Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19296)

Vierailija
6021/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YSL Libre ostin eilen Stockalta, on ihana!

mitä maksoi?

Vierailija
6022/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on päivä melkein puolessa ja koko iho vielä käyttämättä. Pienet on korona-ajan lauantain huvit mutta niin tärkeät. Ylimitoitettu harkinta päivän tuoksuun paikkaa jotain muita elämästä puuttuvia virikkeitä.

Näytetilauksien saapuminen on iso asia, paketti maailmalta, jonne ei muuten nyt tule lähdettyä.  Parhaimmillaan tuoksu vie pienelle matkalle jos sen luomat mielikuvat on vahvoja.

Ihanaa, että löytyy muitakin jotka tekevät tästä päivän tuoksusta numeron. Aamulla avaan parfyymikaapin ja mietin mikä kokoelmastani sopii tämän päivän fiilikseen. Välillä käyn Fragranticassa tsekkaamassa mitä kaikkia nuotteja tässä pitikään olla ja yritän havaita niitä. Tänään ranteessa tuoksuu Michael Korsin White. Todella hyvä tuoksu valkokukkaisten ystäville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6023/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ketjussa joku mainitsi Diorin Poisonin parfyymitiivisteen eli extractin. Tää kiinnostelisi, mutta kahlaamani verkkokaupat ei sitä myy. Osaako joku vinkata luotettavaa sivustoa, josta tuota saisi? Ebayssä näkyy venäläiset sitä myyvän, mutta tarkoitus olisi ostaa ihan uutena luotettavasta verkkokaupasta.

Vierailija
6024/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Laura Biagiottin Venezia. Pehmeä ja suloinen ambratuoksu, sopii lukupäivään kotosalla. Sain näytteen joskus surrender to chancen Italia-kokoelmasta, muuten tämä olisi lentänyt ohi tutkani (Biagiotti ei muuten ole kovin vakuuttanut). Pidin, ja tilasin pienen pullon jostain.

Vierailija
6025/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivelin hajuvesikätköjäni ja löysin sieltä tuoksun jota en enää edes muistanut omistavani :D Eli Paris Hiltonin Siren hurmaavassa 70-lukua henkivässä retropullossa. Suihkauttelin sitä päälleni ja yllätin itseni kuinka hyvältä se tuoksuukaan (ja muistin samalla miksi hankin ko. hajuveden aikoinaan). Raikas, tasapainoinen ja viehkeä kattaus kukkaishedelmäisiä nuotteja yhdistettynä mausteiseen ja vaniljaiseen pohjaan. Yllättävän elegantti veto Pariisilta! Tämä jää kyllä päivittäistuoksujen hyllyyn eikä mene takaisin  arkistojen kätköön.

Vierailija
6026/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla valitsin päivän tuoksuksi taas Sì Passionen. Nyt kuitenkin ei ole enää yhtään Sì Passione -olo ja päiväkin on yli puolessa. Täytynee valita iltapäivän tuoksu. Onhan tuo tuoksu jo hälventynytkin.

Suihkautimpa siis Kate Mossin Vintagea. Tämä on erikoinen tuoksu, ei raikas eikä kukkea. Tämä on jotenkin laktrisainen (kuvauksessa ei ole laktrisaa) ja vaniljainen. Pehmeä, puuterinen ja hyvällä tavalla vanhanaikaisen oloinen.

Sain tämän aikanaan yllätysjoululahjaksi eräältä ihanalta naiselta, joka sittemmin menehtyi rintasyöpään. Vintage jotenkin jäi isolta osin käyttämättä, (tuolloin suosin toisentyyppisiä tuoksuja), muutamia satunnaisia suihkauksia lukuunottamatta. Nyt vasta olen löytänyt tämän uudelleen.

Pidän pullostakin.

Vierailija
6027/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän pettynyt notinoon. Huonosti näytteitä. Olisiko liikaa vaadittu että poistotuotteet, alet ja normaalihintaiset oiisivat aakkosjärjestyksräess?

Mulla meni 2 tuntia ja suututtaa. Välillä ruutuun pomppaa typerä mainos eikä enää pääse takaisin siihen missä oli.

Olisi kiva jos olisi semmosia kemppareita mihin voisi mennä katselemaan ja kokeilemaan....

Vierailija
6028/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin ketjussa joku mainitsi Diorin Poisonin parfyymitiivisteen eli extractin. Tää kiinnostelisi, mutta kahlaamani verkkokaupat ei sitä myy. Osaako joku vinkata luotettavaa sivustoa, josta tuota saisi? Ebayssä näkyy venäläiset sitä myyvän, mutta tarkoitus olisi ostaa ihan uutena luotettavasta verkkokaupasta.

https://www.harrods.com/en-gb/shopping/dior-poison-extrait-de-parfum-15…

Vierailija
6029/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Givenchyn Ange Ou Demon Le Secret. Karpalon ja sitruunan purskahduksen jälkeen tuoksu tasaantuu jasmiinin, pionin, ja puisen patsulin tuoksuksi. Kestänyt hyvin aamusta asti. Kivan päivän kruunasi ostosreissu puolison kanssa, kun hankimme vaelluskengät syksyn vaellusreissua varten. Mukavaa viikonloppua tuoksufaneille ja niillekin, jotka eivät ole niin faneja. 😁

Vierailija
6030/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vähän pettynyt notinoon. Huonosti näytteitä. Olisiko liikaa vaadittu että poistotuotteet, alet ja normaalihintaiset oiisivat aakkosjärjestyksräess?

Mulla meni 2 tuntia ja suututtaa. Välillä ruutuun pomppaa typerä mainos eikä enää pääse takaisin siihen missä oli.

Olisi kiva jos olisi semmosia kemppareita mihin voisi mennä katselemaan ja kokeilemaan....

Huomasin saman ongelman ja jätin tilaamatta. Ihme sekoilua siinä sivustolla, enkä jaksanut jatkaa. Tyydyn jo hankittuihin, jotka riittää varmaan seuraavaankin elämään.

Vierailija
6031/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman ongelman ja jätin tilaamatta. Ihme sekoilua siinä sivustolla, enkä jaksanut jatkaa. Tyydyn jo hankittuihin, jotka riittää varmaan seuraavaankin elämään.

Mitä ihmettä? Tällä hetkellä Notinolla on tarjolla 387 näytettä, saa järjestettyä brändin mukaan aakkosjärjestykseen.

Vierailija
6032/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataa selaimeen lisäosa, joka estää mainokset - esimerkiksi uBlock Origin.

Vierailija
6033/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tähän ketjuun kerätä eri nettikaupat yhdeksi listaksi, johon aina lisätään uudet ja postataan uudestaan tarpeen tullen? Nyt kun kommentteja on yli 300 niin selaaminen taaksepäin käy hermoille.

Katselen just The Different Companyn samplepakkauksia ja mietin, että pitäisipä vilkaista mitä tässä ketjussa on näistä tuoksuista mutta hakua ei voi rajata yhteen ketjuun, vaan tuloksena on aina tämä ketju, viesti nro 1.

Vierailija
6034/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tähän ketjuun kerätä eri nettikaupat yhdeksi listaksi, johon aina lisätään uudet ja postataan uudestaan tarpeen tullen? Nyt kun kommentteja on yli 300 niin selaaminen taaksepäin käy hermoille.

Katselen just The Different Companyn samplepakkauksia ja mietin, että pitäisipä vilkaista mitä tässä ketjussa on näistä tuoksuista mutta hakua ei voi rajata yhteen ketjuun, vaan tuloksena on aina tämä ketju, viesti nro 1.

Mulla on The Different Companyn discovery set, omilta sivuilta oli edullinen. Tuoksut ovat usein Ellenaa, hienovaraista, eivät kestä ihan ikuisuuksia eivätkä tuoksu kauas. Tänään Charmes et Feuilles. 

Vierailija
6035/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan notinon oma mainos tulee häiriköimään.

Ei ole tarjolla keinoa aakkostaa poisto- ja aletuotteita. Vaikea nähdä miksi ne ei ole automaattisesti ryhmitelty merkin mukaan vaan ne ovat sikin sokin.

Vierailija
6036/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan notinon oma mainos tulee häiriköimään.

Ei ole tarjolla keinoa aakkostaa poisto- ja aletuotteita. Vaikea nähdä miksi ne ei ole automaattisesti ryhmitelty merkin mukaan vaan ne ovat sikin sokin.

Ihan samalla tavalla saa vaihdettua oletuksen "parhaiten myyvät"  aakkostukseksi "brändin mukaan" myös näissä. Valikko ei ole sivupalkissa vaan ylimmällä rivillä, vasemmanpuoleisen tuotteen kohdalla.

Vierailija
6037/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että on olemassa todella monia tuoksuaineita, jotka reagoivat ihollani muuttuen ihan erilaisiksi kuin mitä tuoksun kuvauksessa lukee.

Esim. ruusu. Rakastan ruusun tuoksua, mutta jostain syystä useammat ruusuhajuvedet (esim. Chloén Roses se Chloé, Paul Smith Rose, Perfumers Workshop Tea Rose, Serge Lutens Sa Majeste, Penhaligons Elizabethan Rose ja Lush Rose Jam) muuttuvat ihollani sitruunaisiksi!

Samoin jotkut tuoksut, kuten Chanel No 19 ja Ralph Lauren Romance, muuttuivat pistävän tuoksuiksiksi, jopa kissanpissamaisiksi.

Olen joutunut luopumaan monesta tuoksusta tämän vuoksi. Aitoja tuoksuja ovat olleet, ja hyvin säilytetty alkuperäisissä pahvipakkauksissaan valolta ja lämmöllä suojassa.

Haluaisin kovasti löytää ruusutuoksun, joka olisi oikea ruusu. Tätä nykyä käytän L’Eau d’Isseytä. Se säilyy jostain syystä ihollani raikkaana. EdT:n kestävyys ei vain ole kovinkaan hyvä. Täytyy varmaan kokeilla EdP-versiota.

Tuo Lushin Rose Jam on järkyttävän tyrmäävä suihkeversiona. Se on voimakas ja ällömakea, en pystynyt käyttämään sitä edes vessatuoksuna. Yleensä ei-niin-kivat tuoksut päätyvät mulla sinne.

Vierailija
6038/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!

Aikanaan oli semmoinen kuin Eau de Lancome edt. Mahtaneeko enää olla... mulla silloin toimi, vaikka luonnostaan punapäänä kmonet ns neutraalit tuoksut myös minulla haisevat kissankuselta, myskihärän siltä itseltään tai muuten vaan karmealta. Tosin täytyy sanoa, että vaihdevuosien jälkeen tää iho on neutraalimpi ( mutta toisaalta oma nenä ihan helkutin herkkä). Ja tukkakin tietysti alkaa olla jo aika valkoinen.

Mitä värityksesi asiaan vaikuttaa? Eiköhän riipu ihan muista asioista, miltä tuoksu kenenkin iholla haisee: hormoneista, ruokavaliosta, ihotyypistä jne.

Punatukkaisten ihosta puuttuu mm.. pigmentti. Se vaikuttaa myös ominaistuoksuun. Ihan kuten se vaikuttaa ihon käyttäytymiseen auringossa.

Varmasti ihon kemiallinen koostumus vaikuttaa tuoksuun, mutta ei punatukkaisilta puutu pigmenttiä. Se puuttuu albinoilta ja vitiligo-läiskiä omistavilta niistä kokonaan valkoisista kohdista. Jälkimmisen omaavana, pitäisikö mun nyt testata samaa tuoksua eri kohdissa ihoa :D

Vierailija
6039/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sille, joka vinkkasi MFK nettisivut! Tilasin juuri 12 naytetta... 

Mikä on MFK ja voisiko tänne laittaa linkin?

Vierailija
6040/19296 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sille, joka vinkkasi MFK nettisivut! Tilasin juuri 12 naytetta... 

Mikä on MFK ja voisiko tänne laittaa linkin?

https://www.franciskurkdjian.com/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä