Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
5021/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

K-18 MUSC-  EAU DE TOILETTE (Mestarillinen tuote)

Tuoksu-uutuus joka herättää intohimon!

K-18 on villi ja eroottinen myskituoksu. Se on luotu naiselle, joka haluaa olla huomion keskipisteenä.

Ylellinen ja hienostunut, valkoiselle myskille, patsulille ja tonkapavulle tuoksuva K-18 musc on rohkean ja menevän naisen pitkäkestoinen tuoksu.

Se rakentuu hienostuneiden myskivivahteiden rungolle, joissa muun muassa kasmiiri- ja sameetinen myski luovat iholle hienostuneen ja lämpimän tuoksuhunnun. Naisellisuutta tuoksulle tuo aito Jasmiini -absoluutti.

Jos pidät lämpimistä, balsamimaisen pehmeistä, vaniljaisen kermaisista ja makeista "gourmand"- tuoksuista, tämä on loistava valinta.

Suositus päiväkäyttöön on yksi suihkaus ja iltakäyttöön 2-3 suihkausta.

Koska tuoksu on haihtumiskäyrältään lähellä niin kutsuttua lineaarista tuoksua, voit käyttää sitä myös tummiin vaatteisiin, jos et halua hajustaa ihoa.

Kiitos tästä! Illan naurut. :D

Ja katso, nauru muuttuu itkuksi. Perttulan parfyymikauppa.

https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/k-18-musc-eau-de-toilet…

Tässä nähdään mihin tuo suomentelu päätyy :D Kasmiirisiin ja sameetimaisiin hajusteisiin. Voi Max, voi Max. Hän voisi luoda av:n parfymistoille oman tuoksun ja voisimme yhteistuumin antaa parannusehdotuksia hänen sivuilleen.

Mä en osaa päättää, kumpi on pahempi, tämä uusi nahka-asu, jonka voi suihkuttaa autoon https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/leather-absolute-eau-de…

vai tämä Holy Coc....tail, kestävyyttä iltaan luksustuoksusielulla: https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/heinävesi-spirit-79700-…

Mitähän on rektifioitu koivunterva? Nyt tarvittaisiin Suomi-Perttuli-Suomi-sanakirjaa.

Vierailija
5022/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuden (lancome) mysteeri alkaa pikkuhiljaa selvitä. Eli mitä enemmän sitä olen käyttänyt, sitä enemmän se alkaa tuoksua sille pikkupullolle. Eli nyt kun sinne pulloon on mennyt enemmän ilmaa. Nyt onkin sitten kyse enää ajatuksesta, että meneekö se noin nopeasti “pilalle” vai tuleeko se vain altistaa “hengittämään” niinkuin laatuviini? Itse olen viinin kannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5023/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tuosta joidenkin harrastamasta kerrostelusta? Minusta tuoksu on ammattitaitoisen parfyrmöörin taideteos, joka kuuluu olla sellainen kuin on, ja jos ei tykkää niin sitten ei käytä. Vähän sama kuin jos ostaisi maalauksen, josta ei aivan tykkäisi, ja sitten maalaisi itse päälle. Tulos voisi olla kuin Mr. Beanin Monalisa. En tietenkään kiellä ketään kerrostelemasta tuoksuja.

Minusta tuoksujen kerrostaminen vertautuu enemmän eri ruokien tai juomien sekoittamiseen kuin staattiseen päällemaalaukseen. Glögi voi olla herkullista ihan vain pelkiltään, mutta joskus tekee mieli laittaa sekaan tilkka punaviiniä tai rommia. Enkä koe sitäkään epäkunnioittavana glögin tai viinin valmistajia kohtaan tai heidän luomustensa väärinkäyttönä. Lähden siitä liikkeelle, että kun olen ostanut jonkun tuoksun, niin voin käyttää sitä niin kuin parhaaksi näen. Jos parfyrmööri ei kestäisi sitä, että hänen sekoituksensa alkavat elää omaa elämäänsä sitten kun ne ovat lähteneet myyntiin, niin eiköhän hän pitäisi ne tiukasti omassa tuoksupöytälaatikossaan.

Yhdistelmät eivät välttämättä aina toimi, mutta onnistunut kerrostaminen voi tuoda ihan uudenlaisen tunnelman tuoksuun. Sen voi nähdä ikään kuin tuoksun piilotetun potentiaalin vapauttamisena.

Kaikki tuoksut eivät myöskään tuoksu samanlaisena kaikkien iholla, joten sikäli jokainen parfyrmööri on "epäonnistunut", joten en senkään puoleen osaa nähdä loukkauksena sitä, että tuoksun käyttäjä yrittää muokata siitä itselleen paremmin sopivan. Ei kai sen kummempi juttu, kun valmiiksi ommeltujen housujen liian pitkien lahkeiden lyhentäminen?

Lisäksi etenkin lineaariset tuoksut saavat monesti kivasti lisäpotkua, kun niitä sekoittaa jonkun kanssa - ja jotkut tuoksut ovat ovat melkeinpä laadittu sillä silmällä - vai nenällä? - että niitä voisi sekoitella keskenään (käsittääkseni esimerkiksi Jo Malonen?). Ja toisaalta, jos muuten miellyttävässä tuoksussa on esimerkiksi ikävä pohjatuoksu, niin kerrostaminen auttaa siinäkin.

En viitsisi heittää menemään sellaisia tuoksuja, joista en pidä, jos kerrostamalla saan niistä itselleni miellyttäviä. En harrasta kirppismyyntiä eivätkä lähipiirini ihmiset puolestaan harrasta hajuvesiä, joten hävittäminen olisi käytännössä ainoa vaihtoehto.

Vierailija
5024/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän, siis kohta jo mailleen menneen, tuoksuna Kenzon World Power edp. Ostin siitä 10 ml:n matkakoon eilen Wiklundilta ässän jäsenten -20%-päiviltä. Helmikuun no buy katkesi sillä, mutta alta kahdenkympin ostos ei ole kovin paha (eihän?)... Däämm, kun tykkään tästä! Olin käynyt nuuhkimassa sitä jo aiemmin, suihkuttanut sitä ihollekin ja todennut, että ihan kiva tää on. Tänään olen sitten tutustunut siihen tarkemmin. Olympéamaista suolaisuutta mutta enemmillä mausteilla, tää on hyvä! Olen ollut vähän sitä mieltä, että kun Olympéani loppuu, ostan sitä uuden pullon, mutta voi olla, että ostankin pullon World Poweria Olympéan tilalle. :)

Vierailija
5025/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivuin epätoivoon. Kaipaan YSL Opiumia.

No nyt siitä on tehty kymmeniä toinen toistaan tylsempiä uusversioita.

Miksei mieluummin tehdä yhtä kunnollista?

En muutenkaan ymmärrä miksi rakastetuista klassikoista luovutaan.

Ah, Opium. Ranskanopettajani muinoin tod.näk. kylpi kyseisessä nesteessä. Aina tiesi, koska Hän tulee opettajanhuoneesta rappuja alas. Sandaalien korot kolahtelivat vasten kiveä, hopeakorut ranteessaan kilisivät ja Opium tuoksui pitkästi edeltä. Yhtäkkiä onkin ihan ikävä melkein neljänkymmenen vuoden taakse. Sniff!

Vierailija
5026/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M. Micallefin paketti löysi tännekin tänään perille ja olipa ihanasti paketoitu!! Tuoksuna 20 Years, joka tuoksuu jollain tavalla todella tutulta mutten saa millään päähäni että mitä se muistuttaa!

Eiii, tiedätkö mitä mulle kävi? Se paketti jonka luulin olevani Micallefilta olikin Parfum Zentrumista. Eli ei tullutkaan paketti 3 vkossa. Ja muistan että sinä tilasit muutaman päivän minun jälkeen, joten jos sulle on jo tullut paketti, niin sen mun on jäänyt ehkä jonnekin seikkailemaan. Laitoin jo viestiä asiakaspalveluun.

Mutta mahtavaa että sait paketin, ja mielenkiintoista kuulla arviosi tuoksusta 😊

Vierailija
5027/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että nyt näkyy Notinossa olevan taas BBW:n joitakin tuoksuja saatavilla:

https://www.notino.fi/bath-body-works/?f=1-1-10803-55544

(Tuolla aikaisemmin nimittäin kyseltiin, mistä olen ostanut A Thousand Wishes -tuoksua.)

Vierailija
5028/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tuosta joidenkin harrastamasta kerrostelusta? Minusta tuoksu on ammattitaitoisen parfyrmöörin taideteos, joka kuuluu olla sellainen kuin on, ja jos ei tykkää niin sitten ei käytä. Vähän sama kuin jos ostaisi maalauksen, josta ei aivan tykkäisi, ja sitten maalaisi itse päälle. Tulos voisi olla kuin Mr. Beanin Monalisa. En tietenkään kiellä ketään kerrostelemasta tuoksuja.

Minusta tuoksujen kerrostaminen vertautuu enemmän eri ruokien tai juomien sekoittamiseen kuin staattiseen päällemaalaukseen. Glögi voi olla herkullista ihan vain pelkiltään, mutta joskus tekee mieli laittaa sekaan tilkka punaviiniä tai rommia. Enkä koe sitäkään epäkunnioittavana glögin tai viinin valmistajia kohtaan tai heidän luomustensa väärinkäyttönä. Lähden siitä liikkeelle, että kun olen ostanut jonkun tuoksun, niin voin käyttää sitä niin kuin parhaaksi näen. Jos parfyrmööri ei kestäisi sitä, että hänen sekoituksensa alkavat elää omaa elämäänsä sitten kun ne ovat lähteneet myyntiin, niin eiköhän hän pitäisi ne tiukasti omassa tuoksupöytälaatikossaan.

Yhdistelmät eivät välttämättä aina toimi, mutta onnistunut kerrostaminen voi tuoda ihan uudenlaisen tunnelman tuoksuun. Sen voi nähdä ikään kuin tuoksun piilotetun potentiaalin vapauttamisena.

Kaikki tuoksut eivät myöskään tuoksu samanlaisena kaikkien iholla, joten sikäli jokainen parfyrmööri on "epäonnistunut", joten en senkään puoleen osaa nähdä loukkauksena sitä, että tuoksun käyttäjä yrittää muokata siitä itselleen paremmin sopivan. Ei kai sen kummempi juttu, kun valmiiksi ommeltujen housujen liian pitkien lahkeiden lyhentäminen?

Lisäksi etenkin lineaariset tuoksut saavat monesti kivasti lisäpotkua, kun niitä sekoittaa jonkun kanssa - ja jotkut tuoksut ovat ovat melkeinpä laadittu sillä silmällä - vai nenällä? - että niitä voisi sekoitella keskenään (käsittääkseni esimerkiksi Jo Malonen?). Ja toisaalta, jos muuten miellyttävässä tuoksussa on esimerkiksi ikävä pohjatuoksu, niin kerrostaminen auttaa siinäkin.

En viitsisi heittää menemään sellaisia tuoksuja, joista en pidä, jos kerrostamalla saan niistä itselleni miellyttäviä. En harrasta kirppismyyntiä eivätkä lähipiirini ihmiset puolestaan harrasta hajuvesiä, joten hävittäminen olisi käytännössä ainoa vaihtoehto.

Olipa hyvin sanottu! ❤

Vierailija
5029/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, vinkkinä kaikille tuoksuttelijoille, että tämä usalainen nettikauppa on aivan mahtava, niin valikoimiltaan kuin palvelultaankin:

https://thefragranceshop.com/

Heillä on siis suuri valikoima tuoksuöljyjä tunnetuista hajuvesistä (kopiot ovat tosi laadukkaita) sekä omia tuoksuyhdistelmiä ja muita tuoksuja. Kaikkia on saatavana myös esim. suihkugeelinä, voiteena ja kuivaöljynä. Erityisen hyviä ovat nuo näytesetit, esim. jos tilaa 5-packin, sen hinta hyvitetään seuraavassa tilauksessa tai tuo New fragrance 2-pack, joka myös hyvitetään + saa ilmaisen postituksen.

Olen tilannut tuolta kymmeniä kertoja enkä ole ikinä pettynyt, tilaukseen tulee myös aina yksi ylimääräinen näyte. Eli vinkkinä kaikille, jotka nyt eivät periaatteesta vastusta tuoksujen kopiointia (tiedän, että heitäkin on), suosittelen todella! 👍💚

Kiitos! Näitä ns. dupe-tuoksuja vilahtelee usein keskustelufoorumeilla maailmalla joten niistäkin on kiva saada suosituksia. Periaatteessa kopiointi on väärin, mutta jos jokin tuoksu on lopetettu niin ehdottomasti siitä voi hankkia "kopion". Joskus kopio voi miellyttää nenää enemmän kuin alkuperäinen.

Pieni Tuoksukauppa on suomalainen ja myy esim. saippuan valmistuksessa tarvittavia aineita. Siellä on tuoksuöljyjä, joista yksi on Love Spell -kopio ja pidän siitä enemmän kuin originaalista. Tuoksutan sillä mm. pyykkiä (huuhteluainelokeroon) ja hajustettomia vartalovoiteita.

Vierailija
5030/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä Burberryn Her tuoksuu teidän nenään? Mä olen jotenkin tosi hämmentynyt, kun luin netistä hehkutusta miten tämä on dupe Baccarat Rougelle ja en osaa yhtään kuvitella, että BR tuoksuisi tälle. Mä haistan valehtelematta pelkän mansikan, ja lopussa jotain muuta mitä en aivan osaa kuvailla. Mutta Fragranticasta katsoin että tässä pitäisi olla sitä ja tätä ja tuota mutta minun nenään tämä on pelkkä mieto mansikka. En osaa kuvitella, että BR tuoksuisi tältä, miellän sen paljon syvemmäksi ja vahvemmaksi tuoksuksi. Mietin, että jättääkö mun nenä haistamatta jotain (ja haisenko toisten nenään ihan eriltä kuin omaani??).

Kiva, turvallinen arkituoksu tämä on, mutta aivan erilainen kuin mitä odotin :D

Kyllä Burberryn Her:issä ihan samat tuoksuelementit on kuin Baccarat Rougessa, lievästi medisiininen, ja marjat ja ambra luovat samanlaisen makeahkon tuoksun kuin BR. Eli hyvin samantyyppinen ja samaa tuoksumaailmaa, vaikka ei tietenkään identtinen ole. Ja BR on voimakkaampi ja pidempikestoisempi. Etkö haista Her:issä sellaista lääkemäistä vivahdetta?

Tai oikeastaan parempi kuvaus on sairaalan tuoksumaailman vivahde.? Itse haistan selkeästi sen, ja sama tuoksu on myös BR:ssä. Joillekin tämä tulee voimakkaampana esiin, joillekin vähän miedompana, mutta havaittavissa se yleensä on.

Medisiininen? Mulle tulee mieleen "lääkeyrttinen", ei mikään sairaalatuoksu. Vaan sellainen yrttituoksu, apocatherapy-tyylinen. Esim. aniksen haju.

Apothecary. Apteekit tuoksuivat vielä 80-luvulla, nykyään eivät nekään sen enempää kuin sairaalatkaan. Fenolintuoksu yhdistyy lapsuuteen, olin sairaalloinen lapsi.

Pahoittelen kirjoitusvirhettä, mutta apothecarylla tarkoitan vanhanaikaista apteekkia, en nykyaikaista (drugstore) lääkkeitä myyvää apteekkia. Suomenkielessä ei ole oikein vastinetta sille mitä haen.

Vierailija
5031/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen testaillut Notinon tammikuun alesta tilaamaani Roberto Cavallin Paradise Foundia. Mielenkiintoinen, uniikki tuoksu, tässä on palmun lehteä, heliotrooppia, frangipania, patchoulia, santelipuuta, jasmiinia, appelsiininkukkaa, pippuria ainakin. Palmunuotti on mielenkiintoinen, vihreä, trooppinen, viidakkomainen, jotenkin kostea. Patchouli ja palmu tuovat kivan vihreyden, mutta tuoksussa havaitsee vahvana myös kukat. Pidän erityisesti frangipanin ja heliotroopin tuoksuista, ne pystyy havaitsemaan tässä. Tosi hyvä koknaisuus, sopii loistavasti kevääseen ja miksei kesäänkin. Tämä on uusi, vasta ilmestynyt tuoksu ja ihmettelinkin, että 50 ml oli Notinon alessa vain 25 eur. Hinta oli noussutkin sitten seuraavana päivänä 66 euroon, tämä Notinon epämääräinen hintavaihtelu.

Tähän liittyen tuli vielä mieleen että kun tilasin sieltä juuri Montalen 5 näytteen setin jonka hinta oli 10 eur, niin tänään sen hinta olikin jo 17 eur. Siellä pitää olla nopea jos jotain löytää, hinnat saattavat pompsahtaa ihan satunnaisesti.

Huomasin saman noista hinnoista eilen illalla,kun kerroit tuosta Montale-setistä. Koodilla sai 15% hinnasta pois, mutta se lähtöhonta oli 16,05€, eikä ilmaista toimitusta ollut tarjolla.

Joo, ihan käsittämätöntä tuo vaihtelu🙈

Kantsisiko näyttää incognito-ikkunaa, kuten lentopippuja etsiessä?

Joo olen tyhjentänyt evästeetkin, ei mitään vaikutusta. Pitäisi olla sama lopputulos kuin incognitolla. Jos sama hintavaihtelu näkyy muillakin, niin ei kai siitä kyse?

Sama hintavaihtelu näkyisi käsittääkseni niillä jotka ovat samoja tuotteita vilkaisseet?

Eri

Mistä tämän voi tietää? Ettei muillakin näkyisi?

Itse epäilen, että siellä on jokin hintageneraattori, joka automoi hintamuutoksia sen mukaan, kuinka paljon ihan kollektiivisesti käydään jotain tuotetta katsomassa ja/tai ostamassa. Jos käyty paljon tuotteen sivuilla, hintaa nostetaan, jos käyty vähän, hintaa lasketaan. Voin olla väärässäkin, mutta tällainen tuli mieleen. Joka tapauksessa turhauttavaa.

Voisi olla jokin sellainen, joka seuraa liikennettä ja katsoo, että "hmm.. Suomesta tulee paljon katsojia näille tuotteille, nostetaanpa heille hintaa". Tämän voisi tietysti tarkistaa käyttämällä vpn:ää tms ettei kauppa pysty tunnistamaan mistä maasta tulet. En tiedä onko parfyymikeskusteloissa näistä asioista kiinnostuneita.

Vierailija
5032/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi sinulta, joka haluaisit lukea kaiken suomeksi!

What is apothecary?

https://www.healthworkscollective.com/what-is-an-apothecary-a-quick-his…

Vierailija
5033/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm. Tiedän, ettei tänään ole sunnuntai, mutta pidän vapaata, joten päivä on avattu Muscs Koublai Khanilla. Lutensit ovat aina istuneet tähän ihoon kuin nenä päähän; ne ovat riittävän monimutkaisia, eivätkä tuoksu kauas. Niin tekee tämäkin.

Kauan epäröimäni sotaisa mongolivalloittaja on ruusutarhassa nukkuva kissapeto, ehkä leijona tai tiikeri. En saa tästä märkää biisonia, likaisia kalsareita enkä naamaan läpsäistyä vehjettä, joista hurjimmat arviot aikanaan kertoivat - toki on myönnettävä, että varovainen annostelu on paikallaan.  Ehkä vähän hevonkakkaa, sillä heinämäisellä tavalla, mutta enimmäkseen pehmeää turkista, vauvan päälakea ja seksin jälkeistä puhdasta hikeä....spontaanin ulkoilmaseksin, ei säädyllisen saunanjälkeisen. Myski on makeaan taittava, tai ehkä se on vain iho. En näe mitään syytä, miksei tämä sopisi naiselle. SIllage on työkelpoinen. Olen tämän kanssa kuin kotonani, ollessani kotonani.

Enempi ruusu on kammottava, totesin taas eilen illalla kestettyäni toista State of Mindia (Modern Nomad) kokonaiset 15 minuuttia ennen sen poispesua saippualla ja öljyllä. Ruusu ja oud eivät toimi minulla lainkaan, varsinkaan yhdistelmänä, pitäisihän se jo tietää. Olen myös näköjään hukannut näytteen, joten ehkä olen unissani kävellyt hävittämään sen. Sen sijaan Kaanin kanssa ollaan ystäviä, tai oikeastaan intiimissä suhteessa.

Vierailija
5034/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivuin epätoivoon. Kaipaan YSL Opiumia.

No nyt siitä on tehty kymmeniä toinen toistaan tylsempiä uusversioita.

Miksei mieluummin tehdä yhtä kunnollista?

En muutenkaan ymmärrä miksi rakastetuista klassikoista luovutaan.

Niinpä. Olen päättänyt hankkia vintage-pullon parfyymia ebaystä. Maksaa tosin, mutta niin maksaa nykyiset niche-tuoksutkin. 

Vierailija
5035/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Hermessence Ambre narguile. Odotin jotain muuta, mutta tämähän tuoksuu syötävän hyvälle: omenapaistokselle, rommirusinalle, kirsikkahillolle... ja jos tiedätte, sellaiselle makutupakalle jota käytetään vesipiipuissa. Enemmän narguile kuin ambre, toisin sanoen. Ei raskas tuoksu. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään.

En osta tätä, koska en rakastunut, mutta gourmandeista pitävien kannattaa kokeilla. N50

Vierailija
5036/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M. Micallefin paketti löysi tännekin tänään perille ja olipa ihanasti paketoitu!! Tuoksuna 20 Years, joka tuoksuu jollain tavalla todella tutulta mutten saa millään päähäni että mitä se muistuttaa!

Mullekin tuli Micallefin paketti eilen. Ilmaiset postarit, kotiin kuljetettuna, upeasti pakattuna ja ihanat kaupanpäälliset (saitko sinäkin pikku pupun?) ja hyvässä tarjouksessa oli tilaamani tuoksut. Mitä muuta voi toivoa?

Vierailija
5037/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Hermessence Ambre narguile. Odotin jotain muuta, mutta tämähän tuoksuu syötävän hyvälle: omenapaistokselle, rommirusinalle, kirsikkahillolle... ja jos tiedätte, sellaiselle makutupakalle jota käytetään vesipiipuissa. Enemmän narguile kuin ambre, toisin sanoen. Ei raskas tuoksu. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään.

En osta tätä, koska en rakastunut, mutta gourmandeista pitävien kannattaa kokeilla. N50

Kiitos tästä arviosta, kaipasin sitä! Olen laiskan aamupäivän ajan tuoksutellut ambratuoksua (banana republicin dark cherry & amber, vähän liian makea) ja lukenut toisista. Hermes’n L’ambre des merveillesin kautta noteerasin tuon ambre narguilen ja mietin, mikähän se mahtaa olla. Arviosi jälkeen jätän varmaan väliin - en rakasta tupakkaa tuoksuissa (esim. Tom Fordin pidetty Tobacco Vanille jättää välinpitämättömäksi).

Vierailija
5038/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo BR540 ei ollut mielestäni mitenkään ihmeellinen. Menee samaan kategoriaan Memoirs of a Tresspasserin sekä By The Fireplace -tuoksujen kanssa, joista siis molemmista todella pidän. Paahdetun sokerinen tuoksu tämäkin siis. Näytekokoon jää.

Gentle Fluidity Gold tuoksui hyvältä. Pehmeä vanilja ja siinä vähän kirpeyttä. Tätäkään en aio hankkia. Kestävyys myös huonompi verrattuna Oudiin, BR540:n sekä Grand Soiriin. Kurkdjianin näytteitä tässä siis käyn lävitse.

Vierailija
5039/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa löytää jostain (persikka)jääteeltä tuoksuva tuoksu. Jossain arvostelussa käytettiin tätä ilmaisua, mutta arvatkaa, että muistanko enää, että missä.. Saisi se persikkakokiskarkki 1969 -tuoksu kaverin tuollaisesta hajuvedestä.

Vierailija
5040/19266 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihanaa löytää jostain (persikka)jääteeltä tuoksuva tuoksu. Jossain arvostelussa käytettiin tätä ilmaisua, mutta arvatkaa, että muistanko enää, että missä.. Saisi se persikkakokiskarkki 1969 -tuoksu kaverin tuollaisesta hajuvedestä.

Ole hyvä :) Hobbyhall?

https://www.fragrantica.com/perfume/Elizabeth-Arden/Green-Tea-Nectarine…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi