Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19296)

Vierailija
6001/19296 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon aspa korosti, että heillä on aina uusimmat versiot tuoksuista.

Uskon. Eli Notinosta on turha luulla saavansa jotain vanhaa hyvää versiota.

Mistähän saisi?

Yllätyin siitä miten harvoista tuoksuista on tarjolla näytteitä.

Mulla on harkinnassa tilaus jossa on neljä pulloa ja 8 näytettä. Tajuan itsekin että määrä on järjetön. Pudotan siitä jotain pois.

Vierailija
6002/19296 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa lähteä kyllä mopo käsistä. Juuri lähti ensimmäinen näytetilaukseni notinosta, vaikka olin vannonut että rupean säästämään asuntolainaan 😅 No, 30 e on kuitenkin vielä ihan anteeksi annettava, vai?

Anteeksi annettu! 🤭 Mitä tilasit?

Montale Wild Pear

Montale Santal Wood

Montale Intense Cafe

Jimny Choo For Women

Byredo Rose Noir

Byredo Gypsy Water.

Nyt meni tilaus ihan vain kuvailujen ja nuottien perusteella. Jostain syystä olen nyt ihastunut puisiin, unisex tuoksuihin 🤔

Mulla tuo Jimmy Choo on patsulipommi. Kuulostaa ufolta, mutta riippuen kierron vaiheesta (luomu) aistin siinä joko pelkän patsulin, patsulin ja toffeen ja parhaimmillaan patsuli-toffee-päärynän. Mielenkiintoista kuulla mitä pidät, kestää kyllä pitkään ja tuoksuu hyvin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6003/19296 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa lähteä kyllä mopo käsistä. Juuri lähti ensimmäinen näytetilaukseni notinosta, vaikka olin vannonut että rupean säästämään asuntolainaan 😅 No, 30 e on kuitenkin vielä ihan anteeksi annettava, vai?

Montale Wild Pear

Montale Santal Wood

Montale Intense Cafe

Jimny Choo For Women

Byredo Rose Noir

Byredo Gypsy Water.

Nyt meni tilaus ihan vain kuvailujen ja nuottien perusteella. Jostain syystä olen nyt ihastunut puisiin, unisex tuoksuihin 🤔

Mulla tuo Jimmy Choo on patsulipommi. Kuulostaa ufolta, mutta riippuen kierron vaiheesta (luomu) aistin siinä joko pelkän patsulin, patsulin ja toffeen ja parhaimmillaan patsuli-toffee-päärynän. Mielenkiintoista kuulla mitä pidät, kestää kyllä pitkään ja tuoksuu hyvin. :)

Olen kyllä hyvin sietänyt patsulia, toivon mukaan nyt ei sitten tule mitään yllätyksiä. Tuo patsuli-toffee-päärynä kuulostaa kyllä ihanalta!

Vierailija
6004/19296 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montale Wild Pear

Montale Santal Wood

Montale Intense Cafe

Jimny Choo For Women

Byredo Rose Noir

Byredo Gypsy Water.

Olen kyllä hyvin sietänyt patsulia, toivon mukaan nyt ei sitten tule mitään yllätyksiä. Tuo patsuli-toffee-päärynä kuulostaa kyllä ihanalta!

Se on, pehmeä ja herkullinen. Yksikin suihkaus kestää koko päivän, positiivinen yllätys. Notinolta minunkin näytteeni on, 5 ml oli alkusyksystä muistaakseni 2,90.

Vierailija
6005/19296 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään nykyäänkin kestäviä ja voimakkaita tuoksuja, mutta niitä pitää jaksaa etsiä.

Testasin eilen toiseen ranteeseen Sí intense EdP:tä ja toiseen Chanelin Gabriellea. Yllätyin siitä, miten raikas ja erilainen Chanel Gabrielle oli, mutta tuoksu haihtui yllättävän nopeasti. Kotona kun olisin halunnut kirjoittaa vaikutelmiani ylös, ei enää saanut hajun päästä kiinni. Sí Intense sen sijaan pysyi iholla monta tuntia, ja vielä 24 tunnin jälkeen on jäljellä vanilja. Josta sinänsä en niin piittaa. Mutta jos joku aikuinen nainen kaipaa sensuellia ja voimakasta iltatuoksua, tuota Sí Intense EdP:tä kannattaa ainakin kokeilla.

Bossin Alivesta sain näytteen tikulle. Se oli aluksi hyvä, mutta muuntui sitten ei niin hyväksi.

Oli muuten niin hyvää palvelua Stokkalla, että lopetan tuoksujen tilaamisen verkkokaupoista siltä osin kuin niitä saa Stokkaltakin.

Itsekin ostin vasta vanhan suosikkini Chanel Chance eau Fraichen eikä pysy enää iholla kuten ennen. Varmaan uusittu jotenkin.

Eii, multa loppui syksyllä joskus 7 v sitten ostettu Chance eau Fraiche, ja juuri mietin että kevääksi olisi ihana tuoksu hankkia. Tämähän oli todella pitkäkestoinen, niin harmillista jos tämäkin on huononnettu.

En tiedä mistä johtuu, voin toki kuvitellakin. Tai olen itse kuivahtanut:).

Kyllä todennäköisempää on että vika tuoksussa😆 Reformulointi kun tuntuu valitettavasti olevan päivämme (kiro)sana.

Vierailija
6006/19296 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parfyymirippituolissa annettu synninpäästö vai 😂 Mulla olisi myös niin monta parfyymisyntiä tunnustettavana, ettei varmaan 100 Ave Mariaa riittäisi.

Vierailija
6007/19296 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon aspa korosti, että heillä on aina uusimmat versiot tuoksuista.

Uskon. Eli Notinosta on turha luulla saavansa jotain vanhaa hyvää versiota.

Mistähän saisi?

Yllätyin siitä miten harvoista tuoksuista on tarjolla näytteitä.

Mulla on harkinnassa tilaus jossa on neljä pulloa ja 8 näytettä. Tajuan itsekin että määrä on järjetön. Pudotan siitä jotain pois.

Mä käytän pelkkiä näytteitä, nicheistä löytyy kyllä oikein hyvin. Designerien kanssa onkin sitten toinen juttu...olen löytänyt manner-Euroopasta vain kaksi dekantointiputiikkia, joista olen tilannut niitä. Toinen on Fragrant World Shop Portugalissa (toimitus 3 vkoa, postarit 5 €, pieni valikoima) ja toinen virolainen Aromat(.ee), jossa on kyllä varsin hyvä valikoima ja kolmen päivän toimituskin, mutta postarit kympin.

Vierailija
6008/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran laatu on heikkoa ja kesto huono, niin ostetaan sitten arkikäyttöön halpaa.

Esim. Christina Aguileiraa. Ihan kivalta vaikuttavia tuoksuja. Fragrantican raatikin kehuu hinta-laatu-suhdetta.

Pullot on niin nättejä ja pinkkejä, että tuosta

löytyisi nuoren eka hajuvesikin. Kun semmosia joskus kysytään.

Mä sain äidiltä n. 12-vuotiaana Balenciaga Le Dixin. En tykännyt, eikä ihme. Se haisi vanhan ihmisen hajuvedeltä.

Vierailija
6009/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran laatu on heikkoa ja kesto huono, niin ostetaan sitten arkikäyttöön halpaa.

Esim. Christina Aguileiraa. Ihan kivalta vaikuttavia tuoksuja. Fragrantican raatikin kehuu hinta-laatu-suhdetta.

Mä sain äidiltä n. 12-vuotiaana Balenciaga Le Dixin. En tykännyt, eikä ihme. Se haisi vanhan ihmisen hajuvedeltä.

Aguileran tuoksut ovat tosiaan kivoja ja arkikäyttöön sopivia. Hyviä ovat myös Jennifer Lopezin, Rihannan ja Britney Spearsin nimissä myytävät tuoksut. Niissä on paljon aikuiselle naisellekin soveltuvia hajuvesiä. JLon Live luxe oli pitkään yksi lemppareistani, todella herkullinen yhdistelmä trooppisia hedelmiä ja kukkia. Nuori neiti saattaisi muuten tykätä Ariana Grandesta, pullot ovat söpöjä ja tyttömäisiä ja tuoksut samoin.

Vierailija
6010/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään nykyäänkin kestäviä ja voimakkaita tuoksuja, mutta niitä pitää jaksaa etsiä.

Testasin eilen toiseen ranteeseen Sí intense EdP:tä ja toiseen Chanelin Gabriellea. Yllätyin siitä, miten raikas ja erilainen Chanel Gabrielle oli, mutta tuoksu haihtui yllättävän nopeasti. Kotona kun olisin halunnut kirjoittaa vaikutelmiani ylös, ei enää saanut hajun päästä kiinni. Sí Intense sen sijaan pysyi iholla monta tuntia, ja vielä 24 tunnin jälkeen on jäljellä vanilja. Josta sinänsä en niin piittaa. Mutta jos joku aikuinen nainen kaipaa sensuellia ja voimakasta iltatuoksua, tuota Sí Intense EdP:tä kannattaa ainakin kokeilla.

Bossin Alivesta sain näytteen tikulle. Se oli aluksi hyvä, mutta muuntui sitten ei niin hyväksi.

Oli muuten niin hyvää palvelua Stokkalla, että lopetan tuoksujen tilaamisen verkkokaupoista siltä osin kuin niitä saa Stokkaltakin.

Itsekin ostin vasta vanhan suosikkini Chanel Chance eau Fraichen eikä pysy enää iholla kuten ennen. Varmaan uusittu jotenkin.

Se on totta että tuoksut muuttuvat, tekevät uusia versioita. Mutta myös oma ominaistuoksu muuttuu ajan kanssa , se riippuu iästä, painosta, ravinnosta jne. Ja oma hajuaistikin muuttuu ajan kanssa. Ettei vaan olisi turhan helppoa oikean hajuveden valitseminen...

Vierailija
6011/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen!

Löysin sattumalta jotain hauskaa.

Ehkä muitakin kiinnostaa, niin jaan.

Santa Maria Novella, maailman vanhimpia

hajuvesitaloja. Perustettu 1600-luvulla.

Tuoksuja on viitisenkymmentä, ja sieltä löytyy vaikka mitä.

Siinäpä yritys, joka antaa piutpaut trendeille.

Vierailija
6012/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blind buyni Chacarelin Yes I am Pink First:

Ensitunnelmat on kuin 20 vuoden takaiset nuoruuden tyttöjen illat, etkot, kavereita, jostain syystä minulle tuli voimakas takauma ja tajusin että alkutuoksu muistutti sellaista drinkkiä kuin Ampiainen. 😀

Tämä tuoksu on mielestäni nimenomaan "lähdetään juhlimaan" -tuoksu. Aivan ihana! Ja muuttui pehmeämmäksi, jotenkin jopa äidilliseksi - mutta juhlavaksi äidiksi, ei rintapumppu-kaurapuuroäidilliseksi, vaan laittautuneeksi juhla-asuiseksi äidilliseksi. Onkohan mun äidillä ollut aikanaan jotain tämän tapaista, vai mistä lie nämä assosiaatiot tulevat 🤔

Tämä on erikoinen tuoksu. Juhlava, jännästi hedelmäinen, turvallinen, pehmeä, kuitenkin sanoisin että seksikäs jopa. (No ehkä tuota pitäisi kysyä mieheltä). Vähän ysärimäinen.

Tykkään. Sillagesta en tiedä, mutta ehken toimistotyöhön laittaisi.

Hahah, minä muistan Ampiaisen, ja Sinisen Enkelin, ja sitten oli jokin kirkkaan vihreä vielä 🤔 Tekisi mieli kokeilla sitä uutta Yes I Am -tuoksua nudessa pullossa, onko kukaan ehtinyt vielä kokeilemaan?

Spritsasin Yes I Am Gloriousta ranteisiin Stockalla pari viikkoa sitten. Muistini mukaan se on hyvinkin hedelmäinen kukkaistuoksu, sopii varmaan mainiosti kesän lämpimiin päiviin. Itse asiassa mieli tekisi pullollinen sitä ostaa, kun hintakaan ei ole kauhean paha...

Tämä Yes I Am Glorious on se upouusi? Pitääpä käydä itsekin kokeilemassa.

Vierailija
6013/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eii, multa loppui syksyllä joskus 7 v sitten ostettu Chance eau Fraiche, ja juuri mietin että kevääksi olisi ihana tuoksu hankkia. Tämähän oli todella pitkäkestoinen, niin harmillista jos tämäkin on huononnettu.

En tiedä mistä johtuu, voin toki kuvitellakin. Tai olen itse kuivahtanut:).

Kyllä todennäköisempää on että vika tuoksussa😆 Reformulointi kun tuntuu valitettavasti olevan päivämme (kiro)sana.

Tuoksu sinänsä ei vaikuta muuttuneen. Olen melko huono haistaja joten en sano varmaksi.

Vierailija
6014/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Adamin aikaista perspiranttia! Eevakin tykkäs! Taatusti lumutuote, erilaisia hajuja tarjolla!

Vierailija
6015/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Adamin aikaista perspiranttia! Eevakin tykkäs! Taatusti lumutuote, erilaisia hajuja tarjolla!

Iha vähä jäi kyl nyt epäselväksi. Mutta kuulostaa mielenkiintoiselta sun lumutuote. Laitapa ihmeessä linkki missä sulla on näitä tarjolla niin ruvetaan tilailemaan sulta näytteitä suomimiehen hajuista niin ettet muuta ehdi kuin pullottaa pikku näytepulloihin!

Vierailija
6016/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on päivä melkein puolessa ja koko iho vielä käyttämättä. Pienet on korona-ajan lauantain huvit mutta niin tärkeät. Ylimitoitettu harkinta päivän tuoksuun paikkaa jotain muita elämästä puuttuvia virikkeitä.

Näytetilauksien saapuminen on iso asia, paketti maailmalta, jonne ei muuten nyt tule lähdettyä.  Parhaimmillaan tuoksu vie pienelle matkalle jos sen luomat mielikuvat on vahvoja.

Vierailija
6017/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8Kun kerran laatu on heikkoa ja kesto huono, niin ostetaan sitten arkikäyttöön halpaa.

Aguileran tuoksut ovat tosiaan kivoja ja arkikäyttöön sopivia. Hyviä ovat myös Jennifer Lopezin, Rihannan ja Britney Spearsin nimissä myytävät tuoksut. Niissä on paljon aikuiselle naisellekin soveltuvia hajuvesiä. JLon Live luxe oli pitkään yksi lemppareistani, todella herkullinen yhdistelmä trooppisia hedelmiä ja kukkia. Nuori neiti saattaisi muuten tykätä Ariana Grandesta, pullot ovat söpöjä ja tyttömäisiä ja tuoksut samoin.

Hei, kuule: KIITOS💖

Jennifer Lopez puhutteli mua vielä enemmän.

Vaikka mitä lupaavaa löytyi.

Lisäksi tajusin, että koska opettelin hajuveden käytön 80-luvulla, totuin laittamaan kaksi tippaa, koska tuoksut olivat volyymiltaan ja vivahteiltaan Mozartin sinfonioita.

Teen niin yhä, ja odotan että se riittää koko päiväksi.

No ei riitä. Nyt pitää suihkuttaa pari minuuttia ja uusia toimenpide kolmen tunnin päästä, jos haluaa edelleen tuoksua.

Vierailija
6018/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on päivä melkein puolessa ja koko iho vielä käyttämättä. Pienet on korona-ajan lauantain huvit mutta niin tärkeät. Ylimitoitettu harkinta päivän tuoksuun paikkaa jotain muita elämästä puuttuvia virikkeitä.

Näytetilauksien saapuminen on iso asia, paketti maailmalta, jonne ei muuten nyt tule lähdettyä.  Parhaimmillaan tuoksu vie pienelle matkalle jos sen luomat mielikuvat on vahvoja.

Olen ajatellut samaa. Tuoksuista voi just hyvin nauttia ja fiilistellä karanteenissa.

Ei se ole mikään huono eikä turha harrastus.

Vierailija
6019/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suihkuttelen täällä antaumuksella Viva la Juicya, jota hömppätuoksuna pidin. Sopii just nyt lauantaille, ja on hyvä!

Tuoksut on panostus mielenterveyteen ;-)

Vierailija
6020/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSL Libre ostin eilen Stockalta, on ihana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi