Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8261/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mukavaa, että näytteet ovat niin edullisia, että niitä on ihan kiva ja helppo ostella.

Vierailija
8262/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pakettia haettavana. Eiköhän ne pidä meikäläisen poissa pahanteosta viikonlopun ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8263/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Bottega Venetan tuoksuista?

Knotia otan näytteen jos tulee tilaisuus.

Vierailija
8264/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääsisitte irralleen suklaapuotiin tai hajuvesiputiikkiin, kumpaan menisitte?

Molemmat olis parasta laatua.

En osaa valita, otan molemmat!

Vierailija
8265/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku niche-friikki kirjoitti:

Tainnutusilta menossa.

Se miksi lahjanäytteet on niin jännittåviä: saan jotain mistä ehkä pidän hirveästi, mutten olisi

itse tilannut.

Kuten BDK Parfums: Creme de Cuir.

Nahkaa, hedelmiä, puuta, myskejä ym. eikä kukan kukkaa!

Ja Orto Parisi: Seminalis. Tuoksuu metsälle ja pihkalle, mutta ei siihen tavalliseen partavesityyliin, vaan aidon unisexisti.

En pysty edes näistä kahdesta päättämään kumpi on ihanampi. Ja vielä 11 näytettä kokeilematta😍😃🐯

Mitä hedelmiä tuossa Creme de cuirissa on? Kiinnostaisi hankkia pari näytettä kyseiseltä merkiltä. Hedelmät ovat mulle vaan vähän ongelmallisia, varsinkin jos joku yksittäinen hedelmä tuoksuu voimakkaasti.  Nahka, myski ja kukkaisuuden puute vaikuttaa hyvältä. N50

Vierailija
8266/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromatin 10 ml:n näytteet olikin pakattu täysverisiin lasisiin parfyymipulloihin, joissa on hyvä suihkemekanismi ja kullanvärinen korkki.

Niinpä ostamani täyttöpullot ovat toistaiseksi turhia.

Notinolla ei ollut haluamaani Miller Harrisin Rose en Noiria. Se yllätti minut kolmella ruusuhajuvesinäytteellä! Kiva!

Sokko-ostot meni pieleen.

Jenny Glow Pomegranate haisee menthol-pastillille ja särkee päätä.

Hartaasti odotettu Florabotanica tuotti pettymyksen. Ei siinä mitään vikaa ole, se tuoksuu mun nenään vain vasta ajetulta heinikolta.

No jaa, voihan olla, että sitä arvostaa keskellä pimeintä marraskuuta.

Vierailija
8267/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartaasti odotettu Florabotanica tuotti pettymyksen. Ei siinä mitään vikaa ole, se tuoksuu mun nenään vain vasta ajetulta heinikolta.

Jatkoa.

F. tuntuu paremmalta asetuttuaan hieman. On siellä ruusu. Ja ainahan tätä voi ehostaa jollain kukkaisella.

Mutta kasvitieteellinen puutarha -efekti jäi kokematta.

Vierailija
8268/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa.

F. tuntuu paremmalta asetuttuaan hieman. On siellä ruusu. Ja ainahan tätä voi ehostaa jollain kukkaisella.

Ikävä kuulla ettei sinulla täysin täyttyneet odotukset Florabotanican suhteen. Itselle taas oli helpotus ettei ruusu tuoksu kovin voimakkaasti, kun mulla usein vaikeuksia ruusutuoksujen kanssa. Ehkä voit tosiaan koittaa kerrostaa sitä jonkun kukkatuoksun kanssa. Ja jatkaa testailua, eihän sitä tiedä vaikka ensivaikutelma hieman paranee vielä, niin kuin taisi osittain jo käydäkin.

Vierailija
8269/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainnutusilta menossa.

Se miksi lahjanäytteet on niin jännittåviä: saan jotain mistä ehkä pidän hirveästi, mutten olisi

itse tilannut.

Ja Orto Parisi: Seminalis. Tuoksuu metsälle ja pihkalle, mutta ei siihen tavalliseen partavesityyliin, vaan aidon unisexisti.

En pysty edes näistä kahdesta päättämään kumpi on ihanampi. Ja vielä 11 näytettä kokeilematta😍😃🐯

Mitä hedelmiä tuossa Creme de cuirissa on? Kiinnostaisi hankkia pari näytettä kyseiseltä merkiltä. Hedelmät ovat mulle vaan vähän ongelmallisia, varsinkin jos joku yksittäinen hedelmä tuoksuu voimakkaasti.  Nahka, myski ja kukkaisuuden puute vaikuttaa hyvältä. N50

Täsmälleen samaa mieltä, mielenkiintoisia nuotteja. Minä olen myös vähän anti-kukkainen.

Vierailija
8270/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainnutusilta menossa.

itse tilannut.

Tämä on tosiaan antoisa ketju, muiden kokeilujen myötä....itse otin talteen tuon Serge Noiren. Suitsuketta, pihkaa, viskiä, lupaava alku. :)

Vierailija
8271/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lisätä testattavien listalle tuon Florabotanican sillä rakastan leikattuja nurmikoita, vihreitä niittyjä ja kaikkea vihreää, kasvimaista, myös metsiä ja puita. Kukkia en niinkään, tai ainakin niiden pitää pysytellä tarpeeksi kaukana.

Vierailija
8272/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bond no 9 -testejä pari...

High Line, hyasintti ja tulppaani, varsin naisellinen, kulttuuritäti.

Fashion Avenue, mimosa, märkä koira ja halitoosi. Jotain meni sen kanssa siis kunnolla pieleen, ja vielä on selvityksessä oliko syynä tosiaan tuoksu vai auton ilmastointi.

Yleisvaikutelma Bondeista on amerikkalaisen näyttävä, joviaali ja iloisesti kirmaileva, kuten varsa kevätlaitumella. 1 suihkauksen annostelulla eivät tökkää terävinä nenään tai jää ärsyttävän irrallisiksi, mutta katoavat suht nopsaan. Menevät uusintatestiin öljykikalla, josko kesto paranisi.

Vierailija
8273/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa.

Ikävä kuulla ettei sinulla täysin täyttyneet odotukset Florabotanican suhteen. Itselle taas oli helpotus ettei ruusu tuoksu kovin voimakkaasti, kun mulla usein vaikeuksia ruusutuoksujen kanssa. Ehkä voit tosiaan koittaa kerrostaa sitä jonkun kukkatuoksun kanssa. Ja jatkaa testailua, eihän sitä tiedä vaikka ensivaikutelma hieman paranee vielä, niin kuin taisi osittain jo käydäkin.

Niin, sokko-ostot on aina uhkayrityksiä. Tilattuani pullon näin jossain sittenkin näytteen myynnissä, mutta se oli jo myöhäistä.

Mutta JG Pomegranate meni täysin mönkään.

Onneksi se maksoi vain 6,20€. Ja täydet pisteet kestosta: suihkunkin jälkeen mynthon tuoksuu voitokkaasti!

Vierailija
8274/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menevät uusintatestiin öljykikalla, josko kesto paranisi.

Mikä on öljykikka?

Vierailija
8275/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menevät uusintatestiin öljykikalla, josko kesto paranisi.

Mikä on öljykikka?

Tuoksujen kestoa voi pidentää rasvaamalla ihoa siitä kohtaa, johon suihkauttaa (anteeksi kökkö lause, päivän muotoilut on käytetty). Yleensä suositellaan valkovaseliinia, mutta periaatteessa mikä tahansa tuoksuton rasva tai öljy käy. Käytän kookosöljyä, sitä on aina kaapissa.

Vierailija
8276/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Bottega Venetan tuoksuista?

Olen testannut niitä vain aikoinaan kaupoissa, joten sillä varauksella. Toivoin aina ihastuvani, sillä pullot ovat niin kauniita ja tuoksut elegantteja sekä hiukan tavanomaisesta poikkeavia. Kuten voi odottaa ko. firmalta, niissä alkuperäisissä BV-tuoksuissa on nahkanuotti. Orvokkia myös. Makeita ne eivät muistaakseni olleet. Jotenkin ne eivät vain ihan täysin istuneet minulle silloin, kokeilin sekä alkuperäistä että flankkereita. 

Knot on appelsiininkukkainen. Pidin paljon Knot eau absoluesta, mutten sitten kuitenkaan tohtinut ostaa sitä. Nyt se on tietysti lopetettu. 

Olisi kiva kokeilla noita uudestaan. Valitettavasti useimmat versiot on jo lopetettu. Illusionea en tunne ollenkaan. N50

Vierailija
8277/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia prfyymifaneilla on Kurkdjian tuoksuista? Mistä olette ostaneet? Pääseekö Suomessa missään teataamaan?

Vierailija
8278/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa.

Mutta JG Pomegranate meni täysin mönkään.

Onneksi se maksoi vain 6,20€. Ja täydet pisteet kestosta: suihkunkin jälkeen mynthon tuoksuu voitokkaasti!

JG löysi paikkansa vessan raikastimena.

Vierailija
8279/19545 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aromatin 10 ml:n näytteet olikin pakattu täysverisiin lasisiin parfyymipulloihin, joissa on hyvä suihkemekanismi ja kullanvärinen korkki.

Notinolla ei ollut haluamaani Miller Harrisin Rose en Noiria. Se yllätti minut kolmella ruusuhajuvesinäytteellä! Kiva!

Tuo Jenny Glowin Pomegranate kuulostaa kivalta, ainoa vain että itselläni on migreenitaipumus.

Vierailija
8280/19545 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierai7lija kirjoitti:

Tuo Jenny Glowin Pomegranate kuulostaa kivalta, ainoa vain että itselläni on migreenitaipumus.

En ole varma onko tämä sarkasmia. Eucalyptus siis ei ollut nuoteissa mukana, eikä tuoksun mukana olevat nuotit tunnu ollenkaan. Huomasin myös, että nimen granaattiomenaa ei ollut edes nuoteissa. Musta se on kaikkea muuta kuin kivaa.

Jopa vessassa pistävän synteettinen eucalyptus tuntuu selvästi ja pitkään. Palvelkoon siellä.

Jos tahtoo eucalyptusta ylleen, niin on siitä kauniimpiakin versioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän