Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
4021/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri kalleimman heräteostoksen tuoksujen osalta. M. Micallefilla on omilla sivuillaan Les Exclusifs -kokoelman tuotteet hyvässä tarjouksessa ja laitoin tilaten 20 Years -nimisen tuoksun. 100 ml 78€ eli ei tietty kokoonsa nähden kallis ja onpahan pullo ainakin nätti jos ei muuta. Tuoksu on täysin vieras, joten iso riski, mutta toivottavasti olisi sitten hyvä. Tuoksussa pitäisi olla mm. valkoista ruusua, jasmiinia, hedelmiä, karamellia ja patsulia.

Minäkin tilasin Watchin tuolta samasta alesta, tuberosa/vaniljatuoksu, jossa myös mm. persikkaa ja luumua. Sieltä on kuullut tulevan myös näytteitä tilauksen yhteydessä, odotan innolla.

Vierailija
4022/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas aamulla tuli tunne, että kyllä Lancome tresor in love on todellakin minun tuoksuni.

Raikas, huumaava, aivan ihana tuoksu jolle ei löydy vertaa.

Piti itsekin käydä tätä suihkauttamassa testeristä. Hyvin hedelmäinen tuoksu! Koen tämän aika perinteisenä parfyyminä, mutta hedelmäisellä twistillä. Hyvin päärynäinen!

T. Se nude-addikti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4023/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin ihan järkyttävää, miten koko ajan reformuloidaan laadukkaita, hyviä tuoksuja. Kyllä tuossa on varmasti taustalla IFRA:n säännösten lisäksi tuotantokustannusten alentaminen sopivasti samalla, käytetään halvempia raaka-aineita, siirrytään synteettisiin myös niissä joissa ei olisi pakko jne.

Yksikään parfyymi, jota olen tuoksutellut, ei ole ollut reformuloituna alkuperäistä parempi. Usein ero alkuperäiseen on ollut merkittävä, negatiiviseen suuntaan. Lisäksi poikkeuksetta parfyymin kesto iholla on huonontunut reilusti. Yksi ainoa parfyymi tulee mieleen, joka on reformuloituna edes lähelle yhtä hyvä kuin alkuperäinen, ja tämä on poikkeus.

Huoh, täytyy varmaan siirtyä yhä enemmän nicheen ja arabialaisiin parfyymeihin, kun näköjään suuri osa lempiparfyymeistäni reformuloidaan pilalle. Ja hankkia back upeja vielä kun saa järkevällä hinnalla.

Olen pahoillani sinun puolesta, joka tilasit paljon hehkutetun ja kehutun Crystal Noirin ja saatkin jonkun täysin muutetun version. Ehkä pystyt palauttamaan sen? Ja tilaamaan jostain muualta alkuperäisen.

Vierailija
4024/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jotenkin ihan järkyttävää, miten koko ajan reformuloidaan laadukkaita, hyviä tuoksuja. Kyllä tuossa on varmasti taustalla IFRA:n säännösten lisäksi tuotantokustannusten alentaminen sopivasti samalla, käytetään halvempia raaka-aineita, siirrytään synteettisiin myös niissä joissa ei olisi pakko jne.

Yksikään parfyymi, jota olen tuoksutellut, ei ole ollut reformuloituna alkuperäistä parempi. Usein ero alkuperäiseen on ollut merkittävä, negatiiviseen suuntaan. Lisäksi poikkeuksetta parfyymin kesto iholla on huonontunut reilusti. Yksi ainoa parfyymi tulee mieleen, joka on reformuloituna edes lähelle yhtä hyvä kuin alkuperäinen, ja tämä on poikkeus.

Huoh, täytyy varmaan siirtyä yhä enemmän nicheen ja arabialaisiin parfyymeihin, kun näköjään suuri osa lempiparfyymeistäni reformuloidaan pilalle. Ja hankkia back upeja vielä kun saa järkevällä hinnalla.

Olen pahoillani sinun puolesta, joka tilasit paljon hehkutetun ja kehutun Crystal Noirin ja saatkin jonkun täysin muutetun version. Ehkä pystyt palauttamaan sen? Ja tilaamaan jostain muualta alkuperäisen.

Kerro toki, mikä se yksi poikkeus on? Täällä on koettu karvas pettymys Addictin kanssa, vuoden 2014 Addict ei vedä vertoja alkuperäiselle. Toisaalta, päivän tuoksu on Molinardin Habanita, 2012, ja olen ihan yltäpäältä rakastunut tähän, erityisesti vetiver-vaniljaan. Vintage ei ole tuttu.

Vierailija
4025/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten eBayssa voi suomalainen maksaa? Luottokortti ei mennyt läpi, vaikka katetta on. Onko ainoa vaihtoehto Pay Pal?

Parfyymiharvinaisuutta hankkimassa, mutta ennen en ole verkosta ostanut.

Paypalin kautta tietysti, se on turvallista.

Kokeilin liittyä PayPaliin, mutta sinnekin kelpaa vain luottokortin osoite. Luottokortilla suoraankin maksaminen on tasan yhtä turvallista, koska siinä saa maksuaikaa. En oikein ymmärrä PayPalin eroa suoraan luottokortilla maksamiseen. Ymmärtäisin, jos PayPaliin voisi tallettaa rahaa ja sitten maksaa sitä kautta, mutta ainakaan minä en sellaista vaihtoehtoa löytänyt. Tai jätin kesken, kun kysyi pakollisena luottokortin numeroa. En halua antaa luottokorttitietoja kun niillä voin ostaa suoraankin eBaysta, vaan siirtää suoraan rahaa PayPalille.

Kyllä paypal-tilille pystyy siirtämään rahaa, sinne pystyy siirtämään rahaa vaikka pankkitililtäkin nykyisin, ei siis vaadi luottokorttia.

Vierailija
4026/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten eBayssa voi suomalainen maksaa? Luottokortti ei mennyt läpi, vaikka katetta on. Onko ainoa vaihtoehto Pay Pal?

Parfyymiharvinaisuutta hankkimassa, mutta ennen en ole verkosta ostanut.

Paypalin kautta tietysti, se on turvallista.

Kokeilin liittyä PayPaliin, mutta sinnekin kelpaa vain luottokortin osoite. Luottokortilla suoraankin maksaminen on tasan yhtä turvallista, koska siinä saa maksuaikaa. En oikein ymmärrä PayPalin eroa suoraan luottokortilla maksamiseen. Ymmärtäisin, jos PayPaliin voisi tallettaa rahaa ja sitten maksaa sitä kautta, mutta ainakaan minä en sellaista vaihtoehtoa löytänyt. Tai jätin kesken, kun kysyi pakollisena luottokortin numeroa. En halua antaa luottokorttitietoja kun niillä voin ostaa suoraankin eBaysta, vaan siirtää suoraan rahaa PayPalille.

Kyllä Paypaliin voi siirtää rahaa, mutta itse en ole sitä tehnyt vaan laittanut kortin numeron sinne. Mielummin todellakin Paypalille kuin ties minne epämääräisille tahoille!

eBay ei kai ole epämäärinen taho?

Mä en vain pääse eteenpäin tuosta luottokorttikohdasta PayPalilla, en voi valita rahansiirtämistä. Ainoa kohta alussa jossa sen olisi voinut valita, kun lähdin rekisteröitymään, oli tuo "siirrä rahaa kaverille". Nettishoppaukseen käy vain luottokortti, eli ei eroa siihen maksaako suoraan eBayssa.

Mitä tarkoitat: suoraan eBayssa? Eli suoraan myyjän tilillekö? Suurimmalla osalla on kuitenkin paypal-tili jonne maksetaan. Jotkut myyjät Euroopassa käyttävät tilisiirtoa omalle pankkitililleen.

Vierailija
4027/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Epäselväksi jäi milloin se on muutettu. Googlasin asiaa ja jossain luki että sitä olisi reformuloitu jo vuonna 2015 ja mahdollisesti sen jälkeen. Nuotit kuitenkin olivat eri kuin ajattelin. Hinta oli sen verran halpa (25,50e) että luulen että pidän sen kuitenkin ja testailen rauhassa.

Vierailija
4028/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia kokemuksia teillä on tuoksujen tilaamisesta amazonin kautta? Löysin sieltä sun di gioiaa, joka näyttää olevan joka paikasta muualta loppu ja nyt vähän mietityttää, minkäsorttista tavaraa on tulossa.

Minulla ei ole Amazonista kokemusta, mutta vähän vastaavasta Ebaysta olen tilannut eräältä saksalaiselta, isolta tuoksujen toimittajalta Muglerin Alien Oudin ja Nina Riccin L'extase Rose Absoluen. Toimitus tuli nopeasti ja tuoksut olivat täysin aitoja, pakkausmuovit päällä jne. (tarkistin vielä batch codeista, vaikka mitään epäilystä ei ollutkaan). Kannattaa katsoa ne suositukset mitä myyjä on saanut, esim. tuo mistä tilasin oli saanut 99% positiiviset arviot.

Sun di Gioiaa on ilmestynyt muutamaan otteeseen aina hetkeksi Tallink Siljan verkkokauppaan. Siellä on välillä ihan ihmeellisesti sellaisia tuoksuja mitä ei saa enää mistään, ehkä löytävät jostain varastoistaan välillä eriä. Tilasin sieltä kesällä esim. Armanin Manian joka on lopetettu ajat sitten ja Armanin Air di Gioian jota vaikea myöskin enää löytää. Ja Muglerin 2019 Angel eau Croisieren.

Minkälainen tuo Riccin rose absolue on? Osaatko verrata mihinkään muuhun ruusutuoksuun?

Vierailija
4029/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Riccin L'extase Rose Absolue on dupe MFKn Oud Satin Moodille, josta juuri tänään samplen viimeiset loput suihkautin. Itsekin harkitsen tätä Riccin versiota jos joskus sattuu löytymään, tuoksu on hyvä (inhoan ruusuisia tuoksuja, tätä ja ehkä Delinaa lukuunottamatta...) mutta ei mikään lemppari.

Vierailija
4030/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Atelier Colognen tuoksuja enää jatkossa mistään Suomesta, nyt kun Stockkakin lopettaa niiden myynnin? Houkuttelisi kovasti tuo uutuus Lemon Island, mutta missä ihmeessä sitä pääsisi tuoksuttelemaan? Tai mistä saisi tilattua näytteen?

Vierailija
4031/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin täällä Hypnotic Poisonista ja pitihän se käydä ostamassa. Muistuttaa mielestäni paljon Kenzon Amouria, mutta mantelisuus tekee tästä omaan nenään vielä paremman. Tykkään tästä tosi paljon, voisi melkein olla signature minulle. Tresor Nudeakin tuoksuttelin ja voi olla että ostan senkin. Päiväkäyttöön ihanan lempeä ja pehmeä, jotenkin ylellisen tuoksuinen.

Vierailija
4032/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki, mikä se yksi poikkeus on? Täällä on koettu karvas pettymys Addictin kanssa, vuoden 2014 Addict ei vedä vertoja alkuperäiselle. Toisaalta, päivän tuoksu on Molinardin Habanita, 2012, ja olen ihan yltäpäältä rakastunut tähän, erityisesti vetiver-vaniljaan. Vintage ei ole tuttu.

Se yksi poikkeus oli YSL:n Yvresse, joka oli täysin tunnistettava, sama, pirskahteleva tuoksu kuin n. 15 v. sitten. Tosin ei ollut ihan niin syvä ja vahva kuin alkuperäinen, mutta kestävyys edelleen huippuluokkaa ja pysytty uskollisena alkuperäisille nuoteille. Tosin mistäs sitä tietää onko tätäkin jo ehditty muuttaa tässä reformulointivimmassa. Omani ostin noin puoli vuotta sitten.

Vierailija
4033/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Epäselväksi jäi milloin se on muutettu. Googlasin asiaa ja jossain luki että sitä olisi reformuloitu jo vuonna 2015 ja mahdollisesti sen jälkeen. Nuotit kuitenkin olivat eri kuin ajattelin. Hinta oli sen verran halpa (25,50e) että luulen että pidän sen kuitenkin ja testailen rauhassa.

En ole perehtynyt tähän tarkemmin, mutta olen ostanut viimeksi 3kk sitten Crystal Noirin, ja tuoksuu suunnilleen samalta kuin 10 v. sitten. Joten jos jotain muutoksia on tehty jo aiemmin, ne ovat olleet hyvin pieniä. Tuo uusi muutos sen sijaan näyttää aika massiiviselta, kun nuotit muuttuneet täysin erilaisiksi. Mielenkiintoista kuulla arviosi tuoksusta, vaikka et pystyisikään vertaamaan sitä alkuperäiseen.

4034/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita HH:sta tuoksuja ostavia jotka Schenkeriä käyttää toimituksessa? Jos on, onko toimitukset olleet OK osaltanne? Lähinnä etsin muita joilla ongelmia toimituspaikan kanssa eli valittu&vahvistettu toimituspaikaksi Schenkerin piste X  mutta toimitus/toimitukset tulevat pisteeseen Y (useammin kuin kerran mahdollisesti)..

Vierailija
4035/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia kokemuksia teillä on tuoksujen tilaamisesta amazonin kautta? Löysin sieltä sun di gioiaa, joka näyttää olevan joka paikasta muualta loppu ja nyt vähän mietityttää, minkäsorttista tavaraa on tulossa.

Minulla ei ole Amazonista kokemusta, mutta vähän vastaavasta Ebaysta olen tilannut eräältä saksalaiselta, isolta tuoksujen toimittajalta Muglerin Alien Oudin ja Nina Riccin L'extase Rose Absoluen. Toimitus tuli nopeasti ja tuoksut olivat täysin aitoja, pakkausmuovit päällä jne. (tarkistin vielä batch codeista, vaikka mitään epäilystä ei ollutkaan). Kannattaa katsoa ne suositukset mitä myyjä on saanut, esim. tuo mistä tilasin oli saanut 99% positiiviset arviot.

Sun di Gioiaa on ilmestynyt muutamaan otteeseen aina hetkeksi Tallink Siljan verkkokauppaan. Siellä on välillä ihan ihmeellisesti sellaisia tuoksuja mitä ei saa enää mistään, ehkä löytävät jostain varastoistaan välillä eriä. Tilasin sieltä kesällä esim. Armanin Manian joka on lopetettu ajat sitten ja Armanin Air di Gioian jota vaikea myöskin enää löytää. Ja Muglerin 2019 Angel eau Croisieren.

Minkälainen tuo Riccin rose absolue on? Osaatko verrata mihinkään muuhun ruusutuoksuun?

Tämä on tosiaan Kurkdjianin luoma ja hyvin samanlainen Oud Satin Moodin kanssa. Ruusu on sellainen "jammy rose", olisiko suomeksi hilloinen. Eli ei kukkainen, vaan makea ja tumma. Enemmän sen tyyppinen ruusu kuin vaikkapa Shaghaf Oudissa ja Maison Lancomen vastaavassa (mutta ei ihan yhtä makea). Tässä on itämaisuutta, mutta itse en haista oudia juurikaan, mikä taas tuoksuu Oud Satin Moodissa kunnolla. Jos siis pelkää oudia, tämä on turvallinen vaihtoehto. Tosi hyvin tehty tuoksu, voin kyllä suositella.

Vierailija
4036/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma kuin edellisellä, ostin, joulukuussa sen Crystal Noirin Hobby Hallista, edelliset Noirit ostin Stokkalta 2015 ja sitä edellisen 2008, ihan samalta ovat tuoksuneet. Jos tuoksu muutettaisiin perustavanlaatuisesti erilaiseksi, he ehkä tekisivät siitä sitten kokonaan uuden tuotteen. Jotenkin uskon, että mahdollisista muutoksista huolimatta tuo tuoksuu ihan samalta tulevaisuudessakin kuin ennen. Ja tuosta uusformulaatiostakin on puhuttu jo vuosia.

Vierailija
4037/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksu kirjoitti:

Onko muita HH:sta tuoksuja ostavia jotka Schenkeriä käyttää toimituksessa? Jos on, onko toimitukset olleet OK osaltanne? Lähinnä etsin muita joilla ongelmia toimituspaikan kanssa eli valittu&vahvistettu toimituspaikaksi Schenkerin piste X  mutta toimitus/toimitukset tulevat pisteeseen Y (useammin kuin kerran mahdollisesti)..

Tuo ei taida olla myyjän vaikutuksen alainen asia, vaan palveluntarjoajan. Eli jos valittu toimituspaikka on täynnä, viedään paketti seuraavaksi lähimpään noutopisteeseen.

Vierailija
4038/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kautta ainakin Mennenit kulkeutuneet ongelmitta.

Vierailija
4039/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että Jean Patoulla Joy sekä myös Diorilla Joy?

Onko tuoksut tutut? Muistan Patoun jostain 70-luvulta.

Koska Joy tarkoittaa iloa, eikä lienee mahdollista patentoida yhtä käytössä olevaa sanaa yhdelle yritykselle?

Tästä muistui mieleen, että myös ainakin kahdella parfyymitalolla on Innocence-niminen tuoksu. Cacharelilla ja Muglerilla.

Vierailija
4040/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikiaikaisia suosikkejani, joita kaikkia on ollut useita pullollisia: Kenzo Jungle L’Elephant, Kenzo Amour, Dior Hypnotic Poison, Lacoste Pour Femme ja (jonkun arvion mukaan amisjonnejen autonraikastin 🤣) Aquolina Pink Sugar.

Tuota Aquolinaa sanottiin amisjonnejen autotuoksuksi, ei Lacostea. Ja olen samaa mieltä itsekin.