Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19546)

Vierailija
8041/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ja True Lustin tiet eroavat. Viimeiset häivähdykset iholla. 

True Lustissa tuoksuvat meikit, ehkä huulipuna enemmän kuin himo. Kaunis tämä on kyllä, orvokkia, ruusua, jasmiinia ja mokkaa. 

Pohjalta löytyy sama vihreää, aavistuksen metallista tuoksua mitä on monessa ELdOssa. 

Jos Penhaligonsin Iris Prima häipyy iholta liian nopeasti, niin kannattaa testata True Lust.

Iris Primassa nousee esille enemmän mokka, True Lustissa huulipuna, mutta yhteisiä elementtejä näissä on.

https://www.fragrantica.com/perfume/Etat-Libre-d-Orange/True-Lust-Rayon…

En jää kaipaamaan suurella haikeudella vaan kiitän kokemuksesta. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa kohtaamistani ELdO:n kanssa. 

Mulla eroaa tiet paitsi True Lustin koko Etat Libre d'O:n kanssa. Jokainen näyte on ollut pettymys. Bye! Parempia brandeja on yllin kyllin tuossa hintaluokassa.

Vierailija
8042/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kaksi rannetta, on kätevää vertailla sisartuoksuja.

Kerro kerro nenäsein, ken on maassa suloisin.

Oriental Delice vaiko Gentlewoman?

Oriental Delice johtaa mantelinmitalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8043/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuulkaas ystävät niin kyllästynyt tähän etäelämään ja sokkotilailuun, että aion lähteä ensi viikolla stadin keskustaan parfyymiekskursiolle. Haluan nähdä kosmetiikkaosastot, nuuskutella, tutkia, olla elossa.

Hienoja tuoksuja olen "sokkonakin" (ennalta testaamatta siis, ettei kukaan nyt tästä hämmeny) löytänyt ja hauskaa se oli aikansa.

Nyt haluan nähdä parfyymit kimaltelemassa Stockan tai Sokoksen hyllyillä.

terv. Bella Rosa-fani

Onnea matkaan!!

Kävin minäkin Emotionissa. Myyjä näytti yksinäiseltä ja ilahtuneelta, kun sai yhden asiakkaan.

Keskustelimme. Hän suihkutti kitsastelematta yhteen ranteeseen yhtä, toiseen toista.

Sain sosiaalisen kohtaamisen ja poistuin tuoksuvana. Näin värikkäät pullot. Tunsin kuitenkin itseni huijariksi. Tiesin jo sisään mennessäni etten osta mitään. Kauhean kallista kuraa pullotettuna, yritetään myydä vanhojen klassikoiden nimillä. Ei onnistu.

Musta on tullut lyhyessä ajassa Taas joku niche-friikki.

Toivotaan että sun reissu on antoisa, ja saat sitä mitä mielesi halajaa!

Joo, se on huomattu.

Vierailija
8044/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Miettikää ja pohtikaa tätä mielessänne hiljaa ja kuvitelkaa olevanne hajusteyliherkkä: Istun täpötäydessä bussissa, jossa vierustoveri on suihkauttanut hajuvettä ja takana istuva vähän partavettä, minun hajusteyliherkän ihmisen hengitys vaikeutuu.

Töihin päästessä ääneni saattaa olla jo käheä ja sortua, olenhan hajusteyliherkkä ihminen.

Minä hajusteyliherkkänä joudun käyttämään nopeampaa junaa bussin sijaan. Joskus lähes tunnin bussimatkalla olen joutunut käyttämään hengityssuojainta. (hengityssuojain jo siis ennen korona aikaa)

Me hajusteita käyttävät olemme niin tottuneita tuoksuihin, ettemme itse enää edes tajua tuoksuvamme niin voimakkaasti, voisimmeko ottaa huomioon hajusteyliherkät kanssaeläjämme vai jatkanko itsekkäästi hajusteiden  käyttöä. 

Toivottavasti tämä herätti ajatuksia.

Herättihän se, vaikka trolli onkin.

Eletään aikaa ennen koronaa. Istun bussissa ikkunapaikalla omissa mietteissäni. Sisään lampsii sonja. Hän on reilusti ylipainoinen, puuskuttaa kävellessään, säkkimäinen paita repsottaa housunkauluksesta.

Istua mätkähtäessään viereeni hän astuu samalla jalkaterälleni ja tökkää kyynärpäänsä kipeästi kylkeeni. Välinpitämättömyys huokuu niin ulkonäöstä kuin käytöksestä. Korjaan asentoani ja yritän litistyä lähemmäs ikkunaa, mutta ahdasta on. Sitten huomaan hajuja. Pesemätön keho, liian pitkään käytetyt vaatteet, talinen päänahka, hoitamaton suu, tupakka. Mutta ei häivähdystäkään miellyttävästä parfyymistä, se myönnettäköön. Yritän vetäytyä vielä kauemmas. Toivon että matka loppuisi pian, ja että paluumatkalla vieressäni ei istu sonja, vaan joku muu. Joku joka huolehtii itsestään ja tulee samalla olleeksi huomaavainen muitakin ihmisiä kohtaan.

Ensimmäinen voi hyvinkin olla palstatrolli, en ala väittelemään koska en tunne, mutta ei tämä jälkimmäinenkään vaikuta kovinkaan sivistyneeltä, sorry vaan. Alkaa vauvapalstalaisen oikea luonne tulla esiin parfyymiverhon takaa?

-eri

Vierailija
8045/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.

Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.

Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(

Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.

Tätä mä en vaan ikinä tajua!

Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.

Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.

Kohta huomasin: 10 alapeukkua, 1 oli tykännyt.

Mietin taas kerran miksi vaivauduin.

Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.

Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.

Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.

Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.

Eihän sille voi kun nauraa.

Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂

Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitä tarkoittaa absoluutti hinta?

Tuberoosa on tuberoosa.

En tiennytkään, että tuoksukokemuksen subjektiivisessa luonnehdinnassa voi syyllistyä ASIAVIRHEESEEN. Mäkään en tiedä mikä on absoluutti, saati että tietäisin mitä tuberoosa-absoluutti maksaa.

Se ei ole olennaistakaan. Voin silti kuvata tuoksua halvan tuntuiseksi, jos se minusta on sellainen. Kun mietin mitä kirjoitan tuberoosasta, päässäni rätisi s e ns .u U ri, koska halusin olla tarkka ja kuitenkin välttää juuri sen mikä tietysti seurasi.

Joukkoloukkaantumisen.

Mutta olen vain iloinen. Tämän _ilmaisnäytteen_ ansiosta tiedän vihdoin, miltä tuberoosa tuoksuu. Se ei ole sellaisen mihin haluaisin nenäni upottaa, mutta ei vastenmielinenkään. Ok täytetuoksu. Ei häiritse, ei vedä puoleensa.

Ohis, mutta älä vielä luovuta tuberosan kanssa, sillä on niin monenlaista olomuotoa, ja olet ilmeisesti nyt haistanut vain yhtä niistä, joka oli hyvin maanläheinen ja animaalinen tuberosa. Tuberosa voi olla myös karkkimaisen makea (ns. "bubble gum tuberosa) tai esim. tumma, suklainen. Itsekään en tykkää sellaisista hyvin kukkaisesta tuberosasta, muun tyyppisistä paljon enemmän. Esim. Manceran Velvet Vanillassa on tuollainen purkkatuberosa joka tuoksuu aivan valloittavalta.

Vierailija
8046/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.

Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.

Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(

Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.

Tätä mä en vaan ikinä tajua!

Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.

Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.

Kohta huomasin: 10 alapeukkua, 1 oli tykännyt.

Mietin taas kerran miksi vaivauduin.

Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.

Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.

Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.

Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.

Eihän sille voi kun nauraa.

Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂

Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitä tarkoittaa absoluutti hinta?

Tuberoosa on tuberoosa.

En tiennytkään, että tuoksukokemuksen subjektiivisessa luonnehdinnassa voi syyllistyä ASIAVIRHEESEEN. Mäkään en tiedä mikä on absoluutti, saati että tietäisin mitä tuberoosa-absoluutti maksaa.

Se ei ole olennaistakaan. Voin silti kuvata tuoksua halvan tuntuiseksi, jos se minusta on sellainen. Kun mietin mitä kirjoitan tuberoosasta, päässäni rätisi s e ns .u U ri, koska halusin olla tarkka ja kuitenkin välttää juuri sen mikä tietysti seurasi.

Joukkoloukkaantumisen.

Mutta olen vain iloinen. Tämän _ilmaisnäytteen_ ansiosta tiedän vihdoin, miltä tuberoosa tuoksuu. Se ei ole sellaisen mihin haluaisin nenäni upottaa, mutta ei vastenmielinenkään. Ok täytetuoksu. Ei häiritse, ei vedä puoleensa.

Ohis, mutta älä vielä luovuta tuberosan kanssa, sillä on niin monenlaista olomuotoa, ja olet ilmeisesti nyt haistanut vain yhtä niistä, joka oli hyvin maanläheinen ja animaalinen tuberosa. Tuberosa voi olla myös karkkimaisen makea (ns. "bubble gum tuberosa) tai esim. tumma, suklainen. Itsekään en tykkää sellaisista hyvin kukkaisesta tuberosasta, muun tyyppisistä paljon enemmän. Esim. Manceran Velvet Vanillassa on tuollainen purkkatuberosa joka tuoksuu aivan valloittavalta.

Tai eihän tämä ole ohis, vaan keskustelun varsinainen aihe 👌🏻

Vierailija
8047/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olet se, joka raportoi Virgin Island Waterin tuoksuvan siltä kuin Kookospähkinä ja lime muhinoisivat avoimen ikkunan ääressä valtameren rannalla, niin kiitokset! Mielikuva oli niin hekumallinen että tilasin oman näytteen. En ole vielä nuuhkinut sitä.

Kannattaa aloittaa testaus varovasti yhdellä tai kahdella suihkauksella, sillä kyseinen Neitsytsaarten vesi on trooppista ja Kookos... hän on kasuaali mutta vahva.  

🥥

Saan lämpimässä kelissä jopa samanlaista tukahduttavaa fiilistä, kuin Jean Paul Gaultierin Le Malessa on. Ainakin itselleni tämä on viileämpien päivien tuoksu, joihin tuoksun trooppisuus tuo mukavaa kontrastia. 

Nautinnollista kokeilua! 

Vierailija
8048/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...oik kädessä TMOV Appelsiininkukka...

Luin tänään Serge Lutensista. Hyvin kiintoisaa. Tästä harrastuksesta on monenlaista iloa. Voi myös sivistää itseään sen lisäksi että rypee ihanissa tuoksuissa.

Olen Taas joku niche-friikki, eikä se tunnu lainkaan hullummalta.🌹🌿

Sergellä on hyvin kukkainen ja lähes eläimellisellä tavalla indolinen, Fleurs d'Oranger. Testaamisen arvoinen. 

Tuoksu oli minua vahvempi, joten en ostanut koko pulloa. Ehdottomasti olen tyytyväinen, että olen kokeillut, sillä muistelen lämmöllä.

Sergellä on todella monipuolinen parfyymikattaus. Tähän mennessä olen kokeillut vasta muutaman ja mikään niistä ei muistuttanut toisiaan.

Mikään ei myöskään tuntunut siltä, että minun on ehdottomasti ostettava kokonainen pullo, mutta silti haluan kokea ne kaikki loputkin Serget jossain vaiheessa elämääni. 

Vierailija
8049/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin muutamat näytekoot viime päivinä, ei mennyt putkeen kokeilut niin sanotusti kun vain yksi viidestä toimi, onneksi en mennyt ostelemaan sokkona mitään.

Tom Ford Soleil Blanc: 80-luvun Hawaiian Tropic aurinkoöljy.

Tom Ford Eau de Soleil Blanc: kuten edellinen mutta siihen lisätty 90-luvun Bergasol-merkin aurinkovoiteen sitrushajua.

Tom Ford Lost Cherry: Ihana kirsikkatuoksu ensimmäiset 3-5 minuuttia, mutta sitten alkaa haista väkevälle Resilar- yskänlääkkeelle kunnes katoaa.

CSP Amour de Cacao: Tuoksuu ensin tummalle suklaalle, mutta hetken päästä vanhoille seisseille kahvinpuruille.

La Maison de la Vanille Divine des Tropiques: Tästä tulee sellainen pehmeän ja kevyen makeahkon vaniljan ja puhtaan tuoksun yhdistelmä. Sellainen minkä olisin toivonut joskus Clean-tuoksun olevan kun se haisi ihan siivousaineelle minulla eikä oikealta puhtaan ihon tai pyykin kaltaiselta ollenkaan. En haista tässä tuberosaa, gardeniaa enkä jasmiinia, jotka joskus tuppaavat oelmaan päällekäyviä ja aiheuttamaan minulle jomotusta päähän, vaan jotain puhtaampaa ja raikkaampaa kukkaa, ehkä hyasintti ja helitrooppi. Tämän saattaisin ostaa, pitää vielä testata huomenna.

Vierailija
8050/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Mercierin Creme Brulee -tuoksu on oikein ihana.

Vierailija
8051/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin upean parfyymin Kicksiltä, Le Couvent de Minimes, Hattai. Tämä on Jean-Claude Ellenan suunnittelema ambrainen tuoksu. Nuoteiksi mainittu ainakin ambra, kaakaopapu ja punapippuri. Tähän on saatu vangittua hienosti metsän tuoksu, havupuut, kasvit, kirpeät marjat. Tässä on myös vähän mausteisuutta, ihan kuin olisi kanelia ja mausteneilikkaa. Lievä savuisuus ilmenee, niin kuin poltettaisiin nuotiota metsän keskellä. Kaikkea tasapainottavat ambra ja kaakaopapu, jotka tuovat tuoksuun makeutta. Tuoksuu tosi ihalta tuo makeus yhdistettynä metsäisyyteen. Kesto on huippuluokkaa, tämä on ilmeisesti yksi vahvimmista merkin tuoksuista. Kiinnostuin nyt toden teolla tästä merkistä, tekisi mieli tilata muitakin tuoksuja. Kicksiltä sai myös ilmaisen hajuvesinäytteen + kasvoseeruminäytteen, mikä oli positiivinen yllätys.

Vierailija
8052/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasomatto Absinth

Miten ihastuttava! 

Suihkautin pari suihkausta käsivarteen ja raikkaan vihreyden aistittuani suihkin heti pari suihkausta lisää ympäri vartaloa.

Tämä ei ole tuoksupommi, vaan ennemminkin keveä.

Ensivaikutelma on, että tämä tulee todennäköisesti haihtumaan kadoksiin melko pian, ainakin latvatuoksu taittuu ihan hetkessä.

Tässä on samaa vihreyttä kuin Bois 1920 Cannabiksessa, samaa terävää raikkautta kuin Penhaligonsin Juniper Slingissä ja alun tuoksussa on jotain samaa kuivaa ylevyyttä kuin Heeleyn Eau Sacreessa.

Ja jotain tässä on joka tuo mieleeni limonadin. 

🙏 🍸 🌿

Olen ihanasti rappiolla ja nautin joka sekunnista. 

Ja tästä ei todennäköisesti seuraa edes krapulaa! 

Melkein harmittaa, että ei ole absinttia nyt lasissa, niin en pääse vertailemaan onko tuoksu yksi yhteen, mutta yrttinen ja vihreä tämä on, ehkä alkoholinenkin.

Latvatuoksun hälvettyä (aivan liian pian!) alta löytyy lämpöistä puun tuoksua, vetiveriä ja jotain piilevää makeuttakin jopa, mutta silti yleisvaikutelma on raikas.

En saa tästä tarpeekseni juuri nyt, haluan suihkia lisää, mutta koitan hillitä itseni, että en tuhlaa näytettäni ylettömästi. Nautin keskivaiheestakin, mutta kaipaan tuota latvatuoksua nyt jo.

💚

Vierailija
8053/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nasomatto-arviosta, siinä on hajuvesiryhmä, jota en ole vielä testannut lainkaan. Olen miettinyt mistä aloittaa. Jos absinttiversiossa ei ole anista niin siinä voisi olla hyvä valinta.

Vierailija
8054/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin upean parfyymin Kicksiltä, Le Couvent de Minimes, Hattai. Tämä on Jean-Claude Ellenan suunnittelema ambrainen tuoksu. Nuoteiksi mainittu ainakin ambra, kaakaopapu ja punapippuri. Tähän on saatu vangittua hienosti metsän tuoksu, havupuut, kasvit, kirpeät marjat. Tässä on myös vähän mausteisuutta, ihan kuin olisi kanelia ja mausteneilikkaa. Lievä savuisuus ilmenee, niin kuin poltettaisiin nuotiota metsän keskellä. Kaikkea tasapainottavat ambra ja kaakaopapu, jotka tuovat tuoksuun makeutta. Tuoksuu tosi ihalta tuo makeus yhdistettynä metsäisyyteen. Kesto on huippuluokkaa, tämä on ilmeisesti yksi vahvimmista merkin tuoksuista. Kiinnostuin nyt toden teolla tästä merkistä, tekisi mieli tilata muitakin tuoksuja. Kicksiltä sai myös ilmaisen hajuvesinäytteen + kasvoseeruminäytteen, mikä oli positiivinen yllätys.

Aivan uusi nimi ja mitkä nuotit! Kuulostaa lupaavalta.

Vierailija
8055/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut paljon puhetta ja kehuja Elizabeth Ardenin Tea-tuoksuista, sekä White Tea että Green Tea -versioista. Olen mennyt vähän sekaisin kumpi on Se Paras :) On varmasti kokeilemisen arvoinen kun aiheuttaa niin paljon säpinää.

Vierailija
8056/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämellä, paljonko kulutatte rahaa vuodessa tuoksuihin?

Hetken aikaa harrastanut tätä. Notinon tilaukseni poimin profiilisivultani (tilaukset). Tästä puuttuu Parfym Dreams, Origes ja Carethy,  joita on noin kymmenen tilausta :P Pyöristetään 800.. ja kivijalkakaupat sanotaan samat kymmenkunta ostosta eli toiset 800.

Notino kuitenkin pääasiallinen ostopaikka. Hauska ja kiva harrastus.

31.3.2021

98,35 €

9.2.2021

100,01 €

22.11.2020

54,00 €

10.11.2020

97,27 €

18.9.2020

111,30 €

10.8.2020

111,74 €

3.8.2020

69,35 €

23.7.2020

80,25 €

5.7.2020

179,65 €

16.6.2020

115,35 €

22.5.2020

93,25 €

7.5.2020

116,45 €

4.5.2020

113,65 €

19.4.2020

74,80 €

15.4.2020

92,44 €

7.4.2020

92,36 €

26.3.2020

83,85 €

22.2.2020

108,15 €

12.2.2020

133,45 €

16.1.2020

49,95 €

2.1.2020

101,05 €

24.12.2019

113,05 €

24.11.2019

66,00 €

9.11.2019

74,75 €

11.10.2019

49,90 €

10.10.2019

111,65 €

23.9.2019

48,25 €

18.9.2019

79,25 €

4.9.2019

66,85 €

1.8.2019

93,75 €

12.7.2019

87,55 €

27.6.2019

109,15 €

4.6.2019

55,35 €

13.5.2019

80,75 €

1.3.2019

78,25 €

30.1.2019

61,25 €

13.12.2018

114,60 €

Pyöreesti 3360 + 800 + 800 + ehkä vielä jotain. Kahdessa ja puolessa vuodessa noin viis tonnia. 

Tähän voisi kommentoida "too much information", mutta kysyn kuitenkin sen sijaan, että montako (kpl) näytettä/eri tuoksua tuohon sisältyy? Oletko laskenut miten ehdit käyttää niitä vuoden n. 360 päivän aikana vai oletko sinä se keskustelija, joka kertoi käyttävänsä ja nauttivansa vain näytteistä?

Vierailija
8057/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Mercierin Creme Brulee -tuoksu on oikein ihana.

Olen aiemmin törmännyt käsivoiteeseen jonka tuoksu oli creme brulee, en sitä onnistunut kuitenkaan koskaan itselleni ostamaan (oli jonkun amerikkalaisketjun jonka nimeä en nyt yhtäkkiä muista). Mistä ostit tuon tuoksun, myydäänkö Suomessa?

Vierailija
8058/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämellä, paljonko kulutatte rahaa vuodessa tuoksuihin?

Hetken aikaa harrastanut tätä. Notinon tilaukseni poimin profiilisivultani (tilaukset). Tästä puuttuu Parfym Dreams, Origes ja Carethy,  joita on noin kymmenen tilausta :P Pyöristetään 800.. ja kivijalkakaupat sanotaan samat kymmenkunta ostosta eli toiset 800.

Notino kuitenkin pääasiallinen ostopaikka. Hauska ja kiva harrastus.

31.3.2021

98,35 €

9.2.2021

100,01 €

22.11.2020

54,00 €

10.11.2020

97,27 €

18.9.2020

111,30 €

10.8.2020

111,74 €

3.8.2020

69,35 €

23.7.2020

80,25 €

5.7.2020

179,65 €

16.6.2020

115,35 €

22.5.2020

93,25 €

7.5.2020

116,45 €

4.5.2020

113,65 €

19.4.2020

74,80 €

15.4.2020

92,44 €

7.4.2020

92,36 €

26.3.2020

83,85 €

22.2.2020

108,15 €

12.2.2020

133,45 €

16.1.2020

49,95 €

2.1.2020

101,05 €

24.12.2019

113,05 €

24.11.2019

66,00 €

9.11.2019

74,75 €

11.10.2019

49,90 €

10.10.2019

111,65 €

23.9.2019

48,25 €

18.9.2019

79,25 €

4.9.2019

66,85 €

1.8.2019

93,75 €

12.7.2019

87,55 €

27.6.2019

109,15 €

4.6.2019

55,35 €

13.5.2019

80,75 €

1.3.2019

78,25 €

30.1.2019

61,25 €

13.12.2018

114,60 €

Pyöreesti 3360 + 800 + 800 + ehkä vielä jotain. Kahdessa ja puolessa vuodessa noin viis tonnia. 

Tähän voisi kommentoida "too much information", mutta kysyn kuitenkin sen sijaan, että montako (kpl) näytettä/eri tuoksua tuohon sisältyy? Oletko laskenut miten ehdit käyttää niitä vuoden n. 360 päivän aikana vai oletko sinä se keskustelija, joka kertoi käyttävänsä ja nauttivansa vain näytteistä?

Eri henkilö. Täällä se pelkkiä näytteitä käyttävä. Vastasin vuosibudjetiksi 300-500.

Vierailija
8059/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu sai minut taantumaan toppahousuissa pikkukaupungin koulun pihalla seisovaksi alakoululaiseksi. Hajukumit ovat suosittuja, sellaiset voimakkaasti tuoksuvat ja värikkäät pyyhekumit. Yhdellä meistä on tummanruskea, aidon suklaapalan näköinen hajukumi. Jokainen meistä rakastaa sitä. Hajukumi kiertää ringissä kädestä käteen, jokainen nuuhkii sitä autuaana ja toteaa "tekee mieli haukata".

Taantumisen lapsuuden muistikuvaan aikaansai Demeter Chocolate Mint. Odotettavissa oli jotain yksinkertaista, haihtuvaa ja lineaarista. Tässä on kuitenkin kerroksia tai sitten ihoni ja Suklaaminttu tekivät kemiallisia temppujaan.

Alussa tulee aito ja rehevä suklaa. Se makeutuu hieman ja mielleyhtymä on nakuna kieriskely murskatuissa After Eight -suklaakarkeissa. Mietin jo, että tämä on selvästi vapaapäivän tuoksu, sillä minttusuklaan tuoksu on vaan hieman epäilyttävä.. mutta sitten tuoksu muuntuu taas. Se ei ole enää suklaa, ei minttu vaan jotain selkeästi synteettistä. Tuoksu tulee lähelle ihoa, hiipuu siihen ja nuuhkin pitkään miettin, että mikä tämä niin tuttu ja kiinnostava tuoksu on? Synteettinen ja keinotekoinen, jotenkin "väärä", mutta niin ihana. Ja se oli tuo 70-luvun ala-asteen hajukumi.

Lapsuuden muisto pullossa. Kai sellainen on vähän pakko hankkia?

Vierailija
8060/19546 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuoksutellut Guerlainin Terracottaa sen lanseeramisvuonna ja muistoissani se oli aivan ihana tuoksu. Puhuin siitä miehelleni ja hän yllätti minut antamalla sen viime viikolla syntymäpäivälahjaksi.

Mutta nyt minulla on ongelma, kun en saa siitä enää sitä aiempaa fiilistä. (Joku varmaan nyt sanoo, että onpa ”raskas” ongelma 👀😳🙄.) Mielestäni tuoksussa on jotain liian imelää, joka aiheuttaa pahoinvointia. Ainesosat ovat kuitenkin sellaisia, mistä pidän muissa tuoksuissa. Onko tuoksu niin sidoksissa lämpöiseen ilmaan, että tuoksuu silloin kuin Karibialla, vai mikä tässä tökkii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän