Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19294)
Amouagen tuoksuja täällä on käsiteltykin aiemmin. Oli niistä muuten mitä mieltä tahansa, niin kestoa ja voimakkuutta löytyy.
Ei se nyt niin vakavaa ole jos parissa kommentissa vähän välillä räiskyy. Siinä ohessa elämä jatkuu ja tuoksuja tuuttaa markkinoille enemmän kuin ikinä jaksamme testata. Hyvää viikonloppua ihan kaikille, myös Mennenfanille, dinosauruksille ja nuorille nenille!
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt niin vakavaa ole jos parissa kommentissa vähän välillä räiskyy. Siinä ohessa elämä jatkuu ja tuoksuja tuuttaa markkinoille enemmän kuin ikinä jaksamme testata. Hyvää viikonloppua ihan kaikille, myös Mennenfanille, dinosauruksille ja nuorille nenille!
Ihan ymmärrettävää, että räiskyy, jos on odottanut tilaamaansa ihanuutta kuin kuuta nousevaa ja se onkin sitten ihan hirveä. Syytä varoittaa muita :-) Tuoksu voi olla oikeastikin erilainen, eri erää kuin sillä, jolle kyseinen tuoksu on ihaninta maan päällä.
Luin jonkin aikaa sitten Fragranticasta Sun, Moon & Stars tuoksusta. Pullo on todella nätti, voi kun pääsisi joskus tuota tuoksuttelemaan. Onko kukaan käyttänyt kyseistä tuoksua?
Muistan, että tuosta joku mies oli kirjoittanut suht. pitkän arvostelun, jossa hänen (ex) rakkaansa käytti aina tuota tuoksua eli oli sen naisen "signature scent", ja että muistaa ikuisesti tuon tuoksun hänen takiaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Luin jonkin aikaa sitten Fragranticasta Sun, Moon & Stars tuoksusta. Pullo on todella nätti, voi kun pääsisi joskus tuota tuoksuttelemaan. Onko kukaan käyttänyt kyseistä tuoksua?
Muistan, että tuosta joku mies oli kirjoittanut suht. pitkän arvostelun, jossa hänen (ex) rakkaansa käytti aina tuota tuoksua eli oli sen naisen "signature scent", ja että muistaa ikuisesti tuon tuoksun hänen takiaan. :D
Tämä oli jossain vaiheessa todella suosittu, kaiketi 90-luvun alussa. Jos jollain oli tätä, hänen jälkeensä jäi raikas tuulahdus. Tällä perusteella tilasin joitakin vuosia sitten jostain strawberry-nimisestä (?) verkkokaupasta ko. tuoksun. Jotakin sillekin oli tapahtunut, sillä raikkaus oli poissa ja se oli vain erittäin makea.
Samalla kertaa tilasin Elizabeth Ardenin Sunflowersin, ja olin pettynyt siihenkin. Sekin oli liian makea. Muistin sen iloisena, jopa hieman paperin tuoksuisena päivätuoksuna. Joko on oma maku muuttunut, tuoksut uudistettu tai sitten ne olivat väärennöksiä. Laitoin kirppikselle kiertoon ja tekivät kauppansa.
Juuri noin, että kasarilla ne vahvat tuoksut syntyivät, ysärillä oli paljon kevyempi meininki.
Kasarilla mulla, nuorella opiskelijalla, oli Balahe, White Linen, Opium, RIve Gauche.. :D
Nyt on Jo Malone Wild Bluebell :D
Cartierin La Panthere on yksi suurista suosikeistani, valitettavasti ei ole enää Suomesta saanut joten olen ostanut Tukholmasta tai ulkomailta.
Heh, kyllä tosiaan odotan nyt kauhunsekaisin tuntein HP-tilaustani. Ei sillä, ettenkö itse siitä voisi pitää, en vaan halua että haisen kenenkään nenään kärähtäneeltä muovilta. No, piakkoin se selviää, tilaus on vihdoin lähtenyt matkaan! Odotan noista sokko-ostoistani kyllä melkein enemmän sitä White Teata, kun täällä oli niin ihana kuvaus siitä.
Mitäs suihkusaippuoita käytätte? Minun suosikkini on Doven kookokseen tuoksuinen suihkusaippua, aivan taivaallisen ihana kookoksen kermainen tuoksu! Sen kun saisi hajuvedeksi. Kävin juuri saunassa ja kookoksen jatkeeksi suihkin Versacen Crystal Noiria. Taidanpa perjantain kunniaksi ja tuoksuun sopien nauttia pienen lasin punaviiniäkin.
Hyvää viikonloppua!
Vierailija kirjoitti:
Oli yksi lempparituoksuistani, pari pulloa omistanut. Yksi pullo jäljellä ja sisältöä kanssa tosin se tainnut mennä huonoksi.
Koulukaverille tästä tuli päänsärkyä.
Nadja kirjoitti:
Laura Biagottin Laura tuoksu on suosikkini; puhdas, raikas, rauhallinen, ei liian päällekäyvä. Sopii arkeen. Toinen suosikkini on Issey Miyake Rose & Rose. Näillä kahdella pärjään.
Musta 'Laura' haisi hyönteismyrkylle. Katsoin myöhemmin nuotit enkä ymmärrä miksi näin oli.
Biagiotilta on mulla toinen tuoksu. Se on ok, mutta ei sen enempää. Ja katoaa parissa tunnissa.
En osta enää Biagiottia. Parempiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään nykyäänkin kestäviä ja voimakkaita tuoksuja, mutta niitä pitää jaksaa etsiä.
Testasin eilen toiseen ranteeseen Sí intense EdP:tä ja toiseen Chanelin Gabriellea. Yllätyin siitä, miten raikas ja erilainen Chanel Gabrielle oli, mutta tuoksu haihtui yllättävän nopeasti. Kotona kun olisin halunnut kirjoittaa vaikutelmiani ylös, ei enää saanut hajun päästä kiinni. Sí Intense sen sijaan pysyi iholla monta tuntia, ja vielä 24 tunnin jälkeen on jäljellä vanilja. Josta sinänsä en niin piittaa. Mutta jos joku aikuinen nainen kaipaa sensuellia ja voimakasta iltatuoksua, tuota Sí Intense EdP:tä kannattaa ainakin kokeilla.
Bossin Alivesta sain näytteen tikulle. Se oli aluksi hyvä, mutta muuntui sitten ei niin hyväksi.
Oli muuten niin hyvää palvelua Stokkalla, että lopetan tuoksujen tilaamisen verkkokaupoista siltä osin kuin niitä saa Stokkaltakin.
Itsekin ostin vasta vanhan suosikkini Chanel Chance eau Fraichen eikä pysy enää iholla kuten ennen. Varmaan uusittu jotenkin.
Laura Biagiottin Sotto Voce oli joskus 2000-luvun alkupuolella luottotuoksu, tosi kaunis ja pehmeä, mutta kuitenkin pitkäkestoinen, ja vahvempi ja moniulotteisempi kuin tuo suositumpi "Laura".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään nykyäänkin kestäviä ja voimakkaita tuoksuja, mutta niitä pitää jaksaa etsiä.
Testasin eilen toiseen ranteeseen Sí intense EdP:tä ja toiseen Chanelin Gabriellea. Yllätyin siitä, miten raikas ja erilainen Chanel Gabrielle oli, mutta tuoksu haihtui yllättävän nopeasti. Kotona kun olisin halunnut kirjoittaa vaikutelmiani ylös, ei enää saanut hajun päästä kiinni. Sí Intense sen sijaan pysyi iholla monta tuntia, ja vielä 24 tunnin jälkeen on jäljellä vanilja. Josta sinänsä en niin piittaa. Mutta jos joku aikuinen nainen kaipaa sensuellia ja voimakasta iltatuoksua, tuota Sí Intense EdP:tä kannattaa ainakin kokeilla.
Bossin Alivesta sain näytteen tikulle. Se oli aluksi hyvä, mutta muuntui sitten ei niin hyväksi.
Oli muuten niin hyvää palvelua Stokkalla, että lopetan tuoksujen tilaamisen verkkokaupoista siltä osin kuin niitä saa Stokkaltakin.
Itsekin ostin vasta vanhan suosikkini Chanel Chance eau Fraichen eikä pysy enää iholla kuten ennen. Varmaan uusittu jotenkin.
Eii, multa loppui syksyllä joskus 7 v sitten ostettu Chance eau Fraiche, ja juuri mietin että kevääksi olisi ihana tuoksu hankkia. Tämähän oli todella pitkäkestoinen, niin harmillista jos tämäkin on huononnettu.
Nyt alkaa lähteä kyllä mopo käsistä. Juuri lähti ensimmäinen näytetilaukseni notinosta, vaikka olin vannonut että rupean säästämään asuntolainaan 😅 No, 30 e on kuitenkin vielä ihan anteeksi annettava, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eii, multa loppui syksyllä joskus 7 v sitten ostettu Chance eau Fraiche, ja juuri mietin että kevääksi olisi ihana tuoksu hankkia. Tämähän oli todella pitkäkestoinen, niin harmillista jos tämäkin on huononnettu.
En tiedä mistä johtuu, voin toki kuvitellakin. Tai olen itse kuivahtanut:).
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa lähteä kyllä mopo käsistä. Juuri lähti ensimmäinen näytetilaukseni notinosta, vaikka olin vannonut että rupean säästämään asuntolainaan 😅 No, 30 e on kuitenkin vielä ihan anteeksi annettava, vai?
Anteeksi annettu! 🤭 Mitä tilasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi annettu! 🤭 Mitä tilasit?
Montale Wild Pear
Montale Santal Wood
Montale Intense Cafe
Jimny Choo For Women
Byredo Rose Noir
Byredo Gypsy Water.
Nyt meni tilaus ihan vain kuvailujen ja nuottien perusteella. Jostain syystä olen nyt ihastunut puisiin, unisex tuoksuihin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että pitää olla dinosaurus jotta täällä saa keskustella ilman, että saa ottaa päähän kommentit joissa haukutaan kaikki tavalliset hajuvesimerkit kuraksi? Olen kyllä yli 35-vuotias ja pidän monista jonkun kuraksi luokittelemista geneerisistä tuoksuista (Armani, Lancome), joten kyllä vähän loukkaa, kun täällä pitäisi olla vain ties miltä erikoisuuksilta haisevista niche-tuoksuista intoileva ekspertti tai nykytuoksujen uudistukset ojaan haukkuva ysärioopiumitäti.
Tuoksuthan ovat maku- tai ehkä paremminkin hajuasioita :) Nuo kasarin poisonit, opiumit ja muut olivat todella voimakkaita. Kaipaan niistä sitä erinomaista pysyvyyttä (juu, olen dinosaurus). Kohtuudella käytettynä ne olivat oikein hyviä ja pieni pullo riitti pitkään.
Mutta on nykyäänkin paljon ihania tuoksuja. Armanin ja Narciso Rodriguezin tuoksuissa on monia suosikkejani. Burberryltä ja Elie Saabiltakin on löytynyt kivoja tuoksuja. En ole valmis maksamaan yli 100 euroa tuoksupullosta, joten se rajaa pois ne "hienommat" merkit.
Olisko tuoksuissa vähän sama juttu kuin hiusväreissä, ettei niihin saa laittaa enää kaikkia "myrkkyjä" ja siksi pysyvyys on heikompi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli se oljenkorsi, joka katkaisi näyteostolakkokamelin selän. 35 euroakin saa olla anteeksiannettava, sis. postarit. Neljä Amouagea (Fate, Interlude, Memoir, Myths), PdM:n Meliora ja Escentric Moleculesin Intelligence & Fantasy. Poistan muutaman näiden tieltä, varmaankin ne epäonnen tuberosat.