Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19546)
Onko teillä kokemusta Lushin tuoksuista? Varsinkin indolinen jasmiinituoksu Lust kiinnostaa, sekä Vanillary ja American Cream. Muistan että joku kirjoitti täällä nauttivansa talvella Cardamom & Coffee -tuoksusta, joka sekin kuulosti ihanalta. Myös uudesta Confetti-tuoksusta olisi kiintoisaa kuulla kokemuksia. Ja kaikista muistakin jos on joku käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.
Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.
Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(
Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.
Tätä mä en vaan ikinä tajua!
Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.
Kohta huomasin: 10 alapeukkua, 1 oli tykännyt.
Mietin taas kerran miksi vaivauduin.Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.
Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.
Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.
Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.
Eihän sille voi kun nauraa.
Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitä tarkoittaa absoluutti hinta?
Tuberoosa on tuberoosa.
En tiennytkään, että tuoksukokemuksen subjektiivisessa luonnehdinnassa voi syyllistyä ASIAVIRHEESEEN. Mäkään en tiedä mikä on absoluutti, saati että tietäisin mitä tuberoosa-absoluutti maksaa.
Se ei ole olennaistakaan. Voin silti kuvata tuoksua halvan tuntuiseksi, jos se minusta on sellainen. Kun mietin mitä kirjoitan tuberoosasta, päässäni rätisi s e ns .u U ri, koska halusin olla tarkka ja kuitenkin välttää juuri sen mikä tietysti seurasi.
Joukkoloukkaantumisen.Mutta olen vain iloinen. Tämän _ilmaisnäytteen_ ansiosta tiedän vihdoin, miltä tuberoosa tuoksuu. Se ei ole sellaisen mihin haluaisin nenäni upottaa, mutta ei vastenmielinenkään. Ok täytetuoksu. Ei häiritse, ei vedä puoleensa.
Ohis, mutta älä vielä luovuta tuberosan kanssa, sillä on niin monenlaista olomuotoa, ja olet ilmeisesti nyt haistanut vain yhtä niistä, joka oli hyvin maanläheinen ja animaalinen tuberosa. Tuberosa voi olla myös karkkimaisen makea (ns. "bubble gum tuberosa) tai esim. tumma, suklainen. Itsekään en tykkää sellaisista hyvin kukkaisesta tuberosasta, muun tyyppisistä paljon enemmän. Esim. Manceran Velvet Vanillassa on tuollainen purkkatuberosa joka tuoksuu aivan valloittavalta.
En ollut osannut määritellä millaisesta tuberosasta pidän mutta tuo bubble gum taitaa olla se joka minuakin eniten viehättävää.
Purkkamaisesta tuoksusta tuli mieleen, että kävin testaamassa Moschino Toy 2 Bubble Gum-tuoksua. Huh, huh. Olipas tuju synteettinen purkka. Yksi suihkaus oli liikaa ja äkkiä käsienpesulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.
Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(
Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.
Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.
Mietin taas kerran miksi vaivauduin.Olet täysin oikeassa. Tänne ei ole suotavaa kirjoittaa niiden joilla on eriävä mielipide, vaikka vain yhdestä tuoksun osasesta. Kaikkien tulee olla samaa mieltä ja "positiivisia" eikä suinkaan "riitaa haastavia ankeuttajia", siitä väliltähän ei voi olla mitään. Sonjakin -tai kuka lie- sai todella ilkeän, murskaavan vastauksen mielestäni ihan asialliseen kannanottoonsa, ...jonka olisi voinut jättää kokonaan huomiotta. Itse en kehtaisi noin ilkeillä edes tuntemattomalle, edes anonyyminä. Sait taas 12 alapeukkua ja veikkaan että samat 12 tulee tähän minunkin kirjoitukseeni jos joku ei tätä ehdi poistattaa sitä ennen. Taitaa osa parfyymifaneista olla pahimman lajin kiusaajia vai miksi ei ollenkaan kestetä erilaisia mielipiteitä?
Amen tähän!
t. Palstalla useamman viikon pois ollut (kun ei jaksanut sitä väärästä mielipiteestä loukkaantumisen määrää!)
Amen amen :D
Musta näyttää ilmeiseltä että osa parfyymifaneista on niin huonoitsetuntoisia, että he parahtavat ja loikkaavat korkealle ilmaan, jos joku ilmaisee että ei pidä tuoksusta, jota he käyttävät.
Eniten he suuttuvat ja alapeukuttavat vimmoisaan, jos tuoksua on onnistuttu luonnehtimaan osuvasti (vaikkapa haju muistuttaa kolmeksi päiväksi pöydälle unohtunutta banaaninkuorta.
Tähän rientää kymmenen muuta loukkaantumaan tueksi, vaikkeivat olisi kuunaan edes kokeilleet kyseistä tuoksua.Joskus mietin minkä ikäisiä sarjaloukkaantujat mahtavat olla. Varmaan aika nuoria.
Esim. sienestyksessä olen tottunut siihen, että sienen tuoksu pyritään kuvaamaan mahdollisimman havainnollisesti. Nimitykset ovat usein kaikkea muuta kuin mairittelevia myös syötävien sienten kohdalla. Sama koskee luonnonkasvien tunnistusta. Siellä ei loukkaannuta. Tiedä häntä miksi.Mua on yritetty monta kertaa häätää pois "ketjua pilaamasta" ja nimitelty vaikka miksi. Se onkin muuten jänskä ilmiö, että sarjaloukkaantujat ovat itse hanakoita käymään porukalla jonkun kimppuun oikein tosissaan. Ei ole loogista. Sitten arvuutellaan, kuka nimetön hlö on kirjoittanut mitäkin viestejä, plärätään ketjua taaksepäin, sanotaan että 30 sivua sitten kirjoitit näin ja näin (en kirjoittanut, se oli joku muu), muistutetaan että pilkkasit köyhiä ilkeästi (en pilkannut, sekin oli joku muu). Ja taas mieleen juolahtaa että millaisia nämä kyttääjät mahtavat olla irl, ja tekevätkö he koskaan muuta kuin vahtivat, paheksuvat ja arvuuttelevat parfyymiketjussa kuka sanoi ja mitä?
Hohhoijakkaa.
Mä jatkan parfyymien parissa varmaan loppuikäni. Tämä on niin kiva uusi harrastus. Sopii hyvin sienestyksen, puutarhanhoidon, kasvien tunnistamisen ja kokkauksen jatkoksi.
Tässä ketjussakin jatkan niin kauan kuin se sopii mulle. Jatkan myös tuberoosan loukkaamista ynnä muita kammottavia tekoja.
Ihan täynnä ristiriitaisuuksia koko teksti. Kukahan se tässä nyt loukkaantuu, kyttää peukkuja, nimittelee, muistelee miksi itseään on nimitelty ja lopuksi uhoaa, että ei aio muuttaa omaa käytöstään millään lailla. Kuka tällaista jaksaa lukea, ei liity tuoksuihin mitenkään😴😴😴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin upean parfyymin Kicksiltä, Le Couvent de Minimes, Hattai. Tämä on Jean-Claude Ellenan suunnittelema ambrainen tuoksu. Nuoteiksi mainittu ainakin ambra, kaakaopapu ja punapippuri. Tähän on saatu vangittua hienosti metsän tuoksu, havupuut, kasvit, kirpeät marjat. Tässä on myös vähän mausteisuutta, ihan kuin olisi kanelia ja mausteneilikkaa. Lievä savuisuus ilmenee, niin kuin poltettaisiin nuotiota metsän keskellä. Kaikkea tasapainottavat ambra ja kaakaopapu, jotka tuovat tuoksuun makeutta. Tuoksuu tosi ihalta tuo makeus yhdistettynä metsäisyyteen. Kesto on huippuluokkaa, tämä on ilmeisesti yksi vahvimmista merkin tuoksuista. Kiinnostuin nyt toden teolla tästä merkistä, tekisi mieli tilata muitakin tuoksuja. Kicksiltä sai myös ilmaisen hajuvesinäytteen + kasvoseeruminäytteen, mikä oli positiivinen yllätys.
Aivan uusi nimi ja mitkä nuotit! Kuulostaa lupaavalta.
Kuuluu L'Occitane -firmaan. Ranskassa on spa-hotelli jossa näitä tuotteita on. Noi tuoksut on myös varsin edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin upean parfyymin Kicksiltä, Le Couvent de Minimes, Hattai. Tämä on Jean-Claude Ellenan suunnittelema ambrainen tuoksu. Nuoteiksi mainittu ainakin ambra, kaakaopapu ja punapippuri. Tähän on saatu vangittua hienosti metsän tuoksu, havupuut, kasvit, kirpeät marjat. Tässä on myös vähän mausteisuutta, ihan kuin olisi kanelia ja mausteneilikkaa. Lievä savuisuus ilmenee, niin kuin poltettaisiin nuotiota metsän keskellä. Kaikkea tasapainottavat ambra ja kaakaopapu, jotka tuovat tuoksuun makeutta. Tuoksuu tosi ihalta tuo makeus yhdistettynä metsäisyyteen. Kesto on huippuluokkaa, tämä on ilmeisesti yksi vahvimmista merkin tuoksuista. Kiinnostuin nyt toden teolla tästä merkistä, tekisi mieli tilata muitakin tuoksuja. Kicksiltä sai myös ilmaisen hajuvesinäytteen + kasvoseeruminäytteen, mikä oli positiivinen yllätys.
Kuuluu L'Occitane -firmaan. Ranskassa on spa-hotelli jossa näitä tuotteita on. Noi tuoksut on myös varsin edullisia.
Tästä suoraan asiaan, tuoksujen "filosofia" ja kotipesä Ranskassa:
https://www.couventdesminimes-hotelspa.com/en/loccitane-spa.html
Menneniä on tuoksuteltu ystävien kanssa koko viikonloppu.
Hurmaavaa parfyymi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin taas kerran miksi vaivauduin.Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.
Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.
Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.
Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.
Eihän sille voi kun nauraa.
Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitä tarkoittaa absoluutti hinta?
Tuberoosa on tuberoosa.
En tiennytkään, että tuoksukokemuksen subjektiivisessa luonnehdinnassa voi syyllistyä ASIAVIRHEESEEN. Mäkään en tiedä mikä on absoluutti, saati että tietäisin mitä tuberoosa-absoluutti maksaa.
Se ei ole olennaistakaan. Voin silti kuvata tuoksua halvan tuntuiseksi, jos se minusta on sellainen. Kun mietin mitä kirjoitan tuberoosasta, päässäni rätisi s e ns .u U ri, koska halusin olla tarkka ja kuitenkin välttää juuri sen mikä tietysti seurasi.
Joukkoloukkaantumisen.Mutta olen vain iloinen. Tämän _ilmaisnäytteen_ ansiosta tiedän vihdoin, miltä tuberoosa tuoksuu. Se ei ole sellaisen mihin haluaisin nenäni upottaa, mutta ei vastenmielinenkään. Ok täytetuoksu. Ei häiritse, ei vedä puoleensa.
Ohis, mutta älä vielä luovuta tuberosan kanssa, sillä on niin monenlaista olomuotoa, ja olet ilmeisesti nyt haistanut vain yhtä niistä, joka oli hyvin maanläheinen ja animaalinen tuberosa. Tuberosa voi olla myös karkkimaisen makea (ns. "bubble gum tuberosa) tai esim. tumma, suklainen. Itsekään en tykkää sellaisista hyvin kukkaisesta tuberosasta, muun tyyppisistä paljon enemmän. Esim. Manceran Velvet Vanillassa on tuollainen purkkatuberosa joka tuoksuu aivan valloittavalta.
Kiitos ystävällisestä kommentista!
En ole millään muotoa luovuttamisaikeissa.
Sen toki myönnän, että tuskin tartun ihastuneena tuberoosapulloon (eikä sellaisia)
niin paljon kai olekaan. Mutta muiden kukkien
joukossa se menee oikein hyvin. Mulla ei vaan
tähän asti ole ollut tietoa miltä se tuoksuu.
Nyt on, kuten oikein sanot, yksi versio.
Ilmaisnäytteet on juuri siitä kivoja, että silloin
saa sekä talon (usein) että tuoksun, jota ei olisi
itse tullut tilanneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...oik kädessä TMOV Appelsiininkukka...
Luin tänään Serge Lutensista. Hyvin kiintoisaa. Tästä harrastuksesta on monenlaista iloa. Voi myös sivistää itseään sen lisäksi että rypee ihanissa tuoksuissa.
Olen Taas joku niche-friikki, eikä se tunnu lainkaan hullummalta.🌹🌿
Sergellä on hyvin kukkainen ja lähes eläimellisellä tavalla indolinen, Fleurs d'Oranger. Testaamisen arvoinen.
Tuoksu oli minua vahvempi, joten en ostanut koko pulloa. Ehdottomasti olen tyytyväinen, että olen kokeillut, sillä muistelen lämmöllä.
Sergellä on todella monipuolinen parfyymikattaus. Tähän mennessä olen kokeillut vasta muutaman ja mikään niistä ei muistuttanut toisiaan.
Mikään ei myöskään tuntunut siltä, että minun on ehdottomasti ostettava kokonainen pullo, mutta silti haluan kokea ne kaikki loputkin Serget jossain vaiheessa elämääni.
Mulla oli Serge pitkään listalla, mutta ei vaan
näytettä saanut. Kun vihdoin Fleurs de Oranger oli hyppysissä, tajunta räjähti saman tien kun korkki napsahti auki. Dynamiittia. Miksei sitä ollut listassa?
Parinkymmenen minuutin kuluttua alkaa hahmottua kaunis, elävänä värisevä, alkuvoimainen appelsiininkukka.
Kestää tunteja, haalistuu hieman suihkussa, mutta kestää yhä. Tuoksussa on muutakin, mutta se on vain tehokas tausta appelsiininkukalle, joka on ensitanssija.
Lankesin kättelyssä Sergen jalkojen juureen.
Samoin kuin sinä minäkin aion kokeilla kaikki hänen luomuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet se, joka raportoi Virgin Island Waterin tuoksuvan siltä kuin Kookospähkinä ja lime muhinoisivat avoimen ikkunan ääressä valtameren rannalla, niin kiitokset! Mielikuva oli niin hekumallinen että tilasin oman näytteen. En ole vielä nuuhkinut sitä.
Kannattaa aloittaa testaus varovasti yhdellä tai kahdella suihkauksella, sillä kyseinen Neitsytsaarten vesi on trooppista ja Kookos... hän on kasuaali mutta vahva.
🥥
Saan lämpimässä kelissä jopa samanlaista tukahduttavaa fiilistä, kuin Jean Paul Gaultierin Le Malessa on. Ainakin itselleni tämä on viileämpien päivien tuoksu, joihin tuoksun trooppisuus tuo mukavaa kontrastia.
Nautinnollista kokeilua!
'Virgin Island Water' on vahva elämys.
Kuvailit sen niin hienosti että ansaitsisit kymmenyksen Suomen myynnistä.
Mut tutustutit kokonaan uuteen brandiin.
Näitähän riittää. Tilasin myös 'Love in Whiten'.
Koetan analysoida sitä itse, kuten joku aiemmin vinkkasi tekevänsä. Osaan toistaiseksi sanoa vain, että tykkään kovasti, tuoksuu raikkaasti sitrukselta ja appelsiininkukalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa Omenassa Espoossa ainakin oli l'Occitanen kauppa. Kerran myyjä kutsui
mut ovelta sisään. Annoin hänen johdattaa mut myymäläänsä. Se oli ylellisesti sisustettu resort-henkiseksi. Purkit ja pullot olivat kauniita, mutta kovin kalliita sisältöön nähden. Asiakkaita ei näkynyt silloin eikä myöhemminkään, kun olen kävellyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Nasomatto Absinth
Miten ihastuttava!
Suihkautin pari suihkausta käsivarteen ja raikkaan vihreyden aistittuani suihkin heti pari suihkausta lisää ympäri vartaloa.
Tämä ei ole tuoksupommi, vaan ennemminkin keveä.
Ensivaikutelma on, että tämä tulee todennäköisesti haihtumaan kadoksiin melko pian, ainakin latvatuoksu taittuu ihan hetkessä.
Tässä on samaa vihreyttä kuin Bois 1920 Cannabiksessa, samaa terävää raikkautta kuin Penhaligonsin Juniper Slingissä ja alun tuoksussa on jotain samaa kuivaa ylevyyttä kuin Heeleyn Eau Sacreessa.
Ja jotain tässä on joka tuo mieleeni limonadin.
🙏 🍸 🌿
Olen ihanasti rappiolla ja nautin joka sekunnista.
Ja tästä ei todennäköisesti seuraa edes krapulaa!
Melkein harmittaa, että ei ole absinttia nyt lasissa, niin en pääse vertailemaan onko tuoksu yksi yhteen, mutta yrttinen ja vihreä tämä on, ehkä alkoholinenkin.
Latvatuoksun hälvettyä (aivan liian pian!) alta löytyy lämpöistä puun tuoksua, vetiveriä ja jotain piilevää makeuttakin jopa, mutta silti yleisvaikutelma on raikas.
En saa tästä tarpeekseni juuri nyt, haluan suihkia lisää, mutta koitan hillitä itseni, että en tuhlaa näytettäni ylettömästi. Nautin keskivaiheestakin, mutta kaipaan tuota latvatuoksua nyt jo.
💚
Ei tullut krapulaa, mutta jonkinlaiset laskut ja vieroitusoireet tulivat ja ne ilmenivät jo vaikutusaikana...
Absinthin tarjoama kyyti oli minulle kuin laillisuuden rajamailla oleva vuoristorata,
ensin se sinkautti minut hetkessä korkeuksiin ja sen jälkeen koitti lähes vapaa-pudotus alas...
...ja haluaisin kokea alkupään hurman uudelleen ja uudelleen... Saman sinkautuksen tekevät Juniper Slingin alun katajanmarjat.
Pitkäkestoisin vaihe toi mieleeni mausteinen puu -partavedet,
samaan tyyliin kuin Yves Rocherin Hoggar.
Ja ärsyynnyn tästä vaiheesta.
Pidän tästäkin, mutta jotenkin vastentahtoisesti, ärsyyntyen.
Olisiko tässä ambraa mukana, vaikea sanoa varmasti, mutta mielleyhtymä on vahva.
Päihde.
Vasta yksi kokeilu takana, mutta tuon yhden kerran jälkeen tuntuu siltä, kuin minulla olisi Absinthin kanssa kohonnut riski saada päihderiippuvuus.
Jos omistaisin kokonaisen 30 ml:n pullon, niin suihkisinko siitä terästystä tämän tästä, jotta en saisi laskuja?
Ja kohta huomaisin, että pullosta on tiristettävissä enää viimeiset pisarat,
pelkäisin tyhjyyttä jonka tämä jättäisi jälkeensä ja tuskassa miettisin mistä rahaa ostaa lisää?
Hyvin sekoitettu, täytyy sanoa.
Niin hyvin, että sekoittaa minutkin. En missään tapauksessa halua kokonaista pullollista tätä.
Tai siis joku osa minusta haluaa, mutta en aio ostaa uutta lippua tähän vuoristorataan.
En, en, en.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu sai minut taantumaan toppahousuissa pikkukaupungin koulun pihalla seisovaksi alakoululaiseksi. Hajukumit ovat suosittuja, sellaiset voimakkaasti tuoksuvat ja värikkäät pyyhekumit. Yhdellä meistä on tummanruskea, aidon suklaapalan näköinen hajukumi. Jokainen meistä rakastaa sitä. Hajukumi kiertää ringissä kädestä käteen, jokainen nuuhkii sitä autuaana ja toteaa "tekee mieli haukata".
Taantumisen lapsuuden muistikuvaan aikaansai Demeter Chocolate Mint. Odotettavissa oli jotain yksinkertaista, haihtuvaa ja lineaarista. Tässä on kuitenkin kerroksia tai sitten ihoni ja Suklaaminttu tekivät kemiallisia temppujaan.
Alussa tulee aito ja rehevä suklaa. Se makeutuu hieman ja mielleyhtymä on nakuna kieriskely murskatuissa After Eight -suklaakarkeissa. Mietin jo, että tämä on selvästi vapaapäivän tuoksu, sillä minttusuklaan tuoksu on vaan hieman epäilyttävä.. mutta sitten tuoksu muuntuu taas. Se ei ole enää suklaa, ei minttu vaan jotain selkeästi synteettistä. Tuoksu tulee lähelle ihoa, hiipuu siihen ja nuuhkin pitkään miettin, että mikä tämä niin tuttu ja kiinnostava tuoksu on? Synteettinen ja keinotekoinen, jotenkin "väärä", mutta niin ihana. Ja se oli tuo 70-luvun ala-asteen hajukumi.
Lapsuuden muisto pullossa. Kai sellainen on vähän pakko hankkia?
Loistava analyysi!
Mun kokemus noista "oih mä niin tunnistan tän!" -elämyksistä on se, että jollei tuoksussa ole muita ansioita kuin tuttuus, asia on loppuun käsitelty siinä vaiheessa kun näyteputki on tyhjä.
Joskus olen tilannut uuden näytteen, ja sekin on ollut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nasomatto Absinth
Miten ihastuttava!
Suihkautin pari suihkausta käsivarteen ja raikkaan vihreyden aistittuani suihkin heti pari suihkausta lisää ympäri vartaloa.
Tämä ei ole tuoksupommi, vaan ennemminkin keveä.
Ensivaikutelma on, että tämä tulee todennäköisesti haihtumaan kadoksiin melko pian, ainakin latvatuoksu taittuu ihan hetkessä.
Tässä on samaa vihreyttä kuin Bois 1920 Cannabiksessa, samaa terävää raikkautta kuin Penhaligonsin Juniper Slingissä ja alun tuoksussa on jotain samaa kuivaa ylevyyttä kuin Heeleyn Eau Sacreessa.
Ja jotain tässä on joka tuo mieleeni limonadin.
🙏 🍸 🌿
Olen ihanasti rappiolla ja nautin joka sekunnista.
Ja tästä ei todennäköisesti seuraa edes krapulaa!
Melkein harmittaa, että ei ole absinttia nyt lasissa, niin en pääse vertailemaan onko tuoksu yksi yhteen, mutta yrttinen ja vihreä tämä on, ehkä alkoholinenkin.
Latvatuoksun hälvettyä (aivan liian pian!) alta löytyy lämpöistä puun tuoksua, vetiveriä ja jotain piilevää makeuttakin jopa, mutta silti yleisvaikutelma on raikas.
En saa tästä tarpeekseni juuri nyt, haluan suihkia lisää, mutta koitan hillitä itseni, että en tuhlaa näytettäni ylettömästi. Nautin keskivaiheestakin, mutta kaipaan tuota latvatuoksua nyt jo.
💚
Ei tullut krapulaa, mutta jonkinlaiset laskut ja vieroitusoireet tulivat ja ne ilmenivät jo vaikutusaikana...
Absinthin tarjoama kyyti oli minulle kuin laillisuuden rajamailla oleva vuoristorata,
ensin se sinkautti minut hetkessä korkeuksiin ja sen jälkeen koitti lähes vapaa-pudotus alas...
...ja haluaisin kokea alkupään hurman uudelleen ja uudelleen... Saman sinkautuksen tekevät Juniper Slingin alun katajanmarjat.
Pitkäkestoisin vaihe toi mieleeni mausteinen puu -partavedet,
samaan tyyliin kuin Yves Rocherin Hoggar.
Ja ärsyynnyn tästä vaiheesta.
Pidän tästäkin, mutta jotenkin vastentahtoisesti, ärsyyntyen.
Olisiko tässä ambraa mukana, vaikea sanoa varmasti, mutta mielleyhtymä on vahva.
Päihde.
Vasta yksi kokeilu takana, mutta tuon yhden kerran jälkeen tuntuu siltä, kuin minulla olisi Absinthin kanssa kohonnut riski saada päihderiippuvuus.
Jos omistaisin kokonaisen 30 ml:n pullon, niin suihkisinko siitä terästystä tämän tästä, jotta en saisi laskuja?
Ja kohta huomaisin, että pullosta on tiristettävissä enää viimeiset pisarat,
pelkäisin tyhjyyttä jonka tämä jättäisi jälkeensä ja tuskassa miettisin mistä rahaa ostaa lisää?
Hyvin sekoitettu, täytyy sanoa.
Niin hyvin, että sekoittaa minutkin. En missään tapauksessa halua kokonaista pullollista tätä.
Tai siis joku osa minusta haluaa, mutta en aio ostaa uutta lippua tähän vuoristorataan.
En, en, en.
Oho! Onko se noin paha?
Mäkin ehdin jo tilata näytteeni.
Ja se on jo tulossa, enää ei voi perua.
Mietin kyllä itsekin Mendittorosan 'Osangia',
että onkohan tämä ihan turvallista?
Se pyörrytti ja mahaa väänsi ilkeästi.
Silti tuoksua tekee mieli lisää.
Huomasin onneksti, että sitä ei saa suihkauttaa suoraan iholle, muuten tulee
liikaa. Kevyt sipaisu on enemmän kuin tarpeeksi.
Tuskin maltan odottaa omaa Absinttiani!😬
Vierailija kirjoitti:
---Tilasin myös 'Love in Whiten'.
Koetan analysoida sitä itse, kuten joku aiemmin vinkkasi tekevänsä. Osaan toistaiseksi sanoa vain, että tykkään kovasti, tuoksuu raikkaasti sitrukselta ja appelsiininkukalta.
Love in White on minulta vielä kokematta, mutta raikkaat sitrukset ja appelsiininkukka kuulostavat ihanalta.
Simimi, Blanc de Sisa (Ruskea sokeri, papaija, mango; Vanilja, manteli, passionhedelmä, magnolia; Vanilja, myski, ambra, santelipuu) Korkealaatuinen vahva vanilja ja makeus tuntuu. Miellyttävä, mutta väsyttävä tuoksu.
Mulle tulee näemmä makeista, etenkin vaniljasta alkuihastuksen jälkeen olo että istun buffassa viidettä tuntia lappamassa jälkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---Tilasin myös 'Love in Whiten'.
Love in White on minulta vielä kokematta, mutta raikkaat sitrukset ja appelsiininkukka kuulostavat ihanalta.
Se olikin appelsiininkuori. Ihana harvinainen tuoksuaines. Ikävä kyllä se hiipuu puolessa tunnissa. Sen jälkeen tuoksu latistuu tavanomaiseksi. Mulle ongelmia tuottavat magnolia ja ambergris.
Vierailija kirjoitti:
Oho! Onko se noin paha?
Ja se on jo tulossa, enää ei voi perua.Mietin kyllä itsekin Mendittorosan 'Osangia',
liikaa. Kevyt sipaisu on enemmän kuin tarpeeksi.Tuskin maltan odottaa omaa Absinttiani!😬
Jos vain jaksat, niin raportoi ihmeessä millaisen matkan Absintti sinulle tarjoili.
Jos tarjoili jotain, niin mitä siltä sait. Vai jättikö se lähes kokonaan tarjoilematta.
Mendittorosat ovat minulle vielä täysin vieraita.
Kävin Fragranticassa katsomassa Osangia ja epäilen, että siinä minua arveluttaisi hunaja ja ambra, mutta loput tuoksunuotit kuulostavatkin sitten itämaisten suitsukkeiden ilotulitukselta...
Mirhaa, olibaanihartsia (frankincense), storakseja (benzoin)...
Kuulostaa vapaa-ajan tuoksulta.
Ja kyllä, mielenkiinto heräsi kokeilla Mendittorosiakin jossain vaiheessa.
: )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Onko se noin paha?
Ja se on jo tulossa, enää ei voi perua.Mietin kyllä itsekin Mendittorosan 'Osangia',
liikaa. Kevyt sipaisu on enemmän kuin tarpeeksi.Tuskin maltan odottaa omaa Absinttiani!😬
Jos vain jaksat, niin raportoi ihmeessä millaisen matkan Absintti sinulle tarjoili.
Jos tarjoili jotain, niin mitä siltä sait. Vai jättikö se lähes kokonaan tarjoilematta.
Mendittorosat ovat minulle vielä täysin vieraita.
Kävin Fragranticassa katsomassa Osangia ja epäilen, että siinä minua arveluttaisi hunaja ja ambra, mutta loput tuoksunuotit kuulostavatkin sitten itämaisten suitsukkeiden ilotulitukselta...
Mirhaa, olibaanihartsia (frankincense), storakseja (benzoin)...
Kuulostaa vapaa-ajan tuoksulta.
Ja kyllä, mielenkiinto heräsi kokeilla Mendittorosiakin jossain vaiheessa.
: )
Raportoin ilman muuta, jos jään henkiin😁.
En mä odottanut että parin euron hajuvesinäytteillä on ihan trippejä tarjolla.
Mutta näemmä voi olla, ja kerta se on ensimmäinenkin.
Melkein toivon että Absintti olisi jäänyt tilaamatta, mutta kyllä sitä nyt kokeillaan.
Varovasti.
Jo Malone: Wild Bluebell - Raikas luonnonkukan tuoksu! Juuri sellainen kuin toivoin. Painii samassa sarjassa 'Blanc Violetten' kanssa sikäli että vastaa samaan tarpeeseen.
Mielenkiintoista. Olisikohan tässä taas reformulointi kyseessä. Nyt myynnissä oleva mustakorkkinen versio on ainakin uusi juhlavuosiversio, onkohan samalla muutettu tuoksua. Juuri katselin Notinosta että olisi hyvässä tarjouksessa siellä, 50 eur 100 ml pullo. Houkuttaisi tilata, itse olen tuoksutellut tätä liikkeessä ja ihastuin, ylellinen aurinkolomatuoksu, tykkäsin tiaresta ja muista kukista yhdistettynä vähän kookoksisiin nuotteihin. Olisikohan juuri tuo tiare joka aiheuttaa liikaa makeutta mielestäsi? Vastustan nyt houkutusta kuitenkin kun olen ostolakossa.