Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19546)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytteet maksaa 6€/10ml
= 18€/30 mlPullon hinta vaihtelee 200-300€:n tienoilla. Sama vahvuus. Testattu ja hyväksi todettu.
Oletteko törmänneet näin outoihin epäjohdonmukaisuuksiin hinnoissa?
Mä en, joten ostan 10 millin näytteillä itselleni viipymättä pikkupullon ennen kuin joku huomaa virheen.Onko siis pullo 30 ml ja hintaluokka 200-300 euroa? Ja 10 ml näyte maksaa vain kuusi euroa? Silloinhan ilman muuta kannattaa tilata 10 ml näyte vaikka pariinkin otteeseen, jos postituskulut eivät ole kohtuuttomat. Aika outo hinnoittelu, mutta kannattaa ottaa ilo irti, niin kuin oletkin tekemässä :)
Selitin huonosti.
Siis 10 ml:n näyte maksaa 6€.
Tuoksu on todella kestävä ja mielestäni ihana.
Se on kuitenkin myös varsin makea ja saattaa siksi väsyttää ja kyllästyttää jos sitä käyttäisi usein. Tutustun vasta 2ml:n näytteeseeni, 1,50€. Mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, että 3x10 ml olisi passeli määrä.
100 ml:n pullon hinnaksi ilmoitetaan tosiaan yli 200€ mikäli sitä ylipäänsä on saatavana. Ihmettelen suuresti hintaeroa. En ole törmännyt tämmöseen vielä.
Tämä on myös mulle uusi tuttavuus itämaisesta tuoksutyypistä. Olen kokeillut aiemmin laajasti hyvänä pidettyä Amouagea.
Pidän tästä paljon enemmän. Tämä on harmittomampi ja helpompi kuin Amouaget. Makea kyllä, mutta ei ällöttävä kuten gourmantit helposti ovat.
Tunnen löytäneeni odottamattoman aarteen sekä sarjasta että tästä nimenomaisesta tuoksusta.
Mitenhän se siirtäminen käytännössä sujuu? Olen varovasti tutkinut saako muoviputkea auki, mutta en halua rikkoa putkea, kun ei vielä ole spraypulloa mihin siirtää, vaan sekin on tilattava. Muoviputken tuntuvat tiukasti yhteen kierretyiltä. Onko sitten vaan suihkutettava näytepullot isoon spraypulloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.
Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.
Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(
Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.
Tätä mä en vaan ikinä tajua!
Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.
Kohta huomasin: 10 alapeukkua, 1 oli tykännyt.
Mietin taas kerran miksi vaivauduin.Olet täysin oikeassa. Tänne ei ole suotavaa kirjoittaa niiden joilla on eriävä mielipide, vaikka vain yhdestä tuoksun osasesta. Kaikkien tulee olla samaa mieltä ja "positiivisia" eikä suinkaan "riitaa haastavia ankeuttajia", siitä väliltähän ei voi olla mitään. Sonjakin -tai kuka lie- sai todella ilkeän, murskaavan vastauksen mielestäni ihan asialliseen kannanottoonsa, ...jonka olisi voinut jättää kokonaan huomiotta. Itse en kehtaisi noin ilkeillä edes tuntemattomalle, edes anonyyminä. Sait taas 12 alapeukkua ja veikkaan että samat 12 tulee tähän minunkin kirjoitukseeni jos joku ei tätä ehdi poistattaa sitä ennen. Taitaa osa parfyymifaneista olla pahimman lajin kiusaajia vai miksi ei ollenkaan kestetä erilaisia mielipiteitä?
Amen tähän!
t. Palstalla useamman viikon pois ollut (kun ei jaksanut sitä väärästä mielipiteestä loukkaantumisen määrää!)
Amen amen :D
Musta näyttää ilmeiseltä että osa parfyymifaneista on niin huonoitsetuntoisia, että he parahtavat ja loikkaavat korkealle ilmaan, jos joku ilmaisee että ei pidä tuoksusta, jota he käyttävät.
Eniten he suuttuvat ja alapeukuttavat vimmoisaan, jos tuoksua on onnistuttu luonnehtimaan osuvasti (vaikkapa haju muistuttaa kolmeksi päiväksi pöydälle unohtunutta banaaninkuorta.
Tähän rientää kymmenen muuta loukkaantumaan tueksi, vaikkeivat olisi kuunaan edes kokeilleet kyseistä tuoksua.
Joskus mietin minkä ikäisiä sarjaloukkaantujat mahtavat olla. Varmaan aika nuoria.
Esim. sienestyksessä olen tottunut siihen, että sienen tuoksu pyritään kuvaamaan mahdollisimman havainnollisesti. Nimitykset ovat usein kaikkea muuta kuin mairittelevia myös syötävien sienten kohdalla. Sama koskee luonnonkasvien tunnistusta. Siellä ei loukkaannuta. Tiedä häntä miksi.
Mua on yritetty monta kertaa häätää pois "ketjua pilaamasta" ja nimitelty vaikka miksi. Se onkin muuten jänskä ilmiö, että sarjaloukkaantujat ovat itse hanakoita käymään porukalla jonkun kimppuun oikein tosissaan. Ei ole loogista. Sitten arvuutellaan, kuka nimetön hlö on kirjoittanut mitäkin viestejä, plärätään ketjua taaksepäin, sanotaan että 30 sivua sitten kirjoitit näin ja näin (en kirjoittanut, se oli joku muu), muistutetaan että pilkkasit köyhiä ilkeästi (en pilkannut, sekin oli joku muu). Ja taas mieleen juolahtaa että millaisia nämä kyttääjät mahtavat olla irl, ja tekevätkö he koskaan muuta kuin vahtivat, paheksuvat ja arvuuttelevat parfyymiketjussa kuka sanoi ja mitä?
Hohhoijakkaa.
Mä jatkan parfyymien parissa varmaan loppuikäni. Tämä on niin kiva uusi harrastus. Sopii hyvin sienestyksen, puutarhanhoidon, kasvien tunnistamisen ja kokkauksen jatkoksi.
Tässä ketjussakin jatkan niin kauan kuin se sopii mulle. Jatkan myös tuberoosan loukkaamista ynnä muita kammottavia tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.
Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(
Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.
Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.
Mietin taas kerran miksi vaivauduin.Olet täysin oikeassa. Tänne ei ole suotavaa kirjoittaa niiden joilla on eriävä mielipide, vaikka vain yhdestä tuoksun osasesta. Kaikkien tulee olla samaa mieltä ja "positiivisia" eikä suinkaan "riitaa haastavia ankeuttajia", siitä väliltähän ei voi olla mitään. Sonjakin -tai kuka lie- sai todella ilkeän, murskaavan vastauksen mielestäni ihan asialliseen kannanottoonsa, ...jonka olisi voinut jättää kokonaan huomiotta. Itse en kehtaisi noin ilkeillä edes tuntemattomalle, edes anonyyminä. Sait taas 12 alapeukkua ja veikkaan että samat 12 tulee tähän minunkin kirjoitukseeni jos joku ei tätä ehdi poistattaa sitä ennen. Taitaa osa parfyymifaneista olla pahimman lajin kiusaajia vai miksi ei ollenkaan kestetä erilaisia mielipiteitä?
Amen tähän!
t. Palstalla useamman viikon pois ollut (kun ei jaksanut sitä väärästä mielipiteestä loukkaantumisen määrää!)
Amen amen :D
Musta näyttää ilmeiseltä että osa parfyymifaneista on niin huonoitsetuntoisia, että he parahtavat ja loikkaavat korkealle ilmaan, jos joku ilmaisee että ei pidä tuoksusta, jota he käyttävät.
Eniten he suuttuvat ja alapeukuttavat vimmoisaan, jos tuoksua on onnistuttu luonnehtimaan osuvasti (vaikkapa haju muistuttaa kolmeksi päiväksi pöydälle unohtunutta banaaninkuorta.
Tähän rientää kymmenen muuta loukkaantumaan tueksi, vaikkeivat olisi kuunaan edes kokeilleet kyseistä tuoksua.Joskus mietin minkä ikäisiä sarjaloukkaantujat mahtavat olla. Varmaan aika nuoria.
Esim. sienestyksessä olen tottunut siihen, että sienen tuoksu pyritään kuvaamaan mahdollisimman havainnollisesti. Nimitykset ovat usein kaikkea muuta kuin mairittelevia myös syötävien sienten kohdalla. Sama koskee luonnonkasvien tunnistusta. Siellä ei loukkaannuta. Tiedä häntä miksi.Mua on yritetty monta kertaa häätää pois "ketjua pilaamasta" ja nimitelty vaikka miksi. Se onkin muuten jänskä ilmiö, että sarjaloukkaantujat ovat itse hanakoita käymään porukalla jonkun kimppuun oikein tosissaan. Ei ole loogista. Sitten arvuutellaan, kuka nimetön hlö on kirjoittanut mitäkin viestejä, plärätään ketjua taaksepäin, sanotaan että 30 sivua sitten kirjoitit näin ja näin (en kirjoittanut, se oli joku muu), muistutetaan että pilkkasit köyhiä ilkeästi (en pilkannut, sekin oli joku muu). Ja taas mieleen juolahtaa että millaisia nämä kyttääjät mahtavat olla irl, ja tekevätkö he koskaan muuta kuin vahtivat, paheksuvat ja arvuuttelevat parfyymiketjussa kuka sanoi ja mitä?
Hohhoijakkaa.
Mä jatkan parfyymien parissa varmaan loppuikäni. Tämä on niin kiva uusi harrastus. Sopii hyvin sienestyksen, puutarhanhoidon, kasvien tunnistamisen ja kokkauksen jatkoksi.
Tässä ketjussakin jatkan niin kauan kuin se sopii mulle. Jatkan myös tuberoosan loukkaamista ynnä muita kammottavia tekoja.
Ihan kuin me luettaisiin eri ketjua, ja olen ollut mukana alusta saakka. Unohda ne peukutukset, jos luet ne jonain tunnereaktiona, ja kirjoita mitä haluat, sanahan on vapaa. En näe mitään merkitystä sillä, kuka sanoo mitä, asia on se pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin taas kerran miksi vaivauduin.Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.
Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.
Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.
Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.
Eihän sille voi kun nauraa.
Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitä tarkoittaa absoluutti hinta?
Tuberoosa on tuberoosa.
En tiennytkään, että tuoksukokemuksen subjektiivisessa luonnehdinnassa voi syyllistyä ASIAVIRHEESEEN. Mäkään en tiedä mikä on absoluutti, saati että tietäisin mitä tuberoosa-absoluutti maksaa.
Se ei ole olennaistakaan. Voin silti kuvata tuoksua halvan tuntuiseksi, jos se minusta on sellainen. Kun mietin mitä kirjoitan tuberoosasta, päässäni rätisi s e ns .u U ri, koska halusin olla tarkka ja kuitenkin välttää juuri sen mikä tietysti seurasi.
Joukkoloukkaantumisen.
Mutta olen vain iloinen. Tämän _ilmaisnäytteen_ ansiosta tiedän vihdoin, miltä tuberoosa tuoksuu. Se ei ole sellaisen mihin haluaisin nenäni upottaa, mutta ei vastenmielinenkään. Ok täytetuoksu. Ei häiritse, ei vedä puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään toistamiseen Floris Limes menossa ja kyllä tätä on pakko hankkia iso pullo. Iholla viipyilevä tuoksu pysyttelee niin lähellä, ei häiritse muita ja tuoksu on jotenkin niin ..aristokraattinen sitruuna :)
Ajatella! Mäkin valmistauduin nauttimaan. Suihkautin Floris Limesiä. Kirkas, terävä sitruuna välähti. Kesti viisi sekuntia, sitten ei mitään.
Mutta minäkin olen nyt löytänyt sitruunani.
Sitä suihkutan ja nuuhkin tyytyväisenä.
Olen kuulkaas ystävät niin kyllästynyt tähän etäelämään ja sokkotilailuun, että aion lähteä ensi viikolla stadin keskustaan parfyymiekskursiolle. Haluan nähdä kosmetiikkaosastot, nuuskutella, tutkia, olla elossa.
Hienoja tuoksuja olen "sokkonakin" (ennalta testaamatta siis, ettei kukaan nyt tästä hämmeny) löytänyt ja hauskaa se oli aikansa.
Nyt haluan nähdä parfyymit kimaltelemassa Stockan tai Sokoksen hyllyillä.
terv. Bella Rosa-fani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin taas kerran miksi vaivauduin.Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.
Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.
Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.
Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.
Eihän sille voi kun nauraa.
Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitä tarkoittaa absoluutti hinta?
Tuberoosa on tuberoosa.
Voi olla. Kirjoitusasu Wikipedian mukaan on tuberosa. Mutta kyllä kaikki varmaan ymmärtävät, mistä on kyse.
Wikipediassa on hirveästi termivirheitä, koska sitä päivittävät ihmiset kääntävat tietoa suoraan englanninkielisestä Wikipediasta, ilman kääntäjän pätevyyttä. Siksi Wikipediassa kuviota nimitetään kaavioksi (aivan eri asia) ja väitetään, että illallinen on juhlavin ateriamuoto (juhlavin on kylläkin päivällinen).
Kielitoimiston sanakirjasta kannattaa katsoa sanojen oikea kirjoitusasu.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulkaas ystävät niin kyllästynyt tähän etäelämään ja sokkotilailuun, että aion lähteä ensi viikolla stadin keskustaan parfyymiekskursiolle. Haluan nähdä kosmetiikkaosastot, nuuskutella, tutkia, olla elossa.
Hienoja tuoksuja olen "sokkonakin" (ennalta testaamatta siis, ettei kukaan nyt tästä hämmeny) löytänyt ja hauskaa se oli aikansa.
terv. Bella Rosa-fani
Joo, viime aikoina on ollut antoisaa käydä Sokoksella tutkimassa kaikessa rauhassa sekä uutuuksia että klassikoita. Yleensä olen ollut ainoa asiakas eikä myyjääkään ole näkynyt missään. Vain minä ja sadat tuoksuihanuudet...
Vierailija kirjoitti:
terv. Bella Rosa-fani
Onnea matkaan!!
Kävin minäkin Emotionissa. Myyjä näytti yksinäiseltä ja ilahtuneelta, kun sai yhden asiakkaan.
Keskustelimme. Hän suihkutti kitsastelematta yhteen ranteeseen yhtä, toiseen toista.
Sain sosiaalisen kohtaamisen ja poistuin tuoksuvana. Näin värikkäät pullot. Tunsin kuitenkin itseni huijariksi. Tiesin jo sisään mennessäni etten osta mitään. Kauhean kallista kuraa pullotettuna, yritetään myydä vanhojen klassikoiden nimillä. Ei onnistu.
Musta on tullut lyhyessä ajassa Taas joku niche-friikki.
Toivotaan että sun reissu on antoisa, ja saat sitä mitä mielesi halajaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin Sonjalle yhden vastauksen, en tiedä, oliko se juuri se, mihin viittaat. Oman vastaukseni pyrkimyksenä oli saada Sonja lopettamaan ketjun idean vastaisten viestin spämmäys tänne. En hänen ensimmäiseen postaukseensa reagoinut mitenkään, mutta kun alkoi vaikuttamaan siltä, että hän aikoi postata useamman, niin halusin puuttua. Pyrin kuitenkin olemaan suht asiallinen omassa viestissäni.
Itse en vaivaudu montaakaan viestiä alapeukuttamaan. Lähinnä vain silloin, jos koen kirjoittajan ilkeilevän tai dissaavan muita. Jos jollakulla on erilaiset hajumieltymykset kuin minulla, niin ei se ole mielestäni alapeukuttamisen väärti. Yläpeukkuja annan paljon herkeämmin: esimerkiksi jos olen samaa mieltä tai jos kirjoittaja on ilmaissut itseään hyvin tai hauskasti.
Minä en ole myöskään alapeukuttanut tietääkseni mitään viestiäsi, vaikka kieltämättä hiukan kyllä karsastan tuota, että alat täällä luokittelemaan parfyymifaneja kiusaajiksi. Kummastelen myös haluasi laskeskella tarkkaan peukutusmääriä, itse omien viestieni kohdalla lähinnä vilkaisen, ovatko ne herättäneet minkäänlaista reagointia tai saaneet vastauksia. En osaa suoralta kädeltä yhtään sanoa, montako ylä- tai alapeukkua ne ovat saaneet tai tunne tarvetta mietiskellä, mitä viestieni herättämät reaktiot kertovat muista palstailijoista :D
Pyydän anteeksi, taas tällainen tylsä metakeskusteluviesti. En ole vielä laittanut päivän parfyymia, koska olen menossa jumppaan. Luultavasti yritän tänään valita jonkun klassisen tyylikkään, koska ajattelin illalla katsoa telkasta prinssi Philipin hautajaisia. En ole monarkisti, mutta romantikko, ja minua liikuttaa Elisabetin ja Philipin yli 70 vuotta kestänyt avioliitto. Omassa suvussani ei niin pitkiä liittoja ole ollutkaan eikä luultavasti ole tulossakaan. Pariskunnat ovat menneet naimisiin myöhemmin, puolisot eronneet herkemmin tai kuolleet aikaisemmin.
Kauniisti kirjoitettu ja asiallinen kommentti. Olen samaa mieltä kanssasi. Myös Ellun ja Philipin suhteesta.
Lopetetaan nokittelu ja jatketaan sen meitä yhdistävän asian, tuoksujen, parissa.
Ei ole kaunista nimittää maailman vaikutusvaltaisinta monarkkia "Elluksi".
On moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. Bella Rosa-fani
Onnea matkaan!!
Kävin minäkin Emotionissa. Myyjä näytti yksinäiseltä ja ilahtuneelta, kun sai yhden asiakkaan.
Keskustelimme. Hän suihkutti kitsastelematta yhteen ranteeseen yhtä, toiseen toista.
Sain sosiaalisen kohtaamisen ja poistuin tuoksuvana. Näin värikkäät pullot. Tunsin kuitenkin itseni huijariksi. Tiesin jo sisään mennessäni etten osta mitään. Kauhean kallista kuraa pullotettuna, yritetään myydä vanhojen klassikoiden nimillä. Ei onnistu.
Hohhoijjaa. Turhaa lätinää.
Työn alla Juliette has a Gun: Gentlewoman
Menossa nuuhkinta ja analysointi.
Olen tuntevinani sitrusta, kieloa, marsipaania tai mantelia, kirsikkaa tai muuta mehevää hedelmää, jotain ärhäkän kirpakkaa kukkaa, ehkä syreeniä.
Tuoksu saa tässä vaiheessa 6/10 pistettä.
Se muistuttaa Zoologistin Hummingbirdiä.
Kohta en jaksa jännitystä, vaan tarkistan, osasinko yhtään oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. Bella Rosa-fani
Onnea matkaan!!
Uijui. Jatka ihmeessä. Vaikutat terävältä ajattelijalta.😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. Bella Rosa-fani
Onnea matkaan!!
Uijui. Jatka ihmeessä. Vaikutat terävältä ajattelijalta.😂😂
Jonkun on vaan pakko päästä haastamaan riitaa. Ohitus on paras vaihtoehto näiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin Sonjalle yhden vastauksen, en tiedä, oliko se juuri se, mihin viittaat. Oman vastaukseni pyrkimyksenä oli saada Sonja lopettamaan ketjun idean vastaisten viestin spämmäys tänne. En hänen ensimmäiseen postaukseensa reagoinut mitenkään, mutta kun alkoi vaikuttamaan siltä, että hän aikoi postata useamman, niin halusin puuttua. Pyrin kuitenkin olemaan suht asiallinen omassa viestissäni.
Itse en vaivaudu montaakaan viestiä alapeukuttamaan. Lähinnä vain silloin, jos koen kirjoittajan ilkeilevän tai dissaavan muita. Jos jollakulla on erilaiset hajumieltymykset kuin minulla, niin ei se ole mielestäni alapeukuttamisen väärti. Yläpeukkuja annan paljon herkeämmin: esimerkiksi jos olen samaa mieltä tai jos kirjoittaja on ilmaissut itseään hyvin tai hauskasti.
Minä en ole myöskään alapeukuttanut tietääkseni mitään viestiäsi, vaikka kieltämättä hiukan kyllä karsastan tuota, että alat täällä luokittelemaan parfyymifaneja kiusaajiksi. Kummastelen myös haluasi laskeskella tarkkaan peukutusmääriä, itse omien viestieni kohdalla lähinnä vilkaisen, ovatko ne herättäneet minkäänlaista reagointia tai saaneet vastauksia. En osaa suoralta kädeltä yhtään sanoa, montako ylä- tai alapeukkua ne ovat saaneet tai tunne tarvetta mietiskellä, mitä viestieni herättämät reaktiot kertovat muista palstailijoista :D
Pyydän anteeksi, taas tällainen tylsä metakeskusteluviesti. En ole vielä laittanut päivän parfyymia, koska olen menossa jumppaan. Luultavasti yritän tänään valita jonkun klassisen tyylikkään, koska ajattelin illalla katsoa telkasta prinssi Philipin hautajaisia. En ole monarkisti, mutta romantikko, ja minua liikuttaa Elisabetin ja Philipin yli 70 vuotta kestänyt avioliitto. Omassa suvussani ei niin pitkiä liittoja ole ollutkaan eikä luultavasti ole tulossakaan. Pariskunnat ovat menneet naimisiin myöhemmin, puolisot eronneet herkemmin tai kuolleet aikaisemmin.
Kauniisti kirjoitettu ja asiallinen kommentti. Olen samaa mieltä kanssasi. Myös Ellun ja Philipin suhteesta.
Lopetetaan nokittelu ja jatketaan sen meitä yhdistävän asian, tuoksujen, parissa.
Tehdään näin :)
Katsoin tosiaan nuo hautajaiset. Liikuttava tilaisuus.
Parfyymivinkkelistä sellaista, että päädyin Elizabeth Ardenin 5th Avenuehen, koska se on tällä hetkellä omistamistani tuoksuista varmaan tyylikkäin ja siinä on myös nimiyhteys kuningattareen.
Elämä on liian lyhyt kiusantekoon ja nokitteluun. Kaikilla ihmisillä on kuitenkin enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia ja tässä ketjussa tiedämme onnekkaasti jo heti kättelyssä, mikä meillä on yhteistä. Mukavaa viikonloppua kaikille <3
Olkaa tarkkana kun teette tilausta Moodscentbariin. Ohjelmassa on bugi.
Se lisäilee oma-aloitteisesti tilaamasi näytteen kappalemäärää.
Sonja kirjoitti:
Miettikää ja pohtikaa tätä mielessänne hiljaa ja kuvitelkaa olevanne hajusteyliherkkä: Istun täpötäydessä bussissa, jossa vierustoveri on suihkauttanut hajuvettä ja takana istuva vähän partavettä, minun hajusteyliherkän ihmisen hengitys vaikeutuu.
Töihin päästessä ääneni saattaa olla jo käheä ja sortua, olenhan hajusteyliherkkä ihminen.
Minä hajusteyliherkkänä joudun käyttämään nopeampaa junaa bussin sijaan. Joskus lähes tunnin bussimatkalla olen joutunut käyttämään hengityssuojainta. (hengityssuojain jo siis ennen korona aikaa)
Me hajusteita käyttävät olemme niin tottuneita tuoksuihin, ettemme itse enää edes tajua tuoksuvamme niin voimakkaasti, voisimmeko ottaa huomioon hajusteyliherkät kanssaeläjämme vai jatkanko itsekkäästi hajusteiden käyttöä.
Toivottavasti tämä herätti ajatuksia.
Tämä on perinteinen av-trolli.
Noudattaa tuttua kaavaa. Alussa mainitaan keksitty etunimi, jonka tarkoitus on hälventää epäilykset että kirjoittaja on tosiasiassa mies.
Sitten esitetään pikkutarkka, säälittävä kertomus, joka on ilmiselvästi falski.
Ja niin herkkäuskoiset, hyväsydämiset ihmiset lankeavat ansaan.
Mitä trolli saa tästä? Nauraa partaansa kun jymäytti taas muutamaa pitkätukkaista.
Siinä hänen yksinäisen elämänsä huvi.
Bonuksena onnistuminen oikeiden astmaatikkojen maineen vahingoittamisessa, niiden jotka eivät ikipäivänä kirjoittaisi vaikeuksistaan anopalstalle, vaan keskittyvät jaksamaan oireidensa kanssa eläen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kymmenen vuotta sitten Ardenin Green Tea-tuoksua ja vartalovoidetta mukana etelän lomalla. Oli tosi kuuma, ja siellä se oli ihanan raikas ja virkistävä.
Koti-Suomessa sitten jotenkin pistävä, en osannut käyttää kuin kovalla helteellä. Mutta kestävä tuoksu se oli edullisesta hinnastaan huolimatta, ehkä se vartalovoide tehosti tuoksua. Oli hyvänlaatuinen voide.
Hobby Hall ei myy feikkejä. Voi olla, että nämä Green Tea-tuoksut ovat nykyään reformuloitu ja laimeampia? tämä siis kommenttina sille, joka koki, että eivät kestä iholla.
Sukulaiseni osti sitä Green tea Pomegranate-tuoksua ja hänkin otti vartalovoiteen mukaan, olivat tosi edulliset. Tuoksu kuulemma kestää hyvin.
Nämä ovat joskus aika henkilökohtaisia, itselläni kestää yleensä kauan ja tuoksuu voimakkaasti sellaisetkin, joista aika moni muu kokee, että liian laimeita.
Noo, mulla on Green Tea -sarjaa yksi pullo, eikä se tosiaan kestä kuin tunnin.
Mutta ei se mua haittaa. En enempää odotakaan kympin pullosta.
Tuoksun sävy ja puhtaus on hyvä. Se on tietenkin synteettinen, mutta haisee aidolta tavaralta.
Katson tehneeni hyvät kaupat.
Mikä parasta, vihreä tee ei tunnu yhtään.
En tiedä onko edes kaupan suomessa, mutta ulkomailta saa absoluuttia:
https://www.organicinfusions.com/products/tuberose-absolute
Itselläni on paljon eteerisiä öljyjä ja kukat olen raskinut ostaa vain valmiiksi laimennettuina versioina (neroli, jasmiini, ruusu...).
Ovat yleensä jojobaöljyyn laimennettuja ja koen, että tuoksuvat laimennettunakin vahvasti.