Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19301)
Tilasin The Library of Fragrancen sivuilta suoraan kymmenisen 5 ml:n minituoksua, yhden rollonin ja yhden horoskooppituoksun (mitä väliä kun on valmiiksi jo vinksahtanut...). Tiedän, ettei moni pidä niitä "oikeina" tuoksuina, mutta tulen kuitenkin raportoimaan tänne kunhan saan ne käsiini. Ja sieraimiini.
Valitettavasti siellä heidän omilla sivuilla ei ollut mitään discovery settiä ja aika moni kiinnostava oli loppunut. En ihan uskalla tilata täysikokoista ennen testaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki. parfyymi-klikkaus sivustolla on paljon minikokoisia ja halpoja tuoksuja. Valitset hajuvesisivun lajittelutavaksi: "Hinta (alhaisesta korkeaan)"
Siellä on Green Tea Mimosat, Yardleyt, Brit, Britney, Jaipur, Bottega Veneta, Agent Provocateur etc. paljon esim. 7,5 ml pulloja ja rollereita.
Menin selailemaan ja ärsyynnyin: Katie Pricella on voidemainen parfyymi ihanassa sydämenmuotoisessa rasiassa. 1. Tykkään voideversioista 2. Sydämenmuotoinen rasia! 3. En voi sietää kyseistä julkkista
Argh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saisi ostettua pieniä, sample-kokoisia hajuvesipulloja?
Esimerkiksi ebay. Hakusanaksi perfume samples.
Kurkkaa myös FragranceX. Paljon minipulloja (4-10 ml) ja näytteitä (1-2 ml). Edulliset hinnat, nopea toimitus (ovat ainakin minulle tulleet kuriiripostina jopa 3-4 päivässä).
Olisi kiva jos näissä kauppasuositteluissa olisi myös heti kerrottuna missä maassa kyseinen liike operoi. Esim. onko EU:n alueella vai muualla.
ALV ja tulli tulee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Menin selailemaan ja ärsyynnyin: Katie Pricella on voidemainen parfyymi ihanassa sydämenmuotoisessa rasiassa. 1. Tykkään voideversioista 2. Sydämenmuotoinen rasia! 3. En voi sietää kyseistä julkkista
Argh.
Mulla on Ariana Granden tuoksujen kanssa sama ongelma.
Haluaisin testata Cloudin, mutta en saa unohdettua sitä ällöttävää kahvilan myyntitiskissä
olleiden donitsien nuolemistapausta.
Hän ei nuollut niitä donitseja jotka osti itselleen, vaan niitä, jotka olivat myynnissä toisille asiakkaille.
Apua, off topic. Olen nyt yli puoli vuotta pyöritellyt ajatusta ASMR-videokanavan perustamisesta ja tuoksujen ystävänä olen ajatellut sisällyttää hajuvedet juttuihin. Nyt tuli hiki otsalle, et joku keskustelun guru eksyy katsomaan lasipullon kilkuttelua ja kuiskuttelua, tiputtaa raivoissaan rakkaimman vintagepullonsa lattialle, kiroaa ja kirjoittaa vihaisen tekstin vauvapalstalle :D[/quote]
Itselläkin on ollut samoja ajatuksia! Rakastan Asmr-videoita, varsinkin kaikkia meikki/kosmetiikka/hajuste-tyyppisiä. En ole kuitenkaan saanut vielä kerättyä rohkeutta itse kuvaamaan koska jotenkin ajatus että joku tuttu näkisi ne, saa olon vähän epämukavaksi 😅
Vierailija kirjoitti:
Apua, off topic. Olen nyt yli puoli vuotta pyöritellyt ajatusta ASMR-videokanavan perustamisesta ja tuoksujen ystävänä olen ajatellut sisällyttää hajuvedet juttuihin. Nyt tuli hiki otsalle, et joku keskustelun guru eksyy katsomaan lasipullon kilkuttelua ja kuiskuttelua, tiputtaa raivoissaan rakkaimman vintagepullonsa lattialle, kiroaa ja kirjoittaa vihaisen tekstin vauvapalstalle :D
Itselläkin on ollut samoja ajatuksia! Rakastan Asmr-videoita, varsinkin kaikkia meikki/kosmetiikka/hajuste-tyyppisiä. En ole kuitenkaan saanut vielä kerättyä rohkeutta itse kuvaamaan koska jotenkin ajatus että joku tuttu näkisi ne, saa olon vähän epämukavaksi 😅
Rohkeutta! Itse painin samojen ongelmien kanssa, ja olen suunnitellut olevani ensimmäinen paperipussipäinen bloggari. Tai sitten suuntaan kameran maitorauhasiini (anteeksi, laktoosin hajua inhoavat) ja rajaan pääni pois.
Ariana näyttäisi olevan vähän humalassa/pilvessä tuossa videossa. Kuvottavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki. parfyymi-klikkaus sivustolla on paljon minikokoisia ja halpoja tuoksuja. Valitset hajuvesisivun lajittelutavaksi: "Hinta (alhaisesta korkeaan)"
Siellä on Green Tea Mimosat, Yardleyt, Brit, Britney, Jaipur, Bottega Veneta, Agent Provocateur etc. paljon esim. 7,5 ml pulloja ja rollereita.
Argh.
Mulla on samantapainen tilanne: olen kiinnostunut hunajasta tuoksussa ja Kim Kardashianilla on tuoksu nimeltä Pure Honey. En haluaisi kyseistä henkilöä mitenkään tukea, mutta tuoksu kiinnostaisi. Kesällä en sitä pitäisi enkä varmaan alkusyksystäkään. Onko jollain kokemusta em. hajuvedestä? Jos voitan inhoni Kim Kardashiania kohtaan, ehkä sitten ostan tuon tuoksun.
Jooga pullossa on saapunut! Tämä on älyttömän ihana. Ja pullo on hyvin kaunis!
Olen ihan häkeltynyt. Voi miksi, miksi tilasin vain 30 ml pullon!
Annan tarkemman analyysin myöhemmin. Nyt vasta juuri suihkautin tuoksua. (Istun autossa ja revin paketin auki täällä postiautomaatin parkkipaikalla 😀)
Olen tutkaillut tuoksujani noiden ylang-ylangin ja tuberosan takia. Kahdeksassa tuoksussa on ylang-ylangia, kahdessa tuberosaa ja kahdessa molempia. Itse en huomaa tuoksuissa mitään erikoista, vaan ne tuoksuvat hyvältä ihollani. Toivottavasti en myrkytä ketään.
Tänään tuoksuna Café Tuberosa.
Minulle tuli Parfum Zentrumin paketti, jossa Azzaron Twin. Se näyttää ainoastaan sivuprofiilista katsoen dild*lta, mutta kun sen laskee pöydälle, se näyttää futuristiselta, valkoiselta, Applen tuotteiden muotokieltä noudattavalta tietokoneen hiireltä tai joltain konsolilta.
Tuoksu on upea. Tässä on jotain kosteusvoidemaista, Niveamaista, lievästi puuterimaista (ehkä tuoksun sisältämä iiris?), mutta persikka ja manteli tuovat makeutta ja ei jää pelkäksi Niveaksi. Tämän voisi sanoa olevan puoli-gourmand, sen verran pehmeä ja maitomaisen makea, mutta ei missään nimessä yhtä tymäkkä kuin kunnon gourmand. Tätä tekee mieli tuoksutella koko ajan, niin omaperäinen ja harvinainen tuoksu, en ole ikinä törmännyt tällaiseen. Kiva että tuoksut pääsevät vielä aika ajoin yllättämään!
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli Parfum Zentrumin paketti, jossa Azzaron Twin. Se näyttää ainoastaan sivuprofiilista katsoen dild*lta, mutta kun sen laskee pöydälle, se näyttää futuristiselta, valkoiselta, Applen tuotteiden muotokieltä noudattavalta tietokoneen hiireltä tai joltain konsolilta.
Tuoksu on upea. Tässä on jotain kosteusvoidemaista, Niveamaista, lievästi puuterimaista (ehkä tuoksun sisältämä iiris?), mutta persikka ja manteli tuovat makeutta ja ei jää pelkäksi Niveaksi. Tämän voisi sanoa olevan puoli-gourmand, sen verran pehmeä ja maitomaisen makea, mutta ei missään nimessä yhtä tymäkkä kuin kunnon gourmand. Tätä tekee mieli tuoksutella koko ajan, niin omaperäinen ja harvinainen tuoksu, en ole ikinä törmännyt tällaiseen. Kiva että tuoksut pääsevät vielä aika ajoin yllättämään!
Onko sulle Elizabeth Ardenin True Love tuttu (Sophia Grojsmanin luomus)? Heti, kun aloit kuvailemaan tuoksua, tuli tuo mieleen ja niinhän oli joillekin tullut sama asia Fragrantican sivuillakin mieleen. Pidän kovasti tuosta True Lovesta, myös se on omaperäinen mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksu josta olisin halunnut pitää: Nina Riccin L'air du temps. Sain sitä lahjaksi ja sen pullo on niin kaunis, kuin sulaa runoutta. Heti ensimmäisellä käyttökerralla tunsin sen migreenin minkä saan joistain tuoksuista. En koskaan pystynyt käyttämään tätä :( Epäilen syyllisiksi neilikkaa, jasmiinia ja orvokkia.
Nykyisin on kätevä kun voi netin avulla pohtia, että mitkä ne itselle sopimattomat nuotit ovat. Silloin kun sain tuon, netti oli vielä scifiä.
"Temps" on valitettavasti pilattu uudistamalla sen koostumus (vai miten reformulation nyt sitten sanotaankaan suomeksi). Se on vain varjo siitä mitä se oli vielä esim. 80-luvulla.
Muistan kun äitini käytti tätä lapsuudessani, ja assosioin sen tuoksun aina häneen. Joitakin vuosia sitten olisin halunnut ostaa hänelle pullollisen sitä lahjaksi, mutta tuoksu oli niin erilainen, ettei sitä ollut tunnistaa.
Todella sääli, sillä alkuperäinen oli upea, ja pullo yksi 1900-luvun kauneimmista. Tuoksun tarinakin on ihana; se lanseerattiin toisen maailmansodan päätyttyä ja sen ajateltiin edustavan uutta aikaa ja toivoa nuorille ihmisille.
Ikävä kyllä hajuvesiä laimennetaan ja muutetaan koko ajan.
Luin eilen yhdestä merkistä joka oli omalla listallani kiinnostavien joukossa. Se on nyt pois, mut se oli joku tyyppiä xxxx eli nelikirjaiminen akronyymi, ranskalainen mahdollisesti niche.
Joku kirjoitti aiheesta perusteellisen artikkelin valokuvineen. Näkyi että neste oli 2015 ollut tummempaa. Hän kuvasi yksityiskohtaisesti tuoksun ominainuuksien lässähtämisen ja yksipuolistumisen. Mukana oli useita ihmisiä, joiden suosikki kyseinen hajuvesi oli ollut ja jotka olivat huomanneet samaa: vielä 2017 neste oli ollut ok, enää ei.
Valmistaja väitti kivenkovaan että kyseistä nimikettä ei ole "ikinä reformuloitu" mikä jo väitteenä on posketon.
Olen aikonut tilata Kenzon Jungle Elephantia.
Mutta törmäsin siinä samaan. Yksityiskohtainen, usean ex-fanin pettynyt analyysi.
Valmistajien ahneus ja kuluttajien aliarviointi on mennyt liian pitkälle. Tässä alkaa omakin mielenkiinto lässähtää.
Zoologistit tulivat! Pakettia avatessa joku tuoksui jo voimakkaasti, mutten kykene erottelemaan mille se tuoksuu. Jännittää! Testasin Squidia miehen iholle, koska tulin itse harmillisesti jo iltakylvystä ja olen pelkuri :D Sen sijaan typeränä ajattelin että Moth sopii yötunnelmaan erinomaisesti... No, mikäli koipallot nyt unettavat. Hyvin voimakas kamferin tuoksu näin alkuun, katsotaan miten kehittyy.
Squid (mikä väri, ah!) tuoksui mielestäni pihkalle tai tervattu puu, joka tapauksessa mieleeni tuli laivan kansi. On paljon kevyempi kuin olin kuvitellut (no, tässä kamferihajupallossa pyöriessä kaikki varmaan on kevyttä). Tuoksu häviää miehen ihon ominaistuoksuun herkästi, pitänee testata omalla iholla huomenna. Miehen mielestä se on mausteinen, eikä ole tervaa nähnytkään. Koen sen suolaisena tuoksuna itse. Ehdottomasti merimaisema, mutta en ole vielä päässyt selville että millainen meri. Alkaa taipumaan nyt kehityttyään synkkään mereen. Ei ollenkaan huonosti kuvattu että H.P. Lovecraftmäiseen jopa, mutta synkkään mereen vanhalla puualuksella tässä seilataan. Hassua että jos ajattelee tuoksua kehittyvänä tai lineaarisena, ei Squid ei niinkään kehity vaan se, hmmm, ohjaa sitä laivaa mieleisilleen vesille.
Mies testasi Beaveria toiseen käteensä ja hän koki sen metsäisenä tuoksuna, minä taas koen sen märän eläimen tuoksuna. Voin hyvin kuvitella että märän majavan perskarvat tuoksuvat tuolle. Mies tykkäsi. En kokenut tämän muuttunavan nyt 30-40min aikana mihinkään
Kamferipallossa tuoksu kehittyy johonkin utuiseen ja pehmeään, liekö aivot jotka sulavat. Tämä on muuten ensimmäinen hajuvesi josta koira ei selvästi pidä. Laitoin siis yhden varovaisen ruiskauksen, mutta ilmeisesti olisi pitänyt tähdätä puolikkaaseen. Kumpikaan miehen laittama ruiskaus Squidia tai Beaveria eivät olleet lähellekään näin voimakkaita. Tuntuu että keuhkot huutaa hoosiannaa jos vielä haistelen tuota rannetta! No, mutta täytyihän tuon nyt vähän avata noita kiukuttelevia poskionteloita... Luulen että käyn pesulla ja testaan paremmalla onnella - ja puolikkaalla suihkauksella joku toinen päivä.
Jatkoa - eli ei lähtenyt pesulla kaikki vaikka koitin, ruiskautin toiseen ranteeseen sitten innoissani vielä yhtä tänään - Hummingbirdiä. Ja voi WAU! Ihanan pehmeän unelmankevyt hunajainen ja jollain tapaa sellainen, ei kukkamainen, mutta ehkä siitepölymäinen (siis hyvässä hengessä) tuoksu... Olin kuvitellut että minä ja hunaja emme tule toimeen ollenkaan, kiitos Jean Paul Gaultierin Scandal by Night-gaten jälkeen, mutta tämä... Siis Huh! Jalat meinaa mennä alta! (Tai sitten se on vielä ne kamferihenkäykset). Sellainen ihana kesäinen villikukkaketo auringonpaisteessa, vieläpä saan jotain mielleyhtymiä lapsuuden matkusteluihin etelässä.
Muita testattavia tulivat Camel, Rhino, ja Elephant. Mutta ne jäävät toiselle päivälle. Itseni tuntien heti huomiselle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saisi ostettua pieniä, sample-kokoisia hajuvesipulloja?
Esimerkiksi ebay. Hakusanaksi perfume samples.
Kurkkaa myös FragranceX. Paljon minipulloja (4-10 ml) ja näytteitä (1-2 ml). Edulliset hinnat, nopea toimitus (ovat ainakin minulle tulleet kuriiripostina jopa 3-4 päivässä).
Olisi kiva jos näissä kauppasuositteluissa olisi myös heti kerrottuna missä maassa kyseinen liike operoi. Esim. onko EU:n alueella vai muualla.
ALV ja tulli tulee päälle.
Tilaan noilta säännöllisesti, ei ole mennyt ALVia eikä tullia. Sivustolla kerrotaan, että myyjä hoitaa hintojen lisäksi tulevat maksut, eikä niistä koidu asiakkaalle kuluja. Näin ilmeisesti tosiaan tapahtuu - kun lähetys tulee maahan, kuriirilta tulee viesti, jossa kysytään hetuni, ja tullin kanssa asiointi sujuu heidän kauttaan ilman lisämaksua. Myyjä on siis amerikkalainen.
Nude-addikti kirjoitti:
Zoologistit tulivat! Pakettia avatessa joku tuoksui jo voimakkaasti, mutten kykene erottelemaan mille se tuoksuu. Jännittää! Testasin Squidia miehen iholle, koska tulin itse harmillisesti jo iltakylvystä ja olen pelkuri :D Sen sijaan typeränä ajattelin että Moth sopii yötunnelmaan erinomaisesti... No, mikäli koipallot nyt unettavat. Hyvin voimakas kamferin tuoksu näin alkuun, katsotaan miten kehittyy.
Squid (mikä väri, ah!) tuoksui mielestäni pihkalle tai tervattu puu, joka tapauksessa mieleeni tuli laivan kansi. On paljon kevyempi kuin olin kuvitellut (no, tässä kamferihajupallossa pyöriessä kaikki varmaan on kevyttä). Tuoksu häviää miehen ihon ominaistuoksuun herkästi, pitänee testata omalla iholla huomenna. Miehen mielestä se on mausteinen, eikä ole tervaa nähnytkään. Koen sen suolaisena tuoksuna itse. Ehdottomasti merimaisema, mutta en ole vielä päässyt selville että millainen meri. Alkaa taipumaan nyt kehityttyään synkkään mereen. Ei ollenkaan huonosti kuvattu että H.P. Lovecraftmäiseen jopa, mutta synkkään mereen vanhalla puualuksella tässä seilataan. Hassua että jos ajattelee tuoksua kehittyvänä tai lineaarisena, ei Squid ei niinkään kehity vaan se, hmmm, ohjaa sitä laivaa mieleisilleen vesille.
Mies testasi Beaveria toiseen käteensä ja hän koki sen metsäisenä tuoksuna, minä taas koen sen märän eläimen tuoksuna. Voin hyvin kuvitella että märän majavan perskarvat tuoksuvat tuolle. Mies tykkäsi. En kokenut tämän muuttunavan nyt 30-40min aikana mihinkään
Kamferipallossa tuoksu kehittyy johonkin utuiseen ja pehmeään, liekö aivot jotka sulavat. Tämä on muuten ensimmäinen hajuvesi josta koira ei selvästi pidä. Laitoin siis yhden varovaisen ruiskauksen, mutta ilmeisesti olisi pitänyt tähdätä puolikkaaseen. Kumpikaan miehen laittama ruiskaus Squidia tai Beaveria eivät olleet lähellekään näin voimakkaita. Tuntuu että keuhkot huutaa hoosiannaa jos vielä haistelen tuota rannetta! No, mutta täytyihän tuon nyt vähän avata noita kiukuttelevia poskionteloita... Luulen että käyn pesulla ja testaan paremmalla onnella - ja puolikkaalla suihkauksella joku toinen päivä.
Jatkoa - eli ei lähtenyt pesulla kaikki vaikka koitin, ruiskautin toiseen ranteeseen sitten innoissani vielä yhtä tänään - Hummingbirdiä. Ja voi WAU! Ihanan pehmeän unelmankevyt hunajainen ja jollain tapaa sellainen, ei kukkamainen, mutta ehkä siitepölymäinen (siis hyvässä hengessä) tuoksu... Olin kuvitellut että minä ja hunaja emme tule toimeen ollenkaan, kiitos Jean Paul Gaultierin Scandal by Night-gaten jälkeen, mutta tämä... Siis Huh! Jalat meinaa mennä alta! (Tai sitten se on vielä ne kamferihenkäykset). Sellainen ihana kesäinen villikukkaketo auringonpaisteessa, vieläpä saan jotain mielleyhtymiä lapsuuden matkusteluihin etelässä.
Muita testattavia tulivat Camel, Rhino, ja Elephant. Mutta ne jäävät toiselle päivälle. Itseni tuntien heti huomiselle :D
Mistä tilasit, minkä kokoiset näytteet?
Nude-addikti kirjoitti:
Siis kahta (tai kolmea) Z:aa kerralla? Ei sinulta ainakaan rohkeutta puutu :D Ne ovat kyllä ansainneet yksityisnäytöksen, pääsevät paremmin oikeuksiinsa. Ja se kesto...! :) - Mun koipallot ovat syksyboksissa, jossa on nyt backup Lovecraftin lonkeroista. Siinä on pohjatuoksu kohdallaan, saatkohan nenän irti miehestä....? (Tarvitseeko saada? :D)
Mulle se meri on pohjoisen meri, Jäämeri....jospa taas kesällä, toivon.
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Muita testattavia tulivat Camel, Rhino, ja Elephant. Mutta ne jäävät toiselle päivälle. Itseni tuntien heti huomiselle :DMistä tilasit, minkä kokoiset näytteet?
MoodScentBarista tilasin 1ml näytteitä. Pullot on täytetty piripintaan. Koska itse dekantoivat tuolla paikanpäällä ei mukaan siis tullut näitä kansia mitä yleensä tulee suoraan jos tuottajalta tilaa. Hinta oli kuitenkin sen verran huokea, että oliko posteineen alle 16e. Viime tiistaina tilasin, eli alle 7vrk suoriutuivat!
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Muita testattavia tulivat Camel, Rhino, ja Elephant. Mutta ne jäävät toiselle päivälle. Itseni tuntien heti huomiselle :DSiis kahta (tai kolmea) Z:aa kerralla? Ei sinulta ainakaan rohkeutta puutu :D Ne ovat kyllä ansainneet yksityisnäytöksen, pääsevät paremmin oikeuksiinsa. Ja se kesto...! :) - Mun koipallot ovat syksyboksissa, jossa on nyt backup Lovecraftin lonkeroista. Siinä on pohjatuoksu kohdallaan, saatkohan nenän irti miehestä....? (Tarvitseeko saada? :D)
Mulle se meri on pohjoisen meri, Jäämeri....jospa taas kesällä, toivon.
Olin yhtä ajatellut itselleni ja yhtä miehelle, mutta mies ei ollut moksiskaan ja laittoi toistakin eläintä :D Itselläni meni pesuksi kamferipallo ja Hummingbird pääsi tilalle. Tämä Hummingbird on huumaava. Ei sillä tavalla roofie-huumaava kuin tuo kamferipallo, vaan huumaavaa sinfoniaa. En kykene erottamaan mitään muuta kuin sen hunajan ja lämpimyyden mutta haistan siellä niiin paljon muutakin! Koipallo on nyt pesun jälkeen paljon siedettävämpi ja antaa itsestään vähän enemmän, eli annostuksen täytyy olla seuraavalla kerralla kunnolla kohdillaan!
Squid on minullekin joku kylmä pohjoisen meri. Ei mikään trooppinen. No, ehkä Atlantti myrskykaudella, mutta kun se tuoksu ei tuoksu myrskylle. Vaan lahoamiselle ja unohdetulle.