Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli Parfum Zentrumin paketti, jossa Azzaron Twin. Se näyttää ainoastaan sivuprofiilista katsoen dild*lta, mutta kun sen laskee pöydälle, se näyttää futuristiselta, valkoiselta, Applen tuotteiden muotokieltä noudattavalta tietokoneen hiireltä tai joltain konsolilta.
Tuoksu on upea. Tässä on jotain kosteusvoidemaista, Niveamaista, lievästi puuterimaista (ehkä tuoksun sisältämä iiris?), mutta persikka ja manteli tuovat makeutta ja ei jää pelkäksi Niveaksi. Tämän voisi sanoa olevan puoli-gourmand, sen verran pehmeä ja maitomaisen makea, mutta ei missään nimessä yhtä tymäkkä kuin kunnon gourmand. Tätä tekee mieli tuoksutella koko ajan, niin omaperäinen ja harvinainen tuoksu, en ole ikinä törmännyt tällaiseen. Kiva että tuoksut pääsevät vielä aika ajoin yllättämään!
Onko sulle Elizabeth Ardenin True Love tuttu (Sophia Grojsmanin luomus)? Heti, kun aloit kuvailemaan tuoksua, tuli tuo mieleen ja niinhän oli joillekin tullut sama asia Fragrantican sivuillakin mieleen. Pidän kovasti tuosta True Lovesta, myös se on omaperäinen mielestäni.
Olen kuullut tuoksusta, mutta en ole ikinä tuoksutellut. Kiitti vinkistä, täytyy katsoa jos pääsisi jossain testaamaan! Voin myös suositella tuota Twiniä, mutta en tiedä saako edes näytettä mistään, kun ilmeisesti lopetettu. Hinta oli kuitenkin edullinen, jotain 20 eur. Kesto ei ollut huippuhyvä, mutta tämä on Edt. Ja ei haittaa suihkautella lisää päivän mittaan, sen verran hyvä tuoksu.
Oletko tilannut hiljattain Hobby Hallista?
Sujuuko?
Tiistain tuoksuna Chanel No.5, hiustuoksuversiona.
1. Eihän tämä ollutkaan niin voimakas ja tilaa valtaava kuin muistelin..
2. Tämähän on todella hyvä tuoksu, miksi en käytä tätä useammin..
3. Hyvä luoja miksi laitoin kaksi suihkausta
Olo on sellainen kuin selkääni nojailisi turkkiin pukeutunut leidi, joka tökkii minua pitkäkyntisellä kädellään ja houkuttelee shoppailemaan vaikka pitäisi valmistautua työhaastatteluun.
Sinä ilkeä ihminen, joka kerroit Mood Scent Bar -kaupasta! En tiennytkään, että tarvitsen kissanmuotoisen suitsukkeenpidikkeen tai sen missä makaa kultainen leijona marmorialustalla. Saati tuoksuvan pyyhekumin. Sinä senkin tuoksufriikki! Minun on nyt pakko laittaa lotto vetämään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli tilattua sellainen kasarituoksu Notinolta että huh huh! Siis hyvässä mielessä :)
Mieskin oli sitä mieltä että herkullinen ja sopivan makea on, eikä haiskahda nykytuoksuille eli sellaisille joilta joka toinen ostoskeskuksessa vastaan tuleva nainen käyttää. Mieheni ei tuntenut siis tätä tuoksua entuudestaan, minulla tai kellään.
Kyseessä siis Rumba, 1989. Vanha suosikkini teiniajoilta! Hinta 26.90 eur Notinolla ja 100 ml pullo. Ai että mitä nostalgiatunnetta. Ensin haistelin että hetki vaan onko edes sama tuoksu, mutta 10 minuutin jälkeen muuttui eli se lievä "maskuliininen alkuluumu" lähti pois ja aivan ihana sydäntuoksu leijailee ranteessa ja paranee vain, kestänyt 3 tuntia jo! Nykyistä valmistaa Ted Lapidus, aiempiaa silloin lanseerausaikoina Balenciaga, mutta tämä on mielestäni aivan saman tuoksuinen mitä oli 1989 ja 90-luvulla eli eivät ole muuttaneet koostumuksia. Kerrankin näin. :)
Fragrantica kertoo näin: "Rumba was launched in 1989. The nose behind this fragrance is Jean-Claude Ellena. Top notes are Plum, Peach, Mirabelle, Orange Blossom, Bergamot, Basil and Raspberry; middle notes are Honey, Marigold, Carnation, Tuberose, Heliotrope, Jasmine, Gardenia, Rose, Magnolia, Orchid and Lily-of-the-Valley; base notes are Leather, Oakmoss, Plum, Ambergris, Sandalwood, Musk, Styrax, Patchouli, Tonka Bean, Vanilla and Cedar".
Nykyiset luumutuoksut menee todella pistävän ja maskuliinisen hajuisiksi iholla, osa sellaisen märän ulkoa tulevan koiran hajuiseksi jopa, mutta tämä tosiaan ainoa tuoksu jossa luumu toimii, varmaan siksi koska se miellyttävä Mirabelle-luumu tasoittaa sinistä luumua ja koska runsaat kukat ja vanilja sekä tonka tuovat makeutta. Ihanan runsas, sykkivä, herkullinen tuoksu kertakaikkiaan. Kuin lämmin eksoottinen lomakohde pullossa, ilman mitään teennäisiä "aurinkovoide-kookoksia" tai vastaavaa. Santelipuu on naisellinen myös, ei tuo maskuliinisuutta kehiin.
Kasarituoksuille tyypillistä on tämä että tuoksussa keskitytään enemmän sydäntuoksuun eikä päällekäyvään "sekavaan" ensituoksuun.
Ei hitsi mikä nuottien määrä tuossa Rumbassa on, 29 eri nuottia! Taattua 80-luvun kamaa. Muistan hämärästi tuoksun, olisi mielenkiintoista kokeilla, jos kuvailujesi mukaan sitä ei ole juurikaan muutettu, ja tuoksuu tutulta ja samanlaiselta kuin aiemmin. Myös Rumba Passion on saanut hyvät arviot Fragranticassa, sekin vaikuttaa kiinnostavalta. Tosin siinä huomattavasti vähemmän nuotteja, taitaa olla myös uudempi tuoksu (jostain syystä ei ollut vuosilukua mainittu).
Ei helkkari kun täällä keskustellessa on tottunut kirjoittamaan tuohon nimimerkki-kohtaan Nude-addikti, niin sen tekee näköjään automaattisesti kun yrittää keskustella täällä mistä tahansa muustakin... paitsi että harva varmaan tämä keskustelun ulkopuolella ymmärtää sen meinaavan hajuvettä. Phuuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli tilattua sellainen kasarituoksu Notinolta että huh huh! Siis hyvässä mielessä :)
Mieskin oli sitä mieltä että herkullinen ja sopivan makea on, eikä haiskahda nykytuoksuille eli sellaisille joilta joka toinen ostoskeskuksessa vastaan tuleva nainen käyttää. Mieheni ei tuntenut siis tätä tuoksua entuudestaan, minulla tai kellään.
Kyseessä siis Rumba, 1989. Vanha suosikkini teiniajoilta! Hinta 26.90 eur Notinolla ja 100 ml pullo. Ai että mitä nostalgiatunnetta. Ensin haistelin että hetki vaan onko edes sama tuoksu, mutta 10 minuutin jälkeen muuttui eli se lievä "maskuliininen alkuluumu" lähti pois ja aivan ihana sydäntuoksu leijailee ranteessa ja paranee vain, kestänyt 3 tuntia jo! Nykyistä valmistaa Ted Lapidus, aiempiaa silloin lanseerausaikoina Balenciaga, mutta tämä on mielestäni aivan saman tuoksuinen mitä oli 1989 ja 90-luvulla eli eivät ole muuttaneet koostumuksia. Kerrankin näin. :)
Fragrantica kertoo näin: "Rumba was launched in 1989. The nose behind this fragrance is Jean-Claude Ellena. Top notes are Plum, Peach, Mirabelle, Orange Blossom, Bergamot, Basil and Raspberry; middle notes are Honey, Marigold, Carnation, Tuberose, Heliotrope, Jasmine, Gardenia, Rose, Magnolia, Orchid and Lily-of-the-Valley; base notes are Leather, Oakmoss, Plum, Ambergris, Sandalwood, Musk, Styrax, Patchouli, Tonka Bean, Vanilla and Cedar".
Nykyiset luumutuoksut menee todella pistävän ja maskuliinisen hajuisiksi iholla, osa sellaisen märän ulkoa tulevan koiran hajuiseksi jopa, mutta tämä tosiaan ainoa tuoksu jossa luumu toimii, varmaan siksi koska se miellyttävä Mirabelle-luumu tasoittaa sinistä luumua ja koska runsaat kukat ja vanilja sekä tonka tuovat makeutta. Ihanan runsas, sykkivä, herkullinen tuoksu kertakaikkiaan. Kuin lämmin eksoottinen lomakohde pullossa, ilman mitään teennäisiä "aurinkovoide-kookoksia" tai vastaavaa. Santelipuu on naisellinen myös, ei tuo maskuliinisuutta kehiin.
Kasarituoksuille tyypillistä on tämä että tuoksussa keskitytään enemmän sydäntuoksuun eikä päällekäyvään "sekavaan" ensituoksuun.
Ei hitsi mikä nuottien määrä tuossa Rumbassa on, 29 eri nuottia! Taattua 80-luvun kamaa. Muistan hämärästi tuoksun, olisi mielenkiintoista kokeilla, jos kuvailujesi mukaan sitä ei ole juurikaan muutettu, ja tuoksuu tutulta ja samanlaiselta kuin aiemmin. Myös Rumba Passion on saanut hyvät arviot Fragranticassa, sekin vaikuttaa kiinnostavalta. Tosin siinä huomattavasti vähemmän nuotteja, taitaa olla myös uudempi tuoksu (jostain syystä ei ollut vuosilukua mainittu).
Rumba Passionia haistelin Espanjassa, haisi tyypilliselle uudehkolle markettituoksulle joka katosi iholta. Ehkä vetoaa "basic pissistyylisiin" enemmän jotka eivät hae tuoksulta mitään erityistä, vaan haluavat sitä samaa mitä kaikki muut :)
Rumba, eli se alkuperäinen, on hieno 1980-1990 luvun vaihteen "cocktailmainen" tuoksu, minulla sitä pieni pullo 1990-2000 vaihteesta, jossa vielä jäljellä pohjat.
Nude-addikti kirjoitti:
Ei helkkari kun täällä keskustellessa on tottunut kirjoittamaan tuohon nimimerkki-kohtaan Nude-addikti, niin sen tekee näköjään automaattisesti kun yrittää keskustella täällä mistä tahansa muustakin... paitsi että harva varmaan tämä keskustelun ulkopuolella ymmärtää sen meinaavan hajuvettä. Phuuh.
Me kyllä ymmärrämme, mutta muilta voit saada pervoleiman, hahahahaha! :D
Nude-addikti kirjoitti:
😁😁😁 Kannattaa valita turvallisempi lempparituoksu. Tässä ketjussa on kyllä monia vähemmän turvallisia mainittu. Ehkä minä olen kohta Rämemajava, kun tulossa on elämäni ensimmäiset Zoologistit.
Nude-addikti kirjoitti:
Testissä päivän Zoologist, eli Elephant. Tämähän on siis intiannorsu eikä afrikannorsu, joka selvisi minulle n. 10 sekunnin sisään siitä kun haistoin teen. Olin jotenkin ajatellut savannia ja afrikannorsuja, mutta tämä fanttipa on intiasta ja asuu selvästi jossain metsäisellä alueella, ei kuitenkaan viidakossa.
Kookosfanina olen tottunut siihen että kookos on selkeämpi ja huomaan ärtyväni kun en saa sitä kookosta niin selvästi esille - ihan mahtavaa nenäkoulutusta! Hassua että assosioin tämän tuoksun niin selvästi elefantin nahan väriin. Olisikohan fiilis sama jos en tietäisi nimeä/muusaa?
Tee on tässä melkoisen dominoiva, mutta sellainen ruohoisuus ja vehreys puskee myös läpi. Jännä odottaa mihin tämä kehittyy!
Hummingbird tuoksui vielä aamulla, mutta yllättäen täysin samalta kuin illalla, eli se ei kehittynyt enää pitkään. Huumaavan ihana oli koko ajan. Tuoksui vielä niin vahvasti että piti käydä pesemässä ja laitoin varmuudeksi Fantin toiseen ranteeseen, jossa koipallo ei enää muistuttanut itsestään.
Kiitos tästä kuvailusta. Olin jo eilen tilaamassa näytteitä ja fantti oli silloin listalla. Nyt kun luin tämän ja vilkaisin vielä Fragranticaa, tajusin että tässä on paljon vaaranuotteja eli elementtejä, joita saatan inhota. Joten vaihdoin eläimeni tarkan harkinnan jälkeen.
T-Rex oli tosin loppunut :( Ja sitä lumipöllöä ei vielä saa. No, näillä alkuun. Squidia odotan vesi kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Testissä päivän Zoologist, eli Elephant. Tämähän on siis intiannorsu eikä afrikannorsu, joka selvisi minulle n. 10 sekunnin sisään siitä kun haistoin teen. Olin jotenkin ajatellut savannia ja afrikannorsuja, mutta tämä fanttipa on intiasta ja asuu selvästi jossain metsäisellä alueella, ei kuitenkaan viidakossa.
Kookosfanina olen tottunut siihen että kookos on selkeämpi ja huomaan ärtyväni kun en saa sitä kookosta niin selvästi esille - ihan mahtavaa nenäkoulutusta! Hassua että assosioin tämän tuoksun niin selvästi elefantin nahan väriin. Olisikohan fiilis sama jos en tietäisi nimeä/muusaa?
Tee on tässä melkoisen dominoiva, mutta sellainen ruohoisuus ja vehreys puskee myös läpi. Jännä odottaa mihin tämä kehittyy!
Hummingbird tuoksui vielä aamulla, mutta yllättäen täysin samalta kuin illalla, eli se ei kehittynyt enää pitkään. Huumaavan ihana oli koko ajan. Tuoksui vielä niin vahvasti että piti käydä pesemässä ja laitoin varmuudeksi Fantin toiseen ranteeseen, jossa koipallo ei enää muistuttanut itsestään.Kiitos tästä kuvailusta. Olin jo eilen tilaamassa näytteitä ja fantti oli silloin listalla. Nyt kun luin tämän ja vilkaisin vielä Fragranticaa, tajusin että tässä on paljon vaaranuotteja eli elementtejä, joita saatan inhota. Joten vaihdoin eläimeni tarkan harkinnan jälkeen.
T-Rex oli tosin loppunut :( Ja sitä lumipöllöä ei vielä saa. No, näillä alkuun. Squidia odotan vesi kielellä.
Lumipöllöä saa muistaakseni Essenza Nobilesta (Saksa). Jos muistin väärin niin tsekkaan kotona...Näytteiden hinta on kuitenkiin MSB:tä korkeampi ja postareista ei aavistustakaan.
Enkä minä ole lainkaan ilkeä ihminen, vaan lempeä hippi, hajamielistä hemulityyppiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumba Passionia haistelin Espanjassa, haisi tyypilliselle uudehkolle markettituoksulle joka katosi iholta. Ehkä vetoaa "basic pissistyylisiin" enemmän jotka eivät hae tuoksulta mitään erityistä, vaan haluavat sitä samaa mitä kaikki muut :)
Rumba, eli se alkuperäinen, on hieno 1980-1990 luvun vaihteen "cocktailmainen" tuoksu, minulla sitä pieni pullo 1990-2000 vaihteesta, jossa vielä jäljellä pohjat.
Okei, kiitos tästä tiedosta. Ehkä kannattaa sitten keskittyä tuohon originelliin Rumbaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ilkeä ihminen, joka kerroit Mood Scent Bar -kaupasta! En tiennytkään, että tarvitsen kissanmuotoisen suitsukkeenpidikkeen tai sen missä makaa kultainen leijona marmorialustalla. Saati tuoksuvan pyyhekumin. Sinä senkin tuoksufriikki! Minun on nyt pakko laittaa lotto vetämään.
Olen horoskoopissa aurinko- ja kuuleijona, joten minulla tulisi olla tuo leijonapidike suitsukkeelle :D
Ehkä se on liian prameahko, mutta tuo kissa on ihana! :))
Siis onko nuo ELÄINtuoksut joista kaikki täällä nyt näyttää puhuvan, jotain yksinkertaisia kerrostettavia tuoksuja?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nuo ELÄINtuoksut joista kaikki täällä nyt näyttää puhuvan, jotain yksinkertaisia kerrostettavia tuoksuja?
Ei. Päinvastoin. Ne eivät ole yksinkertaisia nähneetkään, enkä lähtisi kerrostamaan niitä minkään kanssa. Olen vain kärsimätön testaaja.
Voisitteko vinkata, mikä on kokemuksenne mukaan noista eläintuoksuista naisellisin versio? :) Joku jossa marjoja ja makeutta, kenties?
Onko Guerlain mennyt pistämään klassikkotuoksunsa sellaisiin saman mallisiin pulloihin mitä ne Aqua Allegoriat on????
Oli pakko käydä pesemässä ranne Elephantin kanssa, mutta eihän se kokonaan lähtenyt. Mutta kävi sama kuin Mothin kanssa, että se on nyt parempi. Itse asiassa pidän tästä.
Eli ongelmana itselläni on näiden voimakkuus. Siitä millin pullosta kun ruiskauttaa, niin siitä tulee ilmeisen paljon kerralla ja näin voimakkaille tuoksuille se on ainakin itselleni liikaa. Sen sijaan miehen iholla ainakaan Squid tai Beaver eivät tuntuneet liian voimakkaalle yhdellä ruiskauksella, eli voi olla kyse ihon laadustakin. Itselläni siis iho on tyyppiä kalkkilaivan kapteeni ja yhtä kuivakin, miehellä huomattavasti tummempi ja rasvaisempi.
Pitää siis keksiä joku tapa ruiskauttaa näitä iholle vain ihan vähäsen, esim juuri sormenpäästä tai siveltimellä tms.
Tämä elefantin hiukan pesty drydown on ihana. Täyteläinen, maanläheinen, hiukan makea. Tee ei tuoksu enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko vinkata, mikä on kokemuksenne mukaan noista eläintuoksuista naisellisin versio? :) Joku jossa marjoja ja makeutta, kenties?
Itse ihastuin päätäpahkaa tuohon Hummingbirdiin. Siinä oli makeutta ja nuottien mukaan kirsikoita, päärynöitä, omenoita, eri kukkia yms. Koin vaikeaksi eritellä siitä mitään, se oli vain huumaava eedenin kukkaketo. Nimensä veroinen.
Hummingbird tuoksui vielä aamulla, mutta yllättäen täysin samalta kuin illalla, eli se ei kehittynyt enää pitkään. Huumaavan ihana oli koko ajan. Tuoksui vielä niin vahvasti että piti käydä pesemässä ja laitoin varmuudeksi Fantin toiseen ranteeseen, jossa koipallo ei enää muistuttanut itsestään.