Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Jos yksikin aines ärsyttää tuoksu voi olla sillä
pilalla. Siis pilalla multa.
Näinhän se on. N50
Vierailija kirjoitti:
Florabotanicassa on tosi ruma pullo. Viivakoodia? Sopii näille kulutusfriikeille tosin.
Luulen että viivakoodi on nyt katsojan silmässä :) Minulle ei tullut se lainkaan mieleen, mutta kyllähän sellaisen voi toki halutessaan nähdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Florabotanicassa on tosi ruma pullo. Viivakoodia? Sopii näille kulutusfriikeille tosin.
Luulen että viivakoodi on nyt katsojan silmässä :) Minulle ei tullut se lainkaan mieleen, mutta kyllähän sellaisen voi toki halutessaan nähdä
Niin, jos päässä pyörii viivakoodit niin kai niitä näkeekin joka puolella.
Mulle tulee mieleen hauskat raidalliset sukat.
Minulla on ollut aina vähän hankaluuksia kukkais/ruusutuoksujen kanssa mutta nyt taisin löytää itselleni viimeinkin yhden, joka ei aiheuta migreeniä tai muutakaan ärsytystä.
Hugo Boss Mavie, todella lempeä ja vähän kirpeäkin tuoksu, joka toimii omalla iholla täydellisesti. Tulee vähän mieleen jonkinlainen ruusuinen ihovoide. Ei liian vahva, eli tuskin ärsyttää vieressä istuvia. Täydellinen kuumina kesäpäivinä 🤩
Lupasin kyllä paastota tämän kesän mutta saa nyt nähdä, tämä näyte saattaa kulua erittäin sukkelaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai? Minusta pullo on kaunis. Mutta pidänkin kaikesta graafisesta. Minusta taas esim. Herreran Good Girlissä tai useimmissa Moschinoissa on kauhea pullo.
SOTD Salvatore Ferragamon Amo Ferragamo. Tämä tuoksuu ihan appelsiinitikkarilta. Niin mehukas, karkkinen appelsiinintuoksu, mutta mukana on myös jotain vähän tummempaa, mikä pitää tämän kuitenkin aikuismaisena tuoksuna, olisikohan ambra. En muista tämän nuotteja. Kiva löytö, näitä myydään aika edullisestikin isoja pulloja. Otin kaapista esiin ja käyttöön kevääksi.
Tilasin kodintekstiilien lisäksi (ne olivat se pointti siinä tilauksessa) Hobbarista myös 30 ml pullon Michael Korsin Midnight Shimmer-tuoksua. Mä tykkään niistä kaikista Shimmereistä, ja tämän sain edullisesti. Ei siis toki pitänyt enää tuoksuja ostaa (kuinkahan monta kertaa olen tämän sanonut?) mutta mutta..Tämä jäi harmittamaan, kun oli aikaa sitten edullisesti Stockalla alessa, ja pakotin itseni olemaan ostamatta silloin. Tykkään tuoksusta todella, ei ole sokko-ostos.
Toisaalta myös laitan kiertoon niitä, mihin olen jo kyllästynyt. Nytkin lähtee viisi kirppiksille ja mahdollisesti myös annan muutaman sukulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Teinpä pientä vertailua Notino.de/Notino.fi
Florabotanica 100 ml 45,90€/58,90€
Chanel no 19 100 ml 146,90 /147,90€
Chloe Nomade 75 ml 68,95€/55€
Lanvin Eclat d’arpege 100 ml 26,60€/28,90€
Atelier Cologne Clementine California 100 ml 108€/108€
Maison Margiela Replica Flower Market 100 ml 95€/95€
Juliette has a gun Mmmm... 100 ml 61,50€/72€
Miten tuon Saksan Notinon kautta pystyy tilaamaan Suomeen? Kokeilin huvikseni, mutta osoitemaana on oletusarvoisesti Saksa enkä pystynyt vaihtamaan sitä (tai ainakaan keksinyt, miten sen voisi tehdä).
Vierailija kirjoitti:
Tilasin kodintekstiilien lisäksi (ne olivat se pointti siinä tilauksessa) Hobbarista myös 30 ml pullon Michael Korsin Midnight Shimmer-tuoksua. Mä tykkään niistä kaikista Shimmereistä, ja tämän sain edullisesti. Ei siis toki pitänyt enää tuoksuja ostaa (kuinkahan monta kertaa olen tämän sanonut?) mutta mutta..Tämä jäi harmittamaan, kun oli aikaa sitten edullisesti Stockalla alessa, ja pakotin itseni olemaan ostamatta silloin. Tykkään tuoksusta todella, ei ole sokko-ostos.
Toisaalta myös laitan kiertoon niitä, mihin olen jo kyllästynyt. Nytkin lähtee viisi kirppiksille ja mahdollisesti myös annan muutaman sukulaisille.
Ei hitsi, hyvä löytö! Tuohan on jo lopetettu, silloin tällöin putkahtaa esiin jossain. Ja minäkin näin sen tarjouksen Stockan verkkokaupassa, oli jotain - 70 %, mutta sitä ei saanut ostettua, oli koko ajan loppu. Itse satuin nappaamaan tämän kerran Notinolta, oli siellä myynnissä 100ml pullo ehkä pari päivää, kohtuuhintaan.
Itse tuoksu on ihana, lämmin vanilja jossa on puunuotteja, sekä lievästi itämaisuutta, mutta ei kuitenkaan itämainen tuoksu varsinaisesti. Tuoksu on myös mielestäni noista Shimmereistä vahvin ja pitkäkestoisin. Toinen mikä minulla on on Starlight Shimmer, siinä on karamellisoitua ruusua ja ambraa sekä sahramia, jolloin tulee vähän arabialainen ruusu/oud vivahde, vaikka ei oudia sisälläkään. Tosi hyvä sekin, mutta Midnight on ykkönen minulle.
Mä näin Rosabotanicaa jossain saksalaisessa
kaupassa.
Että sitäkin vielä saa jos on valmis pulittamaan.
Nyt alkaa tuntua että onkohan tää irtoamassa
lapasesta tää homma?
Pulloja on nyt vanhat mukaan lukien kymmenisen. Ja näytteitä (köh!) viitisenkymmentä. Pari tilausta on sisällä (köhköh)
Mutta puolustaudun sillä että itepähän maksan ja hyvät tuoksut hivelevät sielua!
Zaran verkkokauppaan on tullut uusia Jo Malonen Jo Loves -tuoksuja. Uuden sarjan nimi on Rain. Tuoksuja on neljä, Bergamot and Leather Spriz, Rose Petal Drops, Citrus Meze ja Amber & Fig Cashmere. Itse tilasin Rose Petal Dropsin ja Amber & Fig Cashmeren. Nuotit kuulostavat ihanilta, tuoksujen kuvaukset kuulostavat ihanilta, odotukset ovat korkealla. Esim. tuossa ruusutuoksussa on rosepippuria, mustaherukkaa, turkkilaista ruusua, ruusuöljyä, litsiä, patsulia, vaniljaa ja meripihkaa. Itsehän en ole edes mikään kaikkien ruusutuoksujen ystävä, mutta tykkään tietyntyyppisistä ruusun toteutuksista. Tämä kuulostaa tosi hyvältä, toivottavasti sitä onkin.
Lisäksi siellä oli 4 kiinnostavaa uutta tuoksua, joissa suunnittelijoina mm. Nathalie Lorson ja Alberto Morillas. Niillä on oudot nimet, tilasin jonkun MSK 004/NTL:n, jossa sokeroitua mantelia, kurjenmiekkaa ja patsulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinpä pientä vertailua Notino.de/Notino.fi
Florabotanica 100 ml 45,90€/58,90€
Chanel no 19 100 ml 146,90 /147,90€
Chloe Nomade 75 ml 68,95€/55€
Lanvin Eclat d’arpege 100 ml 26,60€/28,90€
Atelier Cologne Clementine California 100 ml 108€/108€
Maison Margiela Replica Flower Market 100 ml 95€/95€
Juliette has a gun Mmmm... 100 ml 61,50€/72€Miten tuon Saksan Notinon kautta pystyy tilaamaan Suomeen? Kokeilin huvikseni, mutta osoitemaana on oletusarvoisesti Saksa enkä pystynyt vaihtamaan sitä (tai ainakaan keksinyt, miten sen voisi tehdä).
Mulla on sellainen jälleenlähetysboksi Saksassa. Ei kylläkään näiden tuoksujen takia. Maksaa pari euroa vuodessa
Päivän tuoksuna Hermès Elixir des Merveilles
Miten vuonna 2006 lanseerattu tuoksu voikaan olla niin "vintage"? Käytän vintage-sanaa nyt adjektiivina kuvaamaan kaunista, persoonallista tuoksua. Tuoksua, jossa ei ole yhtään valkoista kukkaa, vain lineaarinen rivi nuottien aatelistoa.
Suihkautin, pidin alkutuoksusta, unohdin koko testauksen kiireiden takia ja havahduin pari kertaa "täällä jossain tuoksuu jokin todella hyvä". Ja sitten tajusin sen olevan minä. Rakastan tätä tuoksua, pelottaa mennä tutkimaan hintaa sillä tämä on niitä täydellisiä napakymppejä, jotka osuvat juuri omaan hajuhermooni ja olen ihan myytyä naista.
Pullokin on kaunis. Nimestä puhumattakaan. Ihmeellinen päivä, kuin olisin juonut ihmeellistä eliksiiriä tänään.
Jos pääsisitte irralleen suklaapuotiin tai hajuvesiputiikkiin, kumpaan menisitte?
Molemmat olis parasta laatua.
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsisitte irralleen suklaapuotiin tai hajuvesiputiikkiin, kumpaan menisitte?
Molemmat olis parasta laatua.
Hajuvesiputiikkiin. En pidä suklaasta.
Minulle tuli myös tänään uusi Originesin paketti, tällä kertaa paljon paljon nopeammin kuin se eka. Mukavasti laittavat näytteitä, nyt tuli Valentinon Voce Viva, Guerlainin La Petite Robe Noire ja Givenchyn Irresistible. Täytyy testailla näitä.
Minä olen se Mugler-fani, ja sain viimein Muglerin uutuustuoksun, Angel Iced Starin. Tuoksuu täysin Pina Colada -drinkiltä. Ananaksen ja kookoksen kermainen liitto, jossa on viilentäviä jäähileitä. Olen innoissani tästä, ei ole liian samanlainen kuin 2019 ja 2020 Angel eau Croisiere kesätuoksut, vaan ihan omanlaisensa. 2019 tuoksussa oli mangoa, ja 2020 viikunaa. Pohjalla on patsuli, mutta ei puske liikaa läpi, tuo voimakkuutta ja pysyvyyttä vain. Ei ole sellainen killer-patsuli kuin alkuperäisessä Angel Edp:ssä. Lisäksi tässä on vaniljaa ja praliineja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kirsikkatuoksujen analyysi tuolla ylhäällä, kiitos siitä!
Lisään muutaman oman huomioni aiheesta kirsikka:
La Petite Robe Noire EdT on hieman raikkaampi ja kevyempi versio tuosta EdP:sta, sopii hyvin kevääseen ja kesään. Käytin sitä kyllä keskitalven kylmyyttä piristämäänkin. Tämä Guerlainin tuoksusarja on tosi upea ja aika ainutlaatuinekin. Tämä on mulle ihan rakkaustuoksu. Haluaisin testata vielä sitä sinistä, en muista sen nimeä.
Paris Hilton: Dazzle. Ostin tämän vuosia sitten Prismasta - saa nauraa. Se oli niin ihanan iloinen ja pirtsakka, todella kirsikantuoksuinen, pirskahteleva tuoksu. Käytin puolet ja sitten laitoin jo kiertoon, niin teen kyllä monille tuoksuille, koska kyllästyn ja haluan niille uuden, hyvän kodin. :D
tätä voin suositella nuorille ja ennakkoluulottomille aikuisille, jotka haluavat edullisen, pirteän kirsikkatuoksun.
Escadan Cherry in the Air oli tosi kiva kirsikkatuoksu, ei sellainen ylimakea hedelmäpommi kuin Escadan kausituoksut yleensä, kevyempi, raikkaampi. Mutta sitä ei tahdo saada enää mistään.
Kiitos näistä lisäyksistä. Meillähän alkaa olla suorastaan jonkinlainen kirsikka-opintopiiri koolla :).
Liityn opintokerhoon Les Liquides Imaginaires Bloody Wood tuliaisena. Tämän viinipullon pohjalta löytyy myös kirsikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän testituoksuna by Kilianin Woman in gold. Olen kokeillut useampia Kilianeita, eivätkä ne monesti oikein toimi minun iholla. Tämänkin latvatuoksu oli alkuun hyvin synteettinen, muovimainen ja sitruuna tuoksui mielestäni lähinnä vessanpesuaineelle. Olin ihan valmis pistämään näytteen kiertoon, mutta päiväunien jälkeen löysin ranteestani pohjatuoksun, joka on mukavan pehmeä, puuterinen vanilja- ja sitrustuoksu. Täytyy näköjään kokeilla tätä vielä uudelleen.
Oliko näihin Kilianin tuoksuihin saatavilla niitä ihania "hajuvesipullokoteloita"? Sellaisia turhakkeita, joita alkaa heti himoita kaappeihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna Hermès Elixir des Merveilles
Miten vuonna 2006 lanseerattu tuoksu voikaan olla niin "vintage"? Käytän vintage-sanaa nyt adjektiivina kuvaamaan kaunista, persoonallista tuoksua. Tuoksua, jossa ei ole yhtään valkoista kukkaa, vain lineaarinen rivi nuottien aatelistoa.
Suihkautin, pidin alkutuoksusta, unohdin koko testauksen kiireiden takia ja havahduin pari kertaa "täällä jossain tuoksuu jokin todella hyvä". Ja sitten tajusin sen olevan minä. Rakastan tätä tuoksua, pelottaa mennä tutkimaan hintaa sillä tämä on niitä täydellisiä napakymppejä, jotka osuvat juuri omaan hajuhermooni ja olen ihan myytyä naista.
Pullokin on kaunis. Nimestä puhumattakaan. Ihmeellinen päivä, kuin olisin juonut ihmeellistä eliksiiriä tänään.
Tätä löytää ihan kohtuuhintaan nettikaupoista. On kyllä tosi upea tuoksu, itse haistan tässä appelsiinia, hyvin hienostuneella tavalla, ei sitruksisena.