Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19546)

Vierailija
7981/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.

Siis pidin tästä heti, rakastan tätä yhä, lisään tämä ostettaviin.

Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(

Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.

Tätä mä en vaan ikinä tajua!

Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.

Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.

Kohta huomasin: 10 alapeukkua, 1 oli tykännyt.

Mietin taas kerran miksi vaivauduin.

Vierailija
7982/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantai, puhdasta ensirakkautta: Byredon M/Mink ja olen niin rakastunut. Sydän sydän hymiö hymiö, pitäisi kirjoittaa jotain syväluotaavaa ja ylistävää, mutta voin vain hymyillä. On se kumma, että jopa hajuvesi voi tehdä sellaisen "vedän jalat altasi ja hurmaan sinut, tässä kuu ja tähdet, mennään tanssimaan merenselälle" -tunteen.

Tosin sitten menin lukemaan Fragranticaa. Hymyillen katselin nuotteja ja sitten näin isoimman 'dislike' määrän arvostelijoilta, samoin tuoksun sukupuoli oli täysin male (ja minä en ole) sekä arvioissa oli kaikkea mahdollista tunkioista kuolleisiin viemäreihin :(

Mutta minulle tämä on ihana tuoksu. Tämä on kuin samurain syleily ja siksi minä tuoksun tänään miehekkäältä, oi tuoksukamut. Ehkä laitan huomenna toiseen ranteeseen Rose of No Man's Landia ja toiseen M/Minkiä ja sitten voimat ovat tasapainossa.

Jos sinä olet jo testannut tuoksun ja todennut että SINÄ rakastat sitä, mitä helkutin väliä on sillä että fragranticassa on ihmisiä jotka ovat inhonneet sitä? Fragrantica on siitä kiva foorumi, että sinne, toisin kuin tänne, voi kirjoittaa avoimesti mielleyhtymät vaikkeivat ne olisikaan niin imartelevia.

Mä kirjoitin taannoin jostain Tuberoosatuoksusta. Varmaan ekana ketjua ärsytti kun mainitsin sanan ilmaisnäyte / lahjanäyte. Sitten kerroin että mulle tulee mieleen joku tienvieruskasvi. Mutta että ymmärrän miksi tätä käytetään paljon parfyymeissa.

Kirjoitit rikkaruohosta ja täytteestä tuoksuissa, selittänee alapeukut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7983/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna ollut Marc Jacobsin Daisy Dream Twinkle, marjoja kermavaahdolla. Kermavaahtoa on ehkä hieman liikaa, peittää marjojen raikkauden ja kirpeyden. Onhan tämä makea ja suloinen tuoksu, jossa alkuperäisen Daisyn DNA:ta ripaus jäljellä, mutta hieman liian makea nykyiseen makuuni.

Vierailija
7984/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mennä ison tavaratalon hajuvesiosastolle. Haluaisin katsella uutuuksia ja testata tuoksuja. Haluaisin mennä ruotsinlaivan taxfreeosastolle kuluttamaan aikaa ja ihastelemaan hajuvesiä, tekemään jonkun edullisen löydön.

Haluaisin mennä kivijalkaliikkeisiin, haluaisin mennä ostoskeskuksen BodyShoppiin, Kicksiin, Emotioniin, Aleksille, Sokokselle, Stockkalle, mitänäitänyton. Keskiselle. Ideaparkkiin. Jumboon. Johonkin.

Haluaisin vaan hypistellä erilaisia hajuvesipulloja. Nuuhkaista varovasti siitä suutinosasta, ja jos on hyvä tuoksu, suihkautan lapulle. Ja jos edelleen hyvä, ranteeseen. Sitten pyörimään muualle ja välillä nuuhkii vuorotellen kumpaakin rannetta. Joskus sitten jopa ostaa jonkun. Ääh. Voi ku tää korona jo loppuisi. Vaikka onhan tämä ollut monellakin tapaa opettavaista aikaa - olen mm. oppinut tilaamaan Notinosta näytteitä.

(Enkä kaikesta tästä haaveilusta huolimatta ole mikään kulutushysteerinen matetialisti)

Vierailija
7985/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia Oh Lola! -tuoksusta? Sopii varmaan kesään?

Vierailija
7986/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setvin yhä Aromatin millin putkia otsa kurtussa. Mukana on Jo Malonen Orange Blossom, jota en ole tilannut. Mitään tilattua ei puutu, joten tämäkin on ylimääräinen lahja!

Mistähän Aromat tiesi, että appelsiininkukka on lempikukkani? Kokeilemaan. Se on siinä!

Autenttinen, kirkas, puhdas appelsiininkukka pullotettuna. Jomalonemaisen tuoksun tapaan ilo on intensiivinen mutta lyhytkestoinen.

Ei haittaa. Sivellään tikulla lisää.

Vierailija
7987/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.

Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.

Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.

Eihän sille voi kun nauraa.

Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂

Vierailija
7988/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä, mutta saako sitä enää mistään?

Vierailija
7989/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia Calvin Kleinin Obsession-tuoksusta (naisten)? Olen kiinnostunut etenkin 80- ja 90-luvun tuoksuista, mm. Veniceä on ikävä: Fragranticassa sitä verrattiin tuohon Obsession-tuoksuun.

Vierailija
7990/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Rikkaruohokin on luonnonilmiö. Rikkaruoho on nimitys kasville, joka menestyy niin hyvin että leviää ihmisten mielestä riesaksi asti.

Täytteitä taas on kaikessa. Myös tuoksuissa.

Mutta kyllä mä olen jo tottunut. Nettiyhteisö on samaan aikaan rääväsuista ja tahallisen ilkeää ja toisaalta herkkänahkaista.

Eihän sille voi kun nauraa.

Ihmiset loukkaantuvat tuberoosan puolesta.😂

Kai sen niinkin voi nähdä. Mun peukutukseni on tunteilematon samaa mieltä/eri mieltä, ja tässä eri mieltä. Raskas ja täyteläinen tuberosa, jota syvästi inhoan, ei muistuta minun nenässäni rikkaruohoa, ja täyte on asiavirhe ottaen huomioon absoluutin hinnan. Mutta meitä on joka junaan, tässäkin asiassa.

Vierailija
7991/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisin vajaan pullon postikulujen hinnalla tutulta. Taidan ottaa, olen utelias. Ai sekin on lopetettu. Pullo on hauskan näköinen!

Vierailija
7992/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisin vajaan pullon postikulujen hinnalla tutulta. Taidan ottaa, olen utelias. Ai sekin on lopetettu. Pullo on hauskan näköinen!

Kerro sitten jos ostat. Minuakin se kiinnostaa koska on vadelmatuoksu ja olen huomannut että tämän hetken suosikkituoksuissani päätuoksuna on vadelma.

Vinkiksi sille jonka ostoslistalla ollut jo pitkään Marc Jacobs Daisy Love eau so sweet, sitä on nyt torissa 100 ml/30 e täysi pullo.

Vierailija
7993/19546 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen tilaus MSB:ssa sisällä. Tunne sama kuin viimeksi: hermostuttaa. @postiviestejä sataa päivittäin, mutta en ymmärrä puolaa. Olen saavinani selville, että matkaan on lähdetty. Jonkun koodin sain, mutten linkkkiä sen käyttöön.

Toivon totisesti että paketti tulee. Mutta hidasta on. Aromat on ällistyttävän nopea.

Google kääntäjää käyttäisin avustamaan koko tekstin käännöksessä, tosin joskus parempi enkuksi kääntää niin tarkempi.. josko tekstissä on vielä jotain mikä ei aukea puolaksi

Vierailija
7994/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteet maksaa 6€/10ml

= 18€/30 ml

Pullon hinta vaihtelee 200-300€:n tienoilla. Sama vahvuus. Testattu ja hyväksi todettu.

Oletteko törmänneet näin outoihin epäjohdonmukaisuuksiin hinnoissa?

Mä en, joten ostan 10 millin näytteillä itselleni viipymättä pikkupullon ennen kuin joku huomaa virheen.

Vierailija
7995/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteet maksaa 6€/10ml

= 18€/30 ml

Pullon hinta vaihtelee 200-300€:n tienoilla. Sama vahvuus. Testattu ja hyväksi todettu.

Mä en, joten ostan 10 millin näytteillä itselleni viipymättä pikkupullon ennen kuin joku huomaa virheen.

Olen montakin kertaa joissain nettikaupoissa. Tarjouksen tarkoitus lienee houkutella ostamaan se kalliimpi, kuten sinäkin teit.

Vierailija
7996/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytteet maksaa 6€/10ml

= 18€/30 ml

Olen montakin kertaa joissain nettikaupoissa. Tarjouksen tarkoitus lienee houkutella ostamaan se kalliimpi, kuten sinäkin teit.

Sori, en ymmärtänyt. Tarkoitatko isompi määrä? Halpahan se on, enkä vielä ole ostanut sitä, kun testailen vasta pikkunäytettä epäuskoisena siitä miten voi olla näin edullinen ja näin hyvä.

Kallis olisi ollut se tyylikäs pullo.

Sitä en raaski ostaa. Mutta ostan tyhjän laadukkaan spray-pullon ja siirrän näytteen sinne. Hyvä tulee.

Vierailija
7997/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu jälleen Ralph Laurenin Big Pony, se pinkki pullo. Ja remontti jatkuu. Tää on ikuisuusprojekti! Voi olla etten pysty myöhemmin tätä tuoksua käyttämään stressaamatta remontista 😀

Vierailija
7998/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteet maksaa 6€/10ml

= 18€/30 ml

Onko siis pullo 30 ml ja hintaluokka 200-300 euroa? Ja 10 ml näyte maksaa vain kuusi euroa? Silloinhan ilman muuta kannattaa tilata 10 ml näyte vaikka pariinkin otteeseen, jos postituskulut eivät ole kohtuuttomat. Aika outo hinnoittelu, mutta kannattaa ottaa ilo irti, niin kuin oletkin tekemässä :)

Vierailija
7999/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vuoden 2019 reformoitu on eri tuoksu kuin se alkuperäinen Byzance. Alkuperäinen oli florientaali kun taas tämä uusi on enemmän kallellaan hedelmäisyyteen, mikä ei itseäni oikein kiehdo. En osaa eritellä vivahteita mutta sellainen makeahko kanelirusinaluumukeitto on voimakkaana mukana. Mikä tuoksusta tekee kuitenkin hyvän on se, että eri vivahteet (vanilija, myski, kukat, puu, manteli) nousevat vuorotellen esiin aina hieman eri painotuksin, mikä tekee siitä kiinnostavan ja ei-lineaarisen. Sininen pullo on upea.

Jännä juttu, että tehdään "vanhalle" nimelle aivan uusi tuoksu. Tavallaan kosiskellaan niitä, jotka pitivät alkuperäisestä. Otetaan kaikki irti tuoksun historiasta ja viittauspotentiaalista ja assosiaatioista menneisyyteen. Toisaalta arvostan enemmän hyvää nimeä kuin näitä ihme flankerväännöksiä tyyliin "eau floral so starry night" jne.

Vierailija
8000/19546 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensivaikutelmat Chanelin Les exclusifs-dekanteista. 

Le lion de Chanel. Bergamotti, sitruuna, labdanum (kistus), meripihka, vanilja, patsuli, santelipuu, myski. Minun nenääni ensi kokeilulla todella samankaltainen kuin Shalimarin klassinen edp-versio. Pääosassa on meripihka, savuiset ja nahkaiset nuotit. Vivahde-eroja varmasti löytyy kunhan ehdin vertailla näitä toisiinsa. Nyt jo tiedän, etten tarvitse tätä, sillä minulla on jo Shalimar enkä kaipaa lisää versioita. Unisex, varmasti joidenkin mielestä enempi maskuliininen.

Bois des iles. Bergamotti, mandariini, santelipuu, ylang-ylang, vanilja, tonka, puu, pihka. Tässä tuoksuu ihanasti santelipuu. Aistin myös ylangin voimakkaasti, mikä tekee tästä iholle asettuessaan aika samankaltaisen kuin Guerlainin Samsara. Bois vaikuttaa Samsaran hillitymmältä versiolta. Täytyy nämäkin kaksi vertailla keskenään. Kaunis tuoksu.

No. 22. Aldehydi, kielo, neroli, tuberosa, ylang-ylang, jasmiini, ruusu, vanilja, vetiveri. Chanel vitosen aurinkoisempi sisko. Tuoksuu hienostuneesti kukkaissaippualta. Pidän tästä, koska 22 ei ole liian makea eikä tylsä, vaikka onkin luonteeltaan keveä. Vintage-tyylinen. Saippuaisuus ei pistele nenää. En onneksi haista tuberosaa voimakkaasti. Kesto voisi kyllä olla parempi. Pidän tästä, olisi kiva vaihtoehto vitoselle varsinkin keväällä ja kesällä. Käytän kuitenkin ensin dekanttini loppuun, mieli voi aina muuttua. N50

Kiinnostavat valinnat! Kiitos kun kirjoitit noin seikkaperäiset ja evokatiiviset kuvaukset. Hm, saisikohan noita tuoksutella vaikka ison tavaratalon Chanel-pisteellä?

Joo, en tiedä miten Suomessa. Belgiassa ei edes Brysselissä ole sellaista liikettä, josta saisi noita exclusifs-tuoksuja. Pitänee mennä jossain vaiheessa Antwerpeniin. :/