Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19286)

Vierailija
5941/19286 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei haista oikeastaan mitään tuoksuja. Joskus, kun olen juuri suihkuttanut jotain tuoksua, hän saattaa sanoa, että onpa hyvä tuoksu. Voin siis suihkutellaan rauhassa, kun ei valituksia kuulu. 😜

Vierailija
5942/19286 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo huomata ketkä keskustelijoista on alle 35. Heillä näkyy menevän tunteisiin, kun kerrotaan että tuoksut olivat parempia kestoltaan ja laadultaan vielä 20 vuotta sitten kuin ne ovat nyt.

Musta tämä on kummallista ja huvittavaa.

Minäkin voisin suuttua niille jotka muistelevat ihanaa kotona kirnuttua voita. Minä kun en ole sellaista maistanut.

Mutta en näe suuttumisessa järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5943/19286 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennyt että hajuvesiä pitää suojata valolta. Olen aina pitänyt pulloja kirjahyllyssä, koska ne ovat kauniita.

Ainoa mikä on koskaan mennyt pilalle, oli Chanel 5. Se oli ehkä viitisen vuotta vanha, ehkä vähemmän. Neste muuttui tummemmaksi ja pahanhajuiseksi. Otti päähän kyllä.

Vierailija
5944/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Notinosta näytteitä, miten?

Mä näen vain isoja pulloja.

Vierailija
5945/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.notino.fi/tuoksunaytteet/

Vierailija
5946/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Miksköhän tota ei ole valikossa.

Vierailija
5947/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se löytyy sieltä etusivun alaosasta, missä lukee ’tuoksut’.

Vierailija
5948/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt testaan Elisabeth Ardenin Green Tea Nectarine Blossomia, jonka otin muissa nettiostoksissa sokkona mukaan.

Onpa kuiva tuoksu! Tästä tulee melkein jano. Alkuun kun oikein "imppasin" tätä nenä kiinni ranteessa, tuoksun oltua vasta minuutin, pari, minulle tuli mieleen lapsuuden karkit ja viinikumit, sieltä se oranssi tai keltainen karkki.

Nyt kun tuoksu on asettunut, tuoksuu kuin menisi kuumana kesäpäivänä viileään maakellariin, jossa on pullotettuja hedelmämehuja ja joku pullo vuotaa. Tässä tuoksuu jännästi maanläheisyys, "maa" ja kuivalla tavalla hedelmät. Täytyy sanoa, että en ole ihan varma, pidänkö tästä vai meneekö ns. dödöosastolle, eli ihan ok.

Arvoin että tilaanko vai enkö selatessani Hobby Hallin tuoksutarjontaa viime viikolla. Hyvä ettei sittenkään mennyt ostoslistalle, pidän näet mehukkaista ja pehmeistä marja-hedelmä tuoksuista enkä puisevan kuivakoista :D Tilasin Green Tea sarjasta flankerit Pomegranate ja Cherry Blossom, hain paketin eilen ja testailin niitä innolla. Pomegranate on just omaan makuuni eli pirskahtelevan ja makean hedelmäinen ilman muovista tai liian teinimäistä vaikutelmaa. Cherry Blossom on aluksi pistävähkö teetuoksu mutta rauhoittuu pian ja muuttuu hurmaavan pehmeäksi ja kukkaiseksi. Tykkään kovasti molemmista ja olen helpottunut, ettei tullut hutiostoja tällä kertaa. Vaikka eihän nuo kappalehinnaltaan paljoa olleet, mutta silti. 

Vierailija
5949/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt testaan Elisabeth Ardenin Green Tea Nectarine Blossomia, jonka otin muissa nettiostoksissa sokkona mukaan.

Onpa kuiva tuoksu! Tästä tulee melkein jano. Alkuun kun oikein "imppasin" tätä nenä kiinni ranteessa, tuoksun oltua vasta minuutin, pari, minulle tuli mieleen lapsuuden karkit ja viinikumit, sieltä se oranssi tai keltainen karkki.

Nyt kun tuoksu on asettunut, tuoksuu kuin menisi kuumana kesäpäivänä viileään maakellariin, jossa on pullotettuja hedelmämehuja ja joku pullo vuotaa. Tässä tuoksuu jännästi maanläheisyys, "maa" ja kuivalla tavalla hedelmät. Täytyy sanoa, että en ole ihan varma, pidänkö tästä vai meneekö ns. dödöosastolle, eli ihan ok.

Arvoin että tilaanko vai enkö selatessani Hobby Hallin tuoksutarjontaa viime viikolla. Hyvä ettei sittenkään mennyt ostoslistalle, pidän näet mehukkaista ja pehmeistä marja-hedelmä tuoksuista enkä puisevan kuivakoista :D Tilasin Green Tea sarjasta flankerit Pomegranate ja Cherry Blossom, hain paketin eilen ja testailin niitä innolla. Pomegranate on just omaan makuuni eli pirskahtelevan ja makean hedelmäinen ilman muovista tai liian teinimäistä vaikutelmaa. Cherry Blossom on aluksi pistävähkö teetuoksu mutta rauhoittuu pian ja muuttuu hurmaavan pehmeäksi ja kukkaiseksi. Tykkään kovasti molemmista ja olen helpottunut, ettei tullut hutiostoja tällä kertaa. Vaikka eihän nuo kappalehinnaltaan paljoa olleet, mutta silti. 

Itse arvoin tämän ja Cherry Blossomin välillä. Aamulla (laitoin tuoksua siis illalla lisää) tuoksu oli kyllä tekeytynyt kuivakasta ihanan pehmeäksi ja persikkaiseksi, tuli mieleen ehkä suihkugeeli tms. Ihan miellyttävä, muttei mikään ooh-elämys.

Vierailija
5950/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä Atelier Cologne Café Tuberosa. Alussa mausteinen tuberosan ja bergamotin purskahdus. Sitten kahvin ja kaakaon savuinen, lähes tupakan tuoksuinen laskeutuminen, joka hiljalleen päästää vaniljan mukaan taustalle. Ihana tuoksu, joka makeutuu kuivuessaan.

Toinen tuoksu vintage Rochasin Byzance. Aluksi valkoisten kukkien voimakas tuoksu, jasmiinia, myös ruusua. Sitten jotain vihreää ja makeaa, kunnes puiset tuoksut valtaavat alaa vaniljan makealla säestyksellä. Ensimmäisestä suihkauksesta koko huusholli tuoksui niin hyvältä. Tuoksu on juuri kuin muistinkin, tuli niin kasaritunnelma. Kun lähdettiin baariin ja surutta suihkutettiin tuoksuja, tukea tötteröllä ja huulet punaisina. Oi niitä aikoja. 🤔

Vierailija
5951/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testissä Atelier Cologne Café Tuberosa. Alussa mausteinen tuberosan ja bergamotin purskahdus. Sitten kahvin ja kaakaon savuinen, lähes tupakan tuoksuinen laskeutuminen, joka hiljalleen päästää vaniljan mukaan taustalle. Ihana tuoksu, joka makeutuu kuivuessaan.

Toinen tuoksu vintage Rochasin Byzance. Aluksi valkoisten kukkien voimakas tuoksu, jasmiinia, myös ruusua. Sitten jotain vihreää ja makeaa, kunnes puiset tuoksut valtaavat alaa vaniljan makealla säestyksellä. Ensimmäisestä suihkauksesta koko huusholli tuoksui niin hyvältä. Tuoksu on juuri kuin muistinkin, tuli niin kasaritunnelma. Kun lähdettiin baariin ja surutta suihkutettiin tuoksuja, tukea tötteröllä ja huulet punaisina. Oi niitä aikoja. 🤔

Siis tukka tötteröllä. Tuolloin ei vielä tukea tarvinnut, nyt voisi tarvitakin.

Vierailija
5952/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo huomata ketkä keskustelijoista on alle 35. Heillä näkyy menevän tunteisiin, kun kerrotaan että tuoksut olivat parempia kestoltaan ja laadultaan vielä 20 vuotta sitten kuin ne ovat nyt.

Minäkin voisin suuttua niille jotka muistelevat ihanaa kotona kirnuttua voita. Minä kun en ole sellaista maistanut.

Missä ihmeessä näet suuttumista? Ollaankohan nyt samassa ketjussa? Kukaan ei ole nähdäkseni suuttunut siitä että tuoksut ovat nykyään erilaisia, ihan turvallisuus- (sekä ikävästi säästö)syistä, kun monia ennen käytettyjä ainesosia ei enää voi käyttää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että kaikki nykytuoksut ovat kuraa laadultaan tai kestoltaan.

Vierailija
5953/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos taas.

Notinon kuvauksissa on vähemmän nuotteja kuin fragrantican.

Kysyin notinolta mistä se johtuu. Kun tuoksuja tämän tästä yksinkertaistetaan, niin ei uskalla tilata. Notino kusee muroihinsa, jos se ilmoittaa vain päänuotit, koska eihän tuoksu vaikuta silloin niin houkuttelevalta.

Tilaamatta jäi. Kiittivät palautteesta ja lupasivat selvittää asian.

Vierailija
5954/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos taas.

Kysyin notinolta mistä se johtuu. Kun tuoksuja tämän tästä yksinkertaistetaan, niin ei uskalla tilata. Notino kusee muroihinsa, jos se ilmoittaa vain päänuotit, koska eihän tuoksu vaikuta silloin niin houkuttelevalta.

Olen sitä mieltä, että jos on kiinnostunut jostain tuoksusta, voi kyllä itse googletella tarkemmat tiedot halutessaan. Ei kaikki kaupat kerro paljoakaan niistä, musta tämä on ihan normaalia, ei ole tullut mieleen, että se olisi joku ongelma.

Vierailija
5955/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos taas.

Siis olen ymmärtänyt että Notino saa tuoksukuvaukset valmistajilta, mutta Fragranticaan pystyy kuka tahansa käyttäjä vaikuttamaan niihin sisältöihin äänestämällä nuotteja?

Siellä Fragrantican nuoteissa on välillä vääriäkin kuvia.

Vierailija
5956/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että pitää olla dinosaurus jotta täällä saa keskustella ilman, että saa ottaa päähän kommentit joissa haukutaan kaikki tavalliset hajuvesimerkit kuraksi? Olen kyllä yli 35-vuotias ja pidän monista jonkun kuraksi luokittelemista geneerisistä tuoksuista (Armani, Lancome), joten kyllä vähän loukkaa, kun täällä pitäisi olla vain ties miltä erikoisuuksilta haisevista niche-tuoksuista intoileva ekspertti tai nykytuoksujen uudistukset ojaan haukkuva ysärioopiumitäti.

Vierailija
5957/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä näet suuttumista? Ollaankohan nyt samassa ketjussa? Kukaan ei ole nähdäkseni suuttunut siitä että tuoksut ovat nykyään erilaisia, ihan turvallisuus- (sekä ikävästi säästö)syistä, kun monia ennen käytettyjä ainesosia ei enää voi käyttää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että kaikki nykytuoksut ovat kuraa laadultaan tai kestoltaan.

Mäkään en löydä suuttumista, enkä muutenkaan ymmärrä toisten nälvimistä. Nämähän ovat puhtaasti makuasioita. T 35+, ei ysärituoksuja kaipaava

Vierailija
5958/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on testattu nämä viimeisen viikon aikana:

- Robert Piquet Petit Fracas: Oikein hyvä vaihtoehto perinteiselle Fracasille joka muuttuu "vanhemman rouvan hajuksi" minun iholla (vaikka olen 40v). Tämä oli nuorekkaampi, ehkä mandariini ja kaakao tekevät sen ja Fracasin överiä tuberoosaa on peitetty tai tasapainoitettu gardenialla. Kestoltaan ei silti mikään hyvä.

- Byredo Bal d'Afrique: Bergamotti, samettikukka, orvokki sekä syklaami tuoksuvat niin kertakaikkisen UPEILTA muutamilla muilla ihmisillä, olen kerran jopa kysynyt tuntemattomalta naiselta Ruotsissa että mitä tuoksua hänellä on ja oli tätä, mutta miksi tämä ei tuoksu yhtä hyvältä minulla kuin kaikilla muilla?

:(( Täytynee kokeilla tätä uudestaan joku toinen päivä.

- Tom Ford Eau de Soleil Blanc: Ensin keveä sitrus, sitten halvahko aurinkovoidemainen haju, joka hävisi iholta aika nopeasti, haistoin kookoksen hetken ajan siinä välissä kunnes muuttui rasvaisen hajuiseksi. Mikä tässä oikeasti maksaa? Designermerkki, eikä raaka-aineet?

- Annick Goutal Petite Cherie: Vetinen sokerinen päärynä, jonka jälkeen joku kumma pakasteherneinen haju, ja tunnin päästä jäljelle jää märän sanomalehden haju. Tiedättehän sellainen "ontto kuiva jälkihaju" josta ei enää ota selvää mitä iholle laitettiin, joka monissa uudemmissa tuoksuissa myös on? Huono, odotin Goutalilta enemmän.

- Comptoir Sud Pacifique Vanille Passion. Kaipasin aitoa vaniljatuoksua, tämä on ensin hyvä pari ekaa minuuttia mutta siitä jää jokin kummallinen teennäinen jälkihaju, lähes eltaantunut siirappimainen. Pullot oli aiemmin metallisia, nyt näen että ne ovat hopeista lasia, ehkä ovat uusineet nämä sisällöt? Koska olen testannut tätä Jenkeissä vuosia sitten. Alyssa Ashleyn tai Body Shopin vanillat paljon laadukkaamman tuoksuisia muuten. Tai sellainen Yves Rocherin joka oli joskus 20 vuotta sitten ehkä? :)

- by Kilian Good Girl Gone Bad. Kallis yli 200€ tuoksu jossa yksinkertainen ruusuinen, narsissinen ja jasmiininen laimea haju jossa jokin säilykepersikka käväisee hetken ajan näyttäytymässä, ei siis mitään erikoista ja voisi kuvitella että tämä maksaisi alle 40€ ja kyljessä lukisi jokin Hugo Boss. Paitsi että Bossikin voisi kestää kauemmin kuin 30 minuuttia.

Hmm. Unohdinkohan jonkun, siinä tapauksessa tuoksu ei tainnut edes jäädä mieleen :D

Hauskat kuvaukset :D

Tom Fordin Soleil Blanc - ei Eau versio - on hyvä ja hyvin pysyvä. Mielestäni tuoksuu vähän kalliimmalle aurinkovoiteelle, mutta ei kovin vahvasti.

Mutta ei todellakaan ole sen 215 eur (50ml) tai 305 euron (100 ml) arvoinen, "kalliimpi aurinkovoidehaju". :D

Siihen hintaan saa jo monta upeaa tuoksua. Tai näytettä.

Vierailija
5959/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuo uudistettu Hypnotic on keinotekoinen ja tunkkainen ja jotenkin kärähtäneen muovinen haju, ei ole enää se herkullinen marsipaaninen vaniljainen sikarinen tuoksu mitä se oli joskus :(

Kerrankin joku muukin kuvailee näin! 

Ihmettelin mielessäni (en sentään ääneen), kun ystäväni kertoi ihastuneensa ikihyviksi Hypnotic Poisoniin ja hän oli ostanut saman tien ison pullon, kun oli niin ihana tuoksu. 

Ihmettelin siksi, kun minusta se tuoksuu juurikin tuolta kärynneeltä muovilta. En inhonnut, mutta en pitänytkään.

Tuoksuu vähän samalle kuin ompelukone, petrokemian tuotteita ja kärynnyttä elektroniikkapölyä.

Saan samoja viboja myös Burberryn Bodystä ja sen kohdalla Fragranticassa näkyy olevan maininta,

että  People who like this also like  Hypnotic Poison Christian Dior.

:D

Tuo perus-Hypnotic on uudistettu jo kolme kertaa siitä ysärituoksusta. Lisäksi tullut rinnalle monta uutta versiota. Valitettavasti on pilattu täysin siitä mitä se joskus oli. Minulla on kaksi ekaa pulloa vielä tallessa 90-luvun lopulta ja 2000-luvun alkupuolelta, molemmissa vähän jäljellä.

Uusin versio alkuperäisestä, joka myynnissä nyt, haisee sille kuin joku olisi heittänyt tupakan maahan heitetyn pahvinpalasen päälle ja se on vähän palanut, ja joku kaatanut halpaa mantelilikööriä sen päälle sammuuttaakseen jolloin se on palanut vähän lisää ja lopulta joku kulkukatti pissannut vielä siihen viereen. : / Tunkkainen ja pölyinen haju, eikä enää mikään gourmand.

Vierailija
5960/19286 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuo uudistettu Hypnotic on keinotekoinen ja tunkkainen ja jotenkin kärähtäneen muovinen haju, ei ole enää se herkullinen marsipaaninen vaniljainen sikarinen tuoksu mitä se oli joskus :(

Kerrankin joku muukin kuvailee näin! 

Ihmettelin mielessäni (en sentään ääneen), kun ystäväni kertoi ihastuneensa ikihyviksi Hypnotic Poisoniin ja hän oli ostanut saman tien ison pullon, kun oli niin ihana tuoksu. 

Ihmettelin siksi, kun minusta se tuoksuu juurikin tuolta kärynneeltä muovilta. En inhonnut, mutta en pitänytkään.

Tuoksuu vähän samalle kuin ompelukone, petrokemian tuotteita ja kärynnyttä elektroniikkapölyä.

Saan samoja viboja myös Burberryn Bodystä ja sen kohdalla Fragranticassa näkyy olevan maininta,

että  People who like this also like  Hypnotic Poison Christian Dior.

:D

Tuo perus-Hypnotic on uudistettu jo kolme kertaa siitä ysärituoksusta. Lisäksi tullut rinnalle monta uutta versiota. Valitettavasti on pilattu täysin siitä mitä se joskus oli. Minulla on kaksi ekaa pulloa vielä tallessa 90-luvun lopulta ja 2000-luvun alkupuolelta, molemmissa vähän jäljellä.

Uusin versio alkuperäisestä, joka myynnissä nyt, haisee sille kuin joku olisi heittänyt tupakan maahan heitetyn pahvinpalasen päälle ja se on vähän palanut, ja joku kaatanut halpaa mantelilikööriä sen päälle sammuuttaakseen jolloin se on palanut vähän lisää ja lopulta joku kulkukatti pissannut vielä siihen viereen. : / Tunkkainen ja pölyinen haju, eikä enää mikään gourmand.

Hitsi kun ei tullut kokeiltua poisonia silloin hajuvesiem kulta-aikana.

Mutta hyviä tuoksuja oli riittämiin. Kun jokainen oli sinfonia ei ollut tarvetta ostaa kolmea merkkiä enempää.

Ja silloin ei voinut arvata miten kehitys kehittyy.

Mun pyhä kolminaisuus oli Tresor- Opium - Balahe. Olisiko Balahe vielä nykyisellään kelvollinen?

Opiumia kaipaan eniten. Sitä kun suihkautti aamulla se tuoksui myöhään yöhön vaikka olisi käynyt suihkussa.

Kyllä mä mieluummin ottaisin kolme hyvää pulloa kuin 15 ... litkua.

Jospa käy mäihä ja löytää vintagea (kunnossa olevaa) jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme