Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joitain sivuja sitten asiaa Mitsoukosta. Olen nyt käyttänyt sitä (testeristä, EDP) kolmena päivänä ja marssin kohta kauppaan ostamaan pullon. Tämä on todellinen salamarakastuminen. Ymmärrän, että Mitsouko ei ole joka naisen (tai miehen) tuoksu, tämä on niin nykytrendeistä poikkeava, ja hiukan haastavakin. Mutta olen nuuhkinut itseäni nyt pari päivää ja todennut, että tämä on minulle just eikä melkein. En halua olla ilman. Tuoksu on tunne; Mitsouko on minulle ennenkaikkea tunne.
Guerlain taitaa olla "minun" merkkini, koska toinen ylivertainen lempituoksuni on Shalimar, ja pidän kovasti myös L'heure bleuestä ja Samsarasta. N50
Lisää Guerlain-faneja, ihanaa 🥰 Mitsoukon lisäksi Guerlainilta on kotoisin iki-ihana lempparini Chamade ja kokoelmasta löytyy myös L'instant ja tuoksu josta EN pidä: Aqua Allegoria Mandarine Basilic Guerlain. Jälkimmäisen pullo on vain niin ihana, etten voi luopua siitä. Jokin Aqua Allegorian tuoksuista on tietääkseni voimakas greippituoksu ja sitä himoitsen, mutta en uskalla kokeilematta ostaa. Pidän myös Shalimarista, mutta esim. Samsara on minulle kauhistus.
Chamade on kyllä ihana! Ehkä paras tuoksu ikinä!
Millainen on Chamade? Mieleni tekisi kokeillla sitäkin. Entä Jicky, Après l'ondee, Vol de nuit - kokemuksia modernista versioista?* Näin liikkeessä sen iki-ihanan Vol de nuit-pullon. En sentään pelkän pullon takia osta tuoksua, mutta onhan se hieno. :) N50
*Kysyn siksi, että Thierry Wasser on parannellut Guerlainin klassikkoja 2-3 viime vuoden aikana vieden niitä kuulemma lähemmäs alkuperäisiä mutta kuitenkin pitäen ne ns. ajan tasalla. Kunnioitan!
Mulle antoi äiti aikoinaan kaksi opetusta: ei pidä ottaa miestä, jolla on peukalo keskellä kämmentä, ja että naisen pitää tuoksua aina hyvälle. Ensimmäisestä neuvosta en ole näköjään ottanut opikseni, mutta toista olen toteuttanut tehokkaasti. Mulla on lapsesta asti ollut hyviä hajuvesiä, vuosikymmenten aikana siis lukematon määrä pulloja ja eri merkkejä. Välillä hirvittää, kun mietin, minkä rahamäärän olen niihin käyttänyt, ja onhan niiden käyttämisestä tullut varmaan jonkinlainen kemikaalirasituskin keholle. Mutta en jaksa välittää! En tuhlaa esim. muotivaatteisiin tai muutenkaan yleensä, mutta hyvät tuoksut ovat mun arjen luksusta. Monenlaisia tuoksuja on tullut siis kokeltua, mutta joihinkin palaan aina uudelleen. Tällaisia ovat mm. Givenchyn Ysatis ja Diorin Diorissimo.
Nyt se lässytys niistä vlänkkereistä vähemmälle :-)
Vinkki. parfyymi-klikkaus sivustolla on paljon minikokoisia ja halpoja tuoksuja. Valitset hajuvesisivun lajittelutavaksi: "Hinta (alhaisesta korkeaan)"
Siellä on Green Tea Mimosat, Yardleyt, Brit, Britney, Jaipur, Bottega Veneta, Agent Provocateur etc. paljon esim. 7,5 ml pulloja ja rollereita.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on mielestänne Hugo Bossin her private accord? Minulla on se the her ja mietin nyt että hankkisin myös tuon.
Kaakoinen, mandariininen, vähän floraalia, mutta se jää ehdottomasti kaakaon varjoon. Tykkään silti kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänmielenketjuun ei mielestäni kuulu alentavat verbit. Miksei voi pyrkiä keskustelemaan kauniisti ja asiallisesti, perustelemaan kantansa loukkaamatta muita. Tämä harrastus on melko harvinainen ja jokaisella meistä tämä ilmentyy eri tavoin, toisille on tärkeä esim kasata kokoelmaan kaikki flankerit, jolloin tulee totta kai tulee kysymyksiä siitä miten flanker määritellään. Toisille on tärkeää pullojen ulkonäkö, toisille kestävyys kummassakin suunnassa ja toisille on tärkeää löytää uusia harvinaisia löytöjä, toisille kasata mahdollsimman laaja kokoelma... On siis oletettavaa että keskustelu rönsyilee tämän aiheen ympärillä paljonkin, ja ainakin henkilökohtaisesti minusta se on puhtaasti hyvä asia. Tämä ketju on ollut suurimpia ilonaiheita harrastukseni parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on mielestänne Hugo Bossin her private accord? Minulla on se the her ja mietin nyt että hankkisin myös tuon.
Kaakoinen, mandariininen, vähän floraalia, mutta se jää ehdottomasti kaakaon varjoon. Tykkään silti kovasti.
Voi ei, missä se autocorrect on kun sitä tarvitaan! Eli kaakaoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänmielenketjuun ei mielestäni kuulu alentavat verbit. Miksei voi pyrkiä keskustelemaan kauniisti ja asiallisesti, perustelemaan kantansa loukkaamatta muita. Tämä harrastus on melko harvinainen ja jokaisella meistä tämä ilmentyy eri tavoin, toisille on tärkeä esim kasata kokoelmaan kaikki flankerit, jolloin tulee totta kai tulee kysymyksiä siitä miten flanker määritellään. Toisille on tärkeää pullojen ulkonäkö, toisille kestävyys kummassakin suunnassa ja toisille on tärkeää löytää uusia harvinaisia löytöjä, toisille kasata mahdollsimman laaja kokoelma... On siis oletettavaa että keskustelu rönsyilee tämän aiheen ympärillä paljonkin, ja ainakin henkilökohtaisesti minusta se on puhtaasti hyvä asia. Tämä ketju on ollut suurimpia ilonaiheita harrastukseni parissa.
Mun täytyy yhtyä tähän, rönsyily on hyvä juttu - se avaa uusia näkökulmia asiaan, kuinka monella tavalla tätäkin harrastusta voi toteuttaa...! Kaiken kaikkiaan on ollut ilo olla mukana tässä ketjussa, joka toivottavasti elää vielä pitkään. Mulle jostain syystä tämä harrastus on ollut sellainen, josta en mielelläni puhu kenenkään kanssa - vaikutan luultavasti umpihullulta rotaatioineni ja exceltaulukoineni - mutta täällä se ei häiritse, sitä on kaltaistensa parissa. Kuka iloitsee mistäkin, mutta jokaisen ilo on helppo tavoittaa. :)
Minun mielestä flänkerit kuuluu kyllä tähän keskusteluun ihan oleellisesti. Miksi ei kuuluisi? Mielestäni ketjun idea on, että kaikesta tuoksuihin liittyvästä voidaan jutella.
Itse seuraan myös youtuben hajuvesikanavia, olen 27 vuotias joten ikänikin puolesta olen tätä ”somesukupolvea”.
Miten eBayssa voi suomalainen maksaa? Luottokortti ei mennyt läpi, vaikka katetta on. Onko ainoa vaihtoehto Pay Pal?
Parfyymiharvinaisuutta hankkimassa, mutta ennen en ole verkosta ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Miten eBayssa voi suomalainen maksaa? Luottokortti ei mennyt läpi, vaikka katetta on. Onko ainoa vaihtoehto Pay Pal?
Paypalin kautta tietysti, se on turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa ei muuten ollut yhtään verbiä...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin liittyä PayPaliin, mutta sinnekin kelpaa vain luottokortin osoite. Luottokortilla suoraankin maksaminen on tasan yhtä turvallista, koska siinä saa maksuaikaa. En oikein ymmärrä PayPalin eroa suoraan luottokortilla maksamiseen. Ymmärtäisin, jos PayPaliin voisi tallettaa rahaa ja sitten maksaa sitä kautta, mutta ainakaan minä en sellaista vaihtoehtoa löytänyt. Tai jätin kesken, kun kysyi pakollisena luottokortin numeroa. En halua antaa luottokorttitietoja kun niillä voin ostaa suoraankin eBaysta, vaan siirtää suoraan rahaa PayPalille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin liittyä PayPaliin, mutta sinnekin kelpaa vain luottokortin osoite. Luottokortilla suoraankin maksaminen on tasan yhtä turvallista, koska siinä saa maksuaikaa. En oikein ymmärrä PayPalin eroa suoraan luottokortilla maksamiseen. Ymmärtäisin, jos PayPaliin voisi tallettaa rahaa ja sitten maksaa sitä kautta, mutta ainakaan minä en sellaista vaihtoehtoa löytänyt. Tai jätin kesken, kun kysyi pakollisena luottokortin numeroa. En halua antaa luottokorttitietoja kun niillä voin ostaa suoraankin eBaysta, vaan siirtää suoraan rahaa PayPalille.
Kyllä Paypaliin voi siirtää rahaa, mutta itse en ole sitä tehnyt vaan laittanut kortin numeron sinne. Mielummin todellakin Paypalille kuin ties minne epämääräisille tahoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Paypaliin voi siirtää rahaa, mutta itse en ole sitä tehnyt vaan laittanut kortin numeron sinne. Mielummin todellakin Paypalille kuin ties minne epämääräisille tahoille!
eBay ei kai ole epämäärinen taho?
Mä en vain pääse eteenpäin tuosta luottokorttikohdasta PayPalilla, en voi valita rahansiirtämistä. Ainoa kohta alussa jossa sen olisi voinut valita, kun lähdin rekisteröitymään, oli tuo "siirrä rahaa kaverille". Nettishoppaukseen käy vain luottokortti, eli ei eroa siihen maksaako suoraan eBayssa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia kokemuksia teillä on tuoksujen tilaamisesta amazonin kautta? Löysin sieltä sun di gioiaa, joka näyttää olevan joka paikasta muualta loppu ja nyt vähän mietityttää, minkäsorttista tavaraa on tulossa.
Minulla ei ole Amazonista kokemusta, mutta vähän vastaavasta Ebaysta olen tilannut eräältä saksalaiselta, isolta tuoksujen toimittajalta Muglerin Alien Oudin ja Nina Riccin L'extase Rose Absoluen. Toimitus tuli nopeasti ja tuoksut olivat täysin aitoja, pakkausmuovit päällä jne. (tarkistin vielä batch codeista, vaikka mitään epäilystä ei ollutkaan). Kannattaa katsoa ne suositukset mitä myyjä on saanut, esim. tuo mistä tilasin oli saanut 99% positiiviset arviot.
Sun di Gioiaa on ilmestynyt muutamaan otteeseen aina hetkeksi Tallink Siljan verkkokauppaan. Siellä on välillä ihan ihmeellisesti sellaisia tuoksuja mitä ei saa enää mistään, ehkä löytävät jostain varastoistaan välillä eriä. Tilasin sieltä kesällä esim. Armanin Manian joka on lopetettu ajat sitten ja Armanin Air di Gioian jota vaikea myöskin enää löytää. Ja Muglerin 2019 Angel eau Croisieren.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen maksanut ihan normaalisti luottokortilla. Outoa ettei mennyt läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen maksanut ihan normaalisti luottokortilla. Outoa ettei mennyt läpi?
Monet myyjät hyväksyy vain Paypal-maksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eBay ei kai ole epämäärinen taho?
Mä en vain pääse eteenpäin tuosta luottokorttikohdasta PayPalilla, en voi valita rahansiirtämistä. Ainoa kohta alussa jossa sen olisi voinut valita, kun lähdin rekisteröitymään, oli tuo "siirrä rahaa kaverille". Nettishoppaukseen käy vain luottokortti, eli ei eroa siihen maksaako suoraan eBayssa.
Joskus on turvallisempaa olla antamatta luottokortin numeroaan väärinkäytösten välttämiseksi, jos on vähän epävarma myyjätahosta. Kun PayPal välittää maksun luottokortin nro ei mene myyjän tietoon. Lisäksi PayPalissa voi peruuttaa maksun, jos tulee jotain ongelmaa. Kyllä se luottokortin nron antaminen PayPaliin on ihan turvallista, iso globaali, tunnettu firma. Itse olen kuitenkin maksanut myös suoraan luottokortilla Ebayssa, joten ihmettelen, että et pystynyt käyttämään luottokorttia.
Mä itse asiassa tilasin vähän aika sitten Library of Fragrancen eu-sivuilta muutaman tuoksua testiin. Siellä 30 ml putelit maksavat 20 e ja 5 ml näytteet 5 e.
https://www.thelibraryoffragrance.eu/
Itse ostin pari tuoksua ja kolme näytettä, hain ne tänään postista. Koska hinta yli 50 e, postikuluja ei ainakaan silloin tullut. Eka testaus oli onnistunut, kokeilin Frozen Pondia, joka oli raikas, vetinen tuoksu ja kesti ihollani viitisen tuntia. Siinä on hyvinkin potentiaalia kerrostaa se jonkun muun tuoksun kanssa, mutta jos kaipaa yksinkertaisen miellyttävää ja harmitonta tuoksua, niin kelpaa hyvin sellaisenaankin.
Täytyy tutkia, miten muut tilaamani tuoksut toimivat, mutta alustavasti olen tyytyväinen ja jos ei tule pahempia pettymyksiä, niin täytyy ehdottomasti tilata näitä jossain vaiheessa lisää. Valikoimat erilaisiin tunnelmointeihin ovat heillä kuitenkin niin laajat :)