Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19284)
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö Balahea enää? Se oli äitini suosikki, olisi varmaan vieläkin jos sitä olisi tavarataloissa tai nettikaupoissa saatavilla.
Joo kyllä
itkun paikka. En saa rekisteröintiä notinoon onnistumaan.
Siellä ne nyt selvittelee.
Mun suuri rakkaus joskus 2009-2010 oli Estee Lauderin Pleasures Exotic. Niin kaunis tuoksu! Siinä oli kieloa ja trooppisia hedelmiä, ja niistä muodostui todella hyvä tuoksu. Sitä ei saa enää mistään. :( Voi myös olla, etten enää siitä niin tykkäisi, koska maku muuttuu ainakin mulla.
Muistan, että se pakkauskin oli kaunis ja pullon muoto myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Notinosta näytteitä, miten?
Mä näen vain isoja pulloja.Kiitos! Miksköhän tota ei ole valikossa.
Se löytyy sieltä etusivun alaosasta, missä lukee ’tuoksut’.
Kiitos taas.
Notinon kuvauksissa on vähemmän nuotteja kuin fragrantican.
Kysyin notinolta mistä se johtuu. Kun tuoksuja tämän tästä yksinkertaistetaan, niin ei uskalla tilata. Notino kusee muroihinsa, jos se ilmoittaa vain päänuotit, koska eihän tuoksu vaikuta silloin niin houkuttelevalta.
Tilaamatta jäi. Kiittivät palautteesta ja lupasivat selvittää asian.
Siis olen ymmärtänyt että Notino saa tuoksukuvaukset valmistajilta, mutta Fragranticaan pystyy kuka tahansa käyttäjä vaikuttamaan niihin sisältöihin äänestämällä nuotteja?
Siellä Fragrantican nuoteissa on välillä vääriäkin kuvia.
Fragranticassa nuoteista saattaa puuttua paljon. Esim. Balenciaga Paris puuttuu mahdollisesti jopa 6 nuottia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että pitää olla dinosaurus jotta täällä saa keskustella ilman, että saa ottaa päähän kommentit joissa haukutaan kaikki tavalliset hajuvesimerkit kuraksi? Olen kyllä yli 35-vuotias ja pidän monista jonkun kuraksi luokittelemista geneerisistä tuoksuista (Armani, Lancome), joten kyllä vähän loukkaa, kun täällä pitäisi olla vain ties miltä erikoisuuksilta haisevista niche-tuoksuista intoileva ekspertti tai nykytuoksujen uudistukset ojaan haukkuva ysärioopiumitäti.
Lapsukainen, palataan keskustelemaan dinosauruksista sitten kun sinä olet 50.
Katsos kun nuoruus on tauti joka paranee
kaikilta jotka pysyvät elossa.
😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Helppo huomata ketkä keskustelijoista on alle 35. Heillä näkyy menevän tunteisiin, kun kerrotaan että tuoksut olivat parempia kestoltaan ja laadultaan vielä 20 vuotta sitten kuin ne ovat nyt.
Musta tämä on kummallista ja huvittavaa.
Minäkin voisin suuttua niille jotka muistelevat ihanaa kotona kirnuttua voita. Minä kun en ole sellaista maistanut.
Mutta en näe suuttumisessa järkeä.
Itse olen 28-vuotias, eikä ole mennyt tunteisiin. Ennemmin vaan harmittaa, ettei esim. lapsena 90-luvulla pystynyt pahemmin tutustumaan näihin oikeisiin, kunnollisiin tuoksuihin.
Onpa ikäväksi mennyt hyvän ketjun kommentointi. Ennen tämä oli hyvän mielen paikka, nyt joku tölvimisen taistelutanner.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että pitää olla dinosaurus jotta täällä saa keskustella ilman, että saa ottaa päähän kommentit joissa haukutaan kaikki tavalliset hajuvesimerkit kuraksi? Olen kyllä yli 35-vuotias ja pidän monista jonkun kuraksi luokittelemista geneerisistä tuoksuista (Armani, Lancome), joten kyllä vähän loukkaa, kun täällä pitäisi olla vain ties miltä erikoisuuksilta haisevista niche-tuoksuista intoileva ekspertti tai nykytuoksujen uudistukset ojaan haukkuva ysärioopiumitäti.
Lapsukainen, palataan keskustelemaan dinosauruksista sitten kun sinä olet 50.
Katsos kun nuoruus on tauti joka paranee
kaikilta jotka pysyvät elossa.
😆😆😆
No jopas nyt. Täytän ensi vuonna 50, silloinko saan palata tänne keskustelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Notinosta näytteitä, miten?
Mä näen vain isoja pulloja.Kiitos! Miksköhän tota ei ole valikossa.
Se löytyy sieltä etusivun alaosasta, missä lukee ’tuoksut’.
Kiitos taas.
Notinon kuvauksissa on vähemmän nuotteja kuin fragrantican.
Kysyin notinolta mistä se johtuu. Kun tuoksuja tämän tästä yksinkertaistetaan, niin ei uskalla tilata. Notino kusee muroihinsa, jos se ilmoittaa vain päänuotit, koska eihän tuoksu vaikuta silloin niin houkuttelevalta.
Tilaamatta jäi. Kiittivät palautteesta ja lupasivat selvittää asian.
Olen sitä mieltä, että jos on kiinnostunut jostain tuoksusta, voi kyllä itse googletella tarkemmat tiedot halutessaan. Ei kaikki kaupat kerro paljoakaan niistä, musta tämä on ihan normaalia, ei ole tullut mieleen, että se olisi joku ongelma.
”Hovihankkijani” Parfyymi-Klikkaus kertoo huonolla suomella ja parilla sanalla millaisesta tuoksusta on kyse. En edes lue niitä vaan käyn tekemässä hintavertailun ja luen arviot jollain toisella sivustolla. Lähes aina hinta on edullisin tuolla Parfyymi-klikkauksessa ja toimitukset ovat kohtuullisen nopeat. Sivut ovat kieltämättä todella epäilyttävät mutta olen tilannut sieltä varmaan 20 kertaa eikä moitittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun suuri rakkaus joskus 2009-2010 oli Estee Lauderin Pleasures Exotic. Niin kaunis tuoksu! Siinä oli kieloa ja trooppisia hedelmiä, ja niistä muodostui todella hyvä tuoksu. Sitä ei saa enää mistään. :( Voi myös olla, etten enää siitä niin tykkäisi, koska maku muuttuu ainakin mulla.
Oi, tuo oli lempituoksujani aikoinaan ja käytin sitä ahkerasti niin arjessa kuin viikonloppumenoissakin. Erittäin onnistunut yhdistelmä kukkia ja hedelmiä, hienostunut mutta raikas hyvän tuulen ja mielen parfyymi. Olin myös äärettömän pettynyt kun tuoksu katosi vähin äänin markkinoilta, "isosiskoa" eli Pleasures saa vielä mutta se ei ole tuon eksoottisemman version veroinen.
https://www.fruugo.fi/guerlain-shalimar-eau-de-parfum-gold-bee-pullo-10…
Tässä taas yksi tosi luotettavan oloinen sivu 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ihan 2000-luvun alussa laivalta ostettu Pleasures Moon Lily. Se kuului vain vähän aikaa markkinoilla olleeseen A Garden of Pleasures -sarjaan, ja oli äärettömän ihana. Googlasin äsken ja löysin tämän: https://www.parfumo.net/Perfumes/Estee_Lauder/Pleasures_in_the_Garden_M… Tuoksunuotit olivat näköjään santelipuu, valkoinen gardenia ja sitrushedelmät. Kauheasti en muista siitä muuta kuin sen, että paljon siitä tykkäsin eikä ihmekään noilla tuoksunuoteilla! Kaikki kolme kuuluvat suosikkinuotteihini. Taas yksi niistä kadonneista, paljon kaivatuista tuoksuista. *huoh*
Käytän tällä hetkellä erityisen paljon Jimmy Choon Floralia. Kestää iholla ja vaatteissa pitkään. En oikein osaa selittää miltä tämä tuoksuu mutta hiukan samankaltainen kun Versacen Bright Crystal.
Vierailija kirjoitti:
Käytän tällä hetkellä erityisen paljon Jimmy Choon Floralia. Kestää iholla ja vaatteissa pitkään. En oikein osaa selittää miltä tämä tuoksuu mutta hiukan samankaltainen kun Versacen Bright Crystal.
Floral on kyllä ihana kevät- ja kesätuoksu. Nimestään huolimatta enemmän hedelmäinen kuin kukkainen, nektariini tuoksuu selvästi koko tuoksun keston ajan, ainakin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Golden Shower on raikas, sopii myös kasvoille.
Taitaa olla päässäkin aimo annos 🤣
Te jotka pidätte Soleil blancista tai sen tyylistä, ja haluatte tuoksun jossa on aurinkorasvan tuoksua, niin kokeilkaa Yves rocherin - Monoi Vague d'Été eau de toilettea. Sitä saa aina halvalla, ja se tuoksuu nimeomaan kuumalta ulkomaiden kesältä ja aurinkorasvalta. Mielestäni tuo Yvesin on jopa paljon parempi kuin Soleil blanc.
Ehdottomasti kesätuoksu, en käyttäisi vuoden ympäri, mutta pian otan taas oman pulloni käyttöön :)
Täällä, niin kuin näköjään muissakin ketjuissa, on taas oikein urakoitu muka-nokkelia viestejä. Jollakulla rassukalla ei ole mitään oikeaa tekemistä. Mutta ei se mitään, me emme provosoidu.
Vierailija kirjoitti:
https://www.fruugo.fi/guerlain-shalimar-eau-de-parfum-gold-bee-pullo-10…
Tässä taas yksi tosi luotettavan oloinen sivu 😂😂
Huomasitko edullisen hinnan, 2699 €/pullo ja ilmainen toimitus :D
Vierailija kirjoitti:
Luin Fragranticasta kaksi ajatusta, jotka olen viimein itsekin ymmärtänyt todeksi. Jokainen tuoksu ensinnäkin ansaitsee toisen mahdollisuuden. Ja vaikka ei itse siitä pitäisi toisellakaan yrityksellä, jokainen tuoksu on kuitenkin tekijänsä taideteos, ja ansaitsee siksi kunnioituksen.
Yritän itse jatkossa pitää pahan kieleni kurissa. Olen surutta mollannut muutamaa inhokkiani, mutta nyt kun olen syvemmin perehtynyt tuoksujen maailmaan, olen ymmärtänyt niidenkin hienouden jonkun suunnittelemina kokonaisuuksina, vaikken edelleenkään niistä omalla ihollani pidä.
Tuohon ysärituoksuista puhumiseen se korjaus, että kyllä ne todelliset pommit syntyivät kasarilla, ysärihän oli jo pitkälti vesituoksujen aikaa. Muistetaanpa vain Issey Miyaken L'eau d'Isseytä.
Niin, ja paskimmillakin taloilla on kruununjalokivensä. En tiedä taloa, jolla ei olisi yhtään hyvää tuoksua.
Tehdäänkö Balahea enää? Se oli äitini suosikki, olisi varmaan vieläkin jos sitä olisi tavarataloissa tai nettikaupoissa saatavilla.