Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
3961/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta sokko-ostelusta, niin huomaan että minun on todella vaikea käyttää ammattitaitoisen kemikalion myyjää apuna testaamisessa ja sitten lähteä sieltä ostamatta mitään... Eli tilanne itselläni on se että ennemmin ostan sokkona halvemmalla. Vaikka kaipa se tulisi loppujenlopuksi halvemmaksi kun tulisi vähemmän vikaostoksia vaikka hinnat olisivat paljon kalliimpia? Toisaalta monikin vikaostos on kuitenkin kauniissa pullossa ja kiva lisä kokoelmaan.

Haluaisin mieluusti tietysti tukea ammattitaitoisia myyjiä ja kivijalkamyymälöitä, mutta hinnoissa on helposti 1/3-1/2 lisää, jonka toki luonnollisesti ymmärrän, mutta omassa kukkarossa se ero on aika hirvittävä jos ostaa useinkin. Aloitin tämän harrastuksen kunnolla vasta nyt korona-ajan etätyömahdollisuuksien kukoistuksessa, joten testerit eivät ole olleet asiakkaiden itse testattavissa, vaan lukkojen takana ja myyjä antaa tuoksutella niitä.

Designertuoksuista ei useinkaan ole testereitä myynnissä tai jos on, niin hinta on posteineen käytännössä melkein kolmannes itse tuoksun hinnasta.

Mun designertesterini ovat täältä. https://aromat.ee/collection/otlivanty-2?lang=en

Postikulut 9,95 ja kuljetus 3 vrk. 1ml näytteissä on tikku, isommissa spray. 

Päivän tuoksu on Serge-sedän Tulikaste, Baptême du Feu (vapaapäivän outolintuja). Rakastan tätä. Paras näkemäni luonnehdinta tuoksusta on "Christmas gone wrong". Lutensin DNA on tunnistettava, ja tämäkin tuoksu on monikerroksinen, mutta ei voimakas, mikä on kirjoissani plussaa.

Minäkin voin suositella aromat.ee:tä, en ollut aiemmin kuullutkaan, ennen kuin kerroit tuosta. Sieltä saa sellaisia näytteitä mitä on vaikea löytää muualta kohtuulliseen hintaan, kuten Kiliania, V Cantoa, näytteitä Muglereista, oli jopa Zoologistia. Ja toimitus supernopea, vain pari päivää.

Vierailija
3962/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennenin lisäksi axe on kans aika hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3963/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulikin jo tänään illalla Hobby Hallin tilaus pakettiautomaattiin, ja olen superinnoissanni hyvistä tuoksuista. Van Cleef & Arpelsin Bois Dore on upea gourmand, jossa on mineraalinuotteja, mustaa pippuria, vaniljaa, mantelia, tupakkaa, setriä, tonkapapua, tiikkipuuta ja myskiä. Tumma tuoksu, jossa kivasti tupakkaa, mutta vanilja ja manteli tuovat siihen makeutta, ei ole liian maskuliininen. Ja mineraalinuotit tuovat siihen jonkinlaisen kylmän vivahteen. Just sellainen mahtava, monitahoinen, vastakohtia sisältävä, kiehtova tuoksu, jota tekee koko ajan mieli nuuhkia.

Muita joita tilasin ovat Dolce & Gabbana the One Essence, Prada Candy Gloss, Salvador Dali Dali edt ja Jil Sander No 4. Melkein kaikki sokko-ostoksia ja kaikki sattuivat olemaan ihan huippuja. Arvostelen nuo muut myöhemmin.

Mä tilasin puolisen vuotta sitten sieltä Dali EdT:n, spraypen 10 ml oli tarjouksessa 1,95 tai 2,95, jotain ihan naurettavaa kuitenkin. On tosi hyvä tuoksu, nykyaikaan päivitetty kevyempi versio Dali EdP:stä (huulipullo), joka oli kasarin powerhouseja. Muistan sen tosi voimakkaana, jäisi varmaan käyttämättä nykyään. Ydin on tässä sama, tunnistettava, kesto koko päivän, nuotit kukkaiset valkoisella myskillä. Ultranaisellinen kokonaisuus, jonka uskon miellyttävän heitä, jotka kaipaavat sitä alkuperäistä. Kerro toki oma mielipiteesi :)

Tämä Dali edt on ihana. Juuri niin kuin sanoit, moderni versio siitä Dali edp:stä, tässä ei ole sellaista vintagea tunnelmaa. Ja 100 ml pullo on aivan upea, läpinäkyvää lasia oleva huulipullo, huulen ympärykset mattalasia. Tämä oli nyt vain 21,95 Hobby Hallissa, en voinut olla ostamatta kun luin hyviä arvosteluja.

Tuoksussa on appelsiininkukkaa, tangeriinia, bergamottia, jasmiinia, magnoliaa, ruusua, myskiä, puunuotteja ja vaniljaa. Tuoksu on tosi naisellinen ja hienostunut. Olen koko ajan ollut sitä mieltä etten tykkää kukkaisista tuoksuista ja hokenut sitä täälläkin, mutta ehkä tuoksumakuni on alkanut laajentua, kun löydän upeita tuoksuja näistä kukkaisistakin. Mutta tietyin reunaehdoin kyllä, en edelleenkään tykkää terävistä kukkanuoteista, enkä sellaisista kukkaistuoksuista, joissa ei juurikaan mitään muita mielenkiintoisia nuotteja tasapainottamassa "liikaa" kukkaisuutta.

Tämä on juuri sellainen hyvin sekoitettu kukkaistuoksu, jossa mikään kukkanuotti ei ole liian vahva. Ja vanilja sekä puu tuovat siihen syvyyttä. Tässä on myös jotain pyöreää kermaisuutta, mutta samalla ilmavuutta, jota kenties myski tuo. Tuoksu on tosi kestävä edt:ksi, ja siinä havaitsee myös Salvador Dalin tuoksujen "dna":n. Tuoksu on mielestäni omaperäinen, en ole haistanut tällaista kukkaistuoksua aiemmin. Tämä on erityisen hyvä tuoksu kevääksi ja kesäksi, mutta sopii minusta käytettäväksi vuoden ympärikin.

Van Cleef & Arpelsin Bois Doresta vielä, kestävyys tosi hyvä, tuoksui vielä aamullakin. "Sillage" on keskitasoa. Tämä on unisex -tuoksu, joka kuitenkin menee enemmän feminiiniseen suuntaan. Niin mielenkiintoinen tuo ainesosien yhdistelmä, että ei ole tullut vähään aikaan vastaan. Siitä syntyy tosiaan gourmand, jossa tuoksuvat eniten tupakka, vanilja, manteli, meripihka ja nämä mystiset mineraalinuotit.

Vierailija
3964/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kokemuksia teillä on tuoksujen tilaamisesta amazonin kautta? Löysin sieltä sun di gioiaa, joka näyttää olevan joka paikasta muualta loppu ja nyt vähän mietityttää, minkäsorttista tavaraa on tulossa.

Vierailija
3965/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin nyt tuon Tresor Nuden, jee. Sen verran kovasti sitä on täällä kehuttu. Vielä punnitsen, tilaanko samaan konkurssiin sen Dolce Gardenin. Sinä, joka sanoit siinä olevan jokin pistävä alkunuotti: mikä se voisi olla ja häviääkö se alun jälkeen? Onko se gourmandi vai enemmän kukkainen vai jotain siltä väliltä?

Millaisia kokemuksia teillä on Parfumdreamsista, kestääkö toimitus pitkään?

Vierailija
3966/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joitain sivuja sitten asiaa Mitsoukosta. Olen nyt käyttänyt sitä (testeristä, EDP) kolmena päivänä ja marssin kohta kauppaan ostamaan pullon. Tämä on todellinen salamarakastuminen. Ymmärrän, että Mitsouko ei ole joka naisen (tai miehen) tuoksu, tämä on niin nykytrendeistä poikkeava, ja hiukan haastavakin. Mutta olen nuuhkinut itseäni nyt pari päivää ja todennut, että tämä on minulle just eikä melkein. En halua olla ilman. Tuoksu on tunne; Mitsouko on minulle ennenkaikkea tunne

Guerlain taitaa olla "minun" merkkini, koska toinen ylivertainen lempituoksuni on Shalimar, ja pidän kovasti myös L'heure bleuestä ja Samsarasta. N50

Lisää Guerlain-faneja, ihanaa 🥰 Mitsoukon lisäksi Guerlainilta on kotoisin iki-ihana lempparini Chamade ja kokoelmasta löytyy myös L'instant ja tuoksu josta EN pidä: Aqua Allegoria Mandarine Basilic Guerlain. Jälkimmäisen pullo on vain niin ihana, etten voi luopua siitä. Jokin Aqua Allegorian tuoksuista on tietääkseni voimakas greippituoksu ja sitä himoitsen, mutta en uskalla kokeilematta ostaa. Pidän myös Shalimarista, mutta esim. Samsara on minulle kauhistus.

Vierailija
3967/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

Tilasin nyt tuon Tresor Nuden, jee. Sen verran kovasti sitä on täällä kehuttu. Vielä punnitsen, tilaanko samaan konkurssiin sen Dolce Gardenin. Sinä, joka sanoit siinä olevan jokin pistävä alkunuotti: mikä se voisi olla ja häviääkö se alun jälkeen? Onko se gourmandi vai enemmän kukkainen vai jotain siltä väliltä?

12pv itselläni kesti, mutta tilasin keskellä pyhiä, 1.1.

Vierailija
3968/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joitain sivuja sitten asiaa Mitsoukosta. Olen nyt käyttänyt sitä (testeristä, EDP) kolmena päivänä ja marssin kohta kauppaan ostamaan pullon. Tämä on todellinen salamarakastuminen. Ymmärrän, että Mitsouko ei ole joka naisen (tai miehen) tuoksu, tämä on niin nykytrendeistä poikkeava, ja hiukan haastavakin. Mutta olen nuuhkinut itseäni nyt pari päivää ja todennut, että tämä on minulle just eikä melkein. En halua olla ilman. Tuoksu on tunne; Mitsouko on minulle ennenkaikkea tunne

Guerlain taitaa olla "minun" merkkini, koska toinen ylivertainen lempituoksuni on Shalimar, ja pidän kovasti myös L'heure bleuestä ja Samsarasta. N50

Lisää Guerlain-faneja, ihanaa 🥰 Mitsoukon lisäksi Guerlainilta on kotoisin iki-ihana lempparini Chamade ja kokoelmasta löytyy myös L'instant ja tuoksu josta EN pidä: Aqua Allegoria Mandarine Basilic Guerlain. Jälkimmäisen pullo on vain niin ihana, etten voi luopua siitä. Jokin Aqua Allegorian tuoksuista on tietääkseni voimakas greippituoksu ja sitä himoitsen, mutta en uskalla kokeilematta ostaa. Pidän myös Shalimarista, mutta esim. Samsara on minulle kauhistus.

Pamplelune on se greippi. Ei tarvitse ostaa kokeilematta, täältä saat näytteen. https://aromat.ee/collection/parfyumeriya?characteristics%5B%5D=5588858…

Minä taas inhoan Shalimaria, suhtaudun hyvin epäillen Tonka Imperialeen (mikroskooppinen annostus ehkä toimii) ja liputan Mitsoukon puolesta. :) 

Vierailija
3969/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa, jos tiedätte, mikä olisi hyvä ja edullinen tuoksu, jossa mimosa on tärkeässä roolissa. Lancomen Poeme on tällainen (ei kovin edullinen) ja Oscar de la Rentan Voluptessa on myös mimosa tärkeässä roolissa. Myös Versacen Yellow Diamondissa on mimosaa, mutta onko vielä muita. Hyvä olisi, jos tuoksu kestäisi vähän pidempään, edes vaatteissa.

Elizabeth Arden Green Tea Mimosa. Hyvä tuoksu, mutta muiden samaan sarjaan kuuluvien tapaan ei kovin pitkäkestoinen.

Vierailija
3970/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pidän Aqua Allegoria Mandarine Basilicista ja samoin Bergamote Calabriasta. Kummatkin palauttavat minut Italian yön tummuuteen ja kaskaiden soittoon. Voi että 😔

Vierailija
3971/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

En tiedä mikä siinä D & G:n Gardenissa saa pääni sekaisin. On ihan hyvä tuoksu mutta niin intensiivisen pehmeän kermainen kookos, että tunnen huimausta. Sama olo on tullut mm Lacosten Pour Femme Intensistä. Täytyykin tsekata onko niissä joku sama nuotti. Minulla ei ole migreenitaipusta mutta eilen oli pakko pestä se ranne johon tuota suihkautin. Ostin sokkona joskus mutta en taida pystyä käyttämään vaikka tosiaan se alun överiys laimeneekin.

Vierailija
3972/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on mielestänne Hugo Bossin her private accord? Minulla on se the her ja mietin nyt että hankkisin myös tuon.

Vierailija
3973/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BR540 Extrait on tullut kotiin luokseni <3 En meinaa saada tarpeekseni <3 Tuoksunäytteellä varmistin jo etukäteen, että miellyttää myös miestäni (kuulemma kovasti). Tässähän on se mielenkiintoinen twisti, että vaikka omaan nenääni molemmat baccarat rouget ovat täysin feminiinisiä, niin ne ovat kuitenkin unisex. On todella mielenkiintoista ja jopa mieltä haastavaa katsella youtubesta videoita, joissa sekä naiset että miehet keskustelevat samasta tuoksusta. 

Siitäpä päivän kysymykseen: seuraatteko youtuben parfyymivideoita? 

Vierailija
3974/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BR540 Extrait on tullut kotiin luokseni <3 En meinaa saada tarpeekseni <3 Tuoksunäytteellä varmistin jo etukäteen, että miellyttää myös miestäni (kuulemma kovasti). Tässähän on se mielenkiintoinen twisti, että vaikka omaan nenääni molemmat baccarat rouget ovat täysin feminiinisiä, niin ne ovat kuitenkin unisex. On todella mielenkiintoista ja jopa mieltä haastavaa katsella youtubesta videoita, joissa sekä naiset että miehet keskustelevat samasta tuoksusta. 

En seuraa, enkä kyllä mitään muitakaan videoita, ei ole mun juttuni. Olen siis iloisen pihalla trendeistä. En tiedä onko tämä enemmän ikä- (41) vai luonnekysymys, pitkästyn videoiden kanssa, vaikka aihekin olisi mielenkiintoinen. Lukeminen taas on koukuttavaa, Fragrantica aina välilehdellä. Ja tämä ketju ;)

Vierailija
3975/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axe pohjalle, Mennen päälle=Toimii.

Aivan pirun hyvä kerrostamiseen.

Vierailija
3976/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testannut ainoastaan tuota BR540 ja ihmettelin silloin miksi tämä miesten tuoksu on luokiteltu unisexiksi. Annoin näytteen kummipojalleni kun en vain tuntenut ollenkaan omakseni.

Vierailija
3977/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chamade on kyllä ihana! Ehkä paras tuoksu ikinä!

Vierailija
3978/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seuraa, enkä kyllä mitään muitakaan videoita, ei ole mun juttuni. Olen siis iloisen pihalla trendeistä. En tiedä onko tämä enemmän ikä- (41) vai luonnekysymys, pitkästyn videoiden kanssa, vaikka aihekin olisi mielenkiintoinen. Lukeminen taas on koukuttavaa, Fragrantica aina välilehdellä. Ja tämä ketju ;)

Olen 52 v ja seuraan tiiviisti näitä videoita. Sieltä saa kivoja vinkkejä kuten täältäkin. Pulloja onkin kertynyt lähes sata. Pitäisi lopetella tämä tilailu mutta on vain niin kiehtovaa.

Vierailija
3979/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52 v ja seuraan tiiviisti näitä videoita. Sieltä saa kivoja vinkkejä kuten täältäkin. Pulloja onkin kertynyt lähes sata. Pitäisi lopetella tämä tilailu mutta on vain niin kiehtovaa.

Sitä vähemmän uskallan. :D 250 näytettä löytyy, ei pulloja sentään....aina löytyy jotain uutta (tai vanhaa) kiehtovaa.

Vierailija
3980/19263 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pamplelune on varmaan se greippituoksu :) Itsekin tekisi mieleni testata tätä, teen sen varmaan kesemmällä vaikken usko, että se on mulle sopiva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän