Ulosotto ja säästöt
Säästöjä saa olla 1,5 kertaa suojaosuus. Mietin vain sitä, että mitä jos hajauttaa säästönsä kahdelle eri pankkitilille niin huomaako ulosotto silti, että säästöt menee yli rajan? Kyse siis kahden eri pankin tileistä. En voi ulosotosta tällaista asiaa tietenkään kysyä koska sitten ne alkaa kyllä kyttäämään mun tilejä.
Mulla on siis vanha auto ja haluaisin vaihtaa edes vähän uudempaan. Saan omien tuotteiden myynnistä pimeänä rahaa niin säästäminen helpompaa. Palkasta mitä jää ulosoton jälkeen saan myös vähän säästöön. Maksan siis koko ajan velkoja pois, että ei tarvitse siitä tulla huutamaan.
Autoa tarvitsen töiden vuoksi. Kotisairaalassa kun olen töissä ja omaa autoa pitää käyttää. Mitään liian kallista autoa en voi ostaa, että ei ulosotto sitä vie. Ihan muutaman tuhannen euron autosta on kyse.
Kommentit (13)
Yksi sana, tekoäly. Valtion instanssit käyttävät tekoälyä seulomaan esim ulosottoasiakkaan tilejä.
Kyllä näkevät muutenkin kaikki sun tilit. Älä nyt niitä hölmöinä pidä. Näkevät myös sijoituksesi ja ihan kaikki raha-asiasi.
Jos sinulla menee kuukausittain joku summa, niin ei välttämättä lähde tileihin kajoamaan. Varsinkin, jos sovit asian ja perustelet sen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
huomaa
Niin tätä mä juuri mietin, että taitaa nykyään olla sellaiset järjestelmät, että tuollaiset asiat huomataan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkevät muutenkin kaikki sun tilit. Älä nyt niitä hölmöinä pidä. Näkevät myös sijoituksesi ja ihan kaikki raha-asiasi.
Jos sinulla menee kuukausittain joku summa, niin ei välttämättä lähde tileihin kajoamaan. Varsinkin, jos sovit asian ja perustelet sen hyvin.
No ei mulla mitään sijoituksia ole. Niin en tiedä hyväksyisivätkö tuon, että säästän autoa varten. Auto on kuitenkin erittäin tärkeä työn kannalta ja työn vuoksi multa voidaan joka kuukausi ottaa tietty summa velkoihin.
Ap
Mikset sä nosta niitä rahoja sieltä tililtä pikku hiljaa pois, laitat ne muovipussiin ja hautaat ne maahan 2 metrin syvyyteen mustapippurin kanssa ettei poliisikoira niitä haista. Ei huomaa.
Pitää vähän liioitella vastauksessa kun kysellään tyhmiä, siis miksi ne rahat pitää tilillä pitää. Kun itse olin ulosotossa niin mulla oli enimmillään yli 7000 euroa kaapissa. Ei huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sä nosta niitä rahoja sieltä tililtä pikku hiljaa pois, laitat ne muovipussiin ja hautaat ne maahan 2 metrin syvyyteen mustapippurin kanssa ettei poliisikoira niitä haista. Ei huomaa.
Pitää vähän liioitella vastauksessa kun kysellään tyhmiä, siis miksi ne rahat pitää tilillä pitää. Kun itse olin ulosotossa niin mulla oli enimmillään yli 7000 euroa kaapissa. Ei huomattu.
No ottaatko autoliikkeet käteistä vastaan muutamia tuhansia? Mene pois jos et osaa käyttäytyä asiallisesti ja pitää alkaa haukkumaan mua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ottaatko autoliikkeet käteistä vastaan muutamia tuhansia? Mene pois jos et osaa käyttäytyä asiallisesti ja pitää alkaa haukkumaan mua.
Ap
Sinä voit ostaa sen auton niin, että maksat osan käteisellä ja loput luotolla. Ei ole luottotietoja, totta, mutta kysy kuitenkin. Jos eivät ota käteistä tarpeeksi, hae ulosotosta vapaakuukausi, laita silloin rahaa tileille ja maksa auto sitten niillä.
Aloitetaan nyt siitä, että autosi voidaan ulosmitata, jos sillä on riittävästi arvoa. Ei kuitenkaan silloin, jos on välttämätön työssä, mutta silloinkin voidaan kysyä, mistä sait rahat sen maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan nyt siitä, että autosi voidaan ulosmitata, jos sillä on riittävästi arvoa. Ei kuitenkaan silloin, jos on välttämätön työssä, mutta silloinkin voidaan kysyä, mistä sait rahat sen maksamiseen.
Aloitetaan siitä, että sä voisit lukea mitä ap kirjoitti auton arvosta aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ainakin sellaiet autoliikkeet ottaa jotka haluavat tehdä bisnestä, kyllä se setelitukko on täysin laillinen maksuväline. Kyllä sen auton voi ostaa myös yksityiseltä, heille se setelitukko on paras ja turvallisin tapa.
up