino.de/Notino.fi

Florabotanica 100 ml 45,90€/58,90€

Chanel no 19 100 ml 146,90 /147,90€

Chloe Nomade 75 ml 68,95€/55€

Lanvin Eclat d’arpege 100 ml 26,60€/28,90€

Atelier Cologne Clementine California 100 ml 108€/108€

Maison Margiela Replica Flower Market 100 ml 95€/95€

Juliette has a gun Mmmm... 100 ml 61,50€/72€

Vierailija
8204/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moodscentbarin lähetys näkyy lähteneen Puolasta eikä ole liikkunut viiteen päivään.

MSB ei tosiaan vaivaudu vastaamaan posteihin. Täytyy vaan kirjata tämä lähetys sitten tappioihin jos sitä ei tule.

Onneksi vaisto varoitti ettei kannata tilata isoa lähetystä jostain puolalaispuljusta.

"puolalaispuljusta" :o

Olen tilannut muutamasta kaupasta ja MSB:n paketti tuli hyvin perille ja se pakattu erittäin kauniisti. Muissa lähetyksissä ei todellakaan ollut kirjeitä, korttia, pakettinarua ja muuta.

Mitä jos nyt vain odottaisit paketin saapumista ennen kuin alat solvaamaan. Tuo ilmaisu on kyllä ihan ala-arvoinen. Ja jos paketti on lähtenyt niin eihän se ole lähettäjän vika, mikäli se makaa jossain postissa.

Vierailija
8205/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut näytteitä, joiden vahvuus on 'extrait de parfum'.

Onko se parfyymi vai sitäkin vahvempi?

Oli kumpi hyvänsä, niin ihmettelen näytteiden halpaa hintaa.

Näytteitä näkyy muutenkin saavan välillä uskomattoman halvalla.

Vierailija
8206/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moodscentbarin lähetys näkyy lähteneen Puolasta eikä ole liikkunut viiteen päivään.

MSB ei tosiaan vaivaudu vastaamaan posteihin. Täytyy vaan kirjata tämä lähetys sitten tappioihin jos sitä ei tule.

Onneksi vaisto varoitti ettei kannata tilata isoa lähetystä jostain puolalaispuljusta.

Olen tilannut muutamasta kaupasta ja MSB:n paketti tuli hyvin perille ja se pakattu erittäin kauniisti. Muissa lähetyksissä ei todellakaan ollut kirjeitä, korttia, pakettinarua ja muuta.

Mitä jos nyt vain odottaisit paketin saapumista ennen kuin alat solvaamaan. Tuo ilmaisu on kyllä ihan ala-arvoinen. Ja jos paketti on lähtenyt niin eihän se ole lähettäjän vika, mikäli se makaa jossain postissa.

Tietenkin on. Myyjä vastaa siitä, minkä tahojen kanssa se tekee yhteistyötä. Asiakas ei kuljetusfirmaa valitse.

Moodscentbarista saa vuotavia näytteitä, vääriä näytteitä, niiden tilausohjelma toimii miten sattuu ja kansainvälinen asiointikieli - mikäli mitään asiointia edes saadaan aikaan - on puola.

Nettikaupat ilmoittavat aikahaitarin, jonka sisällä paketti kulkee. Jos pakettia ei kuulu sovitussa ajassa, asiakkaalla on lupa reagoida.

Moodscentbar toimittaa lähetykset vain kotiin, ei noutopisteeseen, joten asiakkaan on pakko päivystää silloin kun paketti tulee. Siitäkin syystä on lupa odottaa että se tulee silloin kun oli puhe, eikä esim. 2 viikon päästä.

Jäikö jotain epäselvää vai joko tajusit?

Vierailija
8207/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin laatikostani unohtuneen tuoksun. Maroussia by Slava Zaitsev, jota myös Venäjän Christian Dioriksi on kutsuttu.

Ihanan lämmin ja pehmeä tuoksu.

Vierailija
8208/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko tilannut kortteja tai pakettinarua ja jäänyt ilman? Mitä häh??

Täällä keskustellaan hajuvesistä eikä lahjojen paketointimateriaaleista.

Vierailija
8209/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Myyjä vastaa siitä, minkä tahojen kanssa se tekee yhteistyötä. Asiakas ei kuljetusfirmaa valitse.

Moodscentbarista saa vuotavia näytteitä, vääriä näytteitä, niiden tilausohjelma toimii miten sattuu ja kansainvälinen asiointikieli - mikäli mitään asiointia edes saadaan aikaan - on puola.

Nettikaupat ilmoittavat aikahaitarin, jonka sisällä paketti kulkee. Jos pakettia ei kuulu sovitussa ajassa, asiakkaalla on lupa reagoida.

Moodscentbar toimittaa lähetykset vain kotiin, ei noutopisteeseen, joten asiakkaan on pakko päivystää silloin kun paketti tulee. Siitäkin syystä on lupa odottaa että se tulee silloin kun oli puhe, eikä esim. 2 viikon päästä.

Jäikö jotain epäselvää vai joko tajusit?

Olen eri kuin kenelle vastasit, mutta minäkin olen asioinut MSB:n kanssa. Tilauksen käsittelyssä ja postin kuljetuksessa meni kieltämättä jonkin aikaa - tosin olen joutunut odottamaan pitempäänkin - mutta kaikki tilaamani näytteet + muutaman ylimääräistä tuli perille hyvin ja siististi pakattuna. Paketti oli sen verran pieni, että mahtui postiluukusta, vaikka PostNord oli erikseen ottanut yhteyttä ja kehottanut valitsemaan lähipäivistä jonkun minulle sopivan toimitusajan (jonka tein, sekin sujui hyvin helposti).

Minulla oli yksi epäselvä asia koskien tilaustani, mistä lähetin MSB:lle sähköpostia. He vastasivat englanniksi heti seuraavana päivänä (huomasi tosin, että englanti oli heille hiukan hankala kieli) ja asia saatiin selvitettyä nopeasti.

Kaiken kaikkiaan minulla  ei ole mitään valittamista ja aion tilata heiltä toistekin.

En voi olla ajattelematta, että jos olet kirjoittanut viestisi yhtä aggressiiviseen sävyyn kuin täällä, niin se on ehkä syynä, miksi MSB ei vastaa hanakasti viesteihisi. Olen itsekin aspahommissa ja venyn mielelläni vähän ylimääräistä, jos asiakkaat ovat mukavia ja kohteliaita. Mutta jos paikalle tulee öykkäreitä, niin teen vain välttämättömän minimin.

Vierailija
8210/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Mitää, mulle ei ole tullut vielä Florabotanica ja tilasin ehkä päivää teitä ennen 😂 Täytyypä varmaan tsekata sieltä appsista missä paketti huitelee.

Jiihuu🙌🏻 Nyt on viimein minunkin Florabotanica postissa, heti töiden jälkeen hakemaan, en malta odottaa!

Joko sait? :D Miltä vaikuttaa?

Vierailija
8211/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Juuri testailin! Ensinnäkin, mielettömän upea tämä pullo. Näyttää vielä paremmalta kuin kuvissa. Ja ihana tuoksu, kaikkea mitä odotin, ellei enemmänkin. Tuoksuu tosiaan kuin kasvitieteelliseltä puutarhalta, jossa kukkien lisäksi kasvaa vihreitä kasveja. Tässä on myös jotain kirpeää, vähän sitruksista mukana. Kannabis ei onneksi tuoksu siltä itseltään, vaan tuo sellaisen vähän yrttisen, mausteisen vivahteen. Ehkä se tuo osaltaan sitä kirpeyttäkin. Tämä on myös jotenkin omaperäinen tuoksu. Kiva että oli näin onnistunut hankinta. On ollut huhua että tämä olisi lopetettu, joten senkin takia oli hyvä hetki tilata.

Vierailija
8212/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat aromatin näytteet tuoksuteltu.ensin taistelun Julietten aseista, MMM... sekä Lipstick fever. Ensin mainittu aika hyvä, makea tuoksu josta en oikein osaa erottaa eri aineksia. Tämän voisi melkein hankkia itselleni. Huulipunasta en sen sijaan edes lämmennyt, saati saanut kuumetta; todella voimakas partavesiefekti mun nenään. Häivähdys hyvää, vahamaista huulipunaa, mutta jotenki pistävä ja alkoholimainen tuoksu. Harmi, odotin tästä haastajaa Pradan Candy glossille.

Ihan hirveä oli Montalen Vanilla cake. Odotin ehkä jotakin kermakakkua, mutta tämä tuoksui oikein keinotekoiselle kaupan halvalle keksille, etenkin alkuun. Hieman tuoksu rauhoittui iholla mutta ei, tämä ei ollut pala kakkua minulle.

Onneksi näytteitä vielä riittää moneksi päiväksi 🤗

Vierailija
8213/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän testituoksuna by Kilianin Woman in gold. Olen kokeillut useampia Kilianeita, eivätkä ne monesti oikein toimi minun iholla. Tämänkin latvatuoksu oli alkuun hyvin synteettinen, muovimainen ja sitruuna tuoksui mielestäni lähinnä vessanpesuaineelle. Olin ihan valmis pistämään näytteen kiertoon, mutta päiväunien jälkeen löysin ranteestani pohjatuoksun, joka on mukavan pehmeä, puuterinen vanilja- ja sitrustuoksu. Täytyy näköjään kokeilla tätä vielä uudelleen.

Vierailija
8214/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Amouage Beloved. Toisena päivänä putkeen käytössä, nähdäkseni kyllästynkö tähän. 

Toistaiseksi en ole kyllästynyt. Beloved on juuri sellainen hiukan vintage-tyylinen kukkais-myskinen tuoksu, jossa on paljon erilaisia nuotteja joita en pysty erottelemaan toisistaan. Ei liian makea eikä överin kukkainen, vaan jotenkin pehmeä, hillitty ja elegantin naisellinen tuoksu. Sivettiä ja jotain majavanrauhastakin tässä muka on (huom! synteettistä), mutta minä en ainakaan haista mitään eläimellistä. Ehkä ne tuovat jonkinlaista "pörröistä pehmeyttä" ja syvyyttä kokonaisuuteen.

Voin laittaa tämän ostoslistalle, mikäli löydän pullon sopuhintaan. 

Amouaget on olleet minulle joko hittejä tai huteja, enkä aina ole voinut ennustaa mikä on mikä. Huteja ovat olleet merkin kevyemmät kukkaistuoksut: Reflection (vesinuotti on nenääni jotenkin pistävä), Ashore (miellyttävä, ilmava jasmiininen kukkaistuoksu, muttei ihan hintansa väärti) ja Love Mimosa (kamala, en osaa muuta sanoa). Ciel on nätti, mutta lopulta aika heikko ja mitäänsanomaton. Honour oli minusta tylsä. 

Huom. Nämä ovat omia mieltymyksiäni. Olen laidasta laitaan kokeilemalla oppinut, etten ole suurin kukkaistuoksujen ystävä. N50

Vierailija
8215/19545 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, kohta on taas nettikirppikset pullollaan Balenciagan Florabotanicaa. Aina kun täällä hehkutetaan jotain, niin näköjään moni tilaa sokkona, esim. White Teata ja Girl in Capria tuli kohta monta pulloa myyntiin niiden hehkutusten jälkeen.

Vierailija
8216/19545 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Amouage Beloved. Toisena päivänä putkeen käytössä, nähdäkseni kyllästynkö tähän. 

Toistaiseksi en ole kyllästynyt. Beloved on juuri sellainen hiukan vintage-tyylinen kukkais-myskinen tuoksu, jossa on paljon erilaisia nuotteja joita en pysty erottelemaan toisistaan. Ei liian makea eikä överin kukkainen, vaan jotenkin pehmeä, hillitty ja elegantin naisellinen tuoksu. Sivettiä ja jotain majavanrauhastakin tässä muka on (huom! synteettistä), mutta minä en ainakaan haista mitään eläimellistä. Ehkä ne tuovat jonkinlaista "pörröistä pehmeyttä" ja syvyyttä kokonaisuuteen.

Voin laittaa tämän ostoslistalle, mikäli löydän pullon sopuhintaan. 

Amouaget on olleet minulle joko hittejä tai huteja, enkä aina ole voinut ennustaa mikä on mikä. Huteja ovat olleet merkin kevyemmät kukkaistuoksut: Reflection (vesinuotti on nenääni jotenkin pistävä), Ashore (miellyttävä, ilmava jasmiininen kukkaistuoksu, muttei ihan hintansa väärti) ja Love Mimosa (kamala, en osaa muuta sanoa). Ciel on nätti, mutta lopulta aika heikko ja mitäänsanomaton. Honour oli minusta tylsä. 

Huom. Nämä ovat omia mieltymyksiäni. Olen laidasta laitaan kokeilemalla oppinut, etten ole suurin kukkaistuoksujen ystävä. N50

Kiintoisaa. Mulle Amouaget oli järjestään huteja.

Otin jostain syystä ne ohjelmaan heti aluksi.

Älytöntä, koska ne ovat kalliitakin.

Mutta tulipa tehtyä. 9 kokeiltu, niistä

kahta pystyn käyttämään irvistelemättä

tai ikävystymättä: Ciel ja Lilac Love.

Mainitsemasi Beloved Woman on mulle

tylsyyden huippu. En saa siitä irti muuta kuin

että se on hajuveden hajuinen hajuvesi.

En tunnistaisi, mutta kyllä se hajuvedeltä haisee.

Mimosa Love on mustakin huono: vain ällömakea.

Useimmat Amouaget ovat väsyttäviä tunkkaisia sotkuja.

Aloittelijan tietämättömänä piti pitkiä aineslistoja hienona asiana. Kuvitteli että

pullossa on ikään kuin enemmän tavaraa.

Nyt etsin lempituoksujani sinnikkäästi sellaisista, joissa pidän kaikista osista tai

ne ovat vähintään yhdentekeviä.

Jos yksikin aines ärsyttää tuoksu voi olla sillä

pilalla. Siis pilalla multa.

Vierailija
8217/19545 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, kohta on taas nettikirppikset pullollaan Balenciagan Florabotanicaa. Aina kun täällä hehkutetaan jotain, niin näköjään moni tilaa sokkona, esim. White Teata ja Girl in Capria tuli kohta monta pulloa myyntiin niiden hehkutusten jälkeen.

No, seuraava pääsee kokeilemaan.

Aina ei itselle sovi vaikka jollekin muulle sopii. 

Vierailija
8218/19545 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullollaan juu.

Meitä taisi olla ruhtinaalliset kolme (3)

ihmistä jotka ostivat Florabotanican tarjouksesta Notinosta.

Nyt hinta on jo palannut normaaliksi.

Mulle F. oli arpalippu. Ostin sen koska se on

kuulemma kuin olisi kasvitieteellisessä puutarhassa. Lempipaikkani. En ymmärrä miten noin kummallisilla ja vähillä aineksilla

päästään tähän tulokseen, mutta kohtahan se selviää kun noudan pulloni.

Joka tapauksessa uskon edes sietäväni

Florabotanicaa, koska en inhoa sen yhtäkään

rakennuspalikkaa. Parhaimmillaan se voi

olla loistoesitys.

Mun hajuveteni eivät nettikirppiksille

päädy. En viitsisi vaivautua moiseen.

Vierailija
8219/19545 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Juuri testailin! Ensinnäkin, mielettömän upea tämä pullo. Näyttää vielä paremmalta kuin kuvissa. Ja ihana tuoksu, kaikkea mitä odotin, ellei enemmänkin. Tuoksuu tosiaan kuin kasvitieteelliseltä puutarhalta, jossa kukkien lisäksi kasvaa vihreitä kasveja. Tässä on myös jotain kirpeää, vähän sitruksista mukana. Kannabis ei onneksi tuoksu siltä itseltään, vaan tuo sellaisen vähän yrttisen, mausteisen vivahteen. Ehkä se tuo osaltaan sitä kirpeyttäkin. Tämä on myös jotenkin omaperäinen tuoksu. Kiva että oli näin onnistunut hankinta. On ollut huhua että tämä olisi lopetettu, joten senkin takia oli hyvä hetki tilata.

Korjaan itseäni, tarkemmin testailtuani ei tuo kirpeys ole sitruksista (eikä nuoteissa ole edes mainuttu sitruksia), vaan mausteista ja yrttistä, tulee ehkä kannabiksen ja mintun sekoituksesta. Testailu jatkuu.

Vierailija
8220/19545 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullollaan juu.

Meitä taisi olla ruhtinaalliset kolme (3)

ihmistä jotka ostivat Florabotanican tarjouksesta Notinosta.

Nyt hinta on jo palannut normaaliksi.

Mulle F. oli arpalippu. Ostin sen koska se on

kuulemma kuin olisi kasvitieteellisessä puutarhassa. Lempipaikkani. En ymmärrä miten noin kummallisilla ja vähillä aineksilla

päästään tähän tulokseen, mutta kohtahan se selviää kun noudan pulloni.

Joka tapauksessa uskon edes sietäväni

Florabotanicaa, koska en inhoa sen yhtäkään

rakennuspalikkaa. Parhaimmillaan se voi

olla loistoesitys.

Mun hajuveteni eivät nettikirppiksille

päädy. En viitsisi vaivautua moiseen.

Tarkoittikohan hän, että monet muutkin ostavat jotka lukevat palstaa. Onhan täällä varmasti paljon sellaisiakin jotka eivät itse kirjoittele, mutta lukevat arvioita tuoksuista jne. Tuntuu kyllä vähän hurjalta, että pienellä parfyymiporukallamme olisi niin paljon vaikutusta, että ihan yleisesti näkyisi joidenkin täällä paljon kehuttujen tuoksujen määrässä kirppareilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä